Problem ze stabilnością w zakrętach
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Problem ze stabilnością w zakrętach
Witam,
Mam wrażenie że przy wchodzdniu w zakręty przy już lekkim pochyleniu ucieka mi tylne koło. Gdzie szukać przyczyny ?
Wczoraj wymontowalem tylne amortyzatory i górne gumy od wewnątrz moto są pęknięte i jak by wyłażą .
Zauważyłem też że kręcąc kołem łańcuch jest wyciągnięty dość sporo. Luzów na wachaczu ani kole nie zauważyłem, ciśnienie jest, felga prosta, luzow na szprychach nie ma.
Czy któraś z tych opcji może powodować takie objawy ?
Ps. Jak sprawdzić czy tylny amor jest ok ?
Suzuki gz 125 marauder.
Mam wrażenie że przy wchodzdniu w zakręty przy już lekkim pochyleniu ucieka mi tylne koło. Gdzie szukać przyczyny ?
Wczoraj wymontowalem tylne amortyzatory i górne gumy od wewnątrz moto są pęknięte i jak by wyłażą .
Zauważyłem też że kręcąc kołem łańcuch jest wyciągnięty dość sporo. Luzów na wachaczu ani kole nie zauważyłem, ciśnienie jest, felga prosta, luzow na szprychach nie ma.
Czy któraś z tych opcji może powodować takie objawy ?
Ps. Jak sprawdzić czy tylny amor jest ok ?
Suzuki gz 125 marauder.
- arkfx
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 5/9/2018, 21:12
Re: Problem ze stabilnością w zakrętach
Jeśli nie jest wylany i tego nie widać to nie sprawdzisz amortyzatora inaczej niż specjalnym sprzętem diagnostycznym.
W jakim stanie jest opona?
W jakim stanie jest opona?
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Re: Problem ze stabilnością w zakrętach
Opona ok. Najbardziej ten dość mocno wyciągnięty lancuch mnie zastanawia...
- arkfx
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 5/9/2018, 21:12
Re: Problem ze stabilnością w zakrętach
Wyciągnięty tzn odstaje od zębatki? Może już rzeczywiście czas wymienić napęd, ale nie wiem czy to może mieć wpływ na Twój problem.
Za luźny łańcuch jest odczuwalny podczas jazdy, ale raczej jako szarpanie przy operowaniu gazem i zmianie biegów. To naturalne, że łańcuch się wyciąga i trzeba go napinać co jakiś czas.
Za luźny łańcuch jest odczuwalny podczas jazdy, ale raczej jako szarpanie przy operowaniu gazem i zmianie biegów. To naturalne, że łańcuch się wyciąga i trzeba go napinać co jakiś czas.
- seraph
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 21/6/2018, 14:25
Re: Problem ze stabilnością w zakrętach
napiac lancuch by sie zawsze przydalo.
Opony- jakie masz? Jak stare? Czy juz moze kwadratowe? Moze jakies najtansze chinskie badziewie?
Polecalbym sie zainteresowac tez przodem motocykla - czy zawieszenie nie cieknie i kiedy ostatnio olej w zawieszeniu byl zmieniany (jak wiecej niz 2 lata temu to warto by bylo go odswiezyc)
Opony- jakie masz? Jak stare? Czy juz moze kwadratowe? Moze jakies najtansze chinskie badziewie?
Polecalbym sie zainteresowac tez przodem motocykla - czy zawieszenie nie cieknie i kiedy ostatnio olej w zawieszeniu byl zmieniany (jak wiecej niz 2 lata temu to warto by bylo go odswiezyc)
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Problem ze stabilnością w zakrętach
Opony ok. Miałem wyczerpane górne gumy tylnych amorów, tak że aż od środka wyraziły. Wymieniłem plus nowy zestaw napędowy i puki co jest ok. To mogło być przez te gumy ?
- arkfx
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 5/9/2018, 21:12
Re: Problem ze stabilnością w zakrętach
no jak tyl motocykla ci sie uginal i przeskakiwal to moglo byc to. Albo jeszcze lozysko wahacza tez taki objaw bedzie mialo "uciekajacy tyl"
Ale skoro na razie jest OK to problem znaleziony. Lozysko wahacza sprawdz na wszelki wypadek.
Ale skoro na razie jest OK to problem znaleziony. Lozysko wahacza sprawdz na wszelki wypadek.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości