Zobacz wątek - [Suzuki GZ 125 Marauder] - problem z hamowaniem silnikiem
NAS Analytics TAG

[Suzuki GZ 125 Marauder] - problem z hamowaniem silnikiem

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

[Suzuki GZ 125 Marauder] - problem z hamowaniem silnikiem

Postprzez Soulmac » 18/9/2016, 21:23

Cześć wszystkim, jest to mój pierwszy post na forum, stąd chciałbym się przywitać.
Posiadam motor Suzuki GZ Marauder 125 - rocznik 2010, około 8k km przebiegu, z czego ok. 3,5k zrobiłem w ciągu ostatnich 4 miesięcy odkąd zakupiłem ów 'bestię' :)

Problem z jakim się zmagam jest dość dziwny i nie potrafiłem nic znaleźć/odpowiednio sprecyzować pytania w internecie, stąd zwracam się do was. Otóż, jeżdżąc często hamuję silnikiem - szczególnie na dojazdach do świateł/ gdy trzeba wyhamować przed korkiem- ostatnio opory silnika jakby zupełnie ustały i hamowanie stało się bardzo nieskuteczne/wydłużone. Redukując bieg motocykl po prostu dalej jedzie nie wytacając znacznie prędkości, jak to miał w zwyczaju jeszcze jakiś czas temu.
Inny dziwnym objawem jest utrata mocy - rozpędzenie się do Vmax zajmuje mi dużo dłużej niż wcześniej.

Motor z obrotów schodzi normalnie. Łańcuch mam naciągnięty (choć przez długi czas był luźny, naciągnięcie nie pomogło) i naoliwiony, olej wymieniałem około 1k temu, ciśnienie w kołach odpowiednie.

Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym muszę pogrzebać?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Soulmac
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/9/2016, 21:03
Lokalizacja: Londyn


Postprzez Rolnik62 » 19/9/2016, 09:57

A nie czujesz, że to może być od sprzęgła ?
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice


Postprzez quado500 » 19/9/2016, 16:34

po pierwsze sprawdź kompresje jak masz manometr to 5-10min roboty
Avatar użytkownika
quado500
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03

Postprzez Soulmac » 19/9/2016, 18:27

Kurcze, może to faktycznie sprzęgło... Jakąś konkretną usterkę masz na myśli?

@Quado500 - nie mam manometrów, ale dzięki za trop- zapoznam się z tematem i sprawdzę w tym kierunku.
Soulmac
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/9/2016, 21:03
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Rolnik62 » 19/9/2016, 18:47

Przy hamowaniu silnikiem objawy jakbyś jechał na luzie, a nie na biegu...

Przy przyśpieszaniu przy zmianach biegów sprzęgło "troszkę przytrzymuje dłużej".


Może być do wymiany, a może tylko linka się rozregulowała.

Przejedź się, i skup na tym, czy to przypadkiem wysprzęglanie jest za to odpowiedzialne.
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 622
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Soulmac » 2/10/2016, 00:18

hej,
odświeżam temat, stwierdziłem, że sprawdzę sobie sprzęgło, chciałem sprawdzić trzpień wyciskowy, ale wygląda ok, wszystko jest dokręcone i nie lata.
Czy mógłby ktoś stwierdzić, czy te sprzęgło prawidłowo działa? Filmik nie jest doskonały, ale jednak coś widać - tarcze nie rozluźniają się równomiernie- te krańcowe, wręcz wcale.

Dzięki.

https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=IZI0QMXW-xk (otwórz link)
Soulmac
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/9/2016, 21:03
Lokalizacja: Londyn

Postprzez Soulmac » 4/10/2016, 20:11

Ostatecznie zdecydowałem się wymienić sprężyny, poluźnić linkę sprzęgła i wymienić olej przy okazji - nie wiem, która z tych rzeczy okazała się kluczowa, ale po złożeniu z powrotem motor śmigał jak trzeba. Do czasu. Wracając dziś z pracy po drodze był wypadek i policja zamknęła drogę - zrobił się korek i musiałem szukać objazdu - wszystko to spowodowało, że biegi 1,2 były bardzo eksloatowane i w pewnym momencie wszystko wróciło do poprzedniego stanu - tak, jakbym jechał na półsprzęgle...

Jakiś pomysł co z tym fantem teraz mogę zrobić? Tarcze sprzęgła wymienić? Zmienić olej na półsyntetyczny..?
Soulmac
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18/9/2016, 21:03
Lokalizacja: Londyn



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr