Jak zacząć przygodę z motocyklami / crossami ?
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak zacząć przygodę z motocyklami / crossami ?
Witam, mam zamiar kupić sobie jakiś '' motocykl '' aby raz na jakiś czas sobie pojechać z nim w teren, pojeździć po lesie czy polnych drogach. Chciałbym aby to się stało moim nowym hobby i bym ulepszał swoje umiejętności i zbiegiem czasu kupował lepsze motocykle. Mówię odrazu mam 14 lat czyli chyba w sam raz aby zacząć się w to angażować, 75kg wagi, 174cm wzrostu. Pytania są takie:
1. W Jakiej rozsądniej cenie kupić pierwszy motocykl i jakiej pojemności? ( Moi wujkowie jezdzą na motocyklach 250 i 500 więc by mi pomogli w sprawach technicznych )
2. Czy jeżeli wybiorę jako pierwszy jakiś w teren, enduro, kx itp to czy będe musiał mieć kartę A1, AM, czy jakieś tam prawo jazdy? Podobno żeby jeździć trzeba mieć zdane kartę i mieć minimum 16 lat? Mieszkam w Gdyni więc nie wiem czy bede pchać motor czy autem go przewiozę w miejsce jazdy?
3. Nie ukrywam, że ciężko mi zdobyć troche pieniądze chociaż na motor mam połowe a połowę mi rodzice dołożą, czy wymiana takich części jest kosztowna czy lepiej dać sobie spokój?
4. Kask i cała odzież, ile trzeba na to dać pieniędzy i nawet przy słabszych maszynach trzeba mieć full kostium za pare tysięcy zł?
Proszę o odpowiedzi i porady:)
1. W Jakiej rozsądniej cenie kupić pierwszy motocykl i jakiej pojemności? ( Moi wujkowie jezdzą na motocyklach 250 i 500 więc by mi pomogli w sprawach technicznych )
2. Czy jeżeli wybiorę jako pierwszy jakiś w teren, enduro, kx itp to czy będe musiał mieć kartę A1, AM, czy jakieś tam prawo jazdy? Podobno żeby jeździć trzeba mieć zdane kartę i mieć minimum 16 lat? Mieszkam w Gdyni więc nie wiem czy bede pchać motor czy autem go przewiozę w miejsce jazdy?
3. Nie ukrywam, że ciężko mi zdobyć troche pieniądze chociaż na motor mam połowe a połowę mi rodzice dołożą, czy wymiana takich części jest kosztowna czy lepiej dać sobie spokój?
4. Kask i cała odzież, ile trzeba na to dać pieniędzy i nawet przy słabszych maszynach trzeba mieć full kostium za pare tysięcy zł?
Proszę o odpowiedzi i porady:)
- bikemaniak
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/3/2016, 13:51
Ło kurde. Zacznij sobie od jakiś małych pojemności w 2T tylko nie jakiś kx85 który ma "500" koni, jak na swoją pojemnośc to bardzo dużo przez co silnik jest wyżyłowany i są bardzo częste i drogie remonty jak to w crossach bywa. Chyba na twój wzrost (a jesteś wyrośnięty smarkacz
) poleciłbym Ci dt80 lc2. Sprzęt nie do zajeżdżenia. Jakbyś mieszkał gdzieś na wsi nie musiałbyś robic prawka i smigac sobie gdzieś po polnych drogach. Natomiast jak mówisz że mieszkasz w Gdyni to Ty tam masz w ogóle jakieś tereny do jazdy? Jak musisz przejechac przez miasto musisz miec prawko. No ta Yamaha nie łapie się na AM (AM to nie karta motorowerowa jak to było kiedyś i było to za darmo tylko teraz to już pełno wartościowe prawo jazdy za które musisz zapłacic) więc musiałbyś czekac dwa lata i zrobic A1 w wieku 16lat. AM możesz robic od 14 roku życia (koszt 600-800zł) Więc twój wybór. Robic AM i kupic jakąś 50 z homologacją a potem jakieś 125 czy czekac dwa lata zrobic A1 i kupic dt80. Ile masz tej kasy? Na sam początek z ubioru to kask, rękawice i jakieś ogarnięte buty wystarczą koszt paru stówek

Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Ile ta yamaha DT 80 pali? Znalazłem taką http://olx.pl/oferta/yamaha-dt-80-mx-za ... 796d0a7ed3
Nie jest to LC i w dodatku zarejestrowana, ale ładnie wygląda i wydaje się ok. Jakie ceny naprawy są tych cześci u tych motocyklow / yamah dt 80 i ile pali? Co do karty to nie wiem, na początku myśłałem żeby kupić sobie jakiegoś chinola za 1500 a teraz widzę to sie zmieniło w coś troche większego. A co ty byś zrobił? 800 zł mi się na jakieś AM nie chce wydawać bo ze wzgledu na śmieszne zarobki w polsce się po prostu nie opłaca;/ Tam jest link do filmiku też w opisie aukcji z jazdą.
Nie jest to LC i w dodatku zarejestrowana, ale ładnie wygląda i wydaje się ok. Jakie ceny naprawy są tych cześci u tych motocyklow / yamah dt 80 i ile pali? Co do karty to nie wiem, na początku myśłałem żeby kupić sobie jakiegoś chinola za 1500 a teraz widzę to sie zmieniło w coś troche większego. A co ty byś zrobił? 800 zł mi się na jakieś AM nie chce wydawać bo ze wzgledu na śmieszne zarobki w polsce się po prostu nie opłaca;/ Tam jest link do filmiku też w opisie aukcji z jazdą.
- bikemaniak
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/3/2016, 13:51
No całkiem ciekawy sprzęcik. W chinola się nie pchaj. Części tanie jak barszcz o spalanie sie nie martw. Co bym zrobił. Hmm... ciężkie pytanie. Co prawda jeżdżę prawię 10lat bez prawka (jestem w trakcie jego robienia) i wiem jakie to było nie odpowiedzialne i głupie. Rób chłopaku AM a na pewno nie pożałujesz
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Mam robić AM powyżej kilku set złotych ( 500-1000 ) i kupować 50ccm? Na moją wage i wzrost? To będzie jechać wolno jak nie powiem co...
- bikemaniak
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/3/2016, 13:51
- bikemaniak
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/3/2016, 13:51
pamiętaj że prawo jazdy to przywilej a nie że się należy. apetyt rośnie w miarę jedzenia, masz rację że koszty są i to nie małe, z tym niestety musisz się liczyć. albo robisz prawko i jedziesz gdzie chcesz albo tylko tor, bo nawet w lesie jak Cię capnie niebieski czy zielony będzie kicha. Nie mówię że capnie ale jak capnie to co? nie odpowiadaj tylko myśl. Legalnie wyboru nie masz. Na offroad na początek wziąłbym sobie coś do 125 w 4T np yamaha wr125 albo starszą dt. omijać ulice i robić A1. moj kolega z pracy przy 175cm i 85kg jeździł hondą cr80.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
lagiboy typowy maniak przepisów xd sorry ale ten twoj kolega to pewnie jak flinston sie odpychał bo poco silnik albo nogi w zębach trzymał i jechał jak rowerem xd
Powiem tak jeżeli chcesz pojeździć sobie tylko po terenie nie rób żadnego prawa jazdy kup sobie sprawne dt 125 bez papiera i ucz się jeździć
co do ubrania najlepiej jest mieć wszystko gdyż to się tylko mówi poco mi to potrzebne ale tak na prawdę do strasznie dużo nam daje podczas upadku a w tym sporcie czasem i ochraniacze nie pomogą
na początek jak nie będziesz mocno szalał kup kask rękawice przydała by się też jakaś kurtka i spodnie motocylowe z ochraniaczami kurtka NP Seca a spodnie jakies jeansowe z wkładkami buty też lepiej żeby były ogólnie ochraniacze dają nam w tym sporcie więcej pewności siebie ja osobiście powiem każdemu że powinno się jeździć z ochraniaczami czy po drodze czy w terenie
a i ta aukcja z tą dt 80 to mi się wydaje ze jakis drut
Powiem tak jeżeli chcesz pojeździć sobie tylko po terenie nie rób żadnego prawa jazdy kup sobie sprawne dt 125 bez papiera i ucz się jeździć
co do ubrania najlepiej jest mieć wszystko gdyż to się tylko mówi poco mi to potrzebne ale tak na prawdę do strasznie dużo nam daje podczas upadku a w tym sporcie czasem i ochraniacze nie pomogą
na początek jak nie będziesz mocno szalał kup kask rękawice przydała by się też jakaś kurtka i spodnie motocylowe z ochraniaczami kurtka NP Seca a spodnie jakies jeansowe z wkładkami buty też lepiej żeby były ogólnie ochraniacze dają nam w tym sporcie więcej pewności siebie ja osobiście powiem każdemu że powinno się jeździć z ochraniaczami czy po drodze czy w terenie
a i ta aukcja z tą dt 80 to mi się wydaje ze jakis drut
- Mp2011
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32
tak polecam jeansy motocyklowe z ochraniaczami , nie to nie są jeansy rurki że ci jaja puchną , tak w tych jeansach jest pełna swoboda i niczym się nie różnią od dresów chyba ze kupi jakieś badziewie nie chce takich jeansów to niech kupuje nakolenniki i spodnie motocyklowe ale jak nie chce dużo wydawać to mi sie wydaje ze na takich jeansach duzo lepiej wyjdzie i wcale mu nie będzie gorzej niz w tych motocyklowych uwierz mi ;] a używki można znaleść za fajną cenę
a jak nie chce to niech wcale nie kupuje
a jak nie chce to niech wcale nie kupuje
Ostatnio edytowano 5/3/2016, 23:56 przez Mp2011, łącznie edytowano 1 raz
- Mp2011
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32
według Ciebie to jak jeździłem simkiem to pewnie musiałem go pchać żeby jechał. nie ja wymyslam przepisy, mozesz sie do nich niestosowac jesli nie chcesz, to juz nie moja sprawa ale tak dlugo jak jestes na tym forum musisz, jak sie nie podoba to internet jest na tyle duzy ze mozesz sobie isc gdzie indziej.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Ja stosuje się do przepisów na drodze ale nie mydle na forum ludziom albo inaczej nie strasze ich drobnostkami o tym że po polu sobie nie mogą bez prawa jazdy pojeździć owszem jest takie prawo jest wprowadzone że nawet na drogi polne obowiązują uprawnienia na dany sprzęt ale kto cie będzie gonił ? a nawet jeśli to kto cie dogoni ? chyba że ty odrazu jak zobaczysz policje to sie zatrzymujesz ? policja woli żeby tłuc się po polach a niż żeby po drodze nie raz u nas były takie akcje że stali w ekipie po 7 a policja sobie tylko przejechała , aby nie niszczyć ludziom upraw ani nic bo jak zaczną się skarżyć to i policja zacznie łapać "Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie "
- Mp2011
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32
Dobra.. Musze napisać / wspomnieć że maksymalna ilosć pieniędzy którą mam zamiar wydać na motor razem z kostiumem ( nie będe robić żadnych praw ponieważ będe tylko w terenie jeździć ) wynosi 3000-3500 zł ( jesli ktoś chce napisać komentarz typu " za tyle to ty nic nie dostaniesz " niech najlepiej nic nie pisze ). Lagi podoba mi się ten motorek wr ale niezła cena
. Jeżeli nie ma nic dobrego do 2500-3000 zł to kupię Yamahe dt 125. Jeśli ktoś ją ma to niech się wypowie ile pali, jak jeździ i ogólnie czy sie podoba:D I to bezpieczne takie jeżdzenie po polnych drogach lub lasach bez obaw o mandat?

- bikemaniak
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/3/2016, 13:51
dt-ka 125 bardzo dobry moto nie zwykle wytrzymały bo silniki wytrzymują nawet po 45tys km jak na 2t to jest bardzo dużo
jak samo moto jest mało awaryjny ale wiadome trzeba się liczyć z kosztami eksplatacji takiego sprzętu jak w każdym
spalanie w zależności od jazdy i od terenu w którym będziesz jeździł ale bak 10 litrowy powinien spokojnie wystarczyć na jedno dniowy wypad w las nie można zapomnieć o tym że tam leje się mieszankę czyli olej do dozownika lub bezpośrednio do baku w okolicach 1:50
za 3.5 powinieneś znaleść egzemplarz bez papierów w dobrym stanie lecz zabraknie ci na ochraniacze tak że zrobisz jak uważasz sam
jak samo moto jest mało awaryjny ale wiadome trzeba się liczyć z kosztami eksplatacji takiego sprzętu jak w każdym
spalanie w zależności od jazdy i od terenu w którym będziesz jeździł ale bak 10 litrowy powinien spokojnie wystarczyć na jedno dniowy wypad w las nie można zapomnieć o tym że tam leje się mieszankę czyli olej do dozownika lub bezpośrednio do baku w okolicach 1:50
za 3.5 powinieneś znaleść egzemplarz bez papierów w dobrym stanie lecz zabraknie ci na ochraniacze tak że zrobisz jak uważasz sam
- Mp2011
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 15/1/2016, 14:32
Miałem DT125r. Motorek za którym łezka w oku się kręci jak sobie wspomnę jazdy.
Odblokowana bez pierdnięcia na oryginalnych gratach szła 120km/h ,zmiana zębatki zdawczej i poszłaby więcej bo mocy nie brakowało. Spalanie przy takiej nieco agresywniejszej jeździe po ulicy to minimum 5l, jednak ciężko to było utrzymać bo zbiornik mało kiedy wystarczał mi na 200km. Wersja zdławiona która nie widzi czerwonego pola, albo emerycki styl jazdy dawałaby pewnie wynik poniżej 5l/100km. Ale jak tu jeździć spokojnie jak po przekroczeniu 7000RPM silnik zaczyna się pięknie drzeć.
Miałem ją kilka lat w międzyczasie wymiana korby oraz łożysk, poleciały 3 tłoki i raz uszczelka pod głowicą, ale to ze względu na zawierzenie poradom jednego takiego "specjalisty".
Ogólnie sprzęt fajny, ale do normalnej jazdy mimo połowy mocy jaką dysponowała DT, wybrałem jednak 4T.
Odblokowana bez pierdnięcia na oryginalnych gratach szła 120km/h ,zmiana zębatki zdawczej i poszłaby więcej bo mocy nie brakowało. Spalanie przy takiej nieco agresywniejszej jeździe po ulicy to minimum 5l, jednak ciężko to było utrzymać bo zbiornik mało kiedy wystarczał mi na 200km. Wersja zdławiona która nie widzi czerwonego pola, albo emerycki styl jazdy dawałaby pewnie wynik poniżej 5l/100km. Ale jak tu jeździć spokojnie jak po przekroczeniu 7000RPM silnik zaczyna się pięknie drzeć.
Miałem ją kilka lat w międzyczasie wymiana korby oraz łożysk, poleciały 3 tłoki i raz uszczelka pod głowicą, ale to ze względu na zawierzenie poradom jednego takiego "specjalisty".
Ogólnie sprzęt fajny, ale do normalnej jazdy mimo połowy mocy jaką dysponowała DT, wybrałem jednak 4T.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
- bikemaniak
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 3/3/2016, 13:51
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość