korek spustowy oleju gz 125
Posty: 14
• Strona 1 z 1
korek spustowy oleju gz 125
Witam
pierwszy raz wymieniałem olej w gz 125 i chyba pomyliłem korki spustowe oleju. Jak odkręciłem korek to wyleciała jeszcze taka sprężynka i bolec. Nie wiecie do czego to służy bo sprężynkę zgubiłem. I w jakiej kolejności to powinno się włożyć spowrotem (korek,sprężynka, bolec) ?
pierwszy raz wymieniałem olej w gz 125 i chyba pomyliłem korki spustowe oleju. Jak odkręciłem korek to wyleciała jeszcze taka sprężynka i bolec. Nie wiecie do czego to służy bo sprężynkę zgubiłem. I w jakiej kolejności to powinno się włożyć spowrotem (korek,sprężynka, bolec) ?
- matech
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 9/4/2015, 18:31
-
Rolnik62 - Bywalec
- Posty: 622
- Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
- Lokalizacja: Gliwice
To jest ustalacz biegu 0 (luzu), bez niego na pracujÄ…cym silniku luz jest praktycznie nie do znalezienia.
W otwór wkładasz pin, sprężynkę i wkręcasz korek.
PS. Odkręć sobie ten dekiel mocowany na 3 lub 4 śruby chyba M6 w który jest wkręcony właściwy korek spustowy. Pod deklem jest filtr siatkowy, możesz go sobie przy okazji wyczyścić.
Oczywiście korkiem mocującym pin i sprężynkę nie spuścisz całego oleju z silnika.
W otwór wkładasz pin, sprężynkę i wkręcasz korek.
PS. Odkręć sobie ten dekiel mocowany na 3 lub 4 śruby chyba M6 w który jest wkręcony właściwy korek spustowy. Pod deklem jest filtr siatkowy, możesz go sobie przy okazji wyczyścić.
Oczywiście korkiem mocującym pin i sprężynkę nie spuścisz całego oleju z silnika.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Nie jest to jakoś specjalnie twarda sprężyna.
Jeśli luz znajdowałeś bez większych problemów, biegi zmieniały się bez problemu, to znaczy, że jej twardość jest odpowiednia.
Sprężyna zbyt twarda może powodować problemy z wrzucaniem pierwszego biegu i wpadanie na luz, gdy zmieniasz z jedynki na dwójkę, na zbyt miękkiej ciężko będzie "trafić w luz"
Jeśli luz znajdowałeś bez większych problemów, biegi zmieniały się bez problemu, to znaczy, że jej twardość jest odpowiednia.
Sprężyna zbyt twarda może powodować problemy z wrzucaniem pierwszego biegu i wpadanie na luz, gdy zmieniasz z jedynki na dwójkę, na zbyt miękkiej ciężko będzie "trafić w luz"
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dzięki
Problem polega na tym ze wywaliłem tą sprężynę razem ze starym.olejem bo nie wiedziałem o jej istnieniu i teraz muszę coś dobrać
Ps. Zauważyłem że tym otworem zleciło mi.jakieś tylko 600 ml. Oleju i zapałem nowym
Czy powinienem znowu wymienić olej skoro nie zleciło wszystko?
Problem polega na tym ze wywaliłem tą sprężynę razem ze starym.olejem bo nie wiedziałem o jej istnieniu i teraz muszę coś dobrać
Ps. Zauważyłem że tym otworem zleciło mi.jakieś tylko 600 ml. Oleju i zapałem nowym
Czy powinienem znowu wymienić olej skoro nie zleciło wszystko?
- matech
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 9/4/2015, 18:31
Rozmiar sprężynki i jej twardość możesz sobie dobrać, bo już wiesz jakimi kryteriami się kierować.
Możesz też spróbować podjechać do jakiegoś salonu SUZUKI, bo całkiem prawdopodobne, że będą taką mieli
(dość spora liczba użytkowników tych silników myli korki i nieświadomie pozbywa się i sprężyny i pina)
Sprzedawcy części używanych również posiadają te elementy i w razie co można też próbować od nich.
Co do oleju, jak Ci teraz szkoda go zlewać, a stary nie wyglądał tragicznie, to generalnie możesz go zostawić, ale następną dokładną wymianę zrób po prostu wcześniej niż zalecana.
Silnik SUZY dzięki temu, że jest wyposażony w prawdziwy filtr oleju, jest lepiej chroniony przed zanieczyszczeniami niż silniki które posiadają jedynie jakiś tam siateczkowy wyłapywacz dużych opiłków, pokazany w jednym z powyższych postów.
Filtr oleju mam nadzieję, że wymieniłeś na nowy?
Jak będziesz zakładał sprężynkę to połóż motorek na boku, tak uczciwie na boku, wtedy spod śruby poleci dosłownie pół kieliszka oleju.
Możesz też spróbować podjechać do jakiegoś salonu SUZUKI, bo całkiem prawdopodobne, że będą taką mieli
(dość spora liczba użytkowników tych silników myli korki i nieświadomie pozbywa się i sprężyny i pina)
Sprzedawcy części używanych również posiadają te elementy i w razie co można też próbować od nich.
Co do oleju, jak Ci teraz szkoda go zlewać, a stary nie wyglądał tragicznie, to generalnie możesz go zostawić, ale następną dokładną wymianę zrób po prostu wcześniej niż zalecana.
Silnik SUZY dzięki temu, że jest wyposażony w prawdziwy filtr oleju, jest lepiej chroniony przed zanieczyszczeniami niż silniki które posiadają jedynie jakiś tam siateczkowy wyłapywacz dużych opiłków, pokazany w jednym z powyższych postów.
Filtr oleju mam nadzieję, że wymieniłeś na nowy?
Jak będziesz zakładał sprężynkę to połóż motorek na boku, tak uczciwie na boku, wtedy spod śruby poleci dosłownie pół kieliszka oleju.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Rolnik62 napisał(a):No właśnie mógł filtru nie wymienić, bo coś mało mu tego oleju wyleciało.
Lektura powyższych postów wyjaśni, że nie filtr jest przyczyną mniejszej ilości wypuszczonego z silnika oleju.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości