Zobacz wątek - Motocykl używany, stał na powietrzu około 2 lata
NAS Analytics TAG

Motocykl używany, stał na powietrzu około 2 lata

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Motocykl używany, stał na powietrzu około 2 lata

Postprzez Prezioo » 5/9/2014, 21:12

Dobra, bez zbędnego wstępu mam do was pytanie, co powinienem wymienić, w motocyklu (dokładniej honda cbr 125 2004) która stała sobie odkryta na powietrzu przez około 2 lata, w ogóle nie odpalana, podczas deszczu, śniegu, itp. miejscami jest troszkę przerdzewiała.
Motocykl ten został kupiony za dosyć niewielką cenę, a że jestem początkującym "rajdowcem" i jeszcze za bardzo się nie znam, kieruje to pytanie do was, i mam nadzieję że mi w tym pomożecie.

Z góry dzięki ;)
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03


Postprzez henio12323 » 5/9/2014, 21:37

wymien wszystko co wymaga wymiany, jak nie wymaga to bez sensu wymieniać, za granicami np w Anglii mase sprzetów stoi calutki rok pod chmurka, ewentualnie jakims pokrowcem, fakt ze sa zazwyczaj podrdzewiałem, czy aluminium troche mocniej utlenione niż w garazowanym. ale troche czyszczenia i moto jest jak nowe :D gorzej nie jeździ.

jak sie nie znasz - to warto dać ( skoro i tak kupiłeśtanio ) taki sprzet do mechanika chociazby na oględziny, dasz tam powiedzmy z 50 zł on ci wypisze wszystko co jest do wymiany / głebszego sprawdzenia, sam możesz czegos poprawnie nie ocenic a jak pisałem, bez sensu wymieniac cos co nie koniecznie wymaga wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez mirekm71 » 6/9/2014, 10:31

Silnik odpala? Powinien chyba byc zablokowany po dwoch latach.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Prezioo » 6/9/2014, 14:27

No wlaśnie problem w tym że nie odpala, w czym może być problem, skoro mówisz że powinien być zablokowany?
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez Invi » 6/9/2014, 15:23

Jeszcze bardzo istotna kwestia to to, czy przed odstawieniem odpalał :D No aku, to raczej na 100% zdechł :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Prezioo » 6/9/2014, 16:20

Odpalał odpalał, po prostu poprzedni właściciel, w wypadku uszkodził sobie prawy nadgarstek, co po prostu uniemożliwilo mu jazde na moto, tak kończy się jazda bez rękawic. (od razu mówie że historia nie jest wyssana z palca, bo to mój sąsiad) jedyne powypadkowe blizny na moto to nie duże rysy, no i niestety to stanie w bez ruchu na zewnątrz.
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez henio12323 » 6/9/2014, 16:40

na pewno po kolei, wymiana/czyszczenie filtra powietrza, wymiana swiec, czyszczenie gaźnika/ów, do cylindrów zalał bym troche oleju ( w silniku od razu wymienił ) i pokrecił silnikiem. potem sprawdzasz czy jest iskra, jak jest to po tych zabiegach musi zagadać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Prezioo » 8/10/2014, 14:29

Witam ponownie ;D
Tak jak to Henio napisal, wszystko zostalo zrobione, motocykl na "pycha" odpalal, ale aktualnie jest inny problem.
Moto traci napiecie? akumulator jest naladowany, ale po przekreceniu stacyjki ledwo co przednie swiatla sie swieca, a iskra w ogole nie idzie.
Poczatkowo myslalem ze to kwestia elektrycznej kostki która z tylu motocykla dziwnie brzeczala, tak jakby szlo w niej zwarcie, lecz po wymianie nic sie nie zmienilo.

Nie wiem dokladnie jak ta kostka sie nazywa, wiec podam po prostu to co na niej pisalo : Omron G8HN-1A4T-RJ 12V DC
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez henio12323 » 8/10/2014, 14:43

jakiś przekaźnik, moze od rozrusznika. akumulator nie ma nic zwiazanego z iska. a to że swiatła słabo swiecą - z akumulatora samego nie zawsze muszą swiecic pełną parą, tym bardziej że pewnie wszystkie kostki są zaśniedziałe i chwila są jakies opory i spadki napięcia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Prezioo » 8/10/2014, 14:52

Bez tej kostki moto w ogole nie dawalo sladu zycia, nic nie dzialalo, wymieniona zostala przez to ze prawdopodobnie dochodzilo w niej do zwarcia.
Problem w tym ze poczatkowo I swiatla I cala reszta dzialala "bezblednie", po prostu nagle wszystko zaczelo wygladac I brzmiec jakby tracilo napiecie.
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez Invi » 8/10/2014, 15:47

Sprawdź ładowanie.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Prezioo » 8/10/2014, 15:50

Co masz na mysli piszac ladowanie? Akumulator póki co stoi na 11.4 v
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez henio12323 » 8/10/2014, 15:54

spróbuj odpalic i sprawdź wtedy napiecie na zaciskach akumulatora powinno byc powyzej 14V lub bliskich granicach.

11.4 - od razu aku podładuj, bo to troche przy mało.

kup jakis sprej do elektryki ( do czyszczenia styków, wypierania wody itp itd ) i potraktuj nim wszystkie ważne ( a jak chcesz to i mniej wazne) kostki, złączki ,przewody. wystarczy że jakas złączka chociazby klema nie masuje dobrze do akumulatora i juz bedą cyrki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Prezioo » 10/10/2014, 21:12

Póki co nic nie potraktowalem sprejem do elektryki, ale to chyba dobrze, bo odkrylem cos innego.
A mianowicie, tak jak wczesniej mowilem ze ta "kostka" (przypominam Omron G8HN-1A4T-RJ 12V DC ) brzeczala jakby zachodzilo w niej do zwarcia, po wymianie jak sie okazalo nowa kostka brzeczy tak samo, I teraz pytanie, czy brzeczenie tej kostki moze oznaczac jakis problem z czyms innym (jakis czujnik w srodku?), czy to moze byc tylko wina okablowania?

Przez ten "maly" problem stanalem w miejscu z naprawa moto, wiec licze na was :)

Ps. Od razu mówie ze ta czesc która sie podlacza do tej kostki, przeczyscilem, aczkolwiek w niczym to nie pomoglo.
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez tomek2102 » 12/10/2014, 09:16

Kolego:) ta kostka to przekaźnik rozrusznika a brzęczenie w niej to typowy objaw rozładowanego akumulatora i tak ma po prostu być . Jeśli akumulator po naładowaniu ma 11.4v to nadaje się tylko na śmietnik. Wymień akumulator na nowy i problem zniknie. Powymieniaj wszystkie płyny, filtry, wyczyść gaźniki, nasmaruj łańcuch, sprawdź hamulce i przejedź się spokojnie rozgrzewając silnik, po drodze obserwuj czy temperatura jest ok i czy nie dymi z wydechu.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez miki1406 » 13/10/2014, 10:28

To, że ma 11, czy 13V o niczym nie świadczy... Pytanie jaki ma voltarz pod obciążeniem... Może mieć 12V, a jak podepniesz, żarówkę 5W spaść do 1V... Nie jest pytanie jakie napięcie ma akumulator, ale ile go ma :)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez melvin » 13/10/2014, 17:44

przenoszę do 125ccm MLV
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Prezioo » 14/10/2014, 16:04

No Melvinku przez Ciebie wejscia na moj temat zmaleja znacznie, co odbije sie na naprawie mojego moto, no ale cóz, lepsze to niz nic, aczkolwiek nie widze w tym temacie az takiego problem, ktory by nie pozwalal bycia w dziale od 125cc

Przeczytaj regulamin // boshi


Tomku, moja glupota.. po naladowaniu aku, kostki przestaly brzeczec, a moto odpala wielkie dzieki za to.

Jak jednak sie okazalo, to nie byl ostatni problem, w mojej drodze do ozywienia cbr'ki. Moto odpala, lecz gasnie (taj jakby tracilo obroty) poczatkowo to sie dzialo gdy nie trzymalem za manetke gazu, ale to jednak nawet gdy trzymalem w pewnym momencie po prostu gasną, no I dymi z wydechu na szaro.
Prezioo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5/9/2014, 21:03

Postprzez henio12323 » 15/10/2014, 08:51

a gaźnik czyszczony odpowiednio ? i regulowany? zawory też?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tmaciejs » 22/10/2014, 21:27

- podobnie mam ze swoja CBR 125R - dugo stala 4-5 lat na dworze - pierwsze co sprawdz czy masz iskre - ( ewentualnie siwce wymien lub sprawdz czy na cewke napiecie z modulu dochodzi - Lub Modul sprawdz - Byc moze bedziesz musial rozebrac glowice i sciagnac cylinder ( pierscienie zapieczone do tloka ) lekka korozja na cylindrze ( Ja mialem ten problem i obecnie jestem na etapie wymiany samych pierscieni ) jak wyzej przeczysc gaznik , sposc z baku stara bezyne
M@CI@S
Avatar użytkownika
tmaciejs
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2/10/2014, 19:58



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr