Zobacz wątek - Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.
NAS Analytics TAG

Wszystko o motocyklach kat. A2, dławieniu w nich mocy itd.

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Postprzez dawid9999 » 2/9/2014, 00:51

Na prawde nikt nie pomoze ?
dawid9999
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00


Postprzez dawid9999 » 6/9/2014, 01:53

Up

co chciales osiaganc oproc tego, ze warna wyrwales? - leff
dawid9999
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21/8/2014, 15:00


Postprzez DesmoLover » 15/9/2014, 16:19

Jestem świeży na forum no i w temacie moto więc zwracam się z prośbą o pomoc. Chciałbym kupić Ducati Monster 600 (nie za drogie, tak do 7k PLN i przed 2001 rokiem na gaźniku), A2 będę robić w przyszłe wakacje, ale to w sumie nie gra roli. Moje pytanie brzmi następująco: Czy jakiś użytkownik Monster'a zarejestrowanego na A2 mógłby przedstawić mi procedurę przygotowania i samej rejestracji tego motocykla na A2? Byłbym bardzo wdzięczny za takowe info na PW :)
DesmoLover
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15/9/2014, 16:10
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez leff » 15/9/2014, 21:03

uzyj opcji szukaj - roznice sa tylko w kwestii technicznego zablokowania
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez AvroFM » 11/11/2014, 21:20

Witam. Czy Yamaha MT-03, KTM Duke 390 łapią się na A2? I jaki motocykl, który spełnia wymogi A2 z wyglądu przypomina nową Aprilia Tuono? Przekopałem pół internetu i nie trafiłm na nic podobnego...

A co z Hondą RC166 lub RC149? Łapie się pod A2?
AvroFM
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 18/4/2014, 14:27

Postprzez andy7 » 11/11/2014, 21:57

Duke lapie sie na A2 Z tego co pamietam MT-03 rowniez

woojek Google nie gryzie

warunki znajdziesz prawie wszedzie wiec sprawdz.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Niku » 6/3/2015, 00:00

Witam. Kupiłem Kawasaki LTD 450 36.5 kW po okazyjnej cenie. Przekracza on tylko 1,5kW. Chciałem się zapytać czy konieczne jest zblokowanie go, aby jeździć na kat A2?
Niku
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5/3/2015, 23:31

Postprzez Fugu » 6/3/2015, 05:46

Tak
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Niku » 7/3/2015, 13:58

To nie korzystnie bo przekracza tylko 1,5kW a muszę się bawić w blokowanie albo go sprzedać. Powinna być jakaś tolerancja, ale cóż nic na to nie poradzi. Dzięki za odpowiedź Fugu
Niku
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5/3/2015, 23:31

Postprzez Fugu » 7/3/2015, 14:16

A jak ty sobie ta tolerancje wyobrazasz?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez califf » 7/3/2015, 17:47

Witam, mam w okolicy okazję kupna motocykla.
mam prawo jazdy na A2. motocykl ma w dowodzie moc nie przekraczajacą 35kW i 0,20kW/kg
Czy dobrze zrozumiałem treść pierwszego postu i mogę się nim poruszać bez żadnego problemu?
czy kupując ten motocykl musze iść do jakiegoś wydziału komunikacji aby oni go "sprawdzili" (chodzi o model) i stwierdzili czy rzeczywiście moge się nim poruszac majac a2? chodzi o to, że niektórzy majac ten sam model motocykla mają inne dane w dowodzie, minimalnie przekraczające wytyczne kat. A2. Czy tylko siadam i jadę przed siebie bo akurat mój egzemplarz dzięki danym w dowodzie rejestracyjnym łapię się w tą kategorie?
Ostatnio edytowano 7/3/2015, 18:30 przez califf, łącznie edytowano 1 raz
califf
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7/3/2015, 17:38

Postprzez Fugu » 7/3/2015, 18:03

Nie ma czegos takiego jak "rejestracja na A".
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Dawidgsxr93 » 6/4/2015, 21:45

Witam.
sprawa wyglada tak mam prawo jazdy kat A2. jezdze gsx 750-r wiadomo nie zgodnie z normami na A2. Chce go sprzedać. I teraz moje pytanie dajmy na to ,ze mam R6 ktora w dowodzie ma 25kw. i jest to jej jedyna moc ktora widnieje w dowodzie. bez adnotacji ze była dławiona. Bład ten mogł sie pojawic podczas tłumaczenia papierów bądz taka przyjechała z zagranicy. Czy podczas kontroli policji mogą mi coś zrobić ? Moc w dowodzie 25kv stosunek mocy do masy mniejszy niz 0,2kv/kg. Wiem ,ze podczas wypadku nie wypłacam sie do konca zycia bo ubezpieczyciel nie ponosi kosztów tylko ja z własnej kieszeni. Ale czy policja moze mi coś zrobic ? Troche jest tych R6 spełniajacych warunki rejestracji na A2. Prosze o pomoc. moze ktos tak jezdzi i wie cos na ten temat. Zastanawiam sie nad kupnem takiej R6 albo wtedy SV 650 ktora mozna dławic i jezdzic spokojnie.
Dawidgsxr93
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6/4/2015, 21:32

Postprzez Cbr600f297 » 11/4/2015, 21:27

Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak jest ze zdławieniem suzuki gsx 600 f na A2.
Posiada on 63kW (86 KM).
I teraz pytanie czy uda się w dzisiejszych przepisach dokonać tej zmiany.
Cbr600f297
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18/3/2015, 16:36

Postprzez MarSen » 12/4/2015, 22:27

Dawid - żadna R6 nie łapie się na A2, nawet po zablokowaniu. Policja potraktuje Cię tak, jakbyś jeździł bez odpowiedniej kategorii (czyt. jakbyś jeździł motocyklem łapiącym się jedynie pod kat. A, bo tak przecież jest, mając kat. A2)
Cbr600f297 - Tak, da się.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez lagiboy » 4/5/2015, 08:59

a może zrobić bazę motocykli które można zablokować, żeby nie powtarzały się pytania typu "czy mogę go zdławić"
wiem, że wszystko co ma 70kw i mniej według prawa nadaje się do takich zmian, lecz wydaje mi się, że jeśli powstanie lista motocykli możliwych do zdławienia to większość szukających może spokojnie przejrzeć listę i poszukać czegoś dla siebie.
Poniższa lista odnosi się do nowych motocykli, sprawdzone na stronach producentów

Yamaha WR250R (22,6kW) NEW
Yamaha YZF-R3 (30,9kW) NEW
Yamaha SR400 (17,1kW)
Yamaha XT660 (35kW)
Yamaha MT-03 (35kW)

Suzuki Inazuma 250cc (brak danych o mocy)
Suzuki GS500 (35 kW)

Honda CRF250(16,99kW) NEW
Honda CBR250R(18,7kW) NEW
Honda CBR300R(22,7kW) NEW
Honda CBR500R(35kW) NEW
Honda CB500F (35kW)
Honda CB500X (35kW)
Honda CTX700 (35kW)
Honda VT750C Shadow (33,5kW)

Kawasaki KLX250 (16kW) NEW
Kawasaki Z300 (29kW) NEW
Kawasaki Ninja 250SL (20,6kW)
Kawasaki Ninja 300 (29kW)
Kawasaki W800 (35kW)
KTM 200 Duke (19kW)
KTM 390 Duke (32kW)
KTM RC390 (32kW) NEW
Hyosung GD250 (21,2KW)

z większych które nadają się do redukcji mocy do A2
Yamaha MT-07 (55kW)
Yamaha XJ6 (57kW)
Yamaha TDM (63,4kW)

Kawasaki Z800E (70kW)
Kawasaki ER-6 (57kW)
Kawasaki Versys (47kW)
Kawasaki Versys (51kW)2015 NEW
Kawasaki Vulcan S (45kW) NEW

Suzuki GSX650F (63,4kW)
Suzuki GSF650 Bandit (63,4kW)
Suzuki Gladius (53,7kW)
Suzuki Intruder C800 oraz M800 (39,5kW)
Suzuki V-Strom 650 (51,2kW)

Honda CB650F (64kW)
Honda CBR650F (64kW)
Honda NC750S (40,3kW)

Hyosung GT650 (54,2kW)
Hyosung GV650 (53,6kW)
Hyosung ST7 (46kW)

KTM 690 SMC R (49kW)
KTM 690 Duke (50kW)
KTM 690 Duke R (51,5kW)

Ducati Monster 696 (59,6kW)
Ducati Monster 796 (64,9kW)

Suzuki oferuje nowy GSX-R600L5 przygotowanego pod wymagania A2

na razie podzieliłem na motocykle do 35kW oraz te do 70kW z możliwością dławienia. lista nie została wyczerpana.


modele otagowane znaczkiem NEW NEW NEW motocykle nowo dodane
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Gruntowy » 19/6/2015, 17:08

Bardzo ładna lista i bardzo przydatna!
Gruntowy
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:11

Postprzez kuba210796 » 29/9/2015, 19:33

Dodam tylko od siebie tyle,że jeżeli motocykl sprowadzony z zagranicy w dowodzie niema wpisanej mocy - można kombinować, skołować kwita na 34kW i zarejestrować motocykl , pomimo tego ,że będzie to powyżej 94-95 KM.
Ja tak zrobiłem cbr f3 105 km , i dało by się tak zrobić R1 - z tym ,że nie wiem jak było by w innych urzędach :)
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez Fugu » 29/9/2015, 19:46

Zalezy z jakiej "zagranicy". Niemcy maja obie wartosci - pytanie jest co przepisza w urzedzie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SMGmotocykle » 15/11/2015, 15:36

witam ,podepnę się pod temat , widzę że jest spore zamieszanie odnośnie blokad na A2, może wiedza jaką dysponuje trochę rozjaśni temat:)
1.W pl pojazdów nie rejestruje sie na kategorie prawa jazdy
2.można blokować każdy motocykl o mocy max 70kW
3.nie ma możliwości( przynajmniej legalnie ) zrobić tego samemu (jak nie wierzysz to spróbuj założyć samemu gaz do samochodu i wbić to w dowód)
4. WK zmienia wpis w dowodzie na podstawie dokumentów z firmy blokującej,faktury za usługę i odpowiedniego dokumentu z badania na OSKP.
5. przy starych motocyklach które po badaniu na hamowni nie osiągają fabrycznych parametrów niestety też trzeba robić blokad ponieważ prawo nie przewiduję zmiany mocy silnika w wyniku zużycia eksploatacyjnego.
6. jazda na motocyklu który ma nawet niewielką różnicę mocy np 35,2 ( niektóre Gs 500 czy er5) skutkuje mandatem za brak uprawnień
7.Co chyba najistotniejsze ,niestety w razie wypadku (czego nikomu nie życzę) i ew. ofiar w ludziach biegli sądowi bardzo uważnie będą analizowali blokadę i na tym etapie wychodzi właśnie robienie blokad "na lewo", "zrób to sam" ,"bo diagnosta mi podbił bez motocykla" a skutki tego są naprawdę poważne ...
W razie pytań proszę pisać prywatna wiadomość.
Pozdrawiam Robert Z.
SMGmotocykle
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29/3/2013, 16:09
Lokalizacja: garbów lubelskie

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr