Zobacz wątek - Sprzęgło- ktoś wytłumaczy?
NAS Analytics TAG

Sprzęgło- ktoś wytłumaczy?

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Sprzęgło- ktoś wytłumaczy?

Postprzez Soczi » 29/7/2015, 01:30

Witam, jako iż z motorami jestem zielony, zamierzam podejść do egazminu A2. Z racji tego, że nigdy nie miałem w rękach motora, ani znajomy. Do czego jest sprzęgło, oglądałem parę filmików jazd i zauważyłem, że wyłącznie do zmieniania biegów. Ale niektórzy piszą, jakieś jazdy na pół sprzęgle, przy hamowaniu sprzęgło, o co chodzi? Dzięki z góry.
Soczi
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14/6/2015, 15:36


Postprzez Ajss » 29/7/2015, 02:21

Nie wiem czy to 'troll', czy też na poważnie się pytasz...

Ale ja bym polecił tobie kilka lekcji z instruktorem w jakieś szkółce z dobra reputacją. Teoria teorią, ale najlepiej w praktyce sprawdzić jak na prawdę działa.

Jedna porada, nie puszczaj sprzęgła gwałtowanie zaraz po tym jak zaczniesz ruszać, przytrzymaj w momencie kiedy zacznie brać. Tak samo na wolnych prędkościach 1-bieg i operujesz sprzęgłem nie puszczając go. Przy każdej zmianie biegu wciskasz sprzęgło i odejmujesz gazu tak żeby przepustnica była zamknięta w momencie zmiany biegu.

A i nie hamuj z wciśniętym sprzęgłem, używaj silnika do hamowania wraz z hamulcami.
Ajss
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 4/5/2015, 15:38


Postprzez fincher » 29/7/2015, 06:55

Pamiętaj "dużo gazu i sprzęgło odrazu"!:)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Fugu » 29/7/2015, 07:30

Sprzeglo jest elementem oddzielajacy, silnik od skrzyni biegow. Po wcisnieciu, obroty silnika nie sa przekazywane na skrzynie, tym samym silnik moze pracowac nie napedzajac tylnego kola.

W 99.9% czasu jazdy sprzeglo jest nie wcisniete, wciskasz je tylko, gdy nie chcesz, zeby tylne kolo bylo napedzane (tzn. kiedy motocykl stoi) lub w trakcie zmiany biegow.