Zobacz wÄ…tek - Problemy z rejestracjÄ… NA A2
NAS Analytics TAG

Problemy z rejestracjÄ… NA A2

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Postprzez Fugu » 21/11/2014, 11:23

leff napisał(a):krocce w gazniku i cos jeszcze, nie pamietam dokladnie

I zaplaciles kolo 400 PLN ++....
Czyli zalozyli dedykowany set i pewnie nie dali ci wszystkich papierow.

Komplet powinien wygladac tak:
Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez leff » 21/11/2014, 11:51

cos kole 400 niemniej zgodnie z katalogiem Kawasaki do tego modelu nie ma blokady na 35kW
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez Fugu » 21/11/2014, 12:00

Na szybko dwa kity z homologacja - dokladnie te sa zakladane przez ASO w DE:

http://t1p.de/dq9q
http://t1p.de/vhyk
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez koksu94 » 21/11/2014, 13:17

Dobra wszystko fajnie ale to jest w Niemczech. Pa nim i w wk chodziło o to ze nie można tego modelu blokować z jakimś rodzajem homologacji która moja sv ma. Nawet jak bym zapłaci 600zl za blokowanie gdzie dają tylko fakturę na usługę blokowania (bo resztę załatwiłem bez tego Hamownia rzeczoznawca i przegląd) to i tak by nie pomogło. Jedyny sposób żeby przeszło bez problemu to blokada w serwisie suzuki i wystawienie przez suzuki motor Poland zaświadczenia o blokowaniu i zgodności z homologacja gdzie taka usługa w serwisie kosztuje id 3000zl wiedz dzieki wielkie. Ale nie rozumiem jednego skoro jest napisane w ustawie ze wszystkie moto można blokować jest potwierdzenie od rzeczoznawcy i diagnosty to ki uj jeszcze chca??? Moro zostalo zblokowane przez blokadę rolgazu z 53 do 25.88kw. Diagnosta jak i rzeczoznawca nie mieli nic do blokady którą dokladnie obejrzeli. Orzekli ze jest zgodnie z prawem wszystko co jest zawarte w dokumentach. Diagnosta porobił tez zdjęcia i zmierzył moto gdzie zaniżone sa troszkę wyniki w porównaniu do danych technicznych co mnie zdziwiło to mierzenie. Ale dobra i teraz mam dylemat co i jak będzie dalej. Mam przeczucie ze zostanie odrzucony mój wniosek.
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez leff » 21/11/2014, 13:20

Fugu napisał(a):Na szybko dwa kity z homologacja - dokladnie te sa zakladane przez ASO w DE:

http://t1p.de/dq9q
http://t1p.de/vhyk


a widzisz, CafeRacer w wawie nie umial tego znalezc dlatego moto pojechalo chyba do Olsztyna
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Fugu » 21/11/2014, 13:40

koksu94 napisał(a):Pa nim i w wk chodziło o to ze nie można tego modelu blokować z jakimś rodzajem homologacji która moja sv ma.

Ktos ci bajki pociska. I do tego sie zupelnie nie zna. Nie ma czegos takiego jak homologacja motocykla do z mniejszej mocy. Sa nastepujace rozwiazania:
1.) Producent wypuszcza motocykle z rozna moca i osobna homologacja do kazdego motocykla (inny model motocykla)
2.) Jakas firma produkuje blockade do dedykowanego motocykla i homologuje calosc (znaczy typ motocykla + swoja blockade)
3.) Zakladasz blockade samorobke i robisz kompletny odbior techniczny pojazdu – de fakto rejestrujesz jako SAM

Nie ma innych mozliwosci.

koksu94 napisał(a):Nawet jak bym zapłaci 600zl za blokowanie gdzie dają tylko fakturę na usługę blokowania (bo resztę załatwiłem bez tego Hamownia rzeczoznawca i przegląd) to i tak by nie pomogło.


Ty chyba nie rozumiesz prostych zdan: pomoglo bys, bo w papierach dostal bys homologacje danego motocykla do danej mocy. Papier zawiera VIN motocykla, jest to dokladnie to do czego pani sie czepia – jest to dodatkowa homologacja. Nie ma znaczenia czy zrobila ja Suzuki, Honda, czy inna firma zajmujaca sie homologacja pojazdow.

koksu94 napisał(a):Jedyny sposób żeby przeszło bez problemu to blokada w serwisie suzuki i wystawienie przez suzuki motor Poland zaświadczenia o blokowaniu i zgodności z homologacja gdzie taka usługa w serwisie kosztuje id 3000zl wiedz dzieki wielkie.

Nie rozumiem dlaczego chca 3 tys. – oni tylko wloza takie cos jak na zdjeciu powyzej. Jedna roznica bedzie pieczatka Suzuki na rachunku.

koksu94 napisał(a):Ale nie rozumiem jednego skoro jest napisane w ustawie ze wszystkie moto można blokować jest potwierdzenie od rzeczoznawcy i diagnosty to ki uj jeszcze chca?

Homologacji pojazdu. Czyli punkt 3 wyliczanki powyzej.

koksu94 napisał(a): Diagnosta jak i rzeczoznawca nie mieli nic do blokady którą dokladnie obejrzeli. Orzekli ze jest zgodnie z prawem wszystko co jest zawarte w dokumentach.


Mozesz wrzucic gdzies skan papierow? Usun tylko VIN i dane personalne.

koksu94 napisał(a): Diagnosta porobił tez zdjęcia i zmierzył moto gdzie zaniżone sa troszkę wyniki w porównaniu do danych technicznych co mnie zdziwiło to mierzenie.

Tolerancje urzadzen pomiarowych. Norma.

koksu94 napisał(a): Mam przeczucie ze zostanie odrzucony mój wniosek.

Akurat to mnie nie dziwi.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez koksu94 » 21/11/2014, 18:17

Kolego wiem co chcesz mi przekazać ale to ty chyba nie rozumiesz pytałem o fakturę na blokowanie ale to ja nie obchodzi. Chodzi o to czy producent zezwala na blokowanie tego pojazdu bo on posiada homologacje ba określoną moc. Twierdzi ze po takim obniżeniu mocy może to byc pojazd niebezpieczny. I nie ważne czy dal bym do serwisu do zablokowania i miał do tych kwitów jeszcze fakturę czy nie. Na blokadę rolgazu raczej nie ma. 3tys chca za oryginalny zblokowany moduł
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez Fugu » 21/11/2014, 19:38

Nie dogadamy sie - ty nie rozumiesz roznicy miedzy slowem "faktura" (dokument ze dokonales zakupu czegos) a homologacja (dokument potwierdzajacy ze pojazd nadaje sie do ruchu). Faktura to sobie mozesz... sam wiesz co....

Jeszcze raz - homoloacja nie musi byc zrobiona przez producenta. Ale musisz ja miec.

Babka ma racje - pojazd po nieumiejetnym grzebaniu moze byc niebezpieczny. Dlatego potrzebujesz homologacje do blokady. Pare razy napisalem Ci juz jak ja zdobyc, ale rownie dobrze moge rzucac grochem o sciane.

Motocykle tej klasy bardzo rzadko blokuje sie na module, zaloze sie, ze powiedzieli ci 3000 bo nie wiedza co jest do zrobienia i zebys sobie u nich odpuscil.

Jak podasz dokladny rocznik/typ, to Ci znajde blokade z papierami i homologacja.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez koksu94 » 21/11/2014, 20:15

Ja wiem co to jest faktura ale poza nią nic więcej na serwisie nie oferowali przy założeniu blokady. Dodatkowo nie zagwarantują ze to przejdzie. Jesli mógł bys pomóc to bardzo proszę. Suzuki sv650 s k5 2005r. Napisz ile będzie koszt i po kolei co zrobić żeby bylo dobrze
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez Fugu » 21/11/2014, 20:36

Tu masz namiar na oryginalna blokade z homologacja:

http://shop.alphatechnik.de/shop/index. ... &sort=20a&

Sprawdz czy VIN zaczyna sie od JS1BY, porozmawiaj z warsztatem cz Ci to zaloza, mozesz jeszcz wydrukowac i zapytac babki w urzedzie czy taka homologacje miala na mysli.

Jesli bedziesz kupowac, musisz podac twoj VIN, dokumentacja przychodzi pod konkretny motocykl.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez koksu94 » 21/11/2014, 23:29

Wydaje mi się ze i to nie przejdzie. Myślałem jeszcze o tej sprawie i oni mówili cos o jakiejś homologacji chyba WE czy cos takiego gdzie dla pojazdów taka homologacja nie przewiduje sie możliwości zblokowania.


Ps. Czy jezeli teraz chciałbym zrezygnować z rejestracji na 25.88kw i zarejestrować na pelna moc jak złożyłem wniosek z kserokopiami dokumentów (Hamownia rzeczoznawca przegląd) może byc problem????? Jak to można odwrócić ewentualnie??? Żeby moto byoobjako normalne jak tak się nie da???
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez andy7 » 22/11/2014, 10:56

Czlowieku, wchodzisz na Forum z zapytaniem. Ktos inny podaje Ci cos na srebrnej tacy a Ty z tekstem, ze Ci sie wydaje.

Gdybys mial IQ wyzsze od kromki chgleba z maslem to raz, ze zlecilbys dlawienie firmie ktora zagwarantowala by Ci sukces a dwa to co Tobie sie wydaje, niegra tu roli.

Z mojej strony Amen, bo wiedze, ze nie warto sobie jakiegokolwiek trudu zadawac.

Potwierdza sie tylko, ze chatra dwa razy traci.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Invi » 22/11/2014, 14:32

koksu94 napisał(a):Diagnosta jak i rzeczoznawca nie mieli nic do blokady którą dokladnie obejrzeli.


Ale nie czepiajcie się go jak ma racje :D Diagnosta i rzeczoznawca diagnostą i rzeczoznawcą, ale pani w okienku, która zna się tylko na robieniu kawy wie lepiej, przecież to standard.

Zrób to co robiłeś wcześniej, ale wniosek przedstaw na piśmie, wtedy muszą w ten sam sposób odpowiedzieć, i jest duża szansa że nie będą na tyle bezpieczni żeby zastosować: "panie, no niezmiernie mi szkoda, ale się nie da" nie przejdzie ;) A jak przejdzie to poproś o podstawę prawną i przynajmniej będziesz dokładnie wiedział o co im chodzi.

Bo tak to możesz sobie blokować jak chcesz, a pani w okienku i tak cię zleje.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Crank » 22/11/2014, 19:39

Albo po prostu idź do WK (do pani z innego okienka, najlepiej jakiejś młodej bo zazwyczaj to te starsze robią problemy-technika ich przerasta :P) i powiedz że chcesz wprowadzić w dowodzie zmiany na podstawie zaświadczenia o zmianach konstrukcyjnych pojazdu i tyle. Nie mów nic o żadnej blokadzie ani nie dawaj orzeczenia od rzeczoznawcy bo już dałeś odpowiedni papierek (tylko na wszelki wypadek weź ze sobą wszystkie papiery). Ona Ci nie może powiedzieć że pojazd jest niebezpieczny skoro przeszedł przegląd. Jak będą problemy to każ wołać kierownika i niech Ci wytłumaczy czemu nie może tego zrobić. No i chłopaki dobrze mówią weź uzasadnienie na piśmie dlaczego Ci odmawiają. U mnie w CK jak kobieta zobaczyła dokumenty od diagnosty nie robiła problemów ani nie chciała innych dokumentów.
Barton Fighter 50 -> Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki Ninja ZX7R
Crank
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/4/2012, 13:45
Lokalizacja: Kielce (TKI)

Postprzez koksu94 » 22/11/2014, 21:45

Dóbr tylko jak poszedłem to koleś zabrał wszystkie dokumenty i byla zbiorowa narada po której stwierdzili ze nie mogą go zarejestrować. Poszedłem do rzeczniczki powiedziała ze nie odmówiono ale musza mię czas na zastanowienie i zorientowanie sie w sytuacji. Wypełniłem wniosek i razem z wszystkimi kopiami oddałem do kancelarii. Maja to rozpatrzeć w ciagu 30 dni. Tylko zastanawiam sie czy nie wybrac dokumentów z stamtąd i nie zarejestrować go najpierw na pelna moc a potem zrobić zmiany w dowodzie żeby to się nie skonczylo tak ze wgl go nie przerejestruje bo juz zmiany sa. Wole nawet dwa razy za wymianę dowodu zapłacić ale miec rejestracje na siebie juz. Nie przejdzie to z innym okienkiem bo wszyscy to widzieli i zgodnie razem zdecydowali ze nie można bo ma prawdopodobnie jakąś homologację we którą nie dopuszcza możliwości blokowania w zaden sposób. Zastanawiam sie czy nie odebrać dokumentów wszystkich i spróbować jeszcze raz z tym ze dam tylko dowód kartę pojazdu i umowę kupna nie wspominać nic o żadnych zmianach. Bo w razie czego mam juz moto na siebie a jak zmian nie zaakceptują to ...... Nie wiem juz sam.
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez leff » 22/11/2014, 23:12

nie musisz dowodu wymieniac, mlodemu zwyczajnie dlugopisem wpisali zmiane mocy
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez koksu94 » 22/11/2014, 23:19

Czyli co lepiej spróbować wybrac te papierki i zarejestrować normalnie czy poczekać jak się sytuacja rozwinie???
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez Tristello » 1/12/2014, 12:40

Ludzie nie czepiajcie sie tak koksu94. To ze w Wk w Wawie to przechodzi to nie znaczy ze w Krośnie. Otoż sam podlegam pod Wk w krośnie (a dokłądniej pod powiat krośnieński, bo miasto krosno ma inny oddział) i wiem jakie tam są problemy. Sam rejestrowałem lagune sprowadzaną z Holandii z wszystkimi papierami, tłumaczeniami i wszystkim co potrzebne i zarejestrowali bez problemu. Ale gdy chciałem zarejstrować tak samo Vectre C z Holnadii z tymi samymi papierami to juz był cholerny problem, ale po przeszło 1,5h tłumaczenia pani w okienku i rozmowie z przełożonym udało się. W WK w krośnie robią problemy za to ze data na fakturze zakupu przyczepki nie jest w prawym górnym rogu tylko w lewym... paranoja. Ale do rzeczy.

Oddanie motocykla do rzeszowa do firmy która blokuje nic by nie dało. Skąd to wiem ? Gdyż znajomy tak własnie zrobił w jego przypadku była to Honda Hornet, koledzy z rzeszowa zapewniali ze wszystko załatwią i będzie cacy, zainkasowali 600zł i kazali udać się z papierami do WK. Kolega pokornie tam poszedł i spotkał się z odmową, dokłądnie nie wiem dlaczego nie chcieli zarejestrować, ale dzisiaj postaram sie dopytac. Po czym wybrał wszystkie papiery, poszedł w dzień następny do jak to ktoś wspomniał młodszej pani. Z prośbą rejestracji. I o dziwo dostał zgodę, jako że był to motocykl sprowadzany otrzymał na niego czerwoną tablice. Lecz później normalnie po przegladzie itp dostał normalne i śmiga na zablokowanym Hornecie

To że nie chcieli Ci zarejestrowac to nic dziwnego. Teraz musisz iść jeszcze raz, wystać sie od 6 rano (bo tylko 2 okienka będą czynne, a pan bedzie 4) i dopiero starać się o rejestracje najlepiej u najmłodszej z pań. W przeciągu roku musiałem tam być 6 razy chociaż rejestrowałem 2 samochody i przyczepkę... może to zbieg okoliczności ale zawsze rejestracja udawała mi się tylko w środe ;)

Co bedzie Ci potrzebne

1. Dokument potwierdzający dokonanie przeróbki, przez mechanika (co ważne z dokładnym opisem co było zrobione: np blokada rol gazu)
2. Homologacja zwężki czy tam rolgazu (to co modyfikowałeś)
3. Wykres z hamowni, oraz dokument potwierdzajÄ…cy obecnÄ… moc motocykla
4 Badanie techniczne po dokonaniu przeróbki

We wszystkim pieczątki gdzie sie da, żeby sie nie czepiali,

PS. W jakiej stacji diagnostycznej robiłeś badanie ?
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez koksu94 » 4/12/2014, 10:13

Przegląd robiłem na watkemie w Rzeszowie po drodze. Mam wpisane w dokumentach tylko blokadę rolgazu i tak samo w opinii rzeczoznawcy. Dzwoniłem do WK w haśle i bez problemu powiedziała ze pójdzie. Tylko boje sie ze jak producent odeśle im pismo w którym nie podpisuje sie pod blokowaniem danego moto to będę w dupie. Chodzi mi o to ze jak dzwoniłem do suzuki do wawy to powiedzieli ze wyraża zgodę jezeli zakupie ich modul za 4000. Dostałem tez pismo z WK ze wysłali pismo do suzuki o zajecie stanowiska. Polskie prawo .........
koksu94
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4/5/2014, 15:53
Lokalizacja: kombornia

Postprzez Tristello » 4/12/2014, 13:44

miesiÄ…c albo dwa czekania w takim zestawieniu
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê