Zobacz wątek - Zdławienie Hondy CBR 600 rr / F4i
NAS Analytics TAG

Zdławienie Hondy CBR 600 rr / F4i

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Postprzez jasnoksieznik » 13/8/2014, 22:25

@fasoliusz - nie wiem, czy masz racje.

3) kategorii A2:
a) motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,


z tego co czytam w tekscie ustawy, to jesli zdlawisz moto o wiecej niz polowe mocy, to nie spelnia on tego warunku i nie nadaje sie na A2.

Czy w CoC zdlawionego motocykla sprowadzonego z EU jest wpisana redukcja mocy? Nie sadze, a to wlasnie ten dokument jest homologacja.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez miki1406 » 14/8/2014, 08:20

sebastian0700 napisał(a):
miki1406 napisał(a):Jeśli producent (tak jak Suzuki z GSXR 600/750) taki motocykl pod A2 przygotuje to nie będzie przeszkód w rejestracji...


Czyli GSXR 600 np. k4 można legalnie pod A2 sobie dostosować?


Niestety - tylko fabrycznie nowe GSX600/750R'y majÄ… opcje dostosowania...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez Kamool » 14/8/2014, 08:20

@jasnoksieznik,

fasoliusz ma całkowitą rację. Chodzi o to, że motocykl po wyjściu z fabryki nie może przekraczać dwukrotności mocy motocykla jakim można się poruszać na A2 (2x 35kW = 70kW, więc po wyjściu z fabryki nie może przekraczać 70kW). Motocykl nie przekraczający tej wartości możesz zdławić do 35,30,25,20 itd, bo nawet jak zdławisz o połowę to i tak spełnia warunki A2.

Motocykl który ma 70kW musisz zdławić o 50% (ale możesz więcej, bo po zdławieniu o 50% spełnia warunki A2), motocykl który ma 50kW o 30%(30% spełnia warunki A2, ale nikt nie zabroni Ci zablokować nawet o 60%) , ale motocykl który ma 100kW już o 65%(tutaj już nie spełnia, ponieważ wyjściowa moc przekraczała 70kW i trzeba było zablokować więcej niż połowę mocy, żeby miał 35kW).

Jestem niemal pewny, że odpowiedzi które byś uzyskał brzmiałyby: "Takiego kupiłem", bo wątpię aby byli pierwszymi właścicielami. Zawsze możesz zadzwonić do Suzuki i zapytać które roczniki były wypuszczane fabrycznie z 25kW.
Kamool
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 1/5/2013, 11:35

Postprzez jasnoksieznik » 14/8/2014, 09:19

No wlasnie ja inaczej czytam tekst tej ustawy.

Wezmy teoretyczne moto, zdlawione do 20kW z 50kW, 200kg masy
Moc sie zgadza 20kW - OK
stosunek mocy do masy jest 0,1kW/kg - OK
Taki stosunek mocy do masy powstal w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla - tu jest problem:
"tego motocykla" odnosi sie do stanu aktualnego, czyli moto z 20kW. Zmiany wprowadzono w pojezdzie o mocy 50kW. Czyli zonk.

Wyglada na to, ze ustawodawca zabrania jezdzic nieproporcjonalnie zdlawionymi moto. Jak sie nauczysz na takim i zobisz A, to mozesz dlawic bardziej, jesli masz taki fetysz.

PS: Fajnie byloby miec policjanta na forum, ktory by skomentowal sytuacje pod katem przepisow wykonawczych.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez fasoliusz » 14/8/2014, 09:40

Ja jestem swojej teorii pewny w 99%, śledziłem A2 odkąd weszło i każdy pisał, że moc nie może przekraczać 70kW, a można blokować na ile się chce.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez jasnoksieznik » 14/8/2014, 09:45

Nie no, teoria jest fajna i tez jestem "za", ale jak sie ona ma do ustawy?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez jaroaro » 14/8/2014, 10:04

Jeszcze trzeba dodać że ktoś kto planuje zdławić motocykl chce się tylko zmieścić w granicach kategorii A2 i nie myśli żeby motocykl który ma 70kW zdławić do 20, więc ja jestem za tym co napisał fasolisz. Nawet jak motocykl ma 50kW to i tak ktoś będzie chciał go zdławić do 35kW, a nie do 20 bo mu się tak podoba.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez sebastian0700 » 14/8/2014, 10:12

Z tego co się orientuje najsłabsza CBR600 ma 104 KM.. Jak się przekroczy te 50KM o 1/2KM to też będą narzekać?
sebastian0700
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07

Postprzez jasnoksieznik » 14/8/2014, 10:18

@sebastian0700: Tak, beda narzekac.

@jarojaro: Oczywiscie, w warunkach laboratoryjnych masz racje. Wiekszosc ludkow tak bedzie robic. Jednak co ze wszystkimi moto 50-70kW z Niemiec, ktore czesto sa zdlawoine do 25kW (stare niemieckie kategorie)?
Moze tak byc, ze ktos ma dostep tylko do dlawikow dlawiacych bardziej.

Poza tym, to taka fajna akademicka dyskusja :D
Napisalem maila do WORDu w Warszawie, zobaczymy, czy odpowiedza.

EDIT: Litrowka.
Ostatnio edytowano 14/8/2014, 12:59 przez jasnoksieznik, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez rafal1730 » 14/8/2014, 11:40

Właśnie mi o takie sytualcje chodzi, jak moto przed zdławieniem miało przypuśćmy 60 KW to te zdławienie do 25 nie spełnia A2.
Jak zatem podnieść moc w dowodzie z 25 na 34 KW?
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Karol20 » 14/8/2014, 11:46

Tak samo jak w dół.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez sebastian0700 » 14/8/2014, 12:27

A Yamaha XJ6?
Dzisiaj znalazłem takie coś: http://trendmotosport.com/2013/01/18/20 ... sale/#page jaki to jest model Yamahy? Nie wygląda mi na Diversion.. czy można sobie prywatnie jakoś modyfikować swój motocykl? Nie wiem czy tak można, ale ten motocykl co pokazałem w linku kojarzy mi się z XJ6 z dodatkowymi plastikami.. Można tak sobie zrobić?


Oryginal Yamaha XJ6 http://www.scigacz.pl/Yamaha,XJ6,11061.html
sebastian0700
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07

Postprzez Kamool » 14/8/2014, 13:46

Jest to najzwyklejsza FZ6R, na naszym rynku zwana XJ6 Diversion F (różnią się malowaniami i detalami).
Co masz na myśli mówiąc o modyfikacjach?

Jest ona jak najbardziej odpowiednia na A2, oczywiście po zablokowaniu.
Kamool
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 1/5/2013, 11:35

Postprzez sebastian0700 » 16/8/2014, 13:03

Dalej jednak nie wiem jaka jest kara, jeśli policjant przyłapie nas na posiadaniu zdławionej do 48 KM 600RR :P
sebastian0700
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07

Postprzez rafal1730 » 16/8/2014, 13:59

Kara? Jeżeli policjant się nie zna to żadna, a jeżeli trafisz na takiego co będzie wiedział, że przed zblokowaniem miało to za dużą moc i będzie dochodził swojego to pewni 300 zł za brak uprawnień.
Najgorzej w razie wypadku, bo w takim przypadku może Ci ubezpieczalnia nie wypłacić i będziesz musiał wszystko pokryć z własnej kieszeni, a zazwyczaj nie są to małe sumy.
rafal1730
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 10/10/2009, 08:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sebastian0700 » 17/8/2014, 09:29

A kara dotycząca brak możliwości zrobienia prawka A przez kolejne parę lat? Zabranie prawka?
sebastian0700
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/8/2014, 13:07

Postprzez fasoliusz » 17/8/2014, 09:46

@jasnoksieznik
I co masz tą odpowiedź z WORDu?
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Karol20 » 17/8/2014, 10:40

sebastian0700 napisał(a):A kara dotycząca brak możliwości zrobienia prawka A przez kolejne parę lat? Zabranie prawka?


Człowieku czego ty nie rozumiesz?

Przy wypadku dostaniesz regres ubezpieczenia. Ciebie nie będzie stać na rower, a co dopiero na prawo jazdy. To są długi na całe życie.


W najlepszym wypdaku:
300/500 - jezeli motocykl jest twoj i trafisz na dobrego policjanta ktory da ci ten mandat
300/500 + kara dla walsciciela motocykla/sprawa za kradziez - jezeli trafisz na dobrego policjianta
sad - i tu moze byc nawet do 5k + zakaz prowadzenia pojazdow.

Teraz sprawy leca prawie z automatu do sadu.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez jasnoksieznik » 18/8/2014, 09:21

fasoliusz napisał(a):@jasnoksieznik
I co masz tą odpowiedź z WORDu?


Alez oczywiscie, WORD odpisal mi w piatek, bo nie maja nic lepszego do roboty w swieto koscielno/wojskowe.

Innymi slowy - wiem, ale nie powiem ;)
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez andy7 » 18/8/2014, 20:37

Karol20 napisał(a):Sv'ke sie oplaca ale zablokowana do 34/35 kW.

<70 kW - praktycznie od razu wyjdzie wal ze zdjeciem blokad po badaniu.
1/2 - 35*2=70 - i niedopracowane przepisy uwalily np. takie blokowany sv'ki do 25 kW z Niemiec.


Karol, trafiles na Forum a nie mozesz trafic do przepisow. Wygoogluj sobie jakie wymogi sa na kat. A2

Od kiedy to SV 650 nie spelnia wymogow kat. A ? ? ?

Mowa jest o kW a nie o KM - kumasz

rafal1730 napisał(a):No tak, ale jak będzie miał fabrycznie 90 KM (to chyba z 66 KW jest) to nie można się poruszać niby jak jest wpisane 25 KW, bo przekracza podwójne zblokowanie.
66 KW max można zblokować na 33 KW. (niżej nie)
Mniejsza o to, jak policjant sprawdzi ile ten pojazd miał przed blokadą?
Przecież nie mają chyba żadnej bazy z tym...


A co Maja 25 kW do tego ?

Kat A2 jest DO 35 Kw CZYLI SPRZET NIE MOZE MIEC PIERWOTNIE WIECEJ NIZ 70 kW

JAk myslisz ljaka Firma bedzei bawic sie w szukanie tych 33 kW ? Podpowiem Ci - zadna. Zestwwy dlawiace sa juz dawno zrobione i trzeba je tylko zalozyc - rownozednie sa do nich papiery homologacyjne.

sebastian0700 napisał(a):Znalazłem coś takiego (chociaż te nowe modele są cholernie drogie..)
Rozumiem, że jeśli chcę się dowiedzieć czy ten motocykl wyszedł z fabryki z 25kW a nie został zdławiony przez użytkownika muszę się go zapytać? Czy to bez znaczenia?

Jeszcze to:
http://otomoto.pl/suzuki-gsx-r-600-gsxr ... 51818.html


Musisz zrozumiec, ze to co jast legalne w innym kraju nie jest legalne w PL. Handlarze zeruja na leszczach ktorzy albo sa za glupi aby znac i prawidlowo interpretowac przepisy albo takich ktorzy beda udawac glupiego i twierdzic przy kontroli, ze nie wiedzieli. W obydwu przypadkach konsekwencje nie do unikniecia. Nieznajomosc prawa nie chroni przed kara.

Nie gra roli z jakim zestawem dlawiacym motocykl opuscil fabryke jezeli ten sam motocykl dostepny jest rowniez z moca przekraczajaca 70 kW !

Jasne ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê