przez jasnoksieznik » 9/6/2014, 00:05
Pytaj za dwa lata. Wtedy juz wynajda atomowe wrotki, motocykle na mazut, a zasady przyznawania prawa jazdy kategorii A, A2 i XXL zmienia sie do tego czasu piec razy.
Atak na serio, to bardzo zalezy od tego, co rozumiesz przez spokojna jazde, wycieczki itp i jakiej wagi cenowej ma to byc moto.
Problem polega np. na tym, ze zeby wygodnie sie jezdzilo po autostradzie, to moto powinno byc mocne - przydaloby sie 70+ koni. To z kolei jest powaznym problemem dla swiezo upieczonego motocyklisty - dosc latwo sobie takim mocyn i nielekkim moto zrobic krzywde. Jesli planujesz wycieczki po drogach lokalnych, a bardziej chcesz sie wozic, niz popylac, to moze wolisz cruisery, typu Suzuki Intruder? Nie napisales tego.
Jesli chcesz sie wybrac w teren, to Ci nie pomoge, bo sie nie znam. Przez Afryke ludzie jezdza np. na duzym BMW R1200 GS, ktorego malym odpowiednikiem jest starszy F650 GS lub zblizone (aktualnie G650 GS, dwucylindrowe F700 GS i F800 GS), lub wersja szosowo/autostradowa F 800GT
Ogarnij jeszcze modele Versys, Bandit, V-Storm.
Na pierwsze moto szykaj czegos ponizej 675ccm, ponizej 80km.
Sportowa 600tka, StreetTriple, czy Ducati Monster NIE sa dobrym pomyslem na poczatek.
Na dobra sprawe, to na kursie sie przejedziesz na 2-3 motocyklach, to zrozumiesz, jak sie one zachowuja.
Po zdanym egzaminie poleca sie raczej motocykle z zakresu 250-500ccm i ma to sens. Nie przypominam sobie turystycznej 250tki, wiec polecam skupic sie na 500tkach - znajdziesz je np. na scigaczu, pod "najlepsze pomysly na pierwszy motocykl".