osiołkowi w żłoby dano - drugie moto
Posty: 11
• Strona 1 z 1
osiołkowi w żłoby dano - drugie moto
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Dwa sezony na CBF 600S,
- Wiek, waga, wzrost,
37 lat, 98 ale spada, 180 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Różnie. Często wtedy jak mi się nie chce autem jechać. Także czasem po bułki, czasem wycieczka 200 km. Często też przelatuje na trasach dwu pasmowych (130-140 km/h), choć to są raczej krótkie odcinki po 50 km. Długie podróże po PL i Europie raczej wykluczam. Jazda głownie solo.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ile siÄ™ da
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
20-25 tys pln. Ciuchy sÄ….
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile trzeba
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy w oryginalnej wersji S
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
I tu przechodzimy do sedna. Zasadniczo z CBF jestem zadowolony, spełnia moje oczekiwania jeśli chodzi o prowadzenie, moc, wygodę. Jednakże moto jest z 2005 i ciut już się ze starzało. Najchętniej kupiłbym taki sam ale po lifcie ale tego dla cbf 600 nie zrobili ( w przeciwieństwie do cbf 1000 po 2010r). Więc szukam motonoga o ciut bardziej wyrazistej stylizacji z podobnymi właściwościami jak cbf. Generalnie bardzo duży jest wybór w typowych nakedach (choćby w tej cenie jest nowy mt07 ) ale ja się uparłem na wersję S.
Jak na razie typuje na :
1. Kawa er6f po 2012 r – jak na razie faworyt. Choć nie wiem dlaczego czÄ™sto w ogÅ‚oszeniach w opisie widzÄ™: „moto mojej żony”, „idealny dla kobiet” etc. PrzymierzaÅ‚em siÄ™ na sucho i nawet caÅ‚kiem fajnie. Po linii owiewki widzÄ™ że wiatr po szybie bÄ™dzie wiaÅ‚ prosto w kark. MaÅ‚a podaż na rynku. Czekam na okazjÄ™ na przejażdżkÄ™. WidziaÅ‚em gdzieÅ› porównanie i mimo mniej kucy niż CBF ten Twin od kawy ma lepsze parametry w zakresie przyspieszenia i momentu obrotowego. Pytanie czy Twina można tak wysoko krÄ™cić jak R4? Jak faktycznie bÄ™dzie dmuchaÅ‚ ten wiatr? Generalnie kawa chyba jest najmniej popularna w Polsce. Brak podstawki centralnej.
2. Yamaha FZ8 Fazer – mocniejsza niż CBF, polataÅ‚em takim kiedyÅ› jeden dzieÅ„. Hmm. JakoÅ› pozycja za sterami mi nie przypasiÅ‚a, ale może po prostu za krótko jeździÅ‚em aby siÄ™ przyzwyczaić. Na + mocne heble. Nie wiem co miaÅ‚bym zrobić z tymi dodatkowymi 20KM. Ale wizualnie maszynka zacna. Chyba nie do koÅ„ca dobrze piszÄ… o charakterystyce silnika.
3. CBF 1000 – nie jestem pewien czy potrzebujÄ™ maszyny 100 konnej( patrz wyżej). Może dodatkowe Nm siÄ™ przydajÄ… ale litr pewnie bÄ™dzie cięższy niż 600, bÄ™dzie wiÄ™cej paliÅ‚ no i za tÄ™ kasÄ™ może być różnie z pochodzeniem motocykla. WidzÄ™ że na mobile.de bez 28-29 tys pln nie ma czego szukać. Zbiera super dobre opinie w testach.
4. Suzuki Bandti 650S po ostatnim lifcie (dÅ‚ugo byÅ‚ numerem jeden nim zobaczyÅ‚em kawÄ™)– Stylistycznie na granicy akceptacji, choć z drugiej strony ma coÅ› w sobie. In minus: Kiepska kolorystyka. In plus: Extra schowki w owiewkach. Ma też trochÄ™ nadwagÄ™, nie jeździÅ‚em ale czytaÅ‚em że w winkle to cbf lepiej siÄ™ kÅ‚adzie. Natomiast liczba koni w sam raz ciut wiÄ™cej niż moja cbf ale w granicy rozsÄ…dku . Konstrukcyjnie chyba dopracowany do granic możliwoÅ›ci. Pozycja za sterami najbardziej zbliżona do cbf. Wydaje siÄ™ być najtaÅ„szy z wyżej wymienionych.
Odpuszczam wszystkie motocykle typu turystyczne enduro oraz sporty.
Najprawdopodobniej po motocykl wybiorÄ™ siÄ™ do niemiec.
No i co począć?
pozdrawiam
Marcin Jan
Dwa sezony na CBF 600S,
- Wiek, waga, wzrost,
37 lat, 98 ale spada, 180 cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Różnie. Często wtedy jak mi się nie chce autem jechać. Także czasem po bułki, czasem wycieczka 200 km. Często też przelatuje na trasach dwu pasmowych (130-140 km/h), choć to są raczej krótkie odcinki po 50 km. Długie podróże po PL i Europie raczej wykluczam. Jazda głownie solo.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ile siÄ™ da
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
20-25 tys pln. Ciuchy sÄ….
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Ile trzeba
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nakedy w oryginalnej wersji S
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
I tu przechodzimy do sedna. Zasadniczo z CBF jestem zadowolony, spełnia moje oczekiwania jeśli chodzi o prowadzenie, moc, wygodę. Jednakże moto jest z 2005 i ciut już się ze starzało. Najchętniej kupiłbym taki sam ale po lifcie ale tego dla cbf 600 nie zrobili ( w przeciwieństwie do cbf 1000 po 2010r). Więc szukam motonoga o ciut bardziej wyrazistej stylizacji z podobnymi właściwościami jak cbf. Generalnie bardzo duży jest wybór w typowych nakedach (choćby w tej cenie jest nowy mt07 ) ale ja się uparłem na wersję S.
Jak na razie typuje na :
1. Kawa er6f po 2012 r – jak na razie faworyt. Choć nie wiem dlaczego czÄ™sto w ogÅ‚oszeniach w opisie widzÄ™: „moto mojej żony”, „idealny dla kobiet” etc. PrzymierzaÅ‚em siÄ™ na sucho i nawet caÅ‚kiem fajnie. Po linii owiewki widzÄ™ że wiatr po szybie bÄ™dzie wiaÅ‚ prosto w kark. MaÅ‚a podaż na rynku. Czekam na okazjÄ™ na przejażdżkÄ™. WidziaÅ‚em gdzieÅ› porównanie i mimo mniej kucy niż CBF ten Twin od kawy ma lepsze parametry w zakresie przyspieszenia i momentu obrotowego. Pytanie czy Twina można tak wysoko krÄ™cić jak R4? Jak faktycznie bÄ™dzie dmuchaÅ‚ ten wiatr? Generalnie kawa chyba jest najmniej popularna w Polsce. Brak podstawki centralnej.
2. Yamaha FZ8 Fazer – mocniejsza niż CBF, polataÅ‚em takim kiedyÅ› jeden dzieÅ„. Hmm. JakoÅ› pozycja za sterami mi nie przypasiÅ‚a, ale może po prostu za krótko jeździÅ‚em aby siÄ™ przyzwyczaić. Na + mocne heble. Nie wiem co miaÅ‚bym zrobić z tymi dodatkowymi 20KM. Ale wizualnie maszynka zacna. Chyba nie do koÅ„ca dobrze piszÄ… o charakterystyce silnika.
3. CBF 1000 – nie jestem pewien czy potrzebujÄ™ maszyny 100 konnej( patrz wyżej). Może dodatkowe Nm siÄ™ przydajÄ… ale litr pewnie bÄ™dzie cięższy niż 600, bÄ™dzie wiÄ™cej paliÅ‚ no i za tÄ™ kasÄ™ może być różnie z pochodzeniem motocykla. WidzÄ™ że na mobile.de bez 28-29 tys pln nie ma czego szukać. Zbiera super dobre opinie w testach.
4. Suzuki Bandti 650S po ostatnim lifcie (dÅ‚ugo byÅ‚ numerem jeden nim zobaczyÅ‚em kawÄ™)– Stylistycznie na granicy akceptacji, choć z drugiej strony ma coÅ› w sobie. In minus: Kiepska kolorystyka. In plus: Extra schowki w owiewkach. Ma też trochÄ™ nadwagÄ™, nie jeździÅ‚em ale czytaÅ‚em że w winkle to cbf lepiej siÄ™ kÅ‚adzie. Natomiast liczba koni w sam raz ciut wiÄ™cej niż moja cbf ale w granicy rozsÄ…dku . Konstrukcyjnie chyba dopracowany do granic możliwoÅ›ci. Pozycja za sterami najbardziej zbliżona do cbf. Wydaje siÄ™ być najtaÅ„szy z wyżej wymienionych.
Odpuszczam wszystkie motocykle typu turystyczne enduro oraz sporty.
Najprawdopodobniej po motocykl wybiorÄ™ siÄ™ do niemiec.
No i co począć?
pozdrawiam
Marcin Jan
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Nakedy to moto bez plastikó, bez owiewek, itp. Trochę ci się nazewnictwo poplątało
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
a pocznij sobie o suzuki DL 650 V-Strom. większy trochę od CBF, V-twin, bardzo wygodny, niektórym się podoba (np mnie) innym nie (moja kumpela mówi że jest bez wyrazu)
naprawdę udany motocykl. pojedzie wszędzie i tak daleko na ile starczy paliwa.
naprawdę udany motocykl. pojedzie wszędzie i tak daleko na ile starczy paliwa.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
masz doświadczenie, to jednak skieruj się w stronę 1000 c3.
litr nie spali Tobie przy spokojnej jeździe dużo więcej niż 600 c3.
imho szukałbym FZ1
litr nie spali Tobie przy spokojnej jeździe dużo więcej niż 600 c3.
imho szukałbym FZ1
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
@ ER6F
Sam mam wersje 2008, ale siedziałem tez na 2012. Różnice w jeździe?praktycznie żadne, tyle ze mniej wibruje. Tak więc wiatr wali prosto w szyje i głowę, jest na rynku dużo akcesoryjnych, wyższych szyb(które są zresztą b. często stosowane). Dlaczego dla kobiet?ponieważ to grzeczna i przewidywalna maszyna Nie ma po co wysoko kręcić, moc masz w nim gdzieś pod 8k.
Inny typ?Yamaha XJ6 Diversion F, sam chciałem, no ale fundusze nie pozwoliły.
Sam mam wersje 2008, ale siedziałem tez na 2012. Różnice w jeździe?praktycznie żadne, tyle ze mniej wibruje. Tak więc wiatr wali prosto w szyje i głowę, jest na rynku dużo akcesoryjnych, wyższych szyb(które są zresztą b. często stosowane). Dlaczego dla kobiet?ponieważ to grzeczna i przewidywalna maszyna Nie ma po co wysoko kręcić, moc masz w nim gdzieś pod 8k.
Inny typ?Yamaha XJ6 Diversion F, sam chciałem, no ale fundusze nie pozwoliły.
-
Jarucyn - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/1/2014, 21:59
Przy takiej kasie to bym pomyślał o wspomożeniu się małym kredytem i rzucił się na nowe Kawasaki Z800. Raptem 6 tyś zł więcej od Twojego budżetu: http://www.kawasaki.pl/pl/products/sport/2014/z800/overview?Uid=060AWlhZW1laWFpaWllQWVBcXlBZW1FfRhgERTgk (otwórz link) a jednak nowy to nowy i masz pewność że bez przygód. Zaproponowałem nowy, bo niby używki na allegro mieszczą się w Twoim budżecie tj. 20-25 tyś zł, ale moim zdaniem to wszystko po dzwonie: kto sprzedaje roczny albo dwuletni motocykl 800ccm? Na mus po przygodzie i uciekamy od problemów.
A tutaj masz gościa, który sprowadza taniej motocykle z salonów z Niemiec: http://otomoto.pl/kawasaki-z-800-e-version-2013-nowy-M4030896.html (otwórz link). Korespondowałem, gość brzmi poważnie: ściąga modele z wyprzedaży ze starszych roczników.
A tutaj masz gościa, który sprowadza taniej motocykle z salonów z Niemiec: http://otomoto.pl/kawasaki-z-800-e-version-2013-nowy-M4030896.html (otwórz link). Korespondowałem, gość brzmi poważnie: ściąga modele z wyprzedaży ze starszych roczników.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
gumis napisał(a):Nakedy to moto bez plastikó, bez owiewek, itp. Trochę ci się nazewnictwo poplątało
odchodzimy od tematu ale jak nazwać motocykl taki jak cbf w wersji S? Sport? NIe. Turystyk?Nie. Semi naked ?
Jak dla mnie właśnie są to nakedy w wersji z półowiewką. Tak samo jak gsf.
Zresztą honda cbf 1000 też pozycjonuje swój motocykl w kategorii naked.
Pozdrawia
marcin
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Jeśli ma być szybki turystyk i naked a jeszcze nietuzinkowy z charakterem zobacz to:
http://allegro.pl/moto-guzzi-breva-1100 ... 12421.html
http://allegro.pl/moto-guzzi-breva-1100 ... 12421.html
Marcin
- mbied1
- Świeżak
- Posty: 120
- Dołączył(a): 16/7/2009, 09:26
- Lokalizacja: Białystok
Dobra sam sobie dokończę moje gdybanie, może się komuś przyda. Otóż testowo udało mi się pojeździć pierwszymi trzema motocyklami które wymieniłem:
1. Kawa ostatecznie odpadła po jeździe testowej, odpadła bo twin to jednak nie dla mnie, masuje jajka na wolnych obrotach i jednak łapie zadyszkę wysoko. Ale reszta tj. prowadzenie, osłona przed wiatrem, pozycja za sterami bez zarzutu i podobnie do CBF.
2. FZ8 - odpadła po kolejnej jeździe testowej - nie pasowało mi jednak prowadzenie, przy wolnej jeździe wali na boki jak nie normalna, zaś przy szybkiej jak dla mnie za dużo trzeba walczyć o właściwe prowadzenie. Co do silnika to faktycznie przy 7 tysiącach rwie do przodu, po niżej jakiś taki dziwny. Ale pewnie nie jednemu może bardziej doświadczonemu jeźdźcy przypasuje. Sama pozycja za sterami w sumie ok.
3. CBF 1000 po ostatnim lifcie - jak usiadłem i przejechałem się to od razu było sakramentalne tak . Może rzeczywiście parametry silnika płaskie jak lustro, ale co tam... .
4. GSF może kiedyś.....
1. Kawa ostatecznie odpadła po jeździe testowej, odpadła bo twin to jednak nie dla mnie, masuje jajka na wolnych obrotach i jednak łapie zadyszkę wysoko. Ale reszta tj. prowadzenie, osłona przed wiatrem, pozycja za sterami bez zarzutu i podobnie do CBF.
2. FZ8 - odpadła po kolejnej jeździe testowej - nie pasowało mi jednak prowadzenie, przy wolnej jeździe wali na boki jak nie normalna, zaś przy szybkiej jak dla mnie za dużo trzeba walczyć o właściwe prowadzenie. Co do silnika to faktycznie przy 7 tysiącach rwie do przodu, po niżej jakiś taki dziwny. Ale pewnie nie jednemu może bardziej doświadczonemu jeźdźcy przypasuje. Sama pozycja za sterami w sumie ok.
3. CBF 1000 po ostatnim lifcie - jak usiadłem i przejechałem się to od razu było sakramentalne tak . Może rzeczywiście parametry silnika płaskie jak lustro, ale co tam... .
4. GSF może kiedyś.....
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości