Zobacz wÄ…tek - Kawasaki Ninja 300 czy KTM Duke 390
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja 300 czy KTM Duke 390

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Kawasaki Ninja 300 czy KTM Duke 390

Postprzez ZbigniewL » 9/5/2014, 09:37

Witam,

Chciałbym kupić nowy motocykl i po dłuższym zastanowieniu waham się między Kawą Ninja 300 a Dukiem 390. Na pewno będę chciał wersję z ABSem - gdybym miał ABS pewnie nie zbierałbym w zeszłym roku moto z asfaltu po tym jak mi koleś wymusił w mokry i zimny listopadowy dzień.

Byłbym wdzięczny za komentarze, zwłaszcza jeśli ktoś jeździł lub ma któryś z tych 2 motocykli.

Kierowca - 29 lat, 174cm wzrostu, 76 kilo

Doświadczenie - nieco ponad 18000 km na Yamaha YBR125 i rośnie

Do czego - codziennych dojazdów do pracy i weekendowych wypadów do 300 km - ale chciałbym zacząć jeździć gdzieś dalej, w tym po autostradach - niestety YBR125 nie za dobrze się do tego nadaje - jest za wolna nawet na drogi krajowe, za słabo przyspiesza a na autostradzie strach się pokazać. Chciałbym też zrobić w tym roku jakieś szkolenie z techniki jazdy na torze.

Kilometry w sezonie - wcześniej robiłem 8-10 tys., ale może być i więcej.

Pieniądze - absolutnie muszę się zmieścić w 25 tys (w tym wymiana opon jeśli fabryczne są do bani, kupno stelaża pod kufer centralny). Nie wliczam ubezpieczenia i ubrania (komplet ciuchów mam od kiedy zacząłem jeździć).

Pozdrawiam!
Zibi
ZbigniewL
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9/5/2014, 09:16
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez Landryss25 » 9/5/2014, 10:05

Hmm 29lat, przebiegi 8-10tys, doświadczenie jakieś jest, wypady po kilkaset km. Nie kupował bym na Twoim miejscu sprzętów które coś udają.

Z tym doświadczeniem i kasą polecił bym Ci na przykład XJ 600 Diversion. Z poprzedniego roku chodzą chyba po 27-28tyś a przecież w przypadku nowego też można negocjować cenę lub dodatki :) Mocą on nie grzeszy więc na pewno krzywdy sobie nie zrobisz. A w trasie dużo przyjemniej będzie Ci się jechało mając już coś pod manetką.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez Sykopson » 9/5/2014, 10:26

Powiem tak, jak kolega pisze to też bym polecił coś większego.

Ale skoro prosisz aby się ustosunkować do tych dwóch sprzętów. W trasie Ninja ma ta przewagę że ma owiewkę. Ale jeśli planujesz szkolenie na torze to wiedz że prawie na pewno spodoba Ci się to tak bardzo, że będziesz wracał pogonić sprzęta.
Teraz tak, jeśli szukasz moto bardziej sportowego, to bierz Duka (ja wgl. bardziej bym się ku niemu skłaniał, jest po prostu fajniejszy i lepszy). Wiem że Duke to niby naked, a Ninja "sport", ale tak na prawdę 300etka udaje sporta, i to baardzo nieudolnie, miałem przyjemność się tym machnąć, dramat, pozycja jak na kanapie u babci, osprzęt też jak dla dziadka, zawieszenie padaka (jak na "sporta" oczywiście), hamulce to tak żeby były. Generalnie Duke nie dość że mocniejszy, to ma niebo lepszy osprzęt, jest bardziej "cool" :P , na torze poradzi sobie lepiej, w mieście także myślę, a co do owiewki to pewnie jakieś akcesoryjne cosik kupisz na trase ;)

Zaznaczam tutaj że nie uważam Ninji za słaby motocykl, ale jak na sporta jakim go zwą, to byle jaki. Owszem jest to fajne moto dla początkującego który chce żeby jego moto wyglądało jak ZX10R, ale ze sportem ma nie wiele wspólnego.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez leff » 9/5/2014, 10:28

w tej kasie to sie zmiescisz z nowa MT07
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez jasnoksieznik » 9/5/2014, 10:59

Pomysl 600tki jest nieglupi, zwlaszcza, ze chcesz wjechac na autostrade. Tam wieksze moto bedzie mialo przewage nad malym, zwinnym i zrywnym. Z drugiej strony taka XJ6 jeszcze nie jest wielkim, nieporecznym moto. Czy z owiewka, czy bez - musisz juz sam wiedziec, ale przy predkosciach 100-120km/h owiewka nie jest niezbedna, nawet na autostradzie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Zimny72 » 9/5/2014, 14:09

Popieram Leffa - bierz nową MT-07, jeszcze wyczaisz atrakcyjne ubezpieczenie u Yamahy. Ewentualnie obczaj jakąś promocyjną XJ6-kę albo Kawasaki ER6n. Potem też będzie ci łatwiej sprzedać, bo w Polsce lepiej schodzą 600-ki niż 300-ki.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê