Zobacz wÄ…tek - Suzuki gsx650f vs SV650S
NAS Analytics TAG

Suzuki gsx650f vs SV650S

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez Iwantcookie » 10/12/2013, 14:52

Jak dla mnie to kaaaażdy w tym wieku szuka czegoś choć trochę sportowego:) Zwłaszcza jak wyjeździł się tyle na RS125:D A pisze inaczej żeby być poważniej potraktowanym:)
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Marsjanin » 10/12/2013, 17:42

To ja może tak pokrótce opiszę Ci SV'kę.

Jak na 650 jest bardzo poręcznym, zgrabnym motocyklem, dość wąskim i zwrotnym. Gdy pierwszy raz "usłyszałem" ją na yt, stwierdziłem "O ludziee.. To ma być świetny gang silnika? Ten traktor!?", dodatkowo optycznie wyglądała jak szczur (wersja S z czachą) - nie, to nie dla mnie.. Z braku laku i dostępności ciekawszych (jak wtedy mi się zdawało) maszyn, pojechałem obejrzeć tą pszczółkę. To, co zobaczyłem na żywo nijak się miało do zdjęć i filmików - cudo! I nawet brak dolnych owiewek mi nie przeszkadzał, stwierdziłem, że czacha w zupełności wystarczy, mimo, że zależało mi na plastikach. Pierwszej sztuki nie wziąłem, ale już kolejną z wydechem Scorpiona łyknąłem.

Wrażenia z jazdy..

Tyle się naczytałem przed zakupem - a że to szatan, że strasznie hamuje silnikiem, że nieuwaga i skończę na glebie przez zblokowanie tylnego koła i.. Tak naprawdę to prawda jest gdzieś po środku. Fakt faktem moto zbiera się od samego dołu, wystarczy minimalnie odkręcić i już wyrywa do przodu. Zmiana biegów w dół bez przegazówki skutkuje dość mocnym szarpnięciem, ale nie zdarzyło mi się jeszcze zablokować koła, nawet w mega mokrych warunkach (ale już umiałem przegazóweczkę). Moc jest raczej oddawana liniowo - po prostu od dołu ciągnie i tyle - niestety bez fajerwerków w górnym zakresie obrotów. Zapas jest dość spory, a skuteczna jazda bez szaleństw to zakres 3-5,5 tys. obrotów i można sprawnie się poruszać. SVka nie bardzo lubi schodzić poniżej 3 tys. - szarpie - no chyba, że na dwójeczce powolutku albo na półsprzęgle. Suzi potrafi zaskoczyć i to bardzo, jeżeli nie potraktuje się gazu z pokorą, ale po kilkunastu kilometrach już lekko wiadomo jak się obchodzić z moto, żeby nie przeholować.

Dłuższa jazda może zmęczyć, chociaż niektórzy to i na supersportach podróżują i dają radę, ale na pewno nie obejdzie się bez bólu nadgarstków, pleców czy tyłka - seryjna kanapa staje się dość twarda po większej liczbie km. Pasażer na krótkich dystansach nie ma źle, ale nie jest zbyt wygodnie, chyba, że Twój plecaczek to panienka 150/40. Ja latam z kierownicą od Nki, kosztem dociętej owiewki, ale za to pozycja jest prawie wyprostowana.

Koszty.

Zapomniałem nadmienić, że jeżdżę modelem oznaczonym jako "X", czyli 1999 na gaźniku.

Średnie spalanie w cyklu mieszanym = trochę pałowania, turystyki = 5,2l/100km.
Pałowanie + małe miasto = 7l/100km. Zapewne mogłoby wyjść jeszcze lepiej..
Wiadomo, dochodzą koszty utrzymania i niezbędne wymiany typu olej itd, ale poza tym nie narzekam, bo (odpukać!) nic się złego nie dzieje, prócz ostatnio zerwania linki sprzęgła.

No to tak w skrócie ode mnie. Podsumowując - polecam, ale z głową! Nie jest to nieokiełznany diabeł, ale potrafi nastraszyć i zrobić kuku! Moto raczej dla funu i do szybkich przelotów aniżeli turystyki, chociaż planuję w przyszłym roku zrobić trip.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48


Postprzez maciej910 » 10/12/2013, 19:05

Chodzi mi o sportowo-turystyka z wygladem i naciskiem bardziej na sporta. I zeby mial do 95 km. i szybke. ;) Chce pojechac sobie czasami np 500km gdzies i po 200 nie odpasc. Na Aprilii rs 125 po 300 z postojami mialem konkretnie dosc. ;) Hornet S ma brzydka czache przednia ta jedna lampa o takim ksztalcie odrzuca.
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Sykopson » 10/12/2013, 20:01

Jak na RSce wytrzymywałeś 300 to na SV wytrzymasz 1000 :P

Zapeweniam że z tych dwóch najlepszym wyborem będzie SV, a pod postem Marsjanina podpisuję się rękami i nogami. W dodatku SV jest też świetnym moto na tor. Myślę że to jedne z najbardziej uniwersalnych motocykli na rynku :wink:
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez maciej910 » 10/12/2013, 20:18

Powiem szczerze, że w SV odrażał mnie tylko v2 poniewaz dzwiek byl dla mnie przecietny moze jakis komin do niego fajny .. musze jeszcze sie przejechac i uslyszec, zawsze kochałem dzwiek R4 i wysokie obroty :)
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Jasiu123 » 10/12/2013, 20:57

SV bezapelacyjnie, do samego końca :) gsx650 jest najzwyczajniej w świecie nudny a sv ma swój charatker.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Black-Ghost » 10/12/2013, 23:01

Fliper210 - http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Ws ... ia_a2.html ;) Skoro blokują F800ST i R to S-ke też na pewno zblokują :)

Mnie tam jazda na SV-ce nie urzekła a wibracje silnika są dla mnie irytujące.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez fliper210 » 11/12/2013, 00:20

Black-Ghost napisał(a):Fliper210 - http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Ws ... ia_a2.html ;) Skoro blokują F800ST i R to S-ke też na pewno zblokują :).


A2 650ccm i 35Kw

Black-Ghost napisał(a):Gdzie w A2 jest napisane że nie może przekraczać 650cm3?? :o

Na stronie bmw jasno pisze: "Motocykl dostępny w wersji z obniżoną mocą do 35 DIN kW (48 KM) oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej
0,2 kW/kg dostosowany do wymogów prawa jazdy kategorii A2" :wink:



EDIT:
o kurczę opierałem się na tym co wyczytałem jakiś czas temu nie chce mi się szukać ale skoro tak to bardzo fajnie bo dochodzi kilka ciekawych motocykli :D
Ostatnio edytowano 11/12/2013, 07:55 przez fliper210, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK

Postprzez Black-Ghost » 11/12/2013, 00:35

Gdzie w A2 jest napisane że nie może przekraczać 650cm3?? :o

Na stronie bmw jasno pisze: "Motocykl dostępny w wersji z obniżoną mocą do 35 DIN kW (48 KM) oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej
0,2 kW/kg dostosowany do wymogów prawa jazdy kategorii A2" :wink:
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez maciej910 » 11/12/2013, 12:47

Glownie chodzi mi o porownanie tych 2 motorkow chcialbym zeby sie wypowiedzieli wlasciciele gsx650f . W nim martwi mnie tylko masa... Wlasciciele banditow 650 wodniakow tez moga bo przeciez to praktycznie to samo :) Po miescie waga nie bd przeszkadzac.? bo przeciez nie jezdzi sie wiecznie w trasach..
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Iwantcookie » 11/12/2013, 15:54

GSX650F'ów relatywnie mało jeździ, nie wiem czy uda Ci się trafić na opinię użytkownika. Ale z samego tego, że SV jeździ bardzo dużo, a GSXF'ów nie pewne wnioski możesz wyciągnąć. Waga zawsze będzie przeszkadzać w mieście, przy manewrowaniu przy małych prędkościach i przeciskaniu się w korkach. Inna sprawa to to, że SV do miasta jest po prostu stworzona, jest węższa niż odpowiedniki z silnikami R4, a elastyczność fałdwójki bije na głowę rzędowe czwórki w tej kategorii pojemnościowej. Poza tym to takie Ducati co się nie psuje:)
Avatar użytkownika
Iwantcookie
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13/8/2013, 14:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Marsjanin » 11/12/2013, 16:16

Hm, dodatkowo będziesz miał kastrowane moto - mniej mocy, ale waga wciąż taka sama.

Myślę, że sporo już padło wypowiedzi w tym temacie, więc masz już jakieś informacje. Teraz czekaj, aż się pojawią oferty w Twojej okolicy i obadaj, który motocykl Ci lepiej odpowiada - tylko czy pogoda na przejażdżkę pozwoli? Tak jeszcze na koniec dodam, że jak będziesz oglądał SVki (gaźnikowe), to zwróć uwagę na pracę silnika - gumowanie wykańcza panewki. Jakbyś miał pytania to odezwij się do mnie.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Dziaku » 11/12/2013, 17:48

Proponuje GSR 600, R4, sportowe zacięcie (może nie z wyglądu ale silnik z gixera 600). Do turystyki się nada, tak samo jak do latania po mieście. Pozycja wygodniejsza niż w SVce, tylko wypadałoby jakaś szybę dokupić.
Dziaku
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2/12/2013, 20:34
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez maciej910 » 11/12/2013, 18:31

GSR 600 MA 72 kw NIE ZBLOKUJE
maciej910
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 15/11/2009, 15:34

Postprzez Dziaku » 12/12/2013, 19:55

maciej910 napisał(a):GSR 600 MA 72 kw NIE ZBLOKUJE

Kup zblokowanego. Jest masa ofert sprowadzonych z Niemiec gdzie fabrycznie były zblokowane do 25kW, a obecnie 25kW istnieje tylko na papiurze :D. Moc fabryczna była 25kW więc wszystko cacy :)
Dziaku
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2/12/2013, 20:34
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez madcap » 12/12/2013, 23:37

Dziaku napisał(a):(...)Kup zblokowanego. Jest masa ofert sprowadzonych z Niemiec gdzie fabrycznie były zblokowane do 25kW, a obecnie 25kW istnieje tylko na papiurze :D. Moc fabryczna była 25kW więc wszystko cacy :)(...)




nie pisz głupot.
co z tego, ze zablokowany do25.
mozesz sobie zablokować nawet "Sokoła Wędrownego" do 25 kW.
nie dostanie glejtu z OSKP, bo wyjściowa moc fabryczna jest poza parametrami umozliwiającymi zdławienie i przerejestrowanie.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Poprzednia strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości




na górê