Zobacz wątek - yamaha r6 pierwszy motocykl poraz enty
NAS Analytics TAG

yamaha r6 pierwszy motocykl poraz enty

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

yamaha r6 pierwszy motocykl poraz enty

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 11:32

Witam, zdaje sobie sprawe, ze temat byl walkowany milion razy, ale chcialbym uslyszec wasza opinie co do mojego rozumowania. Mianowicie szukam motocykla do jazdy glownie po Warszawie i raz w tygodniu wypad na tor do Radomia i teraz pytanie czy r6 jest rowniez zlym pomyslem jezeli zamierzam duzo cwiczyc, mianowicie zakrety, zakrety i jeszcze raz zakrety, regularne wypady na tor do Radomia itd? Osobiscie uwazam, ze nie jestem jakims anty- motoryzacyjnym typem, mianowicie jazda autem jak i motocyklem na kursie przyszla mi bardzo szybko. Jezeli moge sie pochwalic to z kazdymi jazdami redukcja z przegazowka wychodzila coraz lepiej, dodatkowo jestem przeczulony na punkcie techniki jazdy czy to autem czy motocyklem (tyle ile moglem), mianowicie wlasnie plynne, szybkie redukcje, odpowiednia pozycja na motocyklu, przeciwskrety swiadome etc. Przepraszam za chaotyczny post, pozdrawiam :>

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie), kurs na gladiusie
- Wiek, waga, wzrost, 24, 100kg, 185cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych? jazda po miescie, regularne wypady na tor, jazda poza miastem
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? jak najwiecej
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? na motocykl mam okolo 10 tysiecy, na ciuchy osobno
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? ile bedzie trzeba
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. sporty i niektore nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? yamaha r6, cbr 600, zx6r
Ostatnio edytowano 29/10/2015, 11:42 przez invinciblee, łącznie edytowano 1 raz
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22


Postprzez jasnoksieznik » 29/10/2015, 11:38

viewtopic.php?t=49590

EDIT: R6 Jest tak zlym pomyslem na pierwsze moto i temat byl tak czesto walkowany, ze przygotuj sie na niezly shitstorm w tym watku.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez bachu12 » 29/10/2015, 11:51

Gdzie ty chcesz te zakręty ćwiczyć w Warszawie? Jak koniecznie ma być R6 to kup sobie stricte na tor a do miasta jakieś 125. Jazda na moto w Wawie, w godzinach szczytu to żadna przyjemność. W przypadku R6 to tak moto jak i kierownik będą się katowali w takich warunkach.

Aha, tylko licz się z tym, że na torze będąc początkującym i chcąc się faktycznie nauczyć to masz bardzo duże szanse na glebę prędzej czy później. Nie bez powodu ludzie kupują owiewki torowe ;).

Alternatywnie bierz nowe R3 lub Ninja 300. Maszyny duże lepsze do nauki i bardziej nadające się do miasta.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 11:57

Zakrety cwiczyc mialem na mysli poza stolica :>. Co do przemieszczania sie sportem po Warszawce, to ogladajac pewnego pana na yt na litrowej cbrce, ktory daje rade to myslalem, ze to kwestia checi :). Gdyby yamaha r125 bylaby ciut mocniejsza to bym sie nie zastanawial, bo jest piekna, a R3 i ninje 300 sa dla mnie zbyt drogie. Kurde z tymi glebami troche mnie wystraszyles, bo czytalem, ze owiewki tanie nie sa.
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez leff » 29/10/2015, 12:23

na Twoim miejscu to bym sie nie owiewkami martwil a wlasnymi koscmi
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 12:31

No racja panowie, ale z drugiej strony gleba na 125- tce przy 80kmh a na 600- tce boli chyba tak samo? Mimo checi trenowania intensywnego jazdy motocyklem pokroju r6 kategorycznie na pierwsze moto nie?
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez Movi » 29/10/2015, 13:27

24 lata, warszaffka i R6.... piękna kombinacja :)


Sorry za uszczypliwość- tak jak koledzy mówią nie nadaje się. Weź sobie jakiegoś sporta w pojemności 300 i będziesz zadowolony.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 13:31

No brzmi pieknie :D na pojemnosci 300 mnie nie stac, ale zaufam Waszemu doswiadczeniu i zmierzam ku CBR 250R :)
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez bachu12 » 29/10/2015, 13:45

Da radę. Do nauki na torze pokroju Radom dużo szybciej nauczysz się poprawnej jazdy na mniejszym motocyklu. Po sezonie lub 2 będziesz mógł wtedy spokojnie myśleć nad jakimś 600. Przy tym będzie to bardziej świadomy wybór niż R6, bo ładne ;).

Rzuć może okiem też na SV650S. W wersji z bocznymi owiewkami wygląda dość sportowo. Clip-ony i pozycja też bardziej w kierunku sportu. SV jest też całkiem niezła na miasto, bo moto wąskie i silnik ciągnie z dołu.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 13:49

Podobno kursowy gladius ma skastrowany silnik z SV, podobno lagodniejszy a dla mnie i tak charakterystyka v- ki nie lezy, zbyt narowisty, ale moze to kwestia przyzwyczajenia, a motocykl bardzo ladny :>.

Czy ktos sie moze orientuje czy ninja 250 na 185 cm wzrosut, ale dobrze zbudowanego faceta nie bedzie za mala? Czytalem, ze cbr 250 pod tym wzgledem jest okej, podobno bardzo ergonomiczna- dodam jeszcze, ze na gs 500 siedzialem na styk.
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez RSSSS » 29/10/2015, 14:37

Po kilkunastu latach za kółkiem (w tym ściganie się na torze), też zrobiłem bez problemu kurs i mogę stwierdzić, że mam smykałkę do prowadzenia jakichkolwiek pojazdów i zacząłem od R6, żeby po roku i prawie 4000km nalotu przerzucić się na litra.

Twierdziłem, że nie będę odwijał, a rzadko kiedy manetka gazu znajdowała się w innej pozycji niż "odkręcona".
Jedyne co mi się udaje to wybierać mniej niebezpieczne miejsca do odwijania, ruchliwe fragmenty dróg, skrzyżowania przejeżdżam ostrożnie.

Żadnej większej przygody poza kilkoma hamowaniami awaryjnymi nie miałem, ale to nie znaczy, że polecam komuś sportową 600tkę na pierwsze moto.

Dzisiaj po nawet krótkich przejażdżkach na innych motocyklach wiem, że nawet nie same przyspieszenie w sportach jest najgorsze dla początkujących (na mnie np. R6 nie robiła wrażenia, bo jeździłem niewiele wolniejszymi autami), ale pozycja, przy której wolniej można się wszystkiego nauczyć.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MK4 » 29/10/2015, 18:43

Lepiej pomyśl o suzuki bandit 600 A nie pchasz się na R6 chcesz sobie zrobić ku ku ??
Komar 3 1963r | Jawa mustang 50 cm 1972r | ETZ 150 1990r | Suzuki GSX 750 F 1992r | Kawasaki ZX6R 2000r | https://www.youtube.com/watch?v=w4RaxfZLqKk
Avatar użytkownika
MK4
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 22/4/2015, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 19:38

Przeczytaj moj pierwszy post, sportowe motocykle mnie kreca, poza tym bandit sprawia wrazenie ociezalego, a druga sprawa na bandicie nie ma opcji zrobienia sobie kuku? Przeciez to tez jest bardzo mocny motocykl dla swiezaka
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez bachu12 » 29/10/2015, 20:24

Gladius ma silnik generalnie minimalnie lepszy niż SV i odrobinę bardziej kulturalny, więc na SV byłoby gorzej. Nie wypowiem się na temat ergonomii CBR, ale 1,85m to jeszcze wielki nie jesteś. Tak naprawdę wygoda na danym moto to tak indywidualna sprawa, ze najprościej będzie jeśli znajdziesz gdzieś egzemplarz i siądziesz.

Nie wiem, czy jest w tej kasie jeszcze jakieś moto z clip-onami i nadające się do jazdy po torze. Przynajmniej takie, które Cię nie będzie chciało sponiewierać. Ewentualnie stare ( GPZ500S ) a do tego egzotyczne ( VFR400 ) modele...
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez invinciblee » 29/10/2015, 22:22

Gpz- eta fajna, bralem to pod uwage, ale malo ładnych egzemplarzy wydaje mi sie, a gs 500F?
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez RSSSS » 30/10/2015, 07:55

invinciblee napisał(a): a gs 500F?


Now you're talking!
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SkoQ » 30/10/2015, 20:51

RSSSS to jeden z niewielu żyjących wyjątków potwierdzających regułę.

Nalatałem się na różnych sprzętach, R6 tak samo jak 636 nie nadają się na pierwsze moto, i to w sposób rażący !
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez andy7 » 30/10/2015, 23:05

bachu12 napisał(a):Gladius ma silnik generalnie minimalnie lepszy niż SV i odrobinę bardziej kulturalny, więc na SV byłoby gorzej.


Gdybym mial wybierac miedzy tymi dwoma, to Gladius na zlom a SV pod moj tylek .

To jenak tylko gdy w gre wchodza TE dwa motocykle.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez invinciblee » 31/10/2015, 16:02

Wiem, ze mnie zapewne zlinczujecie ale po dluzszych namyslac zdecydowalem szukac CBR 600 F3/F4/F4i w zaleznosci co sie trafi w najlepszym stanie, na codzien jezdze suzuki swift 1.2 95ps i gdy wyjezdzam poza miasto to szlak mnie trafia, bo ciezko komfortowo wyprzedzic tira i obawiam sie, ze przy 250 i 500 tej mocy powyzej 100km/h bedzie brakowac- w weekendy siadam w ojca auto insignie w wersji 2.8 i komfort nieporownywalny, bo wychodze z zalozenia, ze u nas na drogach ta moc przydaje sie wlasnie, a przynajmniej powinno sie ja tak wykorzystywac, mianowicie do bezpiecznego wyprzedzania- dzieki za rady, lwg!
invinciblee
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 29/10/2015, 11:22

Postprzez riderZ056 » 31/10/2015, 16:41

Ileż to razy jadąc motocyklem musiałem uciekać przed tymi bezpiecznie wyprzedzającymi co mają do tego moc... Im mniej mocy w samochodach, tym więcej motocyklistów pozostaje żywych. Przejeździłem dopiero sezon, a mogłem zginąć około 8-10 razy, i to jadąc całkowicie przepisowo.
SlowMotion napisał(a):W całości za 1500zł też da się ubrać, ale wtedy polecam jeździć bardzo zachowawczo i nie przekraczać 40-50kmh.
riderZ056
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 13/5/2015, 12:55
Lokalizacja: Koło

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na gr