Zobacz wątek - moto do wszystkiego ?
NAS Analytics TAG

moto do wszystkiego ?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

moto do wszystkiego ?

Postprzez fulminans » 3/7/2015, 11:02

Cześć, mam spory dylemat co kupić, podaję dane:

- Jakie masz doświadczenie: kurs na Yamaha XJ6N, Suzuki GS500E 6 tys. km, Yamaha R1 - 10km :D, BMW R1200R ('2015) - 80km - jazda testowa

- Wiek 27 lat, waga 70 kg, wzrost 176 cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla - niestety prawie do wszystkich, jakoś tak bym szacował:

jazda na co dzień - do pracy/szkoły - 15%
po mieście czy trasie - 20%
weekendowe latanie (z kumplami) dla rozrywki - 35%
turystyka dłuższa/dalsza - 20%
jazda z plecaczkiem czy bez - bez
jazda po torze - 10%, jazda po szutrach lub cięższym terenie - 0%

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie - około 10 tys.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach - zależy od sprzętu i stanu, dość duży rozrzut biorę pod uwagę: 10-16 tys. zł
ubranie mam pełne (kask HJC, rękawice shima, kombinezon 2-częściowy 4SR speed, buty TCX Sport-tour)

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie - tyle ile będzie trzeba

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro - Sportowe / nakedy / sportowo-turystyczne

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę ? - Yamaha Fazer, Honda Hornet, Suzuki GSXR-600, Suzuki SV1000, Honda CBR600 F4i


Jeżdżę regularnie, zwiększam umiejętności, mam pociąg do sportowych sprzętów, ale wiem że nie będę miał za dużo czasu żeby jeździć po torze, poza tym bardzo lubię weekendowe wypady 150-300km. Ostatnio miałem okazję przejechać się testowo najnowszym BMW R1200R (1200 cc, 125 koni), trochę go skatowałem, pięknie się jechało, jak wróciłem na swojego GSa 500 po, to czułem się jakbym jechał wozem z węglem, który nie ma przyspieszenia i nie skręca... także w niedalekiej przyszłości trzeba się będzie przesiąść na coś mocniejszego. Niestety z powodu różnych celów jakie mnie interesują co do typu jazdy, to już zgłupiałem i nie wiem co wybrać. Będę wdzięczny za porady bardziej doświadczonych motocyklistów. LwG
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58


Postprzez jasnoksieznik » 3/7/2015, 11:10

Nie wiem, czy w tym budzecie, sie da, ale moze StreetTriple albo maly Monster?
Ostatnio edytowano 3/7/2015, 11:11 przez jasnoksieznik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez Movi » 3/7/2015, 11:10

Dobrze że uwzględniłeś w doświadczeniu te 90 kilometrów przejechane na sportach, bo to diametralnie zmienia postać rzeczy...

Chcesz motocykl do wszystkiego, a taki nie istnieje. Ponadto podobają Ci się wszystkie motocykle poza crusierami, także radź sobie sam...
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez fulminans » 3/7/2015, 11:53

Movi, po co takie napięcie ;) ? przecież to był żart z tym "doświadczeniem" na sportach, choć inna sprawa, że możesz mi zaufać - na R1 jechałem jeszcze przed zdaniem prawa jazdy i uznałem, że jest zdecydowanie za mocna, natomiast BMW jechałem już po tym jak zrobiłem 6k na GSie i muszę powiedzieć, że nie sprawił mi żadnych kłopotów, a nie jechałem nim jak ciężarówką - ani na prostej, ani w zakrętach, spalił 7 litrów na 80 km trasy. Swoją drogą, mogłeś w ogóle nic nie pisać, bo twoja wypowiedź w niczym nie pomogła a jedynie pokazała toksyczną mentalność.


jasnoksieznik - myślałem właśnie o street triple, ale budżet trochę za mały, a już 16 tys. to będzie naciągance raczej.
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez Vasago » 3/7/2015, 12:54

Skoro planujesz dalsze wypady (pewnie częstsze niż jazda po torze), to ja bym jednak postawił na coś z ochroną przed wiatrem. Zawsze jak wieczorem wracam na swoim MT07, to szczękam zębami :P MT09 Tracer byłby chyba idealny, ale wiadomo, że nie za taką kasę, więc może motocykl, z ktorym się go czesto zestawi, czyli Tiger 800?
Ewentualnie jakiś obudowany naked typu ER6 F, XJ6 Diversion F, itd?
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Movi » 3/7/2015, 12:57

Nie mam toksycznej mentalności, tylko trudno próbować pomóc komuś, komu podoba się wszystko i chce mieć motocykl do wszystkiego.

Równie dobrze można doradzić Ci nakeda, sporta, turystyka i chuj wie co jeszcze, a każdy producent ma takich motocykli wiele.

Myślisz że będziemy próbowali wybrać Ci motocykl z 60 modeli?
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez fulminans » 3/7/2015, 14:24

ok Movi ok, już spoko :D

Vasago, XJ6 i Er6 odpada, bo się na tej pierwszej uczyłem jeździć, i jednak wolę coś mocniejszego. Za to o tigerze 800 nawet nie słyszałem, poczytałem o nim i wydaje się być bardzo ciekawy.

Co do mojego pytania to spróbuję bardziej sprecyzować: Fazer FZ6 z owiewkami, czy Honda CBR 600 F4i ? Oba na wtrysku.
Ostatnio edytowano 3/7/2015, 14:25 przez fulminans, łącznie edytowano 1 raz
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez Movi » 3/7/2015, 14:28

Tigerem 800 latałem trochę po torze i jeździło mi się zajebiście. Fajne moto polecam.

Nie wiem jak w codziennym użytkowaniu, ale zakładam że równie spoko.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez fulminans » 3/7/2015, 14:45

Niestety cenowo odpada na tę chwilę :(
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez Glenroy » 3/7/2015, 15:09

Movi napisał(a):Nie mam toksycznej mentalności, tylko trudno próbować pomóc komuś, komu podoba się wszystko i chce mieć motocykl do wszystkiego.

Równie dobrze można doradzić Ci nakeda, sporta, turystyka i *** wie co jeszcze, a każdy producent ma takich motocykli wiele.

Myślisz że będziemy próbowali wybrać Ci motocykl z 60 modeli?


Movi, wyluzuj. Koledze podobają się sporty, ale szuka sprzętu możliwie uniwersalnego, motocyklami uniwersalnymi określane są takie sprzęty jak Fazer, Bandit, ER-6, XJ-6 czy CBF600.

Co do pytania
Fazer FZ6 z owiewkami, czy Honda CBR 600 F4i ?

Do codziennego użytkowania FZ6, wygodniejsza pozycja, jest bardziej zwinny do miasta, CBR ma jednak bardziej sportową charakterystykę.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez fulminans » 3/7/2015, 15:24

Dzięki za odpowiedzi :) myślę, że ostatecznie przejadę się i na FZ6 i na F4i i wybiorą to, na czym będzie wygodniej, lubię trochę pochyloną pozycję więc od razu F4i nie skreślam.
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez bachu12 » 3/7/2015, 15:55

Dorzucę od siebie jeszcze VFR 800 Fi lub V-tec. Pod kątem pozycji i komfortu powinno być pomiędzy FZ6 i F4i. Silnik też nie wymaga aż takich obrotów by mieć jakiś ciąg.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez fulminans » 5/7/2015, 12:13

Najlepiej by było kupić ze 2-3 motocykle, pojeździć każdym i wtedy się przekonać co najbardziej odpowiada :twisted:
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez fulminans » 9/7/2015, 17:19

Jeszcze jedno pytanie mam z olśnienia... napiszę już w moim temacie: jako że ostatnio dużo czasu poświęcam na czytanie (takie możliwości) o różnych moto, żeby się w końcu zdecydować co wybrać, to ostatnio wyczytałem w wielu miejscach że sporty przez spory kąt skrętu słabo skręcają w mieście, w senie - są mało poręczne i zwrotne np. w korkach ulicznych, czy to prawda ? Właściciele sportów może coś napiszą ? Dzięki za odpowiedzi.
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez Glenroy » 9/7/2015, 18:00

Tak, sportowe sprzęty są mniej zwrotne i mają dużo większą średnicę zawracania, nie jeżdżę na sporcie, ale jeżdżę z ludźmi ujeżdżającymi takie maszyny i ciasne skręty, przy prędkościach typowo miejskich, na pewno nie są ich mocną stroną :).

Sportowe motocykle, jak wskazuje ich nazwa, są stworzone do sportu, one mają zapierdzielać, walić się w zakręty, a kierujący ma mieć wmurowanego banana na twarzy i zdarte slidery, to jest motocykl do szybkiej jazdy, miasto to zupełne przeciwieństwo tego, do czego został stworzony :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez skidmarks » 9/7/2015, 18:03

fulminans napisał(a):że sporty przez spory kąt skrętu słabo skręcają w mieście, w senie - są mało poręczne i zwrotne np. w korkach ulicznych, czy to prawda ? Właściciele sportów może coś napiszą ? Dzięki za odpowiedzi.



Jazda w mieście na GSXR 600 k1 a Yamaha XTX 660 albo KTM LC4 640 na kołach Supermoto. to scigacz nie ma szans. Nie pisze tutaj o obwodnicy trzypasmowej tylko osiedlowe przeloty, skręty 90 stopniowe, rondka i pasy zwalniające.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez fulminans » 9/7/2015, 18:23

Czyli jest różnica, a pytanie teraz takie: jest niewygodnie, czy po prostu mniej wygodnie ?
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Postprzez SkoQ » 9/7/2015, 18:31

O Matko będziesz podchodził od ogona do tematu.
Który szpej Ci się tak naprawdę najbardziej podoba ? Tylko szczerze bez usprawiedliwiania się i takich pierdów :) Zwyczajnie powiedz co by oczy chciały.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez skidmarks » 9/7/2015, 18:46

Sporta użytkuje się sercem nie rozsądkiem.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez fulminans » 9/7/2015, 18:48

No dobra, gixxer 600 od 12 roku życia za mną chodzi :D
fulminans
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 4/6/2014, 17:58

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr