Nowy motocykl użytkowo-turystyczny
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Nowy motocykl użytkowo-turystyczny
Witam,
Jako ,że mam kat. B od ponad 3 lat kupiłem sobie w tym sezonie Varadero 125 z 2011.
Po przejechaniu prawie 2 tys. km uznałem, że jednak chce się przesiąść na większe moto i jestem właśnie w trakcie kursu na kat. A.
Kompletny strój i kask oczywiście mam.
Co do przebiegu rocznego to sądze że 15 000 może być.
Jako że do pracy mam ok 20 km (przez drogę krajową) oraz chciałbym pojeździć w dłuższe trasy mój wybór padł na motocykl typu turystycznego/enduro/funbike.
Jako że uważam że Polacy ( bynajmniej ja) jesteśmy zbyt biedni na zakup używanego sprzętu oraz nie chce mi się grzebać godzinami przy moto po zakupie (codziennie jako mechanik to robię z sprzętem pożarniczym) albo denerwować się na jakieś wady owiewek oraz drobne uszkodzenia wizualne i bycia w 100% pewnym kupionego moto,chciałbym kupić nowy motocykl z salonu.
Na motocykl chciałbym przeznaczyć ok 32 tys. zł.
Oto moje typy:
- BMW G 650 GS ( czytałem że trochę za małą dla dużego jeżdzca)
- Honda NC 750X (polecają w automacie tyle że ja wole w manualu, lubię wachlować biegami) mój faworyt
- Suzuki V-Strom 650 XT ( tyle że tu już wyższa cena)
Nie ukrywam,że z chęcią wydałbym mniej ale czy np Yamaha MT-07 spełni moje wymagania?
Dodam że mam 24 lata i jestem dosyć sporym facetem- 195 cm 100kg wagi.
Jako ,że mam kat. B od ponad 3 lat kupiłem sobie w tym sezonie Varadero 125 z 2011.
Po przejechaniu prawie 2 tys. km uznałem, że jednak chce się przesiąść na większe moto i jestem właśnie w trakcie kursu na kat. A.
Kompletny strój i kask oczywiście mam.
Co do przebiegu rocznego to sądze że 15 000 może być.
Jako że do pracy mam ok 20 km (przez drogę krajową) oraz chciałbym pojeździć w dłuższe trasy mój wybór padł na motocykl typu turystycznego/enduro/funbike.
Jako że uważam że Polacy ( bynajmniej ja) jesteśmy zbyt biedni na zakup używanego sprzętu oraz nie chce mi się grzebać godzinami przy moto po zakupie (codziennie jako mechanik to robię z sprzętem pożarniczym) albo denerwować się na jakieś wady owiewek oraz drobne uszkodzenia wizualne i bycia w 100% pewnym kupionego moto,chciałbym kupić nowy motocykl z salonu.
Na motocykl chciałbym przeznaczyć ok 32 tys. zł.
Oto moje typy:
- BMW G 650 GS ( czytałem że trochę za małą dla dużego jeżdzca)
- Honda NC 750X (polecają w automacie tyle że ja wole w manualu, lubię wachlować biegami) mój faworyt
- Suzuki V-Strom 650 XT ( tyle że tu już wyższa cena)
Nie ukrywam,że z chęcią wydałbym mniej ale czy np Yamaha MT-07 spełni moje wymagania?
Dodam że mam 24 lata i jestem dosyć sporym facetem- 195 cm 100kg wagi.
Ostatnio edytowano 22/4/2015, 19:13 przez malavern, łącznie edytowano 1 raz
- malavern
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11
jak masz zamiar się wlec i włóczyć wszędzie, po asfaltach, krzakach, plażach, górach itd to sazarpałbym się na V-stroma. poszukaj roczników 2014 powinny być tańsze. http://www.suzuki-moto.pl/wyprzedaz
koniecznie musi być XT? tak Ci zależy na szprychowanych kołach?
na oficjalnej stronie Suzuki można wyjąć rocznik 2013 za 28k.
koniecznie musi być XT? tak Ci zależy na szprychowanych kołach?
na oficjalnej stronie Suzuki można wyjąć rocznik 2013 za 28k.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
ładny, dobrze go odświeżyli, nie miałem okazji się przejechać, będzie porównywalny z V-Stromem, w środku to to samo co w ER-6. ma inaczej poprowadzony tłumik niż V-strom przez co w terenie można tym walnąć, mimo wszystko mam wrażenie że Suzuki będzie ciut wygodniejszy i ciut większy, jednego i drugiego można doubierać w mnóstwo akcesoriów. osobiście jeśli miałbym brać to wziąłbym Suzuki bo jest naprawdę kawał uniwersalnego sprzętu, sprawdzonego, ludzie tym byli wszędzie.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Akurat z BMW to raczej średni wybór - to najtańsze moto z tej stajni i takie wrażenie robi. Niestety, F700GS jest już zdecydowanie droższy, a chyba bardziej by do Twoich wymagań pasował.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
malavern, jeśli faktycznie chcesz coś pozwiedzać, to odpuść sobie motocykle typowo szosowe. Nie jeden kupił coś typu TDM myśląc, że skoro pozycja za kierownicą prawie jak w enduro, to na szutrach też da radę i pierwsza próba wyjazdu niekoniecznie asfaltowego skończyła się zmianami planu. Z tych, które wymieniłeś cokolwiek w terenie potrafi jedynie V-Strom. Tym motocyklem spokojnie objedziesz i Albanię, gdzie drogi żółte na mapie nieraz oznaczają większy off-road niż u nas zjazd na polną drogę rozrytą przez ciągniki.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Transalpa to już chyba nie produkują?Zresztą mi zależy na nowym moto z salonu.
Już w miarę byłem nakierowany na V-Stroma ale znajomi motocykliści doradzają mi żebym kupił jednak 800-tkę bo mogę potem lekki niedosyt odczuwać.
Proszę Was o jakieś propozycje.
Zwiększe budżet do 35-38 tys.
Już w miarę byłem nakierowany na V-Stroma ale znajomi motocykliści doradzają mi żebym kupił jednak 800-tkę bo mogę potem lekki niedosyt odczuwać.
Proszę Was o jakieś propozycje.
Zwiększe budżet do 35-38 tys.
- malavern
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/4/2015, 16:11
Poszukaj czy w tym budżecie nie zmieści się Tiger 800XC (koniecznie XC na szprychowych kołach, który coś tam potrafi w offie, felga się nie ukruszy po najechaniu na kamolca). Na brak mocy jak na ten typ motocykla, na pewno nie byłoby narzekania
https://www.youtube.com/watch?v=EKl_dJIDZfo
Wibracji, czy narzekania na słaby dół czy górę również brak - silnik tak liniowy, że aż nudny.
BMW F800GS raczej więcej $$$.
https://www.youtube.com/watch?v=EKl_dJIDZfo
Wibracji, czy narzekania na słaby dół czy górę również brak - silnik tak liniowy, że aż nudny.
BMW F800GS raczej więcej $$$.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
za 33500 jest XT660Z W błocie poradzi a i wygodne to to jest
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... t660z.aspx
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... t660z.aspx
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
XT660Z z ABS (a bardzo trudno obecnie dostać bez ABS) nie radzi sobie ani w błocie, ani na asfalcie. W porównaniu do do wersji bez ABS ma inny zbiornik (gdzieś musieli dopchać elektronikę), skastrowane skoki zawieszenia i sporo inny "ulepszeń". Wiele podzespołów akcesoryjnych często nie pasuje do wersji ABS, niektórzy nawet twierdzą, ze ich motocykl (XT660Z-A) nie istnieje w niektórych katalogach producentów szpeju.
Ostatnio znajomy kupić XT660Z bez ABS, ale miał kupę szczęścia, bo ktoś w salonie w Niemczech rozmyślił się w ostatniej chwili i przesłali tą sztukę do PL. Poza tym obdzwonił wcześniej całą Polskę i lipa, nigdzie nie było "od ręki".
Ostatnio znajomy kupić XT660Z bez ABS, ale miał kupę szczęścia, bo ktoś w salonie w Niemczech rozmyślił się w ostatniej chwili i przesłali tą sztukę do PL. Poza tym obdzwonił wcześniej całą Polskę i lipa, nigdzie nie było "od ręki".
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
bierz DLa dużo ludzi przesiadając się na DLa zostawia go sobie na dłużej, szukają czegoś ekonomicznego i uniwersalnego i właśnie DL pięknie się wpisuje w te wymagania. łatwy do ogarnięcia, łatwy w obsłudze, pali niewiele, nie bolą go skomplikowane usterki, jest duży i wygodny, szeroki wybór akcesoriów pozwala pojechać nim do piekła i z powrotem.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości