Zobacz wątek - Nowy motocykl do codziennej jazdy do 10000 zł.
NAS Analytics TAG

Nowy motocykl do codziennej jazdy do 10000 zł.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez Invi » 16/10/2014, 13:27

Osty Rider napisał(a):Bez przesady, koledzy kilkanastoletnimi takimi śmigają i im to chodzi ładnie, napewno tyle nie ładują, sam tłok z pierścieniami starczy co 17k, reszta jak się sypie, nie wykorzystujesz tego na torze. To wszystko może teoria i to książkowa... Nic się tak nie sypie :p


Nic się nie sypie, a kogo to obchodzi że że wieje pod pierścieniami jak w kieleckim, a luzy w układzie korbowym są takie że tłok napierdziela w głowicę xD Może przestań bazować na opinii kolegów z gimnazjum i zacznij się udzielać jak będziesz już coś wiedział :?: Za jakieś 5 lat przynajmniej :D



Osty Rider napisał(a):Ekonomicznie może i YBR trochę tańsza ale ja moto kupuje sercem, inaczej nie wsadziłbym w swój tyle kasy... Tania pasja to nie jest i YBR i każda inna maszyna ;)


Tak, lepiej kupić zajeżdżone 2t i czekać aż się rozsypie niż 250 4t, bo moto kupuje się "sercom", ale podstawowy serwis to już za droga sprawa xD
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez Osty Rider » 16/10/2014, 13:39

Nikt nie mowi o slusarce, ok 2T jest drozsze ale na pewno nie 3k, a nawet nie polowa ;-)
GÓWNO
Osty Rider
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05


Postprzez miki1406 » 16/10/2014, 13:56

Na nowych częściach ?? Daj link chętnie wejdziemy we współprace z dostawcą tych elementów o których pisałem nawet jakby były o połowę tańsze... Pewnie, że można to zrabatować, ale nikt nie oddaje tych części po 100zł. O ile simmeringi, czy łożyska można dobrać, o tyle korby, czy cylindra nie ustrugasz...

A właśnie takie rzeźbienie czyni te sprzęty arcy-awaryjnymi... Tutaj damy chiński tłoczek, korba jak nie urwana to oki, a simmering się nie spalił to jeszcze wyda...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Osty Rider » 16/10/2014, 14:11

Nikt nie mowi o prowizorce, ale bez przesady tlok co 17k km i to co juz leci ;-) No ale w sumie ta YBR bedzie rozsadniejsza jesli o ekonomie chodzi :-)
GÓWNO
Osty Rider
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 13/9/2014, 20:05

Postprzez miki1406 » 16/10/2014, 14:24

Powiem tak...

motocykl PRLu miał 7KM z 125 pojemności...
minisporty 125 majÄ… 30-50KM

motocykle 4t uzyskują taką moc z pojemności 250-400

Taką moc udało się uzyskać stosując najnowsze technologie, wysokie obroty, nie patrząc na spalanie i co najgorsze - kosztem żywotności układu korbowo-tłokowego...

Coś kosztem czegoś... Zauważalna jest tendencja w minisportach 2T, że im mniejsza moc tym dłuższa żywotność (to to, że NSR jest lepsze od RS, a RS i NSR lepsze od MITO).

O ile jesteśmy zawodnikiem cross'owym i mamy dzianego sponsora, który co rok zmienia nam piec, a co dwa cały motocykl, to spoko.

Inna sprawa jak jesteśmy 18latkiem, który odkładał całe dzieciństwo na wymarzone moto, pracował po budowach itd. A na koniec po zakupie okazuje się, że jakiś cwańszy od niego nastolatek wżenił mu agonie...

A koszta niestety, poczytaj dokładnie książki serwisowe do 2T, sprawa jasna... Już wymiana korby to wielkie tabu... Serwis wymienia cały wał. I nie ważne, czy kosztuje on 500, czy 1000zł. Zgodnie z książką przy pewnym przebiegu należy go wymienić.

4T jest znacznie bardziej przemyślane... Tu nacisk kładzie się na żywotność, choć w sportach widoczna jest tendencja do odchudzania elementów i potem mamy jak mamy, tu panewka "wypłynie", tu korba strzeli itd... Jest to natomiast znacznie mniejsza częstotliwość... Po części dzięki temu, że mało kto wykorzystuje na codzień w pełni moc 100-200KM. A niestety 2T "zamykane" jest już częściej...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Invi » 16/10/2014, 14:35

miki1406 napisał(a):Powiem tak...

motocykl PRLu miał 7KM z 125 pojemności...
minisporty 125 majÄ… 30-50KM

motocykle 4t uzyskują taką moc z pojemności 250-400



Noooo... akurat to że 2t 125, ma tyle mocy co 250 w 4t, to akurat wynika z różnic w koncepcji tych silników ;) Tyle że ze względu na specyfikę tego silnika, nie da rady uzyskać trwałości porównywalnej z 4t.

Alleeee... odnośnie tych motocykli z PRL :D Nawet w takiej wsk, "remont" silnika, polegający na wymianie tłoka ze sworzniem i pierścieniami :D Uchodzi za straszny paździerz :D Skoro do tego nie ma co podchodzić bez szlifu, korbowodu, wszystkich łożysk i uszczelniaczy, to nie ogarniam jak w ogóle można rozmawiać o potraktowaniu w taki sposób nowoczesnego silnika xD
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez miki1406 » 16/10/2014, 15:01

Wiesz... Pytanie jak robimy silnik... Czy robimy go na sezon, czy robimy na dłużej...
Z praktyki wiem, że albo kombinują z tulejami, albo wymieniają sam tłok. Potem, albo śmigają i mocno zaciskają kciuki, albo wypychają na allegro...

A ile się ciekawych patentów można dowiedzieć to szok... Na przykład jak zrobić ładne zdjęcie do aukcji z zegarem kompresji?? 20ml oleju na tłok, potem raz dwa manometr i kręcimy, potem foto i jest... Spotkałem jednostki z "pokazanym" ciśnieniem 16barów i zapewnieniem, że igła jest ;)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez times » 19/10/2014, 18:27

Możecie poszerzyć w jakiś sposób moją wiedzę o Hondzie CBF125 ?
times
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12/10/2014, 19:35

Postprzez fincher » 19/10/2014, 21:12

CBF - ekonomiczna, zwinne małe. Do miasta idealna, ale gdzieś dalej niestety. 15KM nie pozwala na wiele, ale do pyrkania po okolicy starczy.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez times » 31/10/2014, 15:07

Co sądzicie o tej ofercie ? Według mnie jakoś bardzo tanio, hmm ? :)



http://otomoto.pl/honda-cbf-125-2014r-M4101403.html
times
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12/10/2014, 19:35

Poprzednia strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê