Zobacz wątek - Na jakim sprzęcie zacząć (świeżynka) - zero doświadczenia
NAS Analytics TAG

Na jakim sprzęcie zacząć (świeżynka) - zero doświadczenia

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez Samael666 » 15/9/2014, 11:30

to SV650 mi siÄ™ calkiem spodobalo - pytanko czy S (sv650s vs sv650) ma znaczenie :) ?
i czytałem, ze sv650 już dla swiezaczka jak ja może być trudny w opanowaniu - szczególnie na sliskich zakrętach - to prawda czy przesadzona opinia?
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Fugu » 15/9/2014, 11:58

Nie ma znaczenia - "S" jest tym samym motocyklem, roznica jest jedynie w ilosci plastiku - "S" ma bardziej zabudowany przod.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28


Postprzez Samael666 » 15/9/2014, 12:12

a pozycja na moto? lezy się czy jednak siedzi? (poki co wole chyba siedzieć) :)
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Fugu » 15/9/2014, 15:23

Pozycja mocno zalezy od twojego wzrostu i proporcji. Musisz usiasc i sie przekonac.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Markuzo » 15/9/2014, 15:27

i tu muszę sie nie zgodzić - jest różnica pomiędzy S (owiewka) i N (bez owiewki) w pozycji na moto. Powodem jest to, że S nie ma standardowej kierownicy a clip on'y, co wymusza pochylenie i pozycje trochę jak na sporcie. W Nce siedzi się bardziej wyprostowanym (wiem, przed kupnem przetestowałem oba:))

pozdr
M
Markuzo
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 13/7/2014, 13:52
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Samael666 » 15/9/2014, 15:29

o wlasnie - o takiej roznicy gdzies czytałem. Czy zajecie tej pozycji bardziej sportowej jest w jakiś sposób trudne, albo nieporęczne w miescie? Czy dzięki temu przy większych prędkościach na przykład na autostradzie nie będzie mnie zrzucać wiatr z motocykla?
Wiem, ze zadaje głupie pytania poczatkujacego. Echh.

Chwilowo zaczyna mnie przerazac ilość polecanych modeli - z jednoczesnym trudnym do znalezienia dzialajacej sztuki. Najlepiej w okolicach Wroclawia...

Acha - czy to SV650S nadaje się do nauki? Podoba mi się i nawet kilka ofert z okolic znalazłem na szybko.
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Invi » 15/9/2014, 15:38

Nie jest xD

Jak ktoś już napisał, jest to pozycja TROCHĘ jak w sporcie, żadnego dyskomfortu powodować to nie będzie, chyba że masz coś nie tak z kręgosłupem. Moim zdaniem, to nawet wygodniejsze. Zresztą, na sportach też tragedii nie ma. Przy wyższych prędkościach dużżżżoooo większe znaczenie ma to że moto posiada owiewki, no i domyślne jesteś bardziej złożony, więc będzie nieco wygodniej poskładać się za owiewkami.

SV650, niezależnie od wersji jest bardzo dobra na początek.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Samael666 » 15/9/2014, 16:15

DZIEKI. W takim razie szukam zadbanej SV650S
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lagiboy » 15/9/2014, 18:24

kierownicę zawsze możesz sobie przełożyć z N do S tak jak zrobił marsjanin. Ma dzięki temu trochę wyżej.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Karol20 » 15/9/2014, 21:28

lagiboy napisał(a):kierownicę zawsze możesz sobie przełożyć z N do S tak jak zrobił marsjanin. Ma dzięki temu trochę wyżej.


To nie jest ot tak, że sobie przełożysz. Różnica w pozycji jest ogromna. S i N mają też sporo częsci nie pasujących (np wachacz jest inny).

Do nauki jest chyba jednak trochę lepsza n'ka bo ma większy promień skrętu.



Włożenie kierownicy do s'ki do PROFANACJA.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Samael666 » 15/9/2014, 21:49

ciekawa opcja ale raczej nie będę kombinowal. Zakladam, ze dam sobie rade z Ska chyba, ze siade na jazde probna i się okaze, ze to jednak nie moja bajka
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Samael666 » 19/9/2014, 21:49

Ostatecznie kupiłem SV650S z 2006 roku. Zaplacilem 5,8k (ogłoszenie za 7k). Wiem, ze będę musial na początku trochę w niego jeszcze wlozyc ale jest nadzieja, ze będzie się dalo tym pojezdzic.
Teraz czekam na odbior prawka i zabieram siÄ™ za nauke jazdy :)

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za rady.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lagiboy » 20/9/2014, 09:48

zdjęcia! zdjęcia!! dawaj zdjęcia! no i napisz co w nim jest do zrobienia.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Karol20 » 20/9/2014, 10:11

lagiboy napisał(a):zdjęcia! zdjęcia!! dawaj zdjęcia! no i napisz co w nim jest do zrobienia.


Po cenie to silnik lub rama.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Samael666 » 21/9/2014, 09:19

własnych zdjęć jeszcze nie mam. Ale wrzucem Wam linka skad g wzialem:
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=14326
Jest tam pare fotek.

Co do zrobienia. Jak się domyślacie sporo. Cena robi swoje. Nie licząc obtarć, porysowanych owiewek itp. z poważniejszych rzeczy:
1. lanuch i naped - ale to w zasadzie standard
2. hamulce. przod przeyje jeszcze z 1 - 2 tys. km tyl nalezaloby wymienić już.
3. prawdopodobnie rozrzÄ…d

Poza tym wgniotka na baku od strony "klejnotow rodzinnych".

Jak za te pieniądze uważam, ze to niezla sztuka. Ale zdaje sobie sprawę, ze zanim doprowadzę ja do przyzwoitego stanu wydam drugie tyle co mnie kosztowala przy zakupie.
Z tym, ze mogę już jezdzic :)

Dziekuje wszystkim za porady. Jezdzi siÄ™ tym naprawdÄ™ spoko.


Karol20 - masz ciut nowszy model, ale może podpowiesz mi co warto wymienić?
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Karol20 » 21/9/2014, 12:03

Samael666 napisał(a):

Karol20 - masz ciut nowszy model, ale może podpowiesz mi co warto wymienić?


Zwykły serwis, sv'ka nie ma jakiś szczególnych bolączek.

Olej tylny hamulec, w sv'ce jest niepotrzebny.



Z tego co znalazłem to sprawdź jeszcze świece, bo pobrzedni właściciel miał z tym problem, i nie wiem czy wymienił. Świecą wszystkie żarówki w przedniej lampie?
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Samael666 » 21/9/2014, 13:30

fakt - niezle hamuje sielnikiem. Ale jakos co do niepotrzebności hamulca mam mieszane uczucia :) z tym, ze nim zajme się raczej później niż wcześniej.

Zarowki - chyba brakuje / nie działa jedna mijania - ale zakładam, ze to pierdola. Chyba, ze mijania swieci jedna. Bo jak przelacze na drogowe siwieca dwie.

Z tego co czytałem to warto przewody hamulcowe zrobić w stalowym oplocie. Z takimi pierdolkami to się pewnie przyszłym sezonie będę martwil chyba, ze starfczy mi funduszy w zimie.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Karol20 » 21/9/2014, 15:43

Samael666 napisał(a):fakt - niezle hamuje sielnikiem. Ale jakos co do niepotrzebności hamulca mam mieszane uczucia :).


Nie o to chodzi, tylny hamulec dziala w systemie 0-1 albo nic, albo blokuje koło.

Ma się świecić wszystko po przekręceniu kluczyka, nie po odpaleniu. To chyba nie jest pierdoła, bo poprzedni właściciel tego nie zrobił.
Suzuki SV650s k7
Karol20
Bywalec
 
Posty: 595
Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16

Postprzez Invi » 21/9/2014, 16:04

A jak zablokuje koło, to i tak nie hamuje xD
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Samael666 » 21/9/2014, 20:29

pytanie za 100pkt ;)

czy przednia szyba jest wystarczajaca żeby mnie nie zdmuchnelo przy jakiejś większej predkosci :) ?

Zaczalem go troszkę odwijać i tak przy około 140 km/h mam wrazenie, ze napor powietrza jest dosyć duzy. Czy może to normalne i powinieniem cisnąć dalej?

Akurat nie za bardzo miałem gdzie bo w końcu to miasto... a nie mam jeszcze wprawy
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości




na górê