Zobacz wÄ…tek - 2 kolka na codzien do 40000zl
 
NAS Analytics TAG

2 kolka na codzien do 40000zl

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

2 kolka na codzien do 40000zl

Postprzez dthdth » 13/6/2012, 14:52

Czesc - Witajcie

Jestem nowym uzytkownikiem tego forum aczkolwiek od dlugiego czasu "podgladalem" i czytalem wypowiedzi innych uzytkownikow. No ale do rzeczy.

Od dwoch miesiecy staram sie okreslic/wybrac/wyszukac cos dla mnie. Wciaz nie jestem pewny czego chce. Wiem ze dwa kolka, ale jeszcze nie wiem czy duze czy male,czy z 2ma czy 4-ma cylindrami itd.

Ponizej lista rzeczy ktore byc moze pomoga Wam mi pomoc w wyborze:

1) - Jakie masz doswiadczenie (ile km na jakim sprzecie)

Doswiadczenie bardzo male bo jedynie uzytkowanie skutera (elektrycznego) od ponad roku. Przejechane ponad 4500km. Oczywiscie oprocz tego mam prawo jazdy B i C od 20 lat i okolo 300kkm przejechanych.

2) - Wiek, waga, wzrost

36, 75, 176

3) Do jakich celów chcesz uzywac motocykla

50% dojazd do pracy, 30% dojazdy do innych miast, 20% turystyka

4) - Ile kilometrów chcesz przelatac w sezonie?

Prawdopodobnie okolo 5000-8000 na rok w zaleznosci od motocykla. Jesli bedzie to naked to pewnie nie wiecej niz 5000km, jesli turystyk to okolo 8000 a moze i wiecej km.

5) - Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyslales o ciuchach?

Na motocykl chce przeznaczyc okolo 40000PLN (gorna granica to 45000PLN). Na ciuchy chce przeznaczyc okolo 5000PLN.

6) - Jaki budzet mozesz przeznaczyc na jego utrzymanie w sezonie?

Trudno mi teraz powiedziec, ale jesli nie bedzie kosztowac w utrzymaniu wiecej niz auto kompaktowe to dam rade.

7) - Jakie motocykle Ci sie podobaja - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.

Podobaja mi sie nakedy, ale rowniez "sportowe" wersje maxiskuterow.

8 ) - Które modele na ta chwile przyciagnely Twoja uwage?

Ciagle mam wiele watpliwosci, pytan i roznych smaczkow. Ale generalnie postaralem sie okolo tydzien temu zawezic grono pretendentow do:
klasa turystyczna - Suzuki V-Strom 650 - nowa wersja tego motocykla od niedawana dostepna jest na rynku - z opisow ludzi widze, ze ludzie bardzo chwala za swietna pozycje, komfort jazdy, mocny od dolu, bardzo ekonomiczny silnik i duze mozliwosci przewozowe.
klasa golasow - Suzuki GSR 750 lub Kawasaki 750Z - oba strasznie mi sie podobaja "oczami" patrzac, bardzo agresywny wyglad +, calkowicie wygodne na codzien i bardzo mocne jak dla mnie - moc 106hp, slabe mozliwosci przewozowe, slaba ochrona przed wiatrem.
klasa maxi skuterow - generalnie jedynie dwa wchodza w gre, ale tylko jeden jesli brac pod uwage rowniez cene. Yamaha T-Max i Aprilia SRV850. Pierwszy za duzo kosztuje a drugi jest prawie ze idealny, ale przestrzen ladunkowa mala a i mozliwosci stworzenia z niego wielblada rowniez niewielka. Plusem jest rewelacyjnie mocna jednostka i swietne wlasciwosci jezdne (cos miedzy skuterem a motocyklem - taka hybryda)


I teraz slow kilka na temat tego do czego chce uzywac maszyny:

Glownie do dojazdow do pracy i dojazdow do wiekszych miast. Drogi gorszej jakosci praktycznie nie wystepuja (NL), wszedzie drogi szybkiego ruchu lub autostrady. Dosc gesty ruch i stosunkowo czesto korki.
Chcialbym rowniez miec troche fanu z jazdy, wiec jakies wypady poza miasto tez sie trafia, ale mam juz na tyle lat ze nie koniecznie wyjazdy bez celu. 1 czy 2 na rok przejazd dluzszy czli 200-800km w jednym kierunku, najlepiej wtedy z zona
Pojazdu chce uzywac caly rok poza oczywiscie pora typowo zimowa (snieg). Generalnie skutera uzywam do temperatury +3. Ponizej tej granicy biore auto. To samo chce robic z nowym nabytkiem.

Jak widzicie wymagania sa bardzo duze wiec coraz bardziej sklaniam sie do V-ki, w ktorej wszystko mi sie podoba oprocz wygladu. Jedni mowia ze kupuje sie oczami, inni ze trzeba patrzec na praktyczne cechy.
Patrzac praktycznie - wybieram V-Stroma, wybierajac oczami - 750ki, patrzac oczami i kierujac sie elementami praktycznosci wybieram SVR850.

Ciekaw jestem co Wy sadzicie o moim wyborze i jakie macie opinie na temat poszczegolnych maszyn. Czekam na wszelkiego rodzaju porady (tipsy i hinty).
Jestem wciaz calkowicie otwarty na sprawe wyboru 2 kolek gdyz jestem w trakcie robienia prawa jazdy kategorii A. 21-go zdaje teoretyczny, a potem jazdy. Jesli miana biegow sprawi mi frajde to odstawie maxi skuter na bok i skupie sie na motorach. Jesli zas okaze sie to dla mnie meka to zatopie sie w skuterach z CVT lub pozycjach Hondy z dwusprzeglowymi skrzyniami biegow np. NC700 lub Integra.

Prosze o komentarze - im wiecej tym lepiej.
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)


Postprzez skidmarks » 13/6/2012, 15:42

Teraz BMW rzuciło na rynek mocne modele w klasie maxi skuterów. Wykonanie i wyposażenie są już powyżej sredniej w klasie.

http://www.motogen.pl/artykuly/prezenta ... art43.html
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski


Postprzez Kaai » 13/6/2012, 16:07

Czy ja wiem, nie lepiej coÅ› z biegami?
Raczej mu się spodobają. I jeszcze, czy na pewno chcesz wydawać całe 40tyś na motocykl, który bądź co bądź może w niedalekiej przyszłości leżeć i się poobdzierać~? Nie myślałeś, żeby kupić np Kawę er-6 i resztę zostawić sobie na następne moto na przykład?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Wojciech_Moto » 13/6/2012, 16:47

Z uwagi na znikome doświadczenie nie przekraczaj 650cm. I tak na parę lat wystarczy. Dwa cylindry to dla mnie istota moto, mimo, że ja jako pierwsze poważne kupiłem nowe moto i po roku sprzedałem. Wprawdzie sprzedałem przede wszystkim z innych przyczyn (była to 4 cylindrowa rzędówka i po prostu nie miała jaj lub ja nie miałem jaj żeby w z niej wykrzesać ikrę), ale w moto na gwarancji nie bardzo można pogrzebać (bo utrata gwarancji), byłem nieco sparaliżowany nowością (aż gleba na parkingu mnie "odblokowała" i już jeździłem luźniej).
Kup używkę na gwarancji, z tych, które wymieniłeś to V-strom (ewentualnie Gladius), Yamaha T-max lub, jak ci radzą, maxi skuter by BMW.
Przede wszystkim pojeździj różnymi, a przynajmniej poczytaj dużo o konkretnych modelach. Stereotypy sprawdzają się!

Lub, ponieważ masz sporo kasy na wydanie, rozważ kupno naked-turystyka;) za 30 tys. i za 10-15 tys. większego skutera.
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez shiver » 14/6/2012, 10:27

A ja bym dorzucił jeszcze Hondę integrę
http://www.scigacz.pl/Honda,Integra,ude ... 18510.html
Obrazek
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorÄ… TROLLE?!?!?!?!

Postprzez dthdth » 14/6/2012, 11:32

skidmarks napisał(a):Teraz BMW rzuciło na rynek mocne modele w klasie maxi skuterów ...


Dzieki skidmarks, ale to troche juz za wysoka poprzeczka, kosztuje to 11.900E czyli kupe kasy i to bez wielu podstawowych urzadzen na pokladzie. Po skonfigurowaniu go do wersji z handabarami, podgrzewanymi manetkami i kilkoma drobnymi duperelami wychodzi prawie 14.000E. Duzo powyzej tego co chce wydac.
Aprilia jest jednak o dwa tysiace tansza a przy tym jak dla mnie ladniejsza no i wyraznie mocniejsza. Niestety o ile widzialem juz raz GT 600 Sport, jak i Burgmana i T-Maxa to Aprilii jeszcze nie widzialem i boje sie ze kupujac cos czego jest malo na rynku podnosi sie ryzyko wpadki sinanfowej i slabej obslugi gwarancyjnej i pogwarancyjnej.
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)

Postprzez dthdth » 14/6/2012, 11:38

Kaai napisał(a):Czy ja wiem, nie lepiej coś z biegami?
... Nie myślałeś, żeby kupić np Kawę er-6 i resztę zostawić sobie na następne moto na przykład?


Masz racje - tak bym zrobil, gdyby zona nie patrzyla krzywo na temat motocykli. Dlugo zajelo mi jej przekonywanie ze taki motocykl czy duzy skuter to moze byc opcja za auto. Zamiast kupowac nastepne nowe auto (obecne ma dopiero 4 lata), zostawimy je a ja bede sie glownie poruszac na dwoch kolkach.
Jak sie juzja udalo przekonac probuje "wyciagnac" ile sie da z tego "projektu" i dlatego nie chce isc malymi kroczkami a wskoczyc od razu na pewien sredni poziom. Wiem ze nie jest to najrozsadniejsze rozwiazanie i wilu sie stuka w glowe gdy im o tym opowiadam, ale tak to juz wszystko sie poukladalo.
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)

Postprzez dthdth » 14/6/2012, 11:50

Wojciech_Moto napisał(a):... lub, ponieważ masz sporo kasy na wydanie, rozważ kupno naked-turystyka;) za 30 tys. i za 10-15 tys. większego skutera.


Wojtku,

Dziekuje za ciekawe spostrzezenia, faktycznie masz duzo racji w tym co piszesz. Problem w tym, ze ja w zyciu kupilem 2 razy auto uzywane i raczej nie bylem szczesliwy (duzo wszelkiego rodzaju problemow). Dlatego od 5 lat kupuje tylko nowe rzeczy. Wiem ze moze przeplacam, ale czuje ze mam to co chce kupic i w razie czego mam sie do kogo zwrocic po pomoc (gwarancja, diler etc.).
Co do pojemnosci 650cc to do konca tego nie rozumiem, bo czytalem wiele podobnych komentarzy, ale znalazlem tez jedn czlwoeka ktory kupil >750cc i od dwoch lat jezdzi i nawet nie zaliczyl gleby. Napisal jednak ze ma troche lat i duzo pokory, ktora ja tez odczuwam. Nie czuje potrzeby bycia pierwszym na kazdych swiatlach itd.
Niepokoi mnie troche to co piszesz o tym ze sie nie mogles dogadac z 4-ka i ze 2-ka to jest to. Mozesz to wytlumaczyc? Moze (jesli dobrze mi sie zdaje) chodzi o kopa przy niskich obrotach w przypadku 2-ki. Jesli tak to moze i mnie to powinno zainteresowac, bo w swiecie samochodow jezdze mocnym (165hp, 350Nm) ale jednak dieslem i nie czuje ze musze krecic non-stop. Moze o to chodzi rowniez w tym co pisales. Moze jak przejade sie 4-ka a potem 2-ka lub odwrotnie to to zrozumiem? Zobaczymy.
Co do pojezdzenia roznymi to nie jest tak tutaj latwo o to. Jesli firma wprowadza jakis nowy model to sami zapraszaja bo maja przygotowane jakies demowki, jesli nie to nie ma na czym jezdzic. Na szczescie kumpel ma V-Stroma w poprzedniej wersji i zaraz jak tylko bede sie czuc swojo na motocyklu (po kilku lekcjach jazdy) poprosze go o kluczyki.

Tak czy inaczej dzieki za podpowiedzi
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)

Postprzez dthdth » 14/6/2012, 11:56

cJarek napisał(a):Skoro jestes w NL, idz do handlarzy i poprobuj wszystko co ci sie podoba. Kazdy z nich bez problemu da ci motocykl zebys pojezdzil godzinke i zobatrzyl jak dana maszyna ci lezy.

Ja bedac w podobnej sytuacji wybralem ER-6F. Jednym z punktow jaki dla mnie byl wazny, bylo ABS.


Kazdy z modeli ktorym jestem zainteresowany posiada na pokladzie ABS w serii takze ten problem odpada. Co do handlarzy to samo slow zle mi sie kojarzy. Nie lubie sie targowac, tym bardziej ze nie wiem o co sie targuje bo nie znam sie na motorach tak jak na samochodach. CO do samego ER-6F czytalem ze jest troche drapiezne w sensie oddawania mocy i wiekszosc poleca jednak Gladiusa badz Bandita. Niestety z tego co czytalem to suzuki w modelach klasy sredniej uklad wydechowy robi ze zwyklej stali. Ja chce 2 kolka uzytkowac tyle ile sie da, wiec sol moze byc na drodze co oznacza ze takie elementy szybko pokryje "ruda". Kawasaki mawlasnie przewage nierdzewek, ale czy jest to az takie istotne to sam nie wiem. Wlasnie tego typu malych tipsow potrzebuje, a wlasciwie odpowiedzi na nie.
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)

Postprzez dthdth » 14/6/2012, 11:58

shiver napisał(a):A ja bym dorzucił jeszcze Hondę integrę
http://www.scigacz.pl/Honda,Integra,ude ... 18510.html


W tym przypadku jedyne co mnie boli to wyglad, ktory mnie osobiscie sie nie podoba. Myslalem jeszcze nad NC700, ale boje sie ze po roku moc 48 lub z automatem 50hp bedzie dla mnie za lama i bede chcial wiecej. Stad skok od razu na cos mocniejszego.
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)

Postprzez dthdth » 14/6/2012, 13:38

cJarek napisaÅ‚(a):... podpisujesz ze zostales poinformowany, ze pojazd ma pelne ubezpieczenie ale ty masz 1000€ wkladu wlasnego w przypadku buuuum i dostajesz kluczyki do reki.
Alternatywnie: prawie kazdy salon tutaj ma wypozyczalnie. Interesujace cie modele dostaniesz za 10..30€/godzine. Mysle ze warto zainwestowac


Wiesz co - nie bylem jeszcze w salonie bo chce odbyc choc kilka jazd a najlepiej miec juz prawko skonczone zeby wskoczyc na jakas maszyne. Pytalem o jazdy probne dwoch kumpli holendrowto powiedzieli ze latwo nie jest. Jak jest to sam sprawdze jak juz do salonu dojade, ale jesli choc troche jest to podobne do tego co jest w DE to bedzie super.
Jak widzisz rozwazania sa narazie czysto teoretyczne, ale na tym poziomie chce juz zarysowac sobie jakas sylwetke przyszlych dwoch kolek. Dwa ostatnie miesiace spedzilem czytajac co sie da i wydaje mi sie ze znam juz podstawy podstaw.
Anyway

Mam takie dodatkowe pytania:
1) Jak juz wczesniej wspomnialem (zapytalem) - jak zachowuje sie (jaka jest trwalosc) elementow ukladu wydechowego i generalnie podwozia. Jak czesto trzeba zmieniac tlumik badz rury czysto z racji zlego wygladu. Nie chce aby motocykl po jednym sezonie wygladal jak moj obecny skuter, ktory ma juz rdze na wiekszosci metalowych elementow,

2) Nie znalazlem jakie sa interwaly przegladow dla wymienionych przeeze mnie kolek? To wplywa oczywiscie na koszta utrzymania motocykla.

3) Jak ze spalaniem - czy jest to tak jak z autami, ze producent podaje spalanie np. 4.5l/100km a rzeczywistosc wskazuje 6l. Czy taki V-Strom przy podawanych 3.6l/100km tyle pali srednio czy jednak raczej 5l a moze wiecej?

4) Czy do kazdego motocykla da sie zamontowac handbary, ogrzewane raczki itp?

5) Jakie sa interwaly wymian opon. Czy tak jak w autach okolo 40kkm i po biezniku?

6) Czy duza jest roznica w ksztalcie i glebokosci bieznika miedzy np. Kawasaki Z750 a Suzuki V-Strom? Czy Suzuki znacznie lepiej zachouje sie na mokrej nawierzchni z racji bardziej turystycznych opon?
dthdth
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8/6/2012, 13:00
Lokalizacja: Hoofddorp (NL)

Postprzez Wojciech_Moto » 14/6/2012, 14:43

dthdth napisał(a):(...)
Co do pojemnosci 650cc to do konca tego nie rozumiem, bo czytalem wiele podobnych komentarzy, ale znalazlem tez jedn czlwoeka ktory kupil >750cc i od dwoch lat jezdzi i nawet nie zaliczyl gleby. (...)
Niepokoi mnie troche to co piszesz o tym ze sie nie mogles dogadac z 4-ka i ze 2-ka to jest to. Mozesz to wytlumaczyc? Moze (jesli dobrze mi sie zdaje) chodzi o kopa przy niskich obrotach w przypadku 2-ki. Jesli tak to moze i mnie to powinno zainteresowac, bo w swiecie samochodow jezdze mocnym (165hp, 350Nm) ale jednak dieslem i nie czuje ze musze krecic non-stop. Moze o to chodzi rowniez w tym co pisales. Moze jak przejade sie 4-ka a potem 2-ka lub odwrotnie to to zrozumiem? Zobaczymy.

Co do pojezdzenia roznymi to nie jest tak tutaj latwo o to. (...)


Z pojemnością chodziło o to, że lepiej wykorzystać w 80% 600cm niż w 40% litra. Będziesz miał wystarczający fun z 500-600cm. Zresztą, ja wolę mniejsze auta (np. civic) niż większe (np. passat). Nie chodzi o glebę, ta jest możliwa od pojemności 49cm wzwyż a mając moto 1400 możesz nie zaliczyć żadnej, co wskaże, że raczej korzystasz z ułamka możliwości moto. Więc po co przepłacać za zbyt mocny (i ciężki!) motocykl?

Tak, chodziło o raczej słaby dół w 4cylindrach, poza tym różnica dźwięku na korzyść 2 cyl no i nie wyczuwałem samego silnika. To pewnie bardziej subiektywne uczucie.
165 hp to jest mocne auto, ale w porównaniu do samochodu 90 konnego. Moc 80-100 koni w moto to jak, bo ja wiem, 300, może więcej, w samochodzie (bardziej sobie wyobrażam, bo niczym ponad 160 hp nie jeździłem). Weź pod uwagę, że typowe przyspieszenia do setki na moto to 3-5 sek. Jakie parametry musi mieć samochód, aby tak jechał?

Problem będzie z przejechaniem się, bo chyba nie masz prawka. W salonie - raczej - nie wydadzą, w wypożyczalni też zapytają o prawko. Pozostają znajomi i opinie o danych modelach. Te opinie są zwykle bardzo trafne.

Albo po prostu niech ktoś z salonu przewiezie cię z tobą jako pasażerem. To da ci wyobrażenie jazdy, pracy silnika.
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê