Ciekawe propozycję dla świeżaka po A
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Ciekawe propozycję dla świeżaka po A
Witam!
Najpierw o sobie: mam lat ponad 18, jestem świeżo po kategorii A. 177cm/75kg
Wcześniej właściwie nie miałem styczności z jednośladami, nie licząc romecika i roweru- haha
Mój budżet wynosi ~8000 zł (to górna granica). Na ciuchy jest osobny, dokładnie to na ochraniacze, kask, kurtkę i rękawice.
Pojazd myślę, że będę w stanie utrzymywać godnie przez cały rok. Jednak dobrze aby spalanie nie przekraczało często 6-6,5l.
Szukam motocyklu którym dość łatwo się kieruje, jest w miarę lekki, zgrabny oraz dobrze wygląda (choć trochę nowocześnie), nie interesują mnie super-sporty.
Bardzo podobajÄ… mnie siÄ™:
-SV650S/N przed 2003 (jednak opinie co do tego czy jest to motocykl dobry na pierwszy raz są podzielone, głownie oprócz wyglądu podoba mi się niska waga tego motocyklu, opinia jako zwrotnego, i o dobrych właściwościach jezdnych. Odstrasza mnie trochę jednak opisywany sposób oddawania mocy i to hamowanie silnikiem)
-nowy ER6 N/S ten motocykl wydawałby mi się ideałem gdyby mieścił się w granicy cenowej, a podobno znalezienie dobrego, czy nawet jakiegokolwiek okazu do 8000 to cud.
Nie podobają mi się 500, które jak widziałem są tandetnie wykonane, chodzi tu bardziej o GS. Ogólnie cała ich fizjonomia mi się nie podoba
Motocykl będzie mi służył do przemieszczania się z punktu A do B, max po 150-200km. Wycieczek ze znajomymi.
Co jeszcze możecie polecić, i dlaczego tak a nie inaczej, oraz co jeszcze myślicie o moich propozycjach?
Pozdrawiam
Najpierw o sobie: mam lat ponad 18, jestem świeżo po kategorii A. 177cm/75kg
Wcześniej właściwie nie miałem styczności z jednośladami, nie licząc romecika i roweru- haha
Mój budżet wynosi ~8000 zł (to górna granica). Na ciuchy jest osobny, dokładnie to na ochraniacze, kask, kurtkę i rękawice.
Pojazd myślę, że będę w stanie utrzymywać godnie przez cały rok. Jednak dobrze aby spalanie nie przekraczało często 6-6,5l.
Szukam motocyklu którym dość łatwo się kieruje, jest w miarę lekki, zgrabny oraz dobrze wygląda (choć trochę nowocześnie), nie interesują mnie super-sporty.
Bardzo podobajÄ… mnie siÄ™:
-SV650S/N przed 2003 (jednak opinie co do tego czy jest to motocykl dobry na pierwszy raz są podzielone, głownie oprócz wyglądu podoba mi się niska waga tego motocyklu, opinia jako zwrotnego, i o dobrych właściwościach jezdnych. Odstrasza mnie trochę jednak opisywany sposób oddawania mocy i to hamowanie silnikiem)
-nowy ER6 N/S ten motocykl wydawałby mi się ideałem gdyby mieścił się w granicy cenowej, a podobno znalezienie dobrego, czy nawet jakiegokolwiek okazu do 8000 to cud.
Nie podobają mi się 500, które jak widziałem są tandetnie wykonane, chodzi tu bardziej o GS. Ogólnie cała ich fizjonomia mi się nie podoba

Motocykl będzie mi służył do przemieszczania się z punktu A do B, max po 150-200km. Wycieczek ze znajomymi.
Co jeszcze możecie polecić, i dlaczego tak a nie inaczej, oraz co jeszcze myślicie o moich propozycjach?
Pozdrawiam
- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
XJ600 - i tyle w tym temacie. Nie będę się rozpisywał, jak chcesz wiedzieć dlaczego, to użyj gógle.
Zresztą temat pierwszego motocykla jest wałkowany średnio co 3 temat na tym forum. Wystarczy poszukać.
Zresztą temat pierwszego motocykla jest wałkowany średnio co 3 temat na tym forum. Wystarczy poszukać.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
Zawsze to jakaś alternatywa, no ale właśnie. Wygląda jak dinozaur. Szukam czegoś co także "wygląda". Rozumiem że w tym budżecie oprócz 125 i paru 250 dobrze wyglądających w nowej budzie nie mam czego szukać?
- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
Obejrzyj Suzuki GSX-F 600 w 8000 tys spokojnie byś sie zamknął, motocykl jak na 600 nie jest najmocniejszy, nadaje sie do turystyki i jak to okresliłes wycieczki ze znajomymi wiec własnie te moto bym Ci polecił. Zobacz i oceń:)
Lewy pas, gaz i płynę:)
- gizmo123
- Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 4/8/2011, 18:55
- Lokalizacja: Zabrze
Grzesku napisał(a):Chcesz się lansować przed małolatami czy nauczyć jeździć na moto ? Kup to co Ci radzą starsi i bardziej doświadczeni koledzy jeżeli nie masz o tym żadnego pojęcia ...
Chcę jeździć tym co mnie się także podoba, nie jestem ignorantem- dlatego też napisałem na tym forum. Zarobiłem większą część tych pieniędzy pracując na wakacjach, nie będzie mnie jednak przez długi okres stać aby zmienić motocykl na inny.
Za te propozycje dziękuję, przyjrzę się tym sprzętom. Jeżeli jeszcze Wam przyjdzie coś do głowy to z chęcią zapoznam się z innymi pomysłami

- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
ITakZapomne napisał(a): Rozumiem że w tym budżecie oprócz 125 i paru 250 dobrze wyglądających w nowej budzie nie mam czego szukać?
buda w motocyklu ? to stwierdzenie to IMHO obraza , to nie katamarany
poziom wykonania 500 ktore wymieniles nie jest tandetny, jest taki sam jak modeli ktore sie Tobie podobaja, a ze te nowsze wygladaja bardziej lansiarsko czy metroseksualnie to kwestia gustu
to co nazwales fizjonomia - to powoduje ze one sie latwiej prowadza od innych, wiec trzeba isc na kompromis
moze uda Ci sie znalezc w zamiezonym budzecie CBF 500, on wygladem nie odbiega bardzo od cbf600 i z 500 ma najswiezszy wyglad
i najistotniejsza sprawaczy widziales ktorys z tych motocykli na zywo, bo mozna sie zawiesc albo mile zaskoczyc
i czy 2 cylindrowy silnik Ci pasuje, bo 2 cylindry nie dogonia 4 w kulturze pracy
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
Na żywo widziałem GS500 z 2000r. nie zrobił na mnie najlepszego wrażenia, możliwe jednak że tylko egzemplarz był zaniedbany. Oprócz GSa to przyjrzałem się także SV650 z 2002r, który właśnie bardzo mnie korci...
Myślę ze z 2 cylindrami też dam radę.
Myślę ze z 2 cylindrami też dam radę.
- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
wersje F z pewnością postaram się obejrzeć jak będę miał okazję, sprawia ona wrażenie ze zdjęć sporo większej od zwykłej.
a takie pytanie offtopowe:
przypuśćmy, że jednak owy SV650 "wygrałby" z innymi. Czy są (jak tak to jakie) sposoby aby "ugrzecznić" silnik V2? Chodzi o te wersje do roku 2002
a takie pytanie offtopowe:
przypuśćmy, że jednak owy SV650 "wygrałby" z innymi. Czy są (jak tak to jakie) sposoby aby "ugrzecznić" silnik V2? Chodzi o te wersje do roku 2002
- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
masz jeszcze zr7
w tej cenie też pownieneś znaleźć
w tej cenie też pownieneś znaleźć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
ITakZapomne napisał(a):
a takie pytanie offtopowe:
przypuśćmy, że jednak owy SV650 "wygrałby" z innymi. Czy są (jak tak to jakie) sposoby aby "ugrzecznić" silnik V2? Chodzi o te wersje do roku 2002
L twin w SV to nie jest jakis kiler jezeli chodzi o oddawanie mocy, ja sie zawiodlem,
odkrecic gazu sie nie na dluzsza mete bo tak radosnie wibruje ze plomby z zebow wylatuja, wiec zostaje tylko cieszenie sie stosunkowo wysokim momentem na niskich obrotach, mnie duzo bardziej pasuje charakterystyka np w bandice, ze juz o fazerze czy hornecie nie wspomne
ugrzecznic silnika sie nie da, bo on jest taki "by design", szarpie bo cylindry sa 2, trzeba przy odpuszczaniu gazu uwazac na sliskim i na suchym tez, nie jechac 20-30 km/h na najwyzszym biegu bo moze szarpnac i nawet zgasnac, wtedy zablokuje kolo
hamulce tez sa mocne, trzeba z wyczuciem podchodzic, bo latwo o parkingowke i jak dla mnie to ogolnie pozycja jest taka zeby mozna bylo troche posmigac w zakretach, wiec stabilnosc i zwrotnosc troche jak w SS, przez pierwsze kilkanascie kkm to moze byc wada
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
regis440 napisał(a):stabilnosc i zwrotnosc troche jak w SS
No, rzeczywiście, miękkie przednie zawieszenie w SV jest typowe dla sportowych motocykli... Jedynie to pozycja może przypominać trochę taką, jaką zajmuje się na szlifierce.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
madcap napisał(a):masz jeszcze zr7
w tej cenie też pownieneś znaleźć
Czy to jest dobra propozycja jeśli chodzi o pierwszy sprzęt? Bądź co bądź 750cm3 i trochę waży
@regis
Więc jak to jest? Ta SVka pluje kwasem jak mówią, czy nie?
- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
ITakZapomne napisał(a):madcap napisał(a):masz jeszcze zr7
w tej cenie też pownieneś znaleźć
Czy to jest dobra propozycja jeśli chodzi o pierwszy sprzęt? Bądź co bądź 750cm3 i trochę waży
Pojemnością się nie przejmuj, ważna jest moc, moment obrotowy i sposób ich oddawania. A w ZR-7 jest okeeej


Dość duża masa robi swoje i dla kogoś niedoświadczonego może się skończyć mało ciekawie. Przede wszystkim parkingówki - to oczywiste chyba, ale też wchodzenie w zakręty jest cięższe (przeciwskręt absolutnie wymagany).
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
regis440 napisał(a):L twin w SV
Tylko taka mała uwaga - SV to V-twin (o kącie rozwarcia cylindrów 90*), a nie L-twin.
L-twin to zdaje się nazwa wymyślona dla V2 90* dla ducati.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Co do ZR7 faktycznie, bardzo fajnie o tym piszą każdy kto ma- poleca. Jednak nie wiem czy to nie będzie za duży sprzęt jak dla mnie, nie jestem ani wysoki ani także szczególnie "masywny"
-dlatego obawiam się, że ten motocykl mnie najzwyczajniej w świecie sponiewiera 


- ITakZapomne
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44
C-bool napisał(a):regis440 napisał(a):L twin w SV
Tylko taka mała uwaga - SV to V-twin (o kącie rozwarcia cylindrów 90*), a nie L-twin.
L-twin to zdaje się nazwa wymyślona dla V2 90* dla ducati.
Bulszit


Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
nie będzie
nie bez powodu zaproponowałem zr7
chyba, ze jesteś jakimś krótkonogim genomutem
nie bez powodu zaproponowałem zr7
chyba, ze jesteś jakimś krótkonogim genomutem

(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości