Zobacz wątek - Ciekawe propozycję dla świeżaka po A
NAS Analytics TAG

Ciekawe propozycję dla świeżaka po A

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Ciekawe propozycję dla świeżaka po A

Postprzez ITakZapomne » 5/11/2011, 10:17

Witam!
Najpierw o sobie: mam lat ponad 18, jestem świeżo po kategorii A. 177cm/75kg
Wcześniej właściwie nie miałem styczności z jednośladami, nie licząc romecika i roweru- haha
Mój budżet wynosi ~8000 zł (to górna granica). Na ciuchy jest osobny, dokładnie to na ochraniacze, kask, kurtkę i rękawice.
Pojazd myślę, że będę w stanie utrzymywać godnie przez cały rok. Jednak dobrze aby spalanie nie przekraczało często 6-6,5l.
Szukam motocyklu którym dość łatwo się kieruje, jest w miarę lekki, zgrabny oraz dobrze wygląda (choć trochę nowocześnie), nie interesują mnie super-sporty.
Bardzo podobajÄ… mnie siÄ™:

-SV650S/N przed 2003 (jednak opinie co do tego czy jest to motocykl dobry na pierwszy raz są podzielone, głownie oprócz wyglądu podoba mi się niska waga tego motocyklu, opinia jako zwrotnego, i o dobrych właściwościach jezdnych. Odstrasza mnie trochę jednak opisywany sposób oddawania mocy i to hamowanie silnikiem)
-nowy ER6 N/S ten motocykl wydawałby mi się ideałem gdyby mieścił się w granicy cenowej, a podobno znalezienie dobrego, czy nawet jakiegokolwiek okazu do 8000 to cud.


Nie podobają mi się 500, które jak widziałem są tandetnie wykonane, chodzi tu bardziej o GS. Ogólnie cała ich fizjonomia mi się nie podoba :)


Motocykl będzie mi służył do przemieszczania się z punktu A do B, max po 150-200km. Wycieczek ze znajomymi.

Co jeszcze możecie polecić, i dlaczego tak a nie inaczej, oraz co jeszcze myślicie o moich propozycjach?


Pozdrawiam
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44


Postprzez kowal_71 » 5/11/2011, 11:51

XJ600 - i tyle w tym temacie. Nie będę się rozpisywał, jak chcesz wiedzieć dlaczego, to użyj gógle.

Zresztą temat pierwszego motocykla jest wałkowany średnio co 3 temat na tym forum. Wystarczy poszukać.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez ITakZapomne » 5/11/2011, 12:10

Zawsze to jakaś alternatywa, no ale właśnie. Wygląda jak dinozaur. Szukam czegoś co także "wygląda". Rozumiem że w tym budżecie oprócz 125 i paru 250 dobrze wyglądających w nowej budzie nie mam czego szukać?
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44

Postprzez Grzesku » 5/11/2011, 12:57

Chcesz się lansować przed małolatami czy nauczyć jeździć na moto ? Kup to co Ci radzą starsi i bardziej doświadczeni koledzy jeżeli nie masz o tym żadnego pojęcia ...
560 SMR
Grzesku
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 23/11/2010, 10:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kowal_71 » 5/11/2011, 12:58

XJ600, ale w wersji N. S-ka rzeczywiści wyglądem nie zachwyca, no ale tak jak wspomniałeś - z taką kasą za wiele wymagać nie możesz.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez gizmo123 » 5/11/2011, 14:02

Obejrzyj Suzuki GSX-F 600 w 8000 tys spokojnie byś sie zamknął, motocykl jak na 600 nie jest najmocniejszy, nadaje sie do turystyki i jak to okresliłes wycieczki ze znajomymi wiec własnie te moto bym Ci polecił. Zobacz i oceń:)
Lewy pas, gaz i płynę:)
gizmo123
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 4/8/2011, 18:55
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez ITakZapomne » 5/11/2011, 14:56

Grzesku napisał(a):Chcesz się lansować przed małolatami czy nauczyć jeździć na moto ? Kup to co Ci radzą starsi i bardziej doświadczeni koledzy jeżeli nie masz o tym żadnego pojęcia ...


Chcę jeździć tym co mnie się także podoba, nie jestem ignorantem- dlatego też napisałem na tym forum. Zarobiłem większą część tych pieniędzy pracując na wakacjach, nie będzie mnie jednak przez długi okres stać aby zmienić motocykl na inny.

Za te propozycje dziękuję, przyjrzę się tym sprzętom. Jeżeli jeszcze Wam przyjdzie coś do głowy to z chęcią zapoznam się z innymi pomysłami :)
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44

Postprzez regis440 » 5/11/2011, 20:14

ITakZapomne napisał(a): Rozumiem że w tym budżecie oprócz 125 i paru 250 dobrze wyglądających w nowej budzie nie mam czego szukać?


buda w motocyklu ? to stwierdzenie to IMHO obraza , to nie katamarany

poziom wykonania 500 ktore wymieniles nie jest tandetny, jest taki sam jak modeli ktore sie Tobie podobaja, a ze te nowsze wygladaja bardziej lansiarsko czy metroseksualnie to kwestia gustu

to co nazwales fizjonomia - to powoduje ze one sie latwiej prowadza od innych, wiec trzeba isc na kompromis

moze uda Ci sie znalezc w zamiezonym budzecie CBF 500, on wygladem nie odbiega bardzo od cbf600 i z 500 ma najswiezszy wyglad

i najistotniejsza sprawaczy widziales ktorys z tych motocykli na zywo, bo mozna sie zawiesc albo mile zaskoczyc
i czy 2 cylindrowy silnik Ci pasuje, bo 2 cylindry nie dogonia 4 w kulturze pracy
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez ITakZapomne » 5/11/2011, 20:44

Na żywo widziałem GS500 z 2000r. nie zrobił na mnie najlepszego wrażenia, możliwe jednak że tylko egzemplarz był zaniedbany. Oprócz GSa to przyjrzałem się także SV650 z 2002r, który właśnie bardzo mnie korci...
Myślę ze z 2 cylindrami też dam radę.
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44

Postprzez C-bool » 5/11/2011, 21:13

A widziałeś GSa 500F? Za te pieniądze dostaniesz najstarsze roczniki (2004r.) myślę, że w nie aż takim najgorszym stanie.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ITakZapomne » 5/11/2011, 21:36

wersje F z pewnością postaram się obejrzeć jak będę miał okazję, sprawia ona wrażenie ze zdjęć sporo większej od zwykłej.

a takie pytanie offtopowe:
przypuśćmy, że jednak owy SV650 "wygrałby" z innymi. Czy są (jak tak to jakie) sposoby aby "ugrzecznić" silnik V2? Chodzi o te wersje do roku 2002
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44

Postprzez madcap » 6/11/2011, 11:13

masz jeszcze zr7
w tej cenie też pownieneś znaleźć
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez regis440 » 6/11/2011, 12:23

ITakZapomne napisał(a):
a takie pytanie offtopowe:
przypuśćmy, że jednak owy SV650 "wygrałby" z innymi. Czy są (jak tak to jakie) sposoby aby "ugrzecznić" silnik V2? Chodzi o te wersje do roku 2002


L twin w SV to nie jest jakis kiler jezeli chodzi o oddawanie mocy, ja sie zawiodlem,
odkrecic gazu sie nie na dluzsza mete bo tak radosnie wibruje ze plomby z zebow wylatuja, wiec zostaje tylko cieszenie sie stosunkowo wysokim momentem na niskich obrotach, mnie duzo bardziej pasuje charakterystyka np w bandice, ze juz o fazerze czy hornecie nie wspomne

ugrzecznic silnika sie nie da, bo on jest taki "by design", szarpie bo cylindry sa 2, trzeba przy odpuszczaniu gazu uwazac na sliskim i na suchym tez, nie jechac 20-30 km/h na najwyzszym biegu bo moze szarpnac i nawet zgasnac, wtedy zablokuje kolo

hamulce tez sa mocne, trzeba z wyczuciem podchodzic, bo latwo o parkingowke i jak dla mnie to ogolnie pozycja jest taka zeby mozna bylo troche posmigac w zakretach, wiec stabilnosc i zwrotnosc troche jak w SS, przez pierwsze kilkanascie kkm to moze byc wada
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez kowal_71 » 6/11/2011, 12:27

regis440 napisał(a):stabilnosc i zwrotnosc troche jak w SS

No, rzeczywiście, miękkie przednie zawieszenie w SV jest typowe dla sportowych motocykli... Jedynie to pozycja może przypominać trochę taką, jaką zajmuje się na szlifierce.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ITakZapomne » 6/11/2011, 12:38

madcap napisał(a):masz jeszcze zr7
w tej cenie też pownieneś znaleźć


Czy to jest dobra propozycja jeśli chodzi o pierwszy sprzęt? Bądź co bądź 750cm3 i trochę waży


@regis
Więc jak to jest? Ta SVka pluje kwasem jak mówią, czy nie?
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44

Postprzez kowal_71 » 6/11/2011, 12:44

ITakZapomne napisał(a):
madcap napisał(a):masz jeszcze zr7
w tej cenie też pownieneś znaleźć


Czy to jest dobra propozycja jeśli chodzi o pierwszy sprzęt? Bądź co bądź 750cm3 i trochę waży


Pojemnością się nie przejmuj, ważna jest moc, moment obrotowy i sposób ich oddawania. A w ZR-7 jest okeeej ;) silnik jest bardzo elastyczny, masz tylko 5 biegów, ale bardzo długie przełożenia. Teoretycznie można cały czas jeździć na 3 biegu :P
Dość duża masa robi swoje i dla kogoś niedoświadczonego może się skończyć mało ciekawie. Przede wszystkim parkingówki - to oczywiste chyba, ale też wchodzenie w zakręty jest cięższe (przeciwskręt absolutnie wymagany).
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez C-bool » 6/11/2011, 13:44

regis440 napisał(a):L twin w SV

Tylko taka mała uwaga - SV to V-twin (o kącie rozwarcia cylindrów 90*), a nie L-twin.
L-twin to zdaje się nazwa wymyślona dla V2 90* dla ducati.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez ITakZapomne » 6/11/2011, 17:09

Co do ZR7 faktycznie, bardzo fajnie o tym piszą każdy kto ma- poleca. Jednak nie wiem czy to nie będzie za duży sprzęt jak dla mnie, nie jestem ani wysoki ani także szczególnie "masywny" :D -dlatego obawiam się, że ten motocykl mnie najzwyczajniej w świecie sponiewiera :)
ITakZapomne
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/9/2011, 15:44

Postprzez kowal_71 » 6/11/2011, 17:55

C-bool napisał(a):
regis440 napisał(a):L twin w SV

Tylko taka mała uwaga - SV to V-twin (o kącie rozwarcia cylindrów 90*), a nie L-twin.
L-twin to zdaje się nazwa wymyślona dla V2 90* dla ducati.

Bulszit :P V-Twin, to nazwa ogólna dla wszystkich silników o układzie widlastym (przeważnie kąt rozchylenia cylindrów wynosi 45*). L-Twin to jakby podgrupa V-ałek - kąt między cylindrami wynosi 90* (wyglądem silnik przypomina literę "L") i odnosi się to do silników wszystkich marek :) Inna sprawa, że rzeczywiście najczęściej spotyka się takie ustawienie w ducatach, ale właśnie w SV, czy VFR też jest L-ka.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez madcap » 6/11/2011, 18:49

nie będzie
nie bez powodu zaproponowałem zr7
chyba, ze jesteś jakimś krótkonogim genomutem ;)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości




na górê