Zobacz wątek - [chcę kupić] BMW R 850 R (a może jednak HONDA DEAUVILLE)
 
NAS Analytics TAG

[chcę kupić] BMW R 850 R (a może jednak HONDA DEAUVILLE)

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

[chcę kupić] BMW R 850 R (a może jednak HONDA DEAUVILLE)

Postprzez mb_1986 » 10/6/2011, 16:42

Witam, jestem "świeżym" motocyklistą oraz nowym użytkownikiem forum. Szczerze mówiąc mam "mały" problem, a mianowicie nie mam jeszcze na czym jeździć ;) W związku z powyższym proszę bardziej doświadczonych kolegów oraz koleżanki o porady - na co zwracać uwagę (oraz w jaki sposób) przy kupnie używanego moto. Interesuje mnie (a wręcz nie mogę przestać o nim myśleć) BMW R 850 R. Znalazłem kilka ogłoszeń w Internecie - jednak rozbieżność cen jest spora a wiele maszyn (według mnie) wygląda podobnie.

Ogłoszenie, które najbardziej do mnie przemawia:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1638827351
- byłem oglądać - motocykl wygląda całkiem dobrze, ale cena chyba trochę wysoka?

Motocykla poszukuję do jazdy po Polsce na początek (później może i Europie) z pasażerem. Nie chciałbym na niego wydać więcej niż 15k zł.

Wiek: 25 lat, wzrost: 178 cm, waga: 80 kg.

Proszę o pomoc oraz wiedzę, której mi brakuje
Pozdrawiam
Michał
Ostatnio edytowano 11/6/2011, 09:25 przez mb_1986, łącznie edytowano 3 razy
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Kamusial » 10/6/2011, 17:45

Jak nie masz doświadczenia, to najlepiej zabrać motocykl do mechanika, który zweryfikuje jego stan techniczny i wskaże Ci ile musisz do niego dołożyć.
Osobiście na pierwszy motocykl szukałbym czegoś popularnego, co później po zdobyciu doświadczenia łatwo będzie sprzedać- a wątpię żeby ta bmka była "łatwo sprzedawalna". Fajnie by też było gdyby moto było łatwe do ogarnięcia, z tego co widzę beta ma 240 kg wagi więc może być ciężko (ale bandit nie lepszy).

Nie napisałeś za wiele o tym jaką turystykę zamierzasz uprawiać, więc ciężko Ci coś doradzić poza standardem- honda dauville, CBF lub transalp, suzuki Bandit lub v-strom, kawasaki versys (gorąco polecam) i inne tego typu turystyczno-szosowe 600tki na początek.
Skorzystaj z przyklejonego tematu na górze działu, zapoznaj się z proponowanymi na początek moto, popatrz na podobne tematy, zerknij na forum advrider.pl ewentualnie na forum motocyklistow i jeżeli wciąż będziesz miał wątpliwości to służymy pomocą.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez mb_1986 » 10/6/2011, 21:02

Dzięki za zainteresowanie, tak też właśnie myślałem zabrać moto do ASO w celu weryfikacji.

Hm, zawsze bardzo podobały mi się boxery i do tego z wałem... :twisted: Poważnie twierdzisz, że jest to bardzo zły wybór na pierwszy (i możliwe na dłuższy czas) motocykl?

A'propos turystyki: w tym roku zamierzam wyjechać nad Bałtyk, możliwe że połączony z wypadem na Bornholm. Potem może Mazury... nie wiem jeszcze, raczej turystyka taka podobna do "samochodowej", tyle że na motocyklu z dziewczyną :P

Czytałem o proponowanych na początek maszynach i jakoś to nie to samo ;)

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź oraz porady.
Pozdrawiam
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bryk77 » 11/6/2011, 01:26

Nie za drogie to BMW? 14 tys. za 16-letni motocykl to chyba lekka przesada.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez mb_1986 » 11/6/2011, 07:59

Mam mały mętlik w głowie, czy byłby mi ktoś w stanie wytłumaczyć różnice pomiędzy BMW R 850 R a Honda NT NT650V DEAUVILLE? Poza tym, że jeden z nich to boxer... Chodzi mi bardziej o różnice użytkowe...

Kamusial czy uważasz, że pierwszym motocyklem turystycznym mógłby być: http://otomoto.pl/honda-nt-nt650v-deauv ... 43975.html ?
Znalazłem jeszcze takie oferty:
http://www.moto-top.pl/motocykle/honda- ... 74,14.html
http://wielkopolskie.olx.pl/honda-nt650 ... d-32485042

Doczytałem, że DAEVILLE jest raczej mułowaty, ale może to dobrze na początek?

Gdyby jednak postawić obok siebie BMW i HONDĘ, wybrałbym BMW :twisted:
http://otomoto.scigacz.pl/BMW,R-M2563431.html
http://otomoto.scigacz.pl/BMW,R-M2549227.html
http://otomoto.scigacz.pl/bmw-r-850-r-M2650420.html - raczej mnie nie stać
(trzeba by je doposażyć w kuferki)

bryk77 też mi się wydaje, że cena za wysoka... a jaka według Ciebie powinna być (około) za ów egzemplarz?

Po kolejnych przemyśleniach dochodzę do wniosku, że może jednak lepszym wyborem będzie HONDA... W związku z tym miałbym pytanie co sądzicie o tym: http://www.moto-top.pl/ "sklepie" oraz o tym: http://www.moto-top.pl/motocykle/honda- ... 74,13.html motocyklu?

Dzięki
Ostatnio edytowano 12/6/2011, 16:03 przez mb_1986, łącznie edytowano 1 raz
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamusial » 11/6/2011, 10:43

BMW odradzam z powodu ceny i trudności w pozbyciu się (oraz znalezieniu części/akcesoriów)- na allegro jest ~10 sztuk. Masa jest pokaźna, moc wydaje się odpowiednia do turystyki- ale nigdy nim nie jeździłem dlatego ciężko mi powiedzieć jak trudny jest do opanowania.

Masz bardzo fajne plany, ale jakie masz doświadczenie na tę chwilę w podróżowaniu motocyklem? Chodzi mi o to, że może się okazać że wcale nie jest tak kolorowo zwiedzać świat motocyklem, a wybierając rzadki moto ciężko będzie Ci go zmienić w przypadku zebrania nowych doświadczeń i weryfikacji poglądów.
Możesz też stwierdzić, że interesuje Cię świat poza drogami asfaltowymi.
Jeżeli nie masz doświadczenia to odradzam planowanie iż zwiążesz się ze sprzętem na dłużej!

Kolejna kwestia- to czy masz dostateczne umiejętności/doświadczenie, aby opanować te motocykle i bezpiecznie nimi podróżować?

Czy uwzględniałeś koszty ubrań i pierwszego serwisu w budżecie motocyklowym?

Na Twoim miejscu przejechałbym się dauvilką, beemką i versysem. Poszukaj też różnych wątków tego typu po innych forach.

Przy kupnie moto kiepsko jest też upierać się na jeden model, szczególnie taki który jest rzadki- wtedy ceny dyktują sprzedający, a nie kupujący- albo czekasz na normalną cenę, albo przepłacasz. Popatrz jak ceny się kształtują na zachodzie i odejmij od tego około 10%- myślę że w ten sposób będziesz miał pogląd jak to wygląda. Rozważ też kupno np. w Niemczech od prywatnego sprzedającego.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez mb_1986 » 11/6/2011, 11:24

Masz rację, doświadczenia nie mam, ale dość sporą chęć podróżowania :) Z BM'ki już mnie wyleczyłeś (może któryś motocykl z kolei). Pooglądałem, poczytałem i na chwilę bieżącą jestem zainteresowany DEAUVILLE'em :twisted: Wydaje mi się bardzo dobry do wojaży jakie na ten sezon planuję, a i moc chyba nie jest za duża (650). Mniejszy motocykl chyba nie mógł by być żeby komfortowo jeździć we dwie osoby z bagażem itp.

Wybrałem akurat HONDĘ, ponieważ również lubię tę markę, napęd przenoszony wałem oraz wygląd, który mi odpowiada (a i pasażerce się podoba).

Kolejne przemyślenia będę zamieszczał kiedy się pojawią :)

Dziękuję i pozdrawiam
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bryk77 » 12/6/2011, 03:38

mb_1986 napisał(a):bryk77 też mi się wydaje, że cena za wysoka... a jaka według Ciebie powinna być (około) za ów egzemplarz?



Znawcą tego modelu nie jestem, ale ta cena aż razi w oczy. Bierz Hondę Deauville i jazdy doszkalające. Myślę, że Kamusial Ci jasno wszystko wyjaśnił.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez mb_1986 » 12/6/2011, 07:18

Tak zrobię, dziękuję za pomoc :)

Co sądzicie w takim razie o tych egzemplarzach:
http://otomoto.pl/honda-ntv-deauville-M2666350.html
http://otomoto.pl/honda-ntv-deauville-M2650489.html
?

Postaram się dzisiaj je obejrzeć z bliska.
Na co powinienem zwrócić uwagę?

Pozdrawiam
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 12/6/2011, 07:53

na to żeby wziac ze sobą kogos kto sie zna ;P bo sam nie ocenisz motocykla poprawnie :P raz że jak go zobaczysz to sie zakochasz ;) i wszystkie wady bedą dla Ciebie niewidoczne. to 2 skoro nie masz doświadczenia to nawet jak po krótce opowiemy jak sprawdzać motocykl to i tak mozesz go nie sprawdźić poprawnie. A jak bys wział kogos kto ogarnia temat to Ci szybko sprawdzi wszystko i wystawi opinie czy sie opłaca czy nie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mb_1986 » 12/6/2011, 08:17

Jest może ktoś z Poznania lub okolic "kto się zna" i chciałby sprawdzić ze mną motocykle? :oops:

Drugim wyjściem jakie widzę jest zabranie motocykla do mechanika w celu oceny (razem ze sprzedającym rzecz jasna). Właśnie, polecacie może jakiegoś konkretnego mechanika w Poznaniu? Już znalazłem odpowiedni wątek: viewtopic.php?t=35647 Głupio tak nic nie wiedzieć ;)

Lewa w górę!
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamusial » 12/6/2011, 09:21

Może na forum motocyklistów poszukaj info jeszcze. Albo wygooglaj- da się. Co do sprawdzania moto, ja robiłem tak, że najpierw dokładnie zaznajamiałem się z modelem- co, kiedy było przerabiane, w jakich latach modyfikacje, co się może zepsuć itd - artykuły, fora, no i książka serwisowa. Jakie było malowanie w danych latach- też da się znaleźć. Patrzyłem wnikliwie na foty DOBREJ JAKOŚCI i kminiłem co mogło się ewentualnie stać. Unikałem komisów. Gdy już egzemplarz przeszedł wstępną weryfikację, to dzwoniłem do sprzedającego i pytałem go dosłownie o wszystko- kiedy kupił, co zmieniał/serwisował, ile jeździł i dlaczego, w jakim stanie są poszczególne podzespoły- klocki, gumy, lagi, łożyska kół i główki ramy, wahacza, jaki olej był lany i w jakiej ilości, co ile kkm, czy były dolewki, kiedy regulował gaźniki i zawory. Gdzie był serwisowany motocykl i jakie ma na te wszystkie wymiany papiery, jakie ma też info z eksploatacji przez poprzednich właścicieli i papiery na to (tym samym na przebieg). Po takiej serii pytań wychodzi jak ktoś dbał o moto. Cały ten opis notuję sobie. Jeżeli mi wszystko pasi, to jadę obejrzeć egzemplarz najpierw samemu i sprawdzam czy wszystko na oko gra. Silnik zimny musi odpalać za pierwszym razem! Jazda próbna żeby zweryfikować czy jedzie prosto bez trzymanki i takie tam. Warto wziąć kumpla który ogarnia mechanikę i Cię wystudzi.
Jeżeli wszystko gra, to umawiam się ze sprzedającym w serwisie, albo ściągam do niego mechanika. Wtedy na ogół wyjdzie ile musisz dołożyć do moto- np zmiana gum i inne duperele- więc łatwiej negocjować cenę przy mechaniku i od razu się zwraca. No i po sprawie :)
Nie szukałbym moto dalej niż w promieniu 100km- na ogół szkoda czasu i ciężko ogarnąć mechanika na miejscu. W dodatku jak przejedziesz pół Polski to chcesz kupić moto, bo szkoda Ci czasu. Możesz się ze sprzedającym umówić żeby przytargał moto do Ciebie do mechanika- niech on traci czas, a nie ty. Łatwo też po tym poznać czy ktoś sprzedaje badziewie, czy jest pewny swego. Albo umówienie się, że jak na serwisie będzie lipa to za niego płaci.
Nie ograniczałbym się też do jednego modelu, bo czasem ciężko jest go znaleźć w okolicy, popatrz jeszcze za CBF, Bandit, versys, może nawet xj600. Odwiedź też fora advrider oraz fora tych motocykli i ogólne- scigacza czy forum motocyklistow, może ktoś akurat będzie coś sprzedawał, a po forum da się znaleźć jakie miał przygody ze sprzętem i na ile można mu ufać.

Tu możesz sobie poczytać co sprawdzać:
http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwa ... a,277.html
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=77515
http://forum.msinfo.pc.pl/viewtopic.php ... 2496946d18

w google jest wszystko, potrzeba tylko czasu... :P
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez mb_1986 » 28/6/2011, 20:47

Dziękuję za wszystkie rady i pomoc 8) Dnia 21 czerwca stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy NTV 650 Deauville z 2001 roku :D Jeszcze nie miałem szansy się nią wiele najeździć (tyle co ok 30 km), ale od początku lipca to się zmieni :)

Mam jeszcze do Was dwa pytania:
- czy mogę zostawić kranik ustawiony w pozycji "ON" na ok. 2 tygodnie (moto w garażu)?
- czy to normalne, że przy prędkości rzędu 120 km/h czuć wibracje na podnóżkach (takie trochę silniejsze jak mrowienie)?

Dzięki i pozdrawiam
Michał
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamusial » 29/6/2011, 07:58

-nie wiem
-jesteś pewien że jest to kwestia konkretnej prędkości, a nie konkretnych obrotów silnika- sprawdź te same obroty na niższym biegu. Wibracje pojawiają się w całym zakresie prędkości powyżej 120, czy są tylko w konkretnym zakresie?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez mb_1986 » 2/7/2011, 09:18

- chyba nic się nie stało - poziom oleju ok,
- drży troszkę przy ok 5 tys obrotów wzwyż - może ten typ tak ma?
mb_1986
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/6/2011, 16:33
Lokalizacja: Poznań

Postprzez C-bool » 2/7/2011, 12:04

Ot po prostu V2 czyli wibracje. U mnie SV wibruje w całej skali, ale się przyzwyczaiłem 8)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr