przez Kamusial » 11/6/2010, 00:08
Czy przewidziałeś już jakiś budżet na ciuchy?
Do turystyki NTV i XJ600S (też po 98 ) będą jak znalazł i nie zjedzą Twojego budżetu.
Możesz rozważyć jeszcze trampka, zawsze to możliwość lekkiej jazdy w terenie.
Co do kupna, to polecam przeglądać allegro i szukać sprzętu od prywatnych osób. Niżej tekst który wklejam przy tego typu pytaniach:
Jak kupujesz starszy sprzęt, to wówczas często o jego cenie decydują wymienione podzespoły- opony, napęd, sprzęgło, klocki, oleje, zrobione przednie zawieszenie, lub też wykonane regulacje- zawory, gaźniki. Jeżeliby podliczyć wszystkie te czynności i elementy, to wychodzi połowa wartości motocykla.
"Przedstawię Wam kilka zasad, którymi się kierowałem przy zakupie swojego moto, mam nadzieję, że komuś to pomoże, albo chociaż zmniejszy ilość zapytań o trupy
Przeczytajcie artykuły odnośnie kupowania sprzętu na ścigaczu.
Jeżeli macie już upatrzony jakiś motocykl, to wygooglujcie wszelkie detale odnośnie jego wyglądu , podzespołów i porównajcie ze zdjęciami (czasem motor ma rok produkcji 2 lata wcześniejszy niż rejestracji, a w ofercie widnieje rok rejestracji). Jeżeli sprzedający dał lipne zdjęcia to niech dośle dobre.
Zdjęcia powinny dotyczyć detali takich jak ograniczniki skrętu, symetria z przodu i z tyłu, symetria wypełnienia czachy, spasowanie plastików, grubość bieżnika, ślady po szlifach, wyciągnięcie łańcucha itd.
Zadzwońcie do gościa i wypytajcie go o wszystko co wam przychodzi do głowy (pytania otwarte (jak), a nie zamknięte (czy)). Najlepiej kupować od osoby prywatnej, bo jesteście w stanie wybadać jak o motocykl dbano.
Handlarz musi swoje zarobić, a ceny na zachodzie są wyższe niż w PL- także nie oczekujcie cudów.
Niskie przebiegi są bardzo modne - jak nie ma papierów na przebieg, to możecie zapomnieć że jest realny.
Jeżeli sprzedający deklaruje różne czynności serwisowe, to niech pokaże na nie rachunki/wpisy w książce serwisowej, lub wymienione części.
O opinię o motocyklu dobrze zapytać na forum poświęconym danemu modelowi, być może też ktoś obejrzy go za nas. Na forach można też znaleźć sprzęty od ludzi którzy o nie dbali- lub jeżeli jesteście ambitni poczytać z jakimi problemami przychodzili na forum...
Jeżeli chcecie wybadać czy handlarz kręci, to dobrze mu zaproponować opcję typu dostawa motocykla na serwis i jeżeli wszystko gra, to bierzecie.
Gdy już obejrzeliście motocykl sami, czy z kumplem, przejechaliście się nim i są duże szanse że zgadza się ze stanem opisywanym przez sprzedającego, to niech koniecznie obejrzy go mechanik, czy u sprzedawcy, czy w serwisie. Dowiecie się wówczas (wy i sprzedający) ile musicie dołożyć, o ile w ogóle warto, żeby móc bezpiecznie się poruszać motocyklem. Koszt mechanika to 100-200 zł, a na ogół można dzięki temu utargować dwa, trzy razy tyle.
Cena w 90% przypadków odzwierciedla stan faktyczny!!! Okazje to mit.
Nie dawajcie się ponieść emocjom podczas kupna!
Jak kupisz motocykl, to kiedyś będziesz chciał go sprzedać- pamiętajcie o tym..."
Także najlepiej kupić moto od znajomego, czy znajomego znajomego, z forum, potem prywatnego sprzedającego na allegro, na samym końcu handlarz- tak bym szukał dla siebie.
Ostatnio edytowano 12/6/2010, 10:37 przez
Kamusial, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e