Zobacz wątek - Moto naked do 13k zł
 
NAS Analytics TAG

Moto naked do 13k zł

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez Kamusial » 14/4/2010, 19:53

Jest stopka boczna i centralna. Boczna powinna być we wszystkich motocyklach, centralna często jest zdejmowana/dokładana- jak to komu pasuje.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez Muszka » 16/4/2010, 13:09

Kolego mam dla Ciebie kilka moich spostrzeżeń, nie zawsze zgodnych z poprzednimi wypowiedziami:
1. kup motocykl przede wszystkim taki, który Ci sie podoba, nie baw się w półśrodki bo nie będziesz wtedy do końca zadowolony
2. moim zdaniem 500cc są świetne na 1 moto, ale pod jednym bardzo ważnym warunkiem, a mianowicie, że stać Cię aby za kilka miesięcy zmienić sprzęt, bo ze zprzedażą bywa czasem różnie
3. jeśli już 500cc to stare za małe siano, żeby nie było szkoda w razie czego, a takie moto są w miarę bezawaryjne
4. są 600cc i 600cc :) tzn te, które maja po ok 70-80 km i te z ok 100 rumaków; co za tym idzie to są troszkę inne motocykle
5. 600cc z reguły, a przynajmniej te z którymi ja miałem do czynienia czyli Hornet i FZ6, mają ospały dół i w pewnym momencie, np przy 8 tys rpm dostają niezłego kopa, który bywa dużo bardziej zdadliwy i prowadzi częściej do gleby niż moc sama w sobie
6. obecnie mam Z750, zresztą na sprzedaż ( http://otomoto.pl/kawasaki-z-z-750-M1809094.html ), i wiem, że jest ona lepszym sprzętem na 1 poważny motocykl niż Hornet, oczywiście tylko i wyłącznie moim zdaniem, a to głównie przez liniowe oddawanie mocy co czyni motocykl bardziej przewidywalnym, ale także przez dużo mniejsze zużycie paliwa, komputer pokładowy, gdzie w hondzie (2002r.) nie było nawet kontrolki rezerwy oraz bardziej zawadiacki wygląd, lecz to akurat rzecz gustu
Pozdrawiam
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl


Podczepka;)

Postprzez foxracer » 17/4/2010, 17:06

Witam!

Podczepie sie pod temat, bo mysle, ze nie warto zakladac nowego.

Potrzebuje moto glownie do jazdy po miescie, czasem gdzies dalej, ale ogolnie zadnych tripow b. daleko. W planach jazda po torze.

GS500 odrzucam ze wzgledow estetycznych i tego, ze nie bardzo mi sie chce bawic w sprzedaz po kilku miesiach. Do przeznaczenia mam ~13k zl. Pod uwage biore w sumie tylko gsr600 i sv650. I tu kilka pytan:

- Svka ciagnie od samego dolu, wiec czy nie jest bardziej zdradliwa np. przy dokrecaniu na zakretach? Znajomy mial i sobie chwalil.
- Jesli svka to S czy N? Caly czas bylem za Nka, ale wlasnie ten sam znajomy (ktory mial sv650 N) podpowiedzial, zebym bral wersje z owiewka, bo bedzie mi wygodniej w kazdej sytuacji...
- Czy warto w ogole zwracac uwage, na GSRy za te 13-14k pln? Chcialbym sie zamknac raczej blizej 13, bo jeszcze musi byc na ciuszki:)

Pozdrawiam,
Bartek
foxracer
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/9/2007, 22:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kamusial » 17/4/2010, 18:24

Suzuki GSR 600- 98 KM i 65 NM, sponiewiera CiÄ™ elegancko.
SVka w wersji z owiewką ma inną, bardziej pochyloną pozycję niż wersja N. Wygodniej nie jest, ale masz owiewkę zbijającą pęd powietrza- musisz się przymierzyć która pozycja Ci bardziej odpowiada.
Przepustnica ma dość duży zakres "odkręcenia" nikt nie każe Ci odkręcić do końca. Powiedziałbym wręcz, że Vka jest bardziej przewidywalna, bo nie ma nagłego kopa mocy, jak to w wysilonych R4 bywa- poszukaj wykresów momentu i mocy. Oczywiście jeszcze bardziej przewidywalne są moto <60KM, gdzie gdy odkręcisz za mocno nie będzie tak bolesnych konsekwencji jak w Vce.
A co z moto typu CBF, ER6?
Jesteś pewien że po kilku miesiącach ogarniesz moto z 60KM i będziesz chciał je sprzedać?
GS500 jest jaki jest, ale masz jeszcze CB500, XJ600, ER5- mocą nie zabijają, nie zaskoczą Cię gdy odkręcisz za mocno.
Nie szkoda Ci moto za 13 tysi do nauki?
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez kososki » 17/4/2010, 19:34

@Muszka : dzięki za odpowiedź

mam spory dylemat z wyborem, poniekąd dlatego, że nie mam czasu jeździć po całej Polsce i szukać ładnego egzemplarza, po drugie dlatego, że nie mogę kupić tak naprawdę tego co bym chyba najbardziej chciał bo jest za mocne ale pomijając już ten fakt jest trochę za drogie (Hornet 03-04 lub GSR-600). Chciałem CBF500 dorwać, bo podobna do Horneta, ale tego na rynku wtórnym jak na lekarstwo, a żeby jeszcze było blisko Poznania itd. to już nie do znalezienia. Teraz szukam w sumie Bandita, wprawdzie 600, ale myślę, że jedna ze słabszych chyba więc powinienem dać ostatecznie radę go ogarnąć. Gdzieś tam obok błąka się ostatecznie jeszcze GS500F, sam już powoli nie wiem. Ciężko coś dorwać, bo oprócz ograniczenia odległości na Wielkopolskę to ceny są mocno rozrzucone. Mało tak naprawdę jest rozsądnych ofert, jak cena jest adekwatna do rocznika to zazwyczaj jakiś szrot sprowadzony z zagranicy, jak już trafi się jakiś motor, który wstępnie wygląda ok to cena bywa absurdalna i potrafi przekraczać z 20-30% szacowaną wartość rynkową. Generalnie mam wrażenie, że dochodzimy do pewnego absurdu, trzeba dopłacić specjalnie za to, że kupuje się normalny sprzęt, a nie złom co zaliczył 2 dzwony i 5 szlifów. Dobrze, że te używki 'igły' nie kosztują więcej niż nówki z salonu. Tak naprawdę przez pewien czas chodziło mi po głowie, żeby kupić salonowy sprzęt bo skoro za ok.25k zł mogę dostać CBF600 z ABSem to po co ładować połowę tego w 8-letnie motory z przekręconymi licznikami, sprowadzonymi nie wiadomo skąd, nie znając przeszłości.

Dobra przyznaje, że się trochę rozpisałem, ale wracając do tematu zaciekawiła mnie jedna rzecz. Otóż przeglądałem sobie AXA Direct kalkulacje składki, żeby zobaczyć ile mniej więcej kosztuje ubezpieczenie i tam w trakcie kalkulacji podaje się konkretny model i rocznik i wypisuje ci szacowaną wartość. Trochę zaskoczyło mnie, że Bandity 600 2004 są bardziej wartościowe od następcy 650 rok młodszego, trochę dziwne mi się to wydaje.

Wracając do kupna (planuje kupić w 1. połowie maja, ze względu na to że potrzebna mi jeszcze jest pensja za kwiecień), ale jak tak dalej pójdzie to chyba nic nie znajdę

Może na przykładzie tego Bandita (http://allegro.pl/show_item.php?item=991839354 (otwórz link)), który przynajmniej dla mnie wygląda ok (choć ja się zupełnie nie znam), o ile uda się trochę zbić z ceny, o co pytać na początku, jakie papiery czy coś powinien posiadać Bandit, kojarzę z innych tematów pytanie o możliwość zdjęcia pokrywy zbiornika paliwa bodajże, o co jeszcze warto się zapytać, żeby nie jechać na daremno. Wprawdzi planuje jeździć z mechanikiem co się zna na rzeczy, ale mimo wszystko we wstępnej rozmowie chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej, żeby nie tracić czasu.
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez C-bool » 17/4/2010, 19:42

Najlepiej wydrukuj sobie tÄ… listÄ™: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1567
Podczas oględzin po prostu odhaczaj kolejne punkty.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kososki » 17/4/2010, 22:11

dzięki za listę, na pewno się przyda

wracając do tematu to nie wiem jak ja przeglądam te oferty, że nie brałem pod uwagę słabszej wersji Horneta czyli CBF600N, ma tyle samo koni co Bandit, a bardziej wolę Hondę także obecnie chyba i już ostatecznie (chyba, że nie znajdę ładnej sztuki) celuję w Hondę CBF 600 N
teraz znalazłem na allegro taką ofertę, wydaje się dość tanio
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1825090 (otwórz link)
coÅ› w niej podejrzanego ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Kamusial » 17/4/2010, 22:26

Eh, powiem Ci, że żeby wyleczyć się z cen polskich, powinieneś popatrzeć na to jak stoją motocykle prywatne w Niemczech. Wejdź na mobile.de i poszukaj co Cię interesuje z opcją privatanbieter. Po pierwsze będziesz miał pogląd na ceny, po drugie czasem lepiej się przejechać na zachód i kupić od prywatnego sprzedającego- na ogół sprzęt zgadza się z opisem. Po trzecie jest tam więcej motocykli, które u nas uchodzą za nudne/słabe, bo nie mają 100KM.
Okazje nie istnieją- pamiętaj o tym.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez kososki » 17/4/2010, 22:51

jakie są koszty sprowadzenia motocykla z niemczech/włoszech (pomijam podróż), a jakie są koszta przy zakupie w Polsce motocykla zarejestrowanego ?

Interesuje mnie ile pieniędzy muszę jeszcze mieć, oprócz samej sumy na motor, pomijam tutaj strój, bo bez tego nie wiem do jakiej sumy mogę szukać
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Duriv » 17/4/2010, 23:39

z750 lub z1000...
Marzenie.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Muszka » 18/4/2010, 07:31

Ja bym też skłaniał się za Hondą... jak na moje dużo świeższa, lżejsza i prawdopodobnie dzięki temu praktyczniejsza, a tak na prawdę to strasznie nie podobają mi się ramy w Banditach... ale to akurat kwestia gustu.
Możesz sprawdzić jeszcze, w danym roku produkcji jakie były malowania, jakie i gdzie naklejki, czy pod lakierem czy na lakierze przyklejone :) Pozdro600
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez Muszka » 18/4/2010, 07:35

Przepraszam , że od razu drugi post, ale mi się przpomniało...
Kwestia cen, to po prostu każdy by chciał teraz kupić super igłę, choć używaną ;), za pół darmo, bez najmniejszej ryski HEHE ... wiem po sobie bo właśnie sprzedaje Zetkę i wystarczy spojrzeć, jak mało za nią rządam a i tak jeszcze nie sprzedana :)
http://otomoto.pl/kawasaki-z-z-750-M1809094.html
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez kososki » 18/4/2010, 08:28

no rzeczywiscie cena niska jak za takie moto, no ale dla mnie to za mocny sprzęt jednak 110kucy to nie 78 jak w Hondzie czy Bandicie.
Mi też najbardziej podoba się Honda, Bandit już mniej, no ale z tymi Hondami to krucho, ofert niewiele, także nie mogę aż tak wybrzydzać

Co do cen, IMO wydaje mi się, że nie żądam jakis nadzwyczajnych promocji. Nie liczę na to, że dorwę np. CBF600 czy Bandita z 2004 roku za 8k zł, ale myslę, że okolice 11k zł są całkiem uczciwe. Biorąc pod uwagę, że nowa Honda kosztuje ok. 25k zł to dziwne wydaje mi się, żeby 6-letnia kosztowała np. ciągle połowę wartosci. I tak porównuje z cenami nowymi z tego roku, a cena tego motoru te przykładowe 6-lat temu była na pewno niższa.
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Muszka » 18/4/2010, 10:08

Z hondą jest też troszkę jak z Toyotą w autach- dość dobrze trzyma cenę; więc w teorii bandziory powinny być tańsze... a tak poza tym to zapraszam obejżeć moją Kawę, to tylko 60 km od Poznania :)
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Postprzez Raczek_6 » 18/4/2010, 11:27

kososki napisał(a):jakie są koszty sprowadzenia motocykla z niemczech/włoszech (pomijam podróż), a jakie są koszta przy zakupie w Polsce motocykla zarejestrowanego ?

Interesuje mnie ile pieniędzy muszę jeszcze mieć, oprócz samej sumy na motor, pomijam tutaj strój, bo bez tego nie wiem do jakiej sumy mogę szukać


Koszty sprowadzenia to sprawa indywidualna czy odpowiednim kurierem czy ktoś busem pojedzie. (Kurier bierze około 1500PLN od sztuki za przywiezienie z włoch do PL pod drzwi - przynajmniej tyle płacił znajomy).

Z Niemiec powinno być taniej.

Oprócz sumy powinieneś mieć około 700PLN na rejestrację i ubezpieczenie w przypadku motocykli sprowadzanych + około 1000PLN na pierwszy solidny przegląd (jeśli opony i klocki są OK).

Koszt rejestracji pojazdu już zarejestrowanego w PL to 123PLN, chyba że jest z twojej gminy to odchodzi 40PLN za tablicę (może zostać ta sama).
+ dodatkowo przegląd około 1000PLN.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kososki » 18/4/2010, 18:51

ten pierwszy solidny przegląd to w sensie nic obowiązkowego, tylko rozumiem coś bardziej, że należałoby zrobić ?
na ten 1000 zł składają się takie kolejne czynności jak wymiana oleju, filtrów, regulacja zaworów, czyszczenie gaźników itd. ? Bo tak przeglądam sobie cennik usług w serwisie Hondy w Poznaniu i nie wiem czy o to chodzi czy to jest zupełnie jakiś innego typu przegląd ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Raczek_6 » 18/4/2010, 22:02

Tak o to chodzi, jest to zalecany aby mieć pewność bez awaryjnego użytkowania, chyba że kupujesz od kogoś gdzie wiesz co i kiedy robił (masz zaufanie). Wtedy tylko wymiana oleju i filtrów.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kososki » 19/4/2010, 09:30

czy w motorach (szczególnie interesują mnie te modele, o których wspominałem wcześniej) da się w 100% stwierdzić (przez fachowca) czy motor był powypadkowy czy bezwypadkowy, czy jednak da się to skutecznie zamaskować, tak że nawet ktoś kto się dobrze zna, nie będzie w stanie rozpoznać prawdziwej przeszłości ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez kososki » 19/4/2010, 10:44

zapomniałem tego dodać wcześniej, ale chodzi mi szczególnie o zbadanie na miejscu, a nie w jakimś serwisie, bo ten laserowy pomiar ramy to raczej tak w terenie chyba się nie da (a może się mylę)

wracając do kosztów, w pobliżu mojego zamieszkania jest takie ogłoszenie
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1744116 (otwórz link)

jest to anglik i nie zarejestrowany, także koszta dodatkowe to rozumiem, że te ok. 700zł na rejestracje, a odnośnie wymiany części np. lampa i zegary ? czy to trzeba obowiązkowo zrobić ? ile takie coś kosztuje ?
kososki
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21/7/2009, 10:27

Postprzez Muszka » 19/4/2010, 13:30

Jak się nie mylę, to śniegu nie ma już przynajmniej miesiąc , a nie tydzień, który minął od sprowadzenia tego sprzęta :)

Poza tym wszystko wygląda spoko, jeśli chodzi o fotkę, dowiedz się tylko, czy w tych rocznikach wychodziły białe Hornety na Wyspach.

Można sprawdzić, czy bak nie był malowany za pomocą magnesu, który na szpachlu raczej kiepsko się bedzie trzymał, najlepiej takim wziętym od Mamy z lodówki :)

PS. Kolego Kososki -Wpadnij zobaczyć moją Zetkę, spacerkiem to godzinka, autostradą pół, bo widzę, że już mierzysz w 100 kucy a nie w 70, a 110 Kawy jest dużo łatwiejsze do okiełznania niż 98 Hondy :)

Pozdro
Muszka
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10/4/2010, 13:32
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê