Pierwsze moto dla wysokiego...
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Pierwsze moto dla wysokiego...
... czyli o co chodzi z wysokością siodła.
Witam,
Parę dni temu udało mi się w końcu zdać egzamin na kat. A i powoli przymierzam się do kupna pierwszego sprzętu. Nigdy (oprócz kursu) nie jeździłem na jakichkolwiek dwóch kółkach z silnikiem. Szukam sprzętu na którym nauczę się jeździć, najlepiej coś względnie taniego (tak że jak porysuje, upadnie mi to żeby nie było szkoda). Generalnie szukam motocykli szosowo-turystycznych (naked), który posłuży mi 1-3 sezony.
Mój wzrost 188, waga 100 kg +- 5kg, wiek 28
Cena: (samego motocykla) 5-6tyś. (na allegro na luzie da się za tą cenę coś znaleźć, ale nie wiem czy tylko złomu nie dostanę)
Przeznaczenie: nauka, jazda po mieście (do pracy itp), wypady za miasto
Generalnie gdyby nie mój wzrost raczej nie wahałbym się tylko bym brał cb500/gs500/er-5/bandit 400. No ale się naczytałem, że dla wysokich to mało komfortowe sprzęty. Co innego polecicie?
Generalnie sprawdziłem parametr "wysokość siodła" i jakiś rozbieżności wielkich nie ma:
GS500 - 760 mm
CB500 - 780 mm
ER-5 - 780 mm
Bandit 400 - 790 mm
Z "niby" większych:
XJ600 - 770-790 mm
Bandit 600N (to takie moje wymarzone moto na przyszłość) - 790 mm
Nie wiem na ile te dane z internetu są rzetelne. Wydaje się że różnica 10 mm między Bandit 600, a ER-5 nie powinna mieć dużego wpływu, nie?
Pozdrawiam
Witam,
Parę dni temu udało mi się w końcu zdać egzamin na kat. A i powoli przymierzam się do kupna pierwszego sprzętu. Nigdy (oprócz kursu) nie jeździłem na jakichkolwiek dwóch kółkach z silnikiem. Szukam sprzętu na którym nauczę się jeździć, najlepiej coś względnie taniego (tak że jak porysuje, upadnie mi to żeby nie było szkoda). Generalnie szukam motocykli szosowo-turystycznych (naked), który posłuży mi 1-3 sezony.
Mój wzrost 188, waga 100 kg +- 5kg, wiek 28
Cena: (samego motocykla) 5-6tyś. (na allegro na luzie da się za tą cenę coś znaleźć, ale nie wiem czy tylko złomu nie dostanę)
Przeznaczenie: nauka, jazda po mieście (do pracy itp), wypady za miasto
Generalnie gdyby nie mój wzrost raczej nie wahałbym się tylko bym brał cb500/gs500/er-5/bandit 400. No ale się naczytałem, że dla wysokich to mało komfortowe sprzęty. Co innego polecicie?
Generalnie sprawdziłem parametr "wysokość siodła" i jakiś rozbieżności wielkich nie ma:
GS500 - 760 mm
CB500 - 780 mm
ER-5 - 780 mm
Bandit 400 - 790 mm
Z "niby" większych:
XJ600 - 770-790 mm
Bandit 600N (to takie moje wymarzone moto na przyszłość) - 790 mm
Nie wiem na ile te dane z internetu są rzetelne. Wydaje się że różnica 10 mm między Bandit 600, a ER-5 nie powinna mieć dużego wpływu, nie?
Pozdrawiam
- kotbehemoth
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/7/2011, 16:00
- Lokalizacja: Kraków/Gliwice
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Naczytałeś się, ale sprawdź jak to u Ciebie wygląda- jak ty się czujesz na motocyklu. Pamiętaj że nie kupujesz moto do turystyki i nie będziesz w siodle spędzał kilku godzin dziennie. Przymierz się do CB500 i np. XJ600.
Możesz zastanowić się też nad czymś bardziej endurowatym - wtedy siedzi się wyżej i na ogół wygodniej-> Transalp, Aprilia Pegaso/BMW f650.
Co do wymarzonego moto, polecam snuć marzenia na podstawie doświadczeń i wrażeń- może stwierdzisz że wolisz teren, albo latanie po torze motocyklowym, może trafi Cię na supermoto, albo daleką turystykę po krańcach świata- w każdym bądź razie korzystaj z każdej okazji jazdy na innym sprzęcie lub w innych warunkach niż tylko asfalt i miasto.
Możesz zastanowić się też nad czymś bardziej endurowatym - wtedy siedzi się wyżej i na ogół wygodniej-> Transalp, Aprilia Pegaso/BMW f650.
Co do wymarzonego moto, polecam snuć marzenia na podstawie doświadczeń i wrażeń- może stwierdzisz że wolisz teren, albo latanie po torze motocyklowym, może trafi Cię na supermoto, albo daleką turystykę po krańcach świata- w każdym bądź razie korzystaj z każdej okazji jazdy na innym sprzęcie lub w innych warunkach niż tylko asfalt i miasto.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
C-bool - dzięki, fajna stronka
Trochę potwierdza moją teorię, że z 188 to te wszystkie polecane na początek motocykle są ciut za małe. Nawet bandit600, który myślałem, że jest większy na tej stronce wydaje się mały.
Co to supermoto/crossów/enduro to ja nawet do końca ich nie rozróżniam. Rozumiem, że przeznaczeniem żadnego z nich nie jest jazda po mieście i mała turystyka, a coś takiego na początek chcę spróbować.
Kamusial - jasne, nie mówię że na bank skończę na bandicie - jak będzie okazja to popróbuję różnych wariantów, ale od czegoś muszę zacząć.
Przypatrzę się tym CB500 i XJ600, zwłaszcza, że na allegro są dosyć popularne i jest trochę ofert sprzedaży w cenie, jaka mnie zadowala. Poczytam więcej na temat tych modeli i potem może zabiorę się za oglądanie na żywo.
Dzięki

Co to supermoto/crossów/enduro to ja nawet do końca ich nie rozróżniam. Rozumiem, że przeznaczeniem żadnego z nich nie jest jazda po mieście i mała turystyka, a coś takiego na początek chcę spróbować.
Kamusial - jasne, nie mówię że na bank skończę na bandicie - jak będzie okazja to popróbuję różnych wariantów, ale od czegoś muszę zacząć.
Przypatrzę się tym CB500 i XJ600, zwłaszcza, że na allegro są dosyć popularne i jest trochę ofert sprzedaży w cenie, jaka mnie zadowala. Poczytam więcej na temat tych modeli i potem może zabiorę się za oglądanie na żywo.
Dzięki
- kotbehemoth
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/7/2011, 16:00
- Lokalizacja: Kraków/Gliwice
kotbehemoth napisał(a):Co to supermoto/crossów/enduro to ja nawet do końca ich nie rozróżniam. Rozumiem, że przeznaczeniem żadnego z nich nie jest jazda po mieście i mała turystyka, a coś takiego na początek chcę spróbować.
Cross - motocykl do jazdy tylko i wyłącznie w terenie - bez możliwości jazdy po drogach publicznych
Enduro - cross nadal jeżdżący w terenie (opony terenowe), ale też przystosowany do jazdy po asfalcie, tj. ma światła, klakson, tablice rej. itd. Bardziej przyjazdy użytkownikowi pod względem oddawania mocy.
Supermoto - enduro z kołami na asfalt
Supermoto jest bardzo dobre do miasta, może nawet lepsze od nakedów.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki
Rozróżnianie supermoto trochę utrudnia mi fakt, że nie ma osobnej kategorii na allegro :>
A co myślicie o Aprilli Pegaso 650 na pierwsze moto? 201 kg, 50 KM. Tyle, że pali prawie 7l/100

A co myślicie o Aprilli Pegaso 650 na pierwsze moto? 201 kg, 50 KM. Tyle, że pali prawie 7l/100
- kotbehemoth
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/7/2011, 16:00
- Lokalizacja: Kraków/Gliwice
A moze przejdz sie po dwoch, trzech komisach. Dosiadz kilka maszyn i bedziesz wiedzial na czym ci wygodnie.
Aprilla/Trampek/F650 powinny ci pasowac, sa wyzsze nic niz np Bandicio
Aprilla/Trampek/F650 powinny ci pasowac, sa wyzsze nic niz np Bandicio
-
LatajacyHolender - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 17/5/2011, 10:17
- Lokalizacja: Amsterdam
kotbehemoth napisał(a):DziękiRozróżnianie supermoto trochę utrudnia mi fakt, że nie ma osobnej kategorii na allegro :>
A co myślicie o Aprilli Pegaso 650 na pierwsze moto? 201 kg, 50 KM. Tyle, że pali prawie 7l/100
w poście wyżej Ci polecałem- dobry pomysł na początek i nie ograniczy Cię tylko do asfaltu. Ale jak wyżej napisano- przejedź się i posmakuj czy Ci pasuje
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
kotbehemoth napisał(a):A co myślicie o Aprilli Pegaso 650 na pierwsze moto? 201 kg, 50 KM. Tyle, że pali prawie 7l/100
Fajny sprzęt i bardzo dobry pomysł na początek. Popatrz też na Hondę Transalp - tyle że pewnie będzie drożej.
- Aimar
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 5/11/2010, 09:29
- Lokalizacja: Warszawa
Kamusial napisał(a):w poście wyżej Ci polecałem- dobry pomysł na początek i nie ograniczy Cię tylko do asfaltu. Ale jak wyżej napisano- przejedź się i posmakuj czy Ci pasuje
Jasne, teraz widzę. Przeczytałem "enduro" i miałem wrażenie, że chodzi o jakieś motocykle do skakania więc nawet nie patrzyłem.
Kto by pomyślał, że aż tak się myliłem co do tego jak wygląda enduro.
Zastanawiam się czy tylko nie będą za ciężkie, ponad 200 kg a moje dotychczasowe 2 kółka ważyły coś z 15

Jak tylko będę miał luźniej w robocie i wolne popołudnia zacznę poszukiwania.
- kotbehemoth
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/7/2011, 16:00
- Lokalizacja: Kraków/Gliwice
- kotbehemoth
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2/7/2011, 16:00
- Lokalizacja: Kraków/Gliwice
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości