Zobacz wÄ…tek - Pomoc w dobraniu odpowiedniego motocykla dla nowicjusza!
NAS Analytics TAG

Pomoc w dobraniu odpowiedniego motocykla dla nowicjusza!

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez woku28 » 28/12/2010, 17:19

Z CBF rzeczywiscie do 10 tysiaczków może być problem, ja kupowałem dwa miesiace temu, i po paru odwiedzinach tych po 9-10 tysiecy, gdzie
tak jak wspomnial kolega trzeba bylo wlozyc, lub lepiej wogole nie wkladac bo sztrucle straszne byly, po swoj zakup lecialem prawie 400 km w jedna strone, zaplacilem prawie 11,7 tys (2005, ABS, z owiewka, tylnym orginalnym kufrem hondy, i przebiegiem 37000 tys.
Nie zdazylem sie nia jeszcze nacieszyc bo przyszla zima, ale informacje
innych uzytkowników ze to dobry wybor na 1 powaznijsze moto moge potwierdzic.
woku28
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 24/10/2010, 16:53
Lokalizacja: LUBUSKIE


Postprzez Spavn » 29/12/2010, 09:59

Kamusial napisał(a):Ja bym na Twoim miejscu obadał hondę CBF, w ostateczności Bandita. Możesz też zainteresować się bardziej turystycznymi sprzętami, które dają jeszcze więcej komfortu-honda transalp, aprilia pegaso, bmw f650gs, albo DL-650 v-strom (silnik z SV).
Jeżeli zwiększysz nieco budżet, to może uda Ci się wyrwać kawasaki versysa- imho idealny sprzęt na początek, takie dziwne połączenie supermoto i turystyka :D



Co racja to racja, CBF'ik do 10 tyś cieżko znaleść w dobrym stanie, chyba żę do lakiernika to coś by jeszcze się znalazło. A co do bandita to sam nie wiem.

Co do tych klasowych turystyków to przypadł mi do gustu Suzuki DL i Kawasaki KLE, ale ich cena troche jest wieksza i gorzej nadaja sie do miasta ;o, tak sądze.


Co do Bulldoga to był by dobrym motorkiem ale też cena jest wygórowana i spalanie już wieksze jak na litrówke :) ale pomysł bardzo dobry,


Co do GS 500 to dzieki za propozycje, ale chodzi mi właśnie o to żęby nie były mi potrzebne częśći ;P



Postanowiłem z kolega jakoś niedlugo przejechać się do Białegostoku i po szukać. Znalazłem kilka adresów dealerów motocykli i tam się udamy na przymiarki by zobaczyć troche na żywo :). Dzieki waszym wypowiedziom wiec czego mam szukać. I lista jest taka.

Honda CBF 600
Honda CBF 900 Hornet
Suzuki GSF Bandit 650
Suzuki DL 650
Suzuki SV 650
Kawasaki Er6
Kawasaki Zr 7
Kawasaki KLE
Avatar użytkownika
Spavn
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
Lokalizacja: C-c


Postprzez leff » 29/12/2010, 10:12

wylecz sie z horneta 900 na pierwsze moto
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez wm10589 » 29/12/2010, 10:23

Żeby odpowiedż była treściwa a nie głupia, to napisz chociaż co uważasz przez pojęcie:
- dobry pomysł
- średni pomysł
- głupi pomysł

Z tych motocykli co wymieniłeś to plecam ZR 7 sprawdzona konstrukcja, mało awaryjny, ponad czasowy wygląd tylko nie wiem czy nie za mocny. Miałem okazję przejechać się SV 650 i miałem wrażenie, że strasznie nerwowo zachowywała się na ruch manetką, a to przeszkadza przy prowadzeniu na mokrej nawierzchni.
Ostatnio edytowano 29/12/2010, 10:33 przez wm10589, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wm10589
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 7/12/2009, 11:12
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Postprzez regis440 » 29/12/2010, 10:30

Spavn napisał(a):
Kamusial napisał(a):J


Co do GS 500 to dzieki za propozycje, ale chodzi mi właśnie o to żęby nie były mi potrzebne częśći ;P



jak kupisz gs w dobrym stanie to te cześci nie beda potrzebne, bo to jest bardzo trwaly i prosty w obsludze motocykl, a jak potrzeba cos dokupic to nie ma problemu (wywrotka moze sie zdazyc kazedmu ;/ )

jest jeszcze cb500, która uchodzi za bezawaryjna do tego stopnia ze robi sie to nudne

te dwa sprzety sa chyba najbardziej polecane na poczatek, i moze warto takiego rozwazyc skoro piszesz, ze jezdziłes kilkoma sprzetami i nadal nie wiesz co wybrać, a tak na 500 posmigac rok czy 2 i wtedy lepiej bedziesz wiedział czego chcesz, do turystyki nawet w 2 osoby sie nadaja ( na scigaczu jest kilka artykułów z wypadów na gs, cb500 czy er5)

oprocz 500 sa też 400 :) takie jak bandit 400 czy cb 400 super four, ich jest mało w ogłoszeniach ale warto poszukać, mozna mieć ciekawy, malo spotykany motocykl, z lepszym zawieszeniem i hamulcami niz w 500

jezeli chodzi o sv 650 i jemu podobne, to przez dzielona kanape, nie jest extra wygodny, chociaz nie ma tragedii, pasazer ma troche gozej, silnik, jak sie przejechalem to mialem wrazeni ze to jakos slabo idzie, ale to tylko zludzenie przez to ze nie ma naglego kopa mocy i momentu, odkrecasz lekko gaz i po chwili patrzac na prodkosciomierz orientujesz sie, ze smigasz w miescie 120 miedzy autami
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez C-bool » 29/12/2010, 13:17

To ja od siebie tylko dodam, że przesiadłem się z GS 500F, na którym jeździłem sezon na SV 650 i różnica była spora, w mocy (3,5 a 6s do 100 km/h to jest dużo), prowadzeniu, manewrowaniu, itd. Na pewno na pierwsze SV bym nie wziął.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Spavn » 30/12/2010, 10:24

Te motorki co podałem to tylko propozycja do przymiarki :) tak żęby uśiąść popatrzeć itp. Horneta nie miałem zamiaru nawet brać pod uwage bo wiem, i przeczytałem troche :) SV miałem zastrzeżenia ale już mi przeszło, nawet kolega mi mówił że SV to zbyt ostry motorek jak dla zielonego.

Co do tych 500ccm i 400ccm to jeszcze zobaczymy jak to wogóle wyjdzie :) może mój fundusz bedzie okrojony i bede musiał znaleść coś tanczesgo.

I zdecydowałem się na Honde CBF 600. Nie powiem że jest to mały motorek bo troche w sobie ma. I tak będzie trzeba z nim ostrożnie. Ale chyba będzie dobrym wyborem.

A alternatywÄ… sa : Kawa KLE , Er6 i Suzi DL. :)
Avatar użytkownika
Spavn
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
Lokalizacja: C-c

Postprzez regis440 » 30/12/2010, 11:57

Spavn napisał(a):
Te motorki co podałem to tylko propozycja do przymiarki tak żęby uśiąść popatrzeć itp. Horneta nie miałem zamiaru nawet brać pod uwage...

I zdecydowałem się na Honde CBF 600. Nie powiem że jest to mały motorek bo troche w sobie ma. I tak będzie trzeba z nim ostrożnie. Ale chyba będzie dobrym wyborem.



Horneta ( czli CB 600F modele do chyba 2005 ) i CBF 600 to technicznie chyba wiecej laczy niż róźni

rama jest bardzo podobna, że można by powedzieć taka sama
silnik wywodzacy sie z cbr 600 f3 , w hornecie 98 koni w cbf ma kolejne 20 koni mniej (glowne roznice to walki, mapy zaplonu, regulacja gaznikow/wtrysku)

hamulce tej samej srednicy, widelec tez wydaje sie byc taki sam

hornet wedlug danych jest lzejszy.

niestety nie jezdzilem na zadnym z nich, ale wydaje mi sie ze oprocz mniejszej mocy i troche innej pozycji kierowcy to nie bedzie wiekszych roznic miedzy tymi sprzetami i zastanawia mnie to czemu hornet uzanwany jest za mega zapierdalatora a CBF jest do przesady poprawny, że aż nudny
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Kamusial » 31/12/2010, 15:58

regis440 napisał(a):niestety nie jezdzilem na zadnym z nich, ale wydaje mi sie ze oprocz mniejszej mocy i troche innej pozycji kierowcy to nie bedzie wiekszych roznic miedzy tymi sprzetami i zastanawia mnie to czemu hornet uzanwany jest za mega zapierdalatora a CBF jest do przesady poprawny, że aż nudny


popatrz na wykresy przebiegu mocy i momentu, albo się przejedź...

poza tym 20KM przy wadze ~200kg + kierowca robi różnicę
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez mrówa » 31/12/2010, 16:49

20 KM różnicy to niby dla niektórych nic ale chyba nie zapomnieliście że Fiat 126p miał
594 cm³, 17 kW (23 KM),
652 cm³, 17,7 kW (24 KM),
703 cm³, 20 kW (27 KM)
i tym się latało i to jeszcze jak :lol:
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez cycu_rsko » 31/12/2010, 17:09

MZ ETZ 251 miala 21km i byl szal macicy na wiosce bo to byl istny szatan :D
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Spavn » 1/1/2011, 13:14

Witam wszystkich w nowym roku I wszystkiego dobrego :)

Widze mały powrót do histori hihih ^^ Maluch to maszyna ponad czasowa hihih



Masa kierowcy w moim przypadku jest niewielka, i nawet nie będe stawiać dużych oporów powietrza ehhehe ^^ ale 200kg to tak już troche sporo, ale damy rade. :)


I postanowiłem jednak zainwestować w Honde CBF600. Spełnia wiekszość moich warunków, chodz teoche ze spalaniem nie jestem przekonany, no ale cóż. Zobaczymy :)

Mam jeszcze takie pytanie. Czy jest taka możliwość by CBF N wyposażyć w owiewki i zrobić z niej CBF S? Chodzi mi tu o wykorzystanie orginalnych owiewek z S by przełożyć do N, tak teoretycznie czy będą pasować?
Avatar użytkownika
Spavn
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
Lokalizacja: C-c

Postprzez mrówa » 1/1/2011, 14:43

Przecież to bezsensu przekładanie kup S chyba nie zdajesz sobie sprawy z kosztów zakupu owiewek,czachy lampy zegarów i innych pierdół. Niestety nie wiem czy się da ale ja bym tego nie robił to się nie opłaca i jest bezsensu moim zdaniem.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez Spavn » 1/1/2011, 15:12

To pytanie bylo czysto teoretyczne ;). Nie mam zamiaru bawić się motorkem w jego " ulepszanie" na własną ręke.

Wcześniej szukałem wersji N, bo jakoś tak mi sie bardziej widziała, ale powoli zmieniam zdanie na S chodz sam nie wiem, czy dobrze robie;)
Avatar użytkownika
Spavn
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
Lokalizacja: C-c

Postprzez mrówa » 1/1/2011, 15:23

Na pewno S będzie lepsze do turystki ochrona od wiatru ale i N też się da turystykę uprawiać.
To już wybór należy do ciebie ja też zastanawiam się na cbf ale 1000.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez motoftw » 1/1/2011, 17:45

Spavn, a nie lepiej dorwać cbf 500 i wyłożyć mniej kasy, i za rok dozbierać i porządną cbfk'ę ? :wink:
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1179
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez karamysz » 1/1/2011, 19:26

mrówa napisał(a):No to ja mam mniej.
Max. moc: 109 KM (80 kW) przy 12 500 obr. / min.
Max. moment obrotowy: 63 Nm przy 10 000 obr. / min.
Czyli z Horneciątkiem lepiej nie zaczynać :wink:
Ale uważam że to dobry sprzęt na początek chociaż nie trzeba przy nim grzebać a moc i tak jest spokojnie oddawana.


Kumpel jezdzi na bandicie 600 70 konnym i objezdza reszte typow na CBR RR :) Co wiecej u mnie w miescie pojawil sie jakis dzieciak na najnowszej R1 (czarne plastiki wokol soczewek), i czesto go denerwuje bo gosc totalnie nie potrafi jezdzic i objezdzam go we wszystkich mozliwych miejscach :) Nauczyl sie zmieniac biegi ostatnio wiec na prostych mnie juz przegania. Ale roznica rzedu nawet -20 koni ma sie nijak do umiejetnosci kierowcy, kazdy Ci to powie.
CBR 600F4i + Torowy Viper bez homologacji + mp3 :D
Avatar użytkownika
karamysz
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30/12/2010, 23:44
Lokalizacja: mam wiedzieć jak powstała karamysz?

Postprzez mrówa » 1/1/2011, 23:35

Nic nowego nie powiedziałeś to chyba każdy wie że zależy od jeźdźca.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez karamysz » 1/1/2011, 23:39

No chyba nie kazdy skoro napisales ze z horneciątkiem lepiej nie zaczynać. Wychodzi nawet ze sam tego nie rozumiesz, jezeli boisz sie jego sześciu koni więcej .
CBR 600F4i + Torowy Viper bez homologacji + mp3 :D
Avatar użytkownika
karamysz
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30/12/2010, 23:44
Lokalizacja: mam wiedzieć jak powstała karamysz?

Postprzez mrówa » 1/1/2011, 23:47

Masz racje nie znam siÄ™ :lol:
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê