Pomoc w dobraniu odpowiedniego motocykla dla nowicjusza!
Posty: 51
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Z CBF rzeczywiscie do 10 tysiaczków może być problem, ja kupowałem dwa miesiace temu, i po paru odwiedzinach tych po 9-10 tysiecy, gdzie
tak jak wspomnial kolega trzeba bylo wlozyc, lub lepiej wogole nie wkladac bo sztrucle straszne byly, po swoj zakup lecialem prawie 400 km w jedna strone, zaplacilem prawie 11,7 tys (2005, ABS, z owiewka, tylnym orginalnym kufrem hondy, i przebiegiem 37000 tys.
Nie zdazylem sie nia jeszcze nacieszyc bo przyszla zima, ale informacje
innych uzytkowników ze to dobry wybor na 1 powaznijsze moto moge potwierdzic.
tak jak wspomnial kolega trzeba bylo wlozyc, lub lepiej wogole nie wkladac bo sztrucle straszne byly, po swoj zakup lecialem prawie 400 km w jedna strone, zaplacilem prawie 11,7 tys (2005, ABS, z owiewka, tylnym orginalnym kufrem hondy, i przebiegiem 37000 tys.
Nie zdazylem sie nia jeszcze nacieszyc bo przyszla zima, ale informacje
innych uzytkowników ze to dobry wybor na 1 powaznijsze moto moge potwierdzic.
- woku28
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 24/10/2010, 16:53
- Lokalizacja: LUBUSKIE
Kamusial napisał(a):Ja bym na Twoim miejscu obadał hondę CBF, w ostateczności Bandita. Możesz też zainteresować się bardziej turystycznymi sprzętami, które dają jeszcze więcej komfortu-honda transalp, aprilia pegaso, bmw f650gs, albo DL-650 v-strom (silnik z SV).
Jeżeli zwiększysz nieco budżet, to może uda Ci się wyrwać kawasaki versysa- imho idealny sprzęt na początek, takie dziwne połączenie supermoto i turystyka
Co racja to racja, CBF'ik do 10 tyś cieżko znaleść w dobrym stanie, chyba żę do lakiernika to coś by jeszcze się znalazło. A co do bandita to sam nie wiem.
Co do tych klasowych turystyków to przypadł mi do gustu Suzuki DL i Kawasaki KLE, ale ich cena troche jest wieksza i gorzej nadaja sie do miasta ;o, tak sądze.
Co do Bulldoga to był by dobrym motorkiem ale też cena jest wygórowana i spalanie już wieksze jak na litrówke

Co do GS 500 to dzieki za propozycje, ale chodzi mi właśnie o to żęby nie były mi potrzebne częśći ;P
Postanowiłem z kolega jakoś niedlugo przejechać się do Białegostoku i po szukać. Znalazłem kilka adresów dealerów motocykli i tam się udamy na przymiarki by zobaczyć troche na żywo

Honda CBF 600
Honda CBF 900 Hornet
Suzuki GSF Bandit 650
Suzuki DL 650
Suzuki SV 650
Kawasaki Er6
Kawasaki Zr 7
Kawasaki KLE
-
Spavn - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
- Lokalizacja: C-c
Żeby odpowiedż była treściwa a nie głupia, to napisz chociaż co uważasz przez pojęcie:
- dobry pomysł
- średni pomysł
- głupi pomysł
Z tych motocykli co wymieniłeś to plecam ZR 7 sprawdzona konstrukcja, mało awaryjny, ponad czasowy wygląd tylko nie wiem czy nie za mocny. Miałem okazję przejechać się SV 650 i miałem wrażenie, że strasznie nerwowo zachowywała się na ruch manetką, a to przeszkadza przy prowadzeniu na mokrej nawierzchni.
- dobry pomysł
- średni pomysł
- głupi pomysł
Z tych motocykli co wymieniłeś to plecam ZR 7 sprawdzona konstrukcja, mało awaryjny, ponad czasowy wygląd tylko nie wiem czy nie za mocny. Miałem okazję przejechać się SV 650 i miałem wrażenie, że strasznie nerwowo zachowywała się na ruch manetką, a to przeszkadza przy prowadzeniu na mokrej nawierzchni.
Ostatnio edytowano 29/12/2010, 10:33 przez wm10589, łącznie edytowano 1 raz
-
wm10589 - Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 7/12/2009, 11:12
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Spavn napisał(a):Kamusial napisał(a):J
Co do GS 500 to dzieki za propozycje, ale chodzi mi właśnie o to żęby nie były mi potrzebne częśći ;P
jak kupisz gs w dobrym stanie to te cześci nie beda potrzebne, bo to jest bardzo trwaly i prosty w obsludze motocykl, a jak potrzeba cos dokupic to nie ma problemu (wywrotka moze sie zdazyc kazedmu ;/ )
jest jeszcze cb500, która uchodzi za bezawaryjna do tego stopnia ze robi sie to nudne
te dwa sprzety sa chyba najbardziej polecane na poczatek, i moze warto takiego rozwazyc skoro piszesz, ze jezdziłes kilkoma sprzetami i nadal nie wiesz co wybrać, a tak na 500 posmigac rok czy 2 i wtedy lepiej bedziesz wiedział czego chcesz, do turystyki nawet w 2 osoby sie nadaja ( na scigaczu jest kilka artykułów z wypadów na gs, cb500 czy er5)
oprocz 500 sa też 400

jezeli chodzi o sv 650 i jemu podobne, to przez dzielona kanape, nie jest extra wygodny, chociaz nie ma tragedii, pasazer ma troche gozej, silnik, jak sie przejechalem to mialem wrazeni ze to jakos slabo idzie, ale to tylko zludzenie przez to ze nie ma naglego kopa mocy i momentu, odkrecasz lekko gaz i po chwili patrzac na prodkosciomierz orientujesz sie, ze smigasz w miescie 120 miedzy autami
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
To ja od siebie tylko dodam, że przesiadłem się z GS 500F, na którym jeździłem sezon na SV 650 i różnica była spora, w mocy (3,5 a 6s do 100 km/h to jest dużo), prowadzeniu, manewrowaniu, itd. Na pewno na pierwsze SV bym nie wziął.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Te motorki co podałem to tylko propozycja do przymiarki
tak żęby uśiąść popatrzeć itp. Horneta nie miałem zamiaru nawet brać pod uwage bo wiem, i przeczytałem troche
SV miałem zastrzeżenia ale już mi przeszło, nawet kolega mi mówił że SV to zbyt ostry motorek jak dla zielonego.
Co do tych 500ccm i 400ccm to jeszcze zobaczymy jak to wogóle wyjdzie
może mój fundusz bedzie okrojony i bede musiał znaleść coś tanczesgo.
I zdecydowałem się na Honde CBF 600. Nie powiem że jest to mały motorek bo troche w sobie ma. I tak będzie trzeba z nim ostrożnie. Ale chyba będzie dobrym wyborem.
A alternatywÄ… sa : Kawa KLE , Er6 i Suzi DL.


Co do tych 500ccm i 400ccm to jeszcze zobaczymy jak to wogóle wyjdzie

I zdecydowałem się na Honde CBF 600. Nie powiem że jest to mały motorek bo troche w sobie ma. I tak będzie trzeba z nim ostrożnie. Ale chyba będzie dobrym wyborem.
A alternatywÄ… sa : Kawa KLE , Er6 i Suzi DL.

-
Spavn - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
- Lokalizacja: C-c
Spavn napisał(a):
Te motorki co podałem to tylko propozycja do przymiarki tak żęby uśiąść popatrzeć itp. Horneta nie miałem zamiaru nawet brać pod uwage...
I zdecydowałem się na Honde CBF 600. Nie powiem że jest to mały motorek bo troche w sobie ma. I tak będzie trzeba z nim ostrożnie. Ale chyba będzie dobrym wyborem.
Horneta ( czli CB 600F modele do chyba 2005 ) i CBF 600 to technicznie chyba wiecej laczy niż róźni
rama jest bardzo podobna, że można by powedzieć taka sama
silnik wywodzacy sie z cbr 600 f3 , w hornecie 98 koni w cbf ma kolejne 20 koni mniej (glowne roznice to walki, mapy zaplonu, regulacja gaznikow/wtrysku)
hamulce tej samej srednicy, widelec tez wydaje sie byc taki sam
hornet wedlug danych jest lzejszy.
niestety nie jezdzilem na zadnym z nich, ale wydaje mi sie ze oprocz mniejszej mocy i troche innej pozycji kierowcy to nie bedzie wiekszych roznic miedzy tymi sprzetami i zastanawia mnie to czemu hornet uzanwany jest za mega zapierdalatora a CBF jest do przesady poprawny, że aż nudny
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
regis440 napisał(a):niestety nie jezdzilem na zadnym z nich, ale wydaje mi sie ze oprocz mniejszej mocy i troche innej pozycji kierowcy to nie bedzie wiekszych roznic miedzy tymi sprzetami i zastanawia mnie to czemu hornet uzanwany jest za mega zapierdalatora a CBF jest do przesady poprawny, że aż nudny
popatrz na wykresy przebiegu mocy i momentu, albo się przejedź...
poza tym 20KM przy wadze ~200kg + kierowca robi różnicę
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
20 KM różnicy to niby dla niektórych nic ale chyba nie zapomnieliście że Fiat 126p miał
594 cm³, 17 kW (23 KM),
652 cm³, 17,7 kW (24 KM),
703 cm³, 20 kW (27 KM)
i tym się latało i to jeszcze jak
594 cm³, 17 kW (23 KM),
652 cm³, 17,7 kW (24 KM),
703 cm³, 20 kW (27 KM)
i tym się latało i to jeszcze jak

CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
Witam wszystkich w nowym roku I wszystkiego dobrego
Widze mały powrót do histori hihih ^^ Maluch to maszyna ponad czasowa hihih
Masa kierowcy w moim przypadku jest niewielka, i nawet nie będe stawiać dużych oporów powietrza ehhehe ^^ ale 200kg to tak już troche sporo, ale damy rade.
I postanowiłem jednak zainwestować w Honde CBF600. Spełnia wiekszość moich warunków, chodz teoche ze spalaniem nie jestem przekonany, no ale cóż. Zobaczymy
Mam jeszcze takie pytanie. Czy jest taka możliwość by CBF N wyposażyć w owiewki i zrobić z niej CBF S? Chodzi mi tu o wykorzystanie orginalnych owiewek z S by przełożyć do N, tak teoretycznie czy będą pasować?

Widze mały powrót do histori hihih ^^ Maluch to maszyna ponad czasowa hihih
Masa kierowcy w moim przypadku jest niewielka, i nawet nie będe stawiać dużych oporów powietrza ehhehe ^^ ale 200kg to tak już troche sporo, ale damy rade.

I postanowiłem jednak zainwestować w Honde CBF600. Spełnia wiekszość moich warunków, chodz teoche ze spalaniem nie jestem przekonany, no ale cóż. Zobaczymy

Mam jeszcze takie pytanie. Czy jest taka możliwość by CBF N wyposażyć w owiewki i zrobić z niej CBF S? Chodzi mi tu o wykorzystanie orginalnych owiewek z S by przełożyć do N, tak teoretycznie czy będą pasować?
-
Spavn - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
- Lokalizacja: C-c
Przecież to bezsensu przekładanie kup S chyba nie zdajesz sobie sprawy z kosztów zakupu owiewek,czachy lampy zegarów i innych pierdół. Niestety nie wiem czy się da ale ja bym tego nie robił to się nie opłaca i jest bezsensu moim zdaniem.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
To pytanie bylo czysto teoretyczne
. Nie mam zamiaru bawić się motorkem w jego " ulepszanie" na własną ręke.
Wcześniej szukałem wersji N, bo jakoś tak mi sie bardziej widziała, ale powoli zmieniam zdanie na S chodz sam nie wiem, czy dobrze robie;)

Wcześniej szukałem wersji N, bo jakoś tak mi sie bardziej widziała, ale powoli zmieniam zdanie na S chodz sam nie wiem, czy dobrze robie;)
-
Spavn - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 27/12/2010, 13:15
- Lokalizacja: C-c
Na pewno S będzie lepsze do turystki ochrona od wiatru ale i N też się da turystykę uprawiać.
To już wybór należy do ciebie ja też zastanawiam się na cbf ale 1000.
To już wybór należy do ciebie ja też zastanawiam się na cbf ale 1000.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
mrówa napisał(a):No to ja mam mniej.
Max. moc: 109 KM (80 kW) przy 12 500 obr. / min.
Max. moment obrotowy: 63 Nm przy 10 000 obr. / min.
Czyli z Horneciątkiem lepiej nie zaczynać![]()
Ale uważam że to dobry sprzęt na początek chociaż nie trzeba przy nim grzebać a moc i tak jest spokojnie oddawana.
Kumpel jezdzi na bandicie 600 70 konnym i objezdza reszte typow na CBR RR


CBR 600F4i + Torowy Viper bez homologacji + mp3 

-
karamysz - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 30/12/2010, 23:44
- Lokalizacja: mam wiedzieć jak powstała karamysz?
No chyba nie kazdy skoro napisales ze z horneciątkiem lepiej nie zaczynać. Wychodzi nawet ze sam tego nie rozumiesz, jezeli boisz sie jego sześciu koni więcej .
CBR 600F4i + Torowy Viper bez homologacji + mp3 

-
karamysz - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 30/12/2010, 23:44
- Lokalizacja: mam wiedzieć jak powstała karamysz?
Posty: 51
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości