Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu
Nie no, oponeo raczej lipy pod tym względem nie robi. Ale w kontekście sprzedaży motocykla gumy z 2016 roku będą wyglądały lepiej dla potencjalnego kupującego, niż te z 2014.
Inna sprawa, że dzwoniłem do kilku różnych konsultantów, w dodatku do paru różnych firm i wszyscy zgodnie twierdzili, że Pirelli się ciut szybciej zużywają, w porównaniu do opon konkurencji. To + cena + rocznik mnie przekonały.
Inna sprawa, że dzwoniłem do kilku różnych konsultantów, w dodatku do paru różnych firm i wszyscy zgodnie twierdzili, że Pirelli się ciut szybciej zużywają, w porównaniu do opon konkurencji. To + cena + rocznik mnie przekonały.
Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Kurde to ja nie jestem konsultantem-jebakiem-teoretykiem i śmiem twierdzić inaczej, Piloty mają mniej więcej dwa razy mniejsze przebiegi niż sport demony.. ale spoko ja się nie znam, ja tylko na takich jeździłem, a nie czytałem o nich w mądrych książkach.
Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Ziomek, spokojnie, przecież nie napisałem tego. Po prostu taki telefoniczny konsultant ma do czynienia z większą ilością opinii na temat danych gum.
A skoro do Pirelli przylepiono łatkę szybciej zużywających się opon, to coś musi być na rzeczy. Może Tobie trafił się lepszy egzemplarz?
Nie wiadomo. Jeśli za parę lat będę mógł porównać gumy i wyjdzie na to, że masz rację, to bez bicia to przyznam
A skoro do Pirelli przylepiono łatkę szybciej zużywających się opon, to coś musi być na rzeczy. Może Tobie trafił się lepszy egzemplarz?
Nie wiadomo. Jeśli za parę lat będę mógł porównać gumy i wyjdzie na to, że masz rację, to bez bicia to przyznam

Suzuki GS 500 E
-
DedeRR - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
- Lokalizacja: Północ
Witam
Po pierwsze zktórym technikiem z Pirelli rozmawiałeś .
Po drugie Sport demon i Pilot street to nieporównywalne opony.
Odpowiednikiem Sport Demona w mishelinie jest Pilot Sporty - miękka opona,
a Pilot Street jest to opona z grupy - Badget -czyli tania opona jednomieszankowa bazujÄ…ca
na mieszance i konstrukcji karkasu stosowanego w juz starej ale dobrej Pilot Road 2.
Zrobi 2 razy wiekszy przebieg niż Sport demon.
Po pierwsze zktórym technikiem z Pirelli rozmawiałeś .
Po drugie Sport demon i Pilot street to nieporównywalne opony.
Odpowiednikiem Sport Demona w mishelinie jest Pilot Sporty - miękka opona,
a Pilot Street jest to opona z grupy - Badget -czyli tania opona jednomieszankowa bazujÄ…ca
na mieszance i konstrukcji karkasu stosowanego w juz starej ale dobrej Pilot Road 2.
Zrobi 2 razy wiekszy przebieg niż Sport demon.
-
MarcinSmoto450 - Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 27/12/2009, 10:53
- Lokalizacja: Szczytna
Chyba cały czas mylicie modele opon.
Sport Demony to o dziwo opony diagonalne jeszcze i przebiegi powyżej 20-25 tysięcy to norma. Która z opon robi 40-50 koła, wedle twierdzeń, przebiegu? Jeszcze Michelin
. Jakaś nowość dla mnie. Oczywiście piszemy o oponach motocyklowych.
http://www.opony.pl/rodzaj-opony-motocy ... port-demon - piszę cały czas o takim laczku, na drogę, choć ja na tym torowałem, koleś gymkanuje i obaj mamy zdanie zbieżne, opona świetna po prostu i bardzo, ale to bardzo trwała. Idealny laczek do wszelkiego typu golasów, szczególnie budżetówek (jakieś GSy, CB itp, itd... choć znane są mi przypadki używania np. w Thruxtonach tych opon i kręcenia około 20-25 tysięcy do wymiany).
Sport Demony to o dziwo opony diagonalne jeszcze i przebiegi powyżej 20-25 tysięcy to norma. Która z opon robi 40-50 koła, wedle twierdzeń, przebiegu? Jeszcze Michelin

http://www.opony.pl/rodzaj-opony-motocy ... port-demon - piszę cały czas o takim laczku, na drogę, choć ja na tym torowałem, koleś gymkanuje i obaj mamy zdanie zbieżne, opona świetna po prostu i bardzo, ale to bardzo trwała. Idealny laczek do wszelkiego typu golasów, szczególnie budżetówek (jakieś GSy, CB itp, itd... choć znane są mi przypadki używania np. w Thruxtonach tych opon i kręcenia około 20-25 tysięcy do wymiany).
Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Cześć, przyszedł czas na zmianę opon w mojej SV650s.
Byłem zdecydowany na Pilot Power 3 jednak przeglądając opinie i testy zacząłem zastanawiać się czy do moich potrzeb nie będą lepsze Pilot Road 3.
Jazda to 40% trasy trasy około 200-300km, 30% miasto, 30% wyjazdy dla zabawy na winkle/tor.
Lubię szybkie i pewne pokonywanie zakrętów i zastanawiam się jaka będzie realna różnica w tym zakresie pomiędzy ww oponami.
Z drugiej strony obawiam się że Power podczas jazdy po mieście i tras zrobi się kwadratowy.
Jakie sÄ… Wasze opinie?
Byłem zdecydowany na Pilot Power 3 jednak przeglądając opinie i testy zacząłem zastanawiać się czy do moich potrzeb nie będą lepsze Pilot Road 3.
Jazda to 40% trasy trasy około 200-300km, 30% miasto, 30% wyjazdy dla zabawy na winkle/tor.
Lubię szybkie i pewne pokonywanie zakrętów i zastanawiam się jaka będzie realna różnica w tym zakresie pomiędzy ww oponami.
Z drugiej strony obawiam się że Power podczas jazdy po mieście i tras zrobi się kwadratowy.
Jakie sÄ… Wasze opinie?
- Dbidzi
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 4/6/2014, 14:09
Jeśli 30% przebiegu robisz na torze to brałbym powery. Kwadratowe się nie zrobią jeśli tak często jeździsz po winklach. Producent opisuje je jako 15% track, 85% road. Z drugiej strony jeśli jednak 'nieco' przesadziłeś i na tor wyjedziesz zaledwie kilka razy do roku to roady też można domykać, szlifować sliderem i dobrze się bawić przy rekreacyjnych wyjazdach.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
30% to tor + wyjazdy specjalnie w bardziej kręte rejony dróg w celach rozrywkowych, ofc nie sam tor.
Czyli Twoim zdaniem jednak road? Za nimi przemawia dłuższa żywotność i to że jeżdżę praktycznie cały rok w różnych warunkach. Tutaj też obawiam się zachowania powerów np. w niskiej temperaturze i deszczu.
Czyli Twoim zdaniem jednak road? Za nimi przemawia dłuższa żywotność i to że jeżdżę praktycznie cały rok w różnych warunkach. Tutaj też obawiam się zachowania powerów np. w niskiej temperaturze i deszczu.
- Dbidzi
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 4/6/2014, 14:09
Ja brałbym powery. Dłuższa żywotność kosztem osiągów - moim zdaniem nie ma co oszczędzać. W deszczu osobiście nie szaleje więc ja bym się nie obawiał zachowania żadnych markowych opon z homologacją drogową (z bieżnikiem). Decyzje musisz podjąć sam, ale z grubsza jest tak jak napisałeś, roady mogą wystarczyć do Twoich zastosowań a wystarczą na dłużej. Nikt tak na prawdę tu nie wie jak jeździsz. Dla jednego szybko to co innego niż dla drugiego. To samo jeśli chodzi o głębokość złożenia.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki za odpowiedź. Jednak po przemyśleniu sprawy zamówiłem dzisiaj pilot road 3. Przeważylo kilka rzeczy: częste trasy, stosunkowo duży dystans robiony rocznie (+- 15k), bogate plany turystyczne na ten rok i opinie że na nich też mozna ładnie zapierdzielać, składać się w zakrętach i okazjonalnie pojeździć na torze.
Czy to był dobry wybór to się okaże.
Gdyby ktoś miał podobny dylemat za jakiś czas to mogę zdać relacje jak oponki się sprawują.
Czy to był dobry wybór to się okaże.
Gdyby ktoś miał podobny dylemat za jakiś czas to mogę zdać relacje jak oponki się sprawują.
- Dbidzi
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 4/6/2014, 14:09
Nowe oponki
Witam serdecznie koledzy i koleżanki. Niedawno zacząłem przygodę z motocyklem i potrzebuję jeszcze kupić oponę na tył, ew przód też ale jeszcze jest dobra. Otóż nie wiem na jakie marki się zapatrywać, żeby jeździło się pewnie na zakrętach. Opona będzie w Honda Hornet 600 z 1999r.
Aktualnie mam z właściwościami 180/55 R17 190km/h i 365kg natomiast z przodu 130/70 R16. Jakie byście polecili, teoretycznie ten sezon powinny przetrwać, ale niepewnie się jedzie przy gorszej pogodzie, a motocykl wykorzystuję na dojazdy do pracy więc zdarzy się, że i deszcz mnie złapie, abo firmy, albo konkretne modele będę wdzięczny
. Pozdrawiam. Chętnie kontakt na priv. Oczywiście co do specyfiki jazdy to myślę, że jak wszyscy przy warunkach manetka się odkręca ^^
Aktualnie mam z właściwościami 180/55 R17 190km/h i 365kg natomiast z przodu 130/70 R16. Jakie byście polecili, teoretycznie ten sezon powinny przetrwać, ale niepewnie się jedzie przy gorszej pogodzie, a motocykl wykorzystuję na dojazdy do pracy więc zdarzy się, że i deszcz mnie złapie, abo firmy, albo konkretne modele będę wdzięczny

- Wudii
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 12/3/2011, 21:26
- Lokalizacja: Katowice
Cześć, szybkie pytanie.
GSXR 600 k4 - gościu na allegro sprzedaje micheliny pilot power przód + tył, przód z 2015, tył z 2012 (nieużywane), warto brać taką oponę?
ostatnio wywaliłem trochę na cały strój i 100pln/200pln robi mi już różnicę, ale jeżeli taka się nie nadaje to oczywiście dopłacę, ale zapytać zawsze można
GSXR 600 k4 - gościu na allegro sprzedaje micheliny pilot power przód + tył, przód z 2015, tył z 2012 (nieużywane), warto brać taką oponę?
ostatnio wywaliłem trochę na cały strój i 100pln/200pln robi mi już różnicę, ale jeżeli taka się nie nadaje to oczywiście dopłacę, ale zapytać zawsze można
- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
Wszystko zależy jak były przechowywane, jeżeli wszystko ok i planujesz skończyć je w ciągu sezonu to myślę, że nie odczujesz dużej różnicy. Mimo wszystko jeśli nie stać Cie na komplet pilotów z dobrego rocznika może warto pomyśleć o innych oponach zamiast kombinować? Metzelery M5 chodzą dość tanio i uważam, że to całkiem fajna guma.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Mówisz? To fajnie, jak jest alternatywa, zaraz o nich poczytam i jeżeli okażą się okej to je kupię, dzięki za informację
- YouKeepMeBreathin
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 24/8/2015, 23:41
Potrzebuję oponkę na tył do R6. Aktualnie jeździłem na Pilot Power 2CT. Myślę ponownie nad 2CT albo Pilot Power 3. Może bridgestone S21 z aktualnego artykułu? W Michałach przeszkadzał mi fakt, że są beznadziejne jak są niedogrzane oraz fakt, że błyskawicznie zaorałem tył na środku od latania na gumie.
Przeznaczenie 3-5 wyjazdów w sezonie na tor, reszta ulica z przewagą miasta). Może jakieś inne propozycje?

- R6_Rider
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 10/6/2013, 16:49
- Lokalizacja: WWA
Witam, rozglądam się za nowymi gumami na przyszły sezon do mojej Yamahy FZ600 2005r. Ciężko mi coś powiedzieć o przebiegu jaki robię bo kupiłem ją w połowie tego sezonu jako pierwsze moto
. Latam więcej po mieście, jakoś nie planuje żadnych dłuższych tras na przyszły sezon bo dalej się przyzwyczajam
. Zastanawiałem się między Pirelli Angel GT lub ST a Continentalem Road Attack 2. Mógł by mi ktoś doradzić ?


- StonEmmp
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/6/2016, 21:49
- Lokalizacja: Nowa Sól
Czy te opony sÄ… w dobrej cenie ? :
http://allegro.pl/100-80-17-130-70-17-p ... ule_id=201
Muszę wymienić w moim świeżo nabytym moto cały komplet i stąd moje zapytanie do kogoś kto jest w temacie. Jeżdżę na Yamaha YZF r125.
http://allegro.pl/100-80-17-130-70-17-p ... ule_id=201
Muszę wymienić w moim świeżo nabytym moto cały komplet i stąd moje zapytanie do kogoś kto jest w temacie. Jeżdżę na Yamaha YZF r125.
- artas
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 13/8/2016, 09:29
moja opinia na temat Bridgestone Battlax Sport Touring T30F
guma raczej twarda i na to co teraz jeżdżę mega wytrzymała, zużywają się bardzo powoli i to chyba tyle jeśli o zalety.
wady: twarda guma, nie rozgrzewa się i nie klei, nie ma znaczenia czy na mokrym czy na suchym, ślizga się na złożeniach przez co mam obawy co do skłądania się w zakręt. kilka razy uciekł mi tył na rondzie, wiele razy opona zamieliła podczas przyspieszania, przy najazdach na białe linie typu pasy czy oś jezdni boksowanie to norma podczas przyspieszania.
Dla mnie jest to pierwszy i ostatni raz z tą gumą. Powiem że procentowo dałbym jej 95% touring i 5% sport. na moje potrzeby niewystarczająca przyczepność oczywiście kosztem żywotności bo wystarczy na pewno na długo. Andy określiłby ją jako "kartofle" i zgodzę się tutaj że są to kartofle.
guma raczej twarda i na to co teraz jeżdżę mega wytrzymała, zużywają się bardzo powoli i to chyba tyle jeśli o zalety.
wady: twarda guma, nie rozgrzewa się i nie klei, nie ma znaczenia czy na mokrym czy na suchym, ślizga się na złożeniach przez co mam obawy co do skłądania się w zakręt. kilka razy uciekł mi tył na rondzie, wiele razy opona zamieliła podczas przyspieszania, przy najazdach na białe linie typu pasy czy oś jezdni boksowanie to norma podczas przyspieszania.
Dla mnie jest to pierwszy i ostatni raz z tą gumą. Powiem że procentowo dałbym jej 95% touring i 5% sport. na moje potrzeby niewystarczająca przyczepność oczywiście kosztem żywotności bo wystarczy na pewno na długo. Andy określiłby ją jako "kartofle" i zgodzę się tutaj że są to kartofle.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości