Doradźcie.!! PILNIE
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Doradźcie.!! PILNIE
Mam zamiar kupic sobie KTM 125, Yamahe 125 YZ lub Honde CR 125. Będzie to mój pierwszy sprzęt full crossowy dlatego jestem nowicjuszem i malo wiem. Sporo czytałem w necie ale jeszcze mam dylemat. Mam 18 lat 176cm wzrostu i ważę 70kg. Myślałem jeszcze nad kupnem tych motorków tylko że 250ccm. ale nie wiem czy to nie bedzie za mocny sprzęt a nie chce po roku wymieniac go na więkrzy spowodu odczucia braku mocy. I jeszcze jedno. Jak często powinno się wymieniac tlok? I inne części jeżeli trzeba. Bo zamierzam na tym sprzęcie jeździc często a nie rekreacyjnie. I mam do wydania ta ten sprzęcik 5000zl. Proszę o konkretne odpowiedzi a nie nabijanie się z nowicjusza.
- zgrom
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 6/5/2009, 21:58
- Lokalizacja: Gdańsk (Pszczółki)
Ze startu mówię Ci że 250 sobie odpuść chyba że 4t ale to nie w tej kasie. Moto o pojemności 125ccm spokojnie wystarczy Ci na 2-3 lata a nawet więcej. Przy takiej jeździe zrobisz pewnie ze 2 tłoki w sezonie.
Kwota 5000tyś to trochę mało i trzeba bardzo uważnie sprawdzać moto żeby nie wpaść na minę.
To może Ci trochę pomóc: http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74
Jesteś nowicjuszem więc musisz także dobrze się ubrać. Podstawa to dobry kask (za mniej niż 500 nie kupisz), buty, rękawice, buzer.
Kwota 5000tyś to trochę mało i trzeba bardzo uważnie sprawdzać moto żeby nie wpaść na minę.
To może Ci trochę pomóc: http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=74
Jesteś nowicjuszem więc musisz także dobrze się ubrać. Podstawa to dobry kask (za mniej niż 500 nie kupisz), buty, rękawice, buzer.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Moim skromnym zdaniem również polecam 125. Pojemność ta jest wystarczająca na początek przygody z crossem i zwiększa Twoją szansę, że jak opanujesz te + - 40 Koników będziesz miał radochę z jazdy. Spokojnie 125 też poptrafi nieżle wymęczyć i można się czuć jak po rozładunku wagonu z węglem. Osobiście mam CR 125 i po każdym moim śmiganiu jestem totalnie wymęczony.
P.s. Przy okazji szacunek dla Wszystkich, Którzy latają na 250 2T.
P.s. Przy okazji szacunek dla Wszystkich, Którzy latają na 250 2T.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
No o tym że trzeba się dobrze ubrać to wiem i jestem troche zorjetowany co do sprzętu. A jaki z tyk moto co podałem jest naj mniej awaryjny? I czym się różni kolano wydechu takie pękate od takiego zwykłego wyglądajązego jak zwykła rura? Czy to daje różnice w mocy? Bo chyba dzwięk jest inny.
- zgrom
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 6/5/2009, 21:58
- Lokalizacja: Gdańsk (Pszczółki)
Zwykłej rury w 2t nie znajdziesz. Setki są to silniki dwusuwowe i do prawidłowej pracy silnika potrzebują takiej grubej rury.
Co do awaryjności to nie ma znaczenia czy jest to Kawasaki, Suzuki, KTM itp. W przypadku używanego moto liczy się tylko i wyłącznie stan techniczny danego egzemplarza. Przed zakupem moto trzeba dobrze z każdej strony sprawdzić i nie można się kierować emocjami. Bo można trafić na studnię bez dna.
Co do awaryjności to nie ma znaczenia czy jest to Kawasaki, Suzuki, KTM itp. W przypadku używanego moto liczy się tylko i wyłącznie stan techniczny danego egzemplarza. Przed zakupem moto trzeba dobrze z każdej strony sprawdzić i nie można się kierować emocjami. Bo można trafić na studnię bez dna.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
jesli nowicjusz bierz 250 4T
bedzieCi latwiej chwycic o co biega
jesli szykujesz sie na tor i chcesz skakac to 4T bedzie "bezpieczniejszy" na poczatek ze wzgledu na opanowanie manetki, bo niewielki blad na najezdzie ilecisz na ryj...
w 250 4T podjezdzasz pod dystrybutor i lejesz
niemusisz robic mieszanek
jesli zdecydujesz sie jednak na 2T tobierz KTMa,
jesli 4T honde
jesli chcesz jezdzic ostro musisz sie liczyc z kosztami
korbowod -najczesciej
jka sie uda zrujnuje jeszcze ilka podzespolow, tlok jak zaleca producent
, wymiany oleju co kilka mth, gumy ida jak woda, czyszczenie/wymiana filtrow wiecznie grzebanie
nie wspomne juz o awariach tylpu skasowane chlodnice, polamane klamki itp
uwazaj na rocznik zwykle spzredajacy o kilka lat odmladza sprzecik wychodzi przy pierwszej wymianie czesci jak okazuje sie ze te zamowione do konkretnego rocznika nie pasuja a nr ramy skazuje ze to nie 97 tylko 94 rocznik itp...
bedzieCi latwiej chwycic o co biega
jesli szykujesz sie na tor i chcesz skakac to 4T bedzie "bezpieczniejszy" na poczatek ze wzgledu na opanowanie manetki, bo niewielki blad na najezdzie ilecisz na ryj...
w 250 4T podjezdzasz pod dystrybutor i lejesz

jesli zdecydujesz sie jednak na 2T tobierz KTMa,
jesli 4T honde
jesli chcesz jezdzic ostro musisz sie liczyc z kosztami
korbowod -najczesciej



nie wspomne juz o awariach tylpu skasowane chlodnice, polamane klamki itp

uwazaj na rocznik zwykle spzredajacy o kilka lat odmladza sprzecik wychodzi przy pierwszej wymianie czesci jak okazuje sie ze te zamowione do konkretnego rocznika nie pasuja a nr ramy skazuje ze to nie 97 tylko 94 rocznik itp...
- jołasia
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 13/5/2009, 21:30
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocross, Enduro, Cross Country, Trial...
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości