Problem ze sprzedawcÄ…
Posty: 62
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Problem ze sprzedawcÄ…
Witam, mam pytanie, otóż kupiłem dokładnie tydzień temu kask, w sklepie internetowym ale że miałem nie daleko odebrałem osobiście, kochany sprzedawca doradził mi rozmiar s, gdyż miał ciasno wchodzić:-/, niestety po 2 przejażdżkach tak napie....mnie głowa, że chciałem go wymienić lub oddać, bo jak sięnietrudno domyślić jest za mały, wydawalo mi się że mam do 2 tygodni takie prawo?? Nie orientuje się ktoś jak to wygląda ze strony prawnej, bo sprzedawca powiedział że moge go....no wiecie gdzie i co:-/
- Daro19877
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/3/2011, 21:28
- Lokalizacja: Wola
prawo do wymiany towaru przysługuje chyba do 10 dni od daty zakupu, obawiam się że raczej nic nie zdziałasz w tym temacie chyba że chce ci się włóczyć po rzecznikach praw konsumenta i boksować z nieuczciwym sprzedawcą (ale to wszystko ładnie wygląda tylko w telewizji)
- Rave_89
- Świeżak
- Posty: 88
- Dołączył(a): 6/11/2010, 15:40
- Lokalizacja: Ruda ÅšlÄ…ska
Dlaczego piszecie że sprzedawca jest nieuczciwy? Moim zdaniem chcial dobrze skoro doradzał jak się dobiera kask, a ostateczna decyzja co do wyboru rozmiaru i tak należała do ciebie więc o co chodzi? Trzeba bylo brać ten w którym ci było wygodniej. I tak, jest 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyn ale przy wysyłce. Ty byłeś na miejscu, przymierzyłeś, uznałeś że ci pasuje więc to prawo ci nie przysługuje. Zresztą wcale mnie to nie dziwi bo co sprzedawcy po używanym kasku.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
ale nie chce dokonać zwrotu, tylko wymiany
wówczas korzysta z prawa rękojmii
Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.
Nie każde uszkodzenie powstałe po zakupie towaru można reklamować. Reklamacja jest uzasadniona jeśli dotyczy wady w rozumieniu przepisów, głównie k.c., a takimi są:
- wady zmniejszające wartość rzeczy np. przez niższą od ustalonej w umowie jakość,
- wady zmniejszające użyteczność rzeczy, np. lodówka odbiega od norm technicznych ustalonych dla tego rodzaju sprzętu,
- gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,
- gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym np. brak instrukcji w języku polskim dotyczącej sposobu korzystania z rzeczy.
Sprzedawca ponosi więc odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy rzecz przez niego sprzedana dotknięta jest ww. wadą, a w chwili zawarcia umowy konsument o niej nie wiedział.
Rękojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy kupującemu (trzy lata dla budynków), a wszelkie oświadczenia sprzedawcy dotyczące krótszego okresu rękojmi nie mają żadnych skutków prawnych.
Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia.
Z tytułu rękojmi konsumentowi przysługuje:
- odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy za zwrotem wadliwej rzeczy ale - nie można od umowy odstąpić, jeśli sprzedawca niezwłocznie rzecz wymieni na inną, wolną od wad, albo wadę usunie. Odstąpienie od umowy jest możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono;
- obniżenie ceny;
- wymiana rzeczy wadliwej na inną, bez wad (tylko w przypadku rzeczy oznaczonych co do gatunku - takimi są rzeczy produkowane masowo, seryjnie, które można zastąpić inną, np. obuwie, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego, meble);
- usunięcie wad (tylko przy rzeczach oznaczonych co do tożsamości - takimi są rzeczy wykonane na indywidualne zamówienie, niepowtarzalne, niezamienne, np. płaszcz uszyty na miarę).
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Odpowiedzialnym wobec konsumenta jest sprzedawca, a nie producent, hurtownik, importer lub dealer. Sprzedawca nie może do nich odsyłać konsumenta, sam musi przyjąć reklamację.
Reklamację można składać ustnie (telefonicznie lub osobiście) albo pisemnie. Najlepszą ze względów dowodowych jest forma pisemna. Protokół reklamacyjny należy sporządzić w dwóch egzemplarzach jeden dla sprzedawcy, drugi dla konsumenta.
Sprzedawca winien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie. Generalnie, jeśli strony nie postanowiły inaczej, ma na to nie więcej niż 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub dokonania oględzin. W razie konieczności wydania opinii, lub badania w miejscu używania towaru, reklamację należy załatwić w terminie niezbędnym do przeprowadzenia tych czynności, najpóźniej w ciągu 21 dni kalendarzowych.
wówczas korzysta z prawa rękojmii
Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.
Nie każde uszkodzenie powstałe po zakupie towaru można reklamować. Reklamacja jest uzasadniona jeśli dotyczy wady w rozumieniu przepisów, głównie k.c., a takimi są:
- wady zmniejszające wartość rzeczy np. przez niższą od ustalonej w umowie jakość,
- wady zmniejszające użyteczność rzeczy, np. lodówka odbiega od norm technicznych ustalonych dla tego rodzaju sprzętu,
- gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,
- gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym np. brak instrukcji w języku polskim dotyczącej sposobu korzystania z rzeczy.
Sprzedawca ponosi więc odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy rzecz przez niego sprzedana dotknięta jest ww. wadą, a w chwili zawarcia umowy konsument o niej nie wiedział.
Rękojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy kupującemu (trzy lata dla budynków), a wszelkie oświadczenia sprzedawcy dotyczące krótszego okresu rękojmi nie mają żadnych skutków prawnych.
Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia.
Z tytułu rękojmi konsumentowi przysługuje:
- odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy za zwrotem wadliwej rzeczy ale - nie można od umowy odstąpić, jeśli sprzedawca niezwłocznie rzecz wymieni na inną, wolną od wad, albo wadę usunie. Odstąpienie od umowy jest możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono;
- obniżenie ceny;
- wymiana rzeczy wadliwej na inną, bez wad (tylko w przypadku rzeczy oznaczonych co do gatunku - takimi są rzeczy produkowane masowo, seryjnie, które można zastąpić inną, np. obuwie, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego, meble);
- usunięcie wad (tylko przy rzeczach oznaczonych co do tożsamości - takimi są rzeczy wykonane na indywidualne zamówienie, niepowtarzalne, niezamienne, np. płaszcz uszyty na miarę).
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Odpowiedzialnym wobec konsumenta jest sprzedawca, a nie producent, hurtownik, importer lub dealer. Sprzedawca nie może do nich odsyłać konsumenta, sam musi przyjąć reklamację.
Reklamację można składać ustnie (telefonicznie lub osobiście) albo pisemnie. Najlepszą ze względów dowodowych jest forma pisemna. Protokół reklamacyjny należy sporządzić w dwóch egzemplarzach jeden dla sprzedawcy, drugi dla konsumenta.
Sprzedawca winien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie. Generalnie, jeśli strony nie postanowiły inaczej, ma na to nie więcej niż 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub dokonania oględzin. W razie konieczności wydania opinii, lub badania w miejscu używania towaru, reklamację należy załatwić w terminie niezbędnym do przeprowadzenia tych czynności, najpóźniej w ciągu 21 dni kalendarzowych.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
madcap napisał(a):- gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,
Nom tylko jakoś nie chce mi się uwierzyć że można to zastosować do rozmiaru. Właściwość to może być dla kasków blenda, pinlock, antifog. Ponieważ o tych właściwościach sprzedawca może mówić a mogą one nie wystąpić. Bo jak kas może nie mieć właściwości rozmiaru np. S Sprzedawca podał rozmiar S czy XL i taki był na kasku więc teoretycznie produkt spełnia ten warunek. Jednakże czy można to podciągnąć pod "błąd doradzania" to trudno powiedzieć szczególnie jak kolega był na miejscu i przymierzał.
A tak nawiasem to jaki to kask firma/rozmiar i jaki masz obwód głowy?
Life is deadly.
-
dokter - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
- Lokalizacja: Pomorze
masz 66cm i wcisnales na siebie s?
S to 54cm.ty masz XXL.
dwa prawo skorzystania z rekojmi badz niezgodnosci towaru z umowa tyczy sie gdy towar jest wadliwy a nie w momencie gdy kupujacy dokonal blednego wyboru rozmiaru.
moze nawet zatrudnic 500 prawnikow i nic nie wskura.
trzeba bylo nie informowac sprzedawcy,ze wogole go urzywales to moze poszedlby na wymiane.
teraz pozostaje ugadac sie z chlopem,moze za niewielka oplata wymieni na wiekszy.
S to 54cm.ty masz XXL.
dwa prawo skorzystania z rekojmi badz niezgodnosci towaru z umowa tyczy sie gdy towar jest wadliwy a nie w momencie gdy kupujacy dokonal blednego wyboru rozmiaru.
moze nawet zatrudnic 500 prawnikow i nic nie wskura.
trzeba bylo nie informowac sprzedawcy,ze wogole go urzywales to moze poszedlby na wymiane.
teraz pozostaje ugadac sie z chlopem,moze za niewielka oplata wymieni na wiekszy.
- fz6
- Świeżak
- Posty: 389
- Dołączył(a): 30/6/2010, 23:40
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
fz6 napisał(a):prawo skorzystania z rekojmi badz niezgodnosci towaru z umowa tyczy sie gdy towar jest wadliwy a nie w momencie gdy kupujacy dokonal blednego wyboru rozmiaru.
Popieram. Na miejscu sprzedawcy postąpiłbym tak samo. Mi też sprzedawca doradził zakup mniejszego rozmiaru kurtki choć nie czułem się w niej najlepiej. Po jakimś czasie wszystko idealnie się dopasowało. Morał jest taki, że sprzedawca chciał dobrze. Musisz opchnąć kask na własną rękę.
Jaki to kask i ile za niego dałeś? Może tylko gitarę zawracasz, a gra nie jest warta świeczki. No offence..
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
Wiesz, jest zazwyczaj prawo do wymiany towaru nieużywanego, oryginalnie zapakowanego, ale to każdy sprzedawca daje według własnego uznania. A jak kask jest rzeczywiście taki ciasny to pozostało Ci to co kolega wyżej pisze albo pchnąć go trochę taniej np. koledze od wspólnego śmigania.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Angus napisał(a):Daj bratu z większą głową to ci go rozbije i będzie ok.
Jeżeli ciśnie go w policzki to może się ułoży w ten sposób lub z gąbkami może pokombinować jeżeli ciśnie w czoło to nie ma bata skorupa za mała.
Life is deadly.
-
dokter - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
- Lokalizacja: Pomorze
Madcap, to co napisałeś brzmi jak naciągany wywód opłaconej papugi w sądzie. Nijak nie widzę racjonalnego zastosowania tego w rzeczywistości w tym konkretnie przypadku. To, że klient dobrał niewłaściwy dla siebie rozmiar mając do dyspozycji całą gamę rozmiarów nie obciąża w żaden sposób sprzedawcy pod kątem zapewniania o właściwościach towaru, których nie posiada. W tym przypadku sprzedawca o niczym nie zapewniał, lecz jedynie sugerował wybór odpowiedniego rozmiaru. Ostateczną decyzję podjął klient z własnej nieprzymuszonej woli. Z takiego absurdalnego zarzutu wybroniłbym się jako sprzedawca sam, mając przeciwko sobie nawet papugę.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4656
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Wg mnie temat bez sensu - kupiłeś źle i albo będziesz nosił za ciasny albo zrób jak ja
Kupiłem kask i jakoś nie było mnie w domu jak przyszedł
Oczywiście okazał się za mały - to napisałem do innego sprzedawcy ("mój" już nie miał innego rozmiaru - albo nie chciał się bawić ), że zapłacę mu 20 zł za wymianę
Oczywiście miałem wszystkie naklejki, folijki, itp
Polecam zrobić podobnie a nie robić ze siebie pośmiewiska
Przecież go mierzyłeś - to chyba czułeś czy zmniejsza Ci się mózgoczaszka, no nie?
Kupiłem kask i jakoś nie było mnie w domu jak przyszedł
Oczywiście okazał się za mały - to napisałem do innego sprzedawcy ("mój" już nie miał innego rozmiaru - albo nie chciał się bawić ), że zapłacę mu 20 zł za wymianę
Oczywiście miałem wszystkie naklejki, folijki, itp
Polecam zrobić podobnie a nie robić ze siebie pośmiewiska
Przecież go mierzyłeś - to chyba czułeś czy zmniejsza Ci się mózgoczaszka, no nie?
WR 426
-
nie_mam_motora - Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 1/7/2009, 00:04
- Lokalizacja: Tarnów - okolice
to nie jest naciągany wywód
zaznaczyłem w swojej wypowiedzi, że problem dotyczy wymiany
wszak sam sprzedawca (jak autor tematu napisał) doradził mu rozmiar, który teraz prawdopodobnie jednak jest za mały
korzystając z rękojmii - zakładamy cały czas wszyscy, że nie uszkodziłkasku oraz posiada wszelkie naklejki, może dokonać wymiany na taki sam kask o rozmiarze ileś większym, lub innej firmy o cenie nie niższej niż aktualny - jeśli nowy jest droższy należy dopłacić (to chyba oczywiste)
skoro sprzedawca mu doradzał taki rozmiar, to mówimy o konkretnej właściwości
ale jeszcze raz podkreślam słowo wymiana a nie zwrot
większość z nas korzysta z tego prawa bardzo często w sposób nieświadomy
zaznaczyłem w swojej wypowiedzi, że problem dotyczy wymiany
wszak sam sprzedawca (jak autor tematu napisał) doradził mu rozmiar, który teraz prawdopodobnie jednak jest za mały
korzystając z rękojmii - zakładamy cały czas wszyscy, że nie uszkodziłkasku oraz posiada wszelkie naklejki, może dokonać wymiany na taki sam kask o rozmiarze ileś większym, lub innej firmy o cenie nie niższej niż aktualny - jeśli nowy jest droższy należy dopłacić (to chyba oczywiste)
skoro sprzedawca mu doradzał taki rozmiar, to mówimy o konkretnej właściwości
ale jeszcze raz podkreślam słowo wymiana a nie zwrot
większość z nas korzysta z tego prawa bardzo często w sposób nieświadomy
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Nie wiem jak w sharkach ale w shoeiach jest taka naklejka na szybie, skoro autor tematu już w kasku jeździł to tej naklejki z wiadomych przyczyn na szybie niema, podobnie jak ewentualnych metek ze środka kasku, i to moim zdaniem dyskwalifikuje wymianę. Już nie wspominam że kask może nosić jakieś inne ślady użytkowania np. rysy.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
oczywiście kask tych naklejek nie ma, uważam że nie robie z siebie posmiewiska, bo skoro kupujętowar po raz pierwszy uważam, że sprzedawca doradzając mi chce dobrze i zna sie na rzeczy wiec mu zaufałem ,ale że okazał się niedoinformowanym błaznem, na to juz nie mam wpływu, a nie wpadłem na to żeby do przymiarki brać qmpla który już enty kask zdziera:-/
- Daro19877
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/3/2011, 21:28
- Lokalizacja: Wola
Posty: 62
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości