Zobacz wÄ…tek - Xenon do badita
NAS Analytics TAG

Xenon do badita

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Xenon do badita

Postprzez emzeta » 27/3/2009, 21:42

mozna zamontowac lampe ksenonowa do bandita w wersji naked?

dajcie jakis link z alledrogo :lol:
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26


Postprzez barti » 27/3/2009, 21:52

można. ja mam bixenona u siebie. radze ci kupować z przetwornica slim. wejdzie za ten czarny trójkącik zboku na ramie co jest.
Avatar użytkownika
barti
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez t_racer_ » 27/3/2009, 22:08

W kwestii pseudoksenonów. kliknij tu (otwórz link) i tu (otwórz link)
W skrócie, zakładanie żarnika ksenonowego do lampy na żarówki halogenowe jest bez sensu, bo żarnik emituje światło w innym punkcie reflektora, niż żarówka, więc światło rozkłada się zupełnie inaczej niż to zostało zaprojektowane. Efekt? Oślepianie kierowców z jadących na przeciw nam, co jest niezgodna z przepisami. Taka modyfikacja sprawia, że pojazd (moto, czy katamaran ), jest w myśl przepisów niesprawny. To sprawia, że policja zatrzyma nam dowód rejestracyjny, a w razie wypadku ubezpieczyciel nie ma obowiązku wypłaty odszkodowania. Nie nabijaj kabzy oszustom. Piszą, o dopuszczeniach europejskich, ale to część prawdy. Tylko przetwornica ma jakieś dopuszczenia, ale dotyczą one bezpieczeństwa elektrycznego, czyli nie powinno nikogo popieścić prądem. Na drodze te żarniki są nielegalne.
Ostatnio edytowano 27/3/2009, 22:49 przez t_racer_, łącznie edytowano 7 razy
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez limak14 » 27/3/2009, 22:08

viewtopic.php?t=20118&highlight=xenon
viewtopic.php?t=30309&highlight=xenon
tu masz 2 posty
Moim zdaniem założenie takiego ksenonu z alledrogo jest niezbyt dobrym rozwiązaniem
Pamietaj, że na lampie powinno być oznaczenie odnośnie przystosowania jej go ksenonów
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez emzeta » 28/3/2009, 07:18

no ok, pseudo xenony juz sobie wybiłem z głowy :p

ale pozostaje problem ze chciałbym wzmocnić oświetlenie drogi poniewaz kiedy jade w nocy nie oswietlona droga to kuresko jest ciemno i az sie boje zeby gdzies do rowu sie nie wpieprzyc ;)

sa jakies zarówki typu H4 do motocykli ktore wzmacniaja oswietlenie drogi?
emzeta
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26

Postprzez MaRRiusz » 28/3/2009, 07:24

Philips Motovision, Bluevision lub Osram Coolblue. Ewentualnie nowa lampa, gdzie szkło nie jest zżółkłe i odbłyśnik jest... no po prostu nowy :)
Avatar użytkownika
MaRRiusz
Świeżak
 
Posty: 369
Dołączył(a): 14/12/2008, 08:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez t_racer_ » 28/3/2009, 11:29

Większość żarówek dających więcej białego, lub niebieskiego światła nie sprawdza się podczas jazdy w deszczu, lub po mokrym asfalcie. Wrażenie jest takie jak by światło się rozpływało ;) polecam żarówki Philips +30%. Wszystkie które mają np. +50% charakteryzuje znaczne skrócenie żywotności i odporności na wibrację (polskie drogi). Ten spadek wytrzymałości wynika z tego, że większy strumień światła uzyskuje się przez podniesienie temperatury żarnika, co skraca jego żywotność. Moja rada, zacznij od ustawienia reflektora na stacji diagnostycznej. Pamiętaj by najpierw ustawić napięcie sprężyny tak jak zawsze gdy jeździsz sam, by po zmianie napięcia na większe podczas jazdy z plecaczkiem reflektor dalej świecił prawidłowo.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez dambandit » 28/3/2009, 15:54

t_racer_ napisał(a):Większość żarówek dających więcej białego, lub niebieskiego światła nie sprawdza się podczas jazdy w deszczu, lub po mokrym asfalcie. Wrażenie jest takie jak by światło się rozpływało ;) polecam żarówki Philips +30%. Wszystkie które mają np. +50% charakteryzuje znaczne skrócenie żywotności i odporności na wibrację (polskie drogi). Ten spadek wytrzymałości wynika z tego, że większy strumień światła uzyskuje się przez podniesienie temperatury żarnika, co skraca jego żywotność. Moja rada, zacznij od ustawienia reflektora na stacji diagnostycznej. Pamiętaj by najpierw ustawić napięcie sprężyny tak jak zawsze gdy jeździsz sam, by po zmianie napięcia na większe podczas jazdy z plecaczkiem reflektor dalej świecił prawidłowo.



Nie zgadzam się tutaj . Użytkuję żarówki Philips Vision plus, chyba plus 50% , porównując je do zwykłych żarówek są znacznie lepsze . Światła jest znacznie więcej , jest też dużo bielsze niż w zwykłej żarówce . Co do żywotności mam je rok i żadna się nie przepaliła . Naprawde polecam porównałem to mając w jednym reflektorze vision plus w drugim zwykła żarówkę to ta zwykła świeciła tak jakby tak ktoś świeczke zapalił . Pisze tutaj o samochodzie teraz musze kupić do bandita .
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez t_racer_ » 29/3/2009, 01:26

dambandit napisał(a): Użytkuję żarówki Philips Vision plus, chyba plus 50% , porównując je do zwykłych żarówek są znacznie lepsze . Światła jest znacznie więcej , jest też dużo bielsze niż w zwykłej żarówce .

Prawda, więcej i bielsze, świetnie się spisują przy dobrej pogodzie. A jak w deszczu, lub na mokrej nawierzchni? Bo ja mam w tym temacie złą opinię o żarówkach świecących na biało. Nie sprawdziły mi się w takich warunkach ani na moto, ani w samochodzie, +30% dają radę.
Co do żywotności mam je rok i żadna się nie przepaliła . Naprawde polecam porównałem to mając w jednym reflektorze vision plus w drugim zwykła żarówkę to ta zwykła świeciła tak jakby tak ktoś świeczke zapalił . Pisze tutaj o samochodzie teraz musze kupić do bandita .

W moim samochodzie pierwsza +50% spaliła się po trzech miesiącach. Może masz jednak +30%? Te stosuję i faktycznie ich żywotność jest satysfakcjonująca. Standardowa żarówka H7 pracuje ok. 330-550h, taka sama żarówka +50% zaledwie 100-300h.
To tylko moje doświadczenia i subiektywna opinia, każdy ma inną percepcję.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Redd » 29/3/2009, 15:00

A ja mam takie pytanko: Czy żarówka może się przepalić do połowy? Wiem że dziwnie to brzmi ale drugi raz mi się zdarzyło, że początkowo żarówka świeciła normalnie a teraz świeci słabiutko przy czym światło długie świeci całkiem normalnie. :shock: W dzień daje radę na zwykłym ale w nocy kompletnie nic nie widać i muszę jechać na długim.

A.. i czy mogę użyć żarówki H4 takiej jak używam w aucie czy są jakieś specjalne ..motocyklowe żarówki?
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
Avatar użytkownika
Redd
Świeżak
 
Posty: 312
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez t_racer_ » 29/3/2009, 15:56

Żarówki motocyklowe (otwórz link) znajdziesz na tej aukcji. Oczywiście można stosować "normalne" H4. Co do przepalenia do połowy, to czy przypadkiem nie przegrzewa Ci się kostka? W Cinqucento często kostka się smażyła i konektor w kostce, oraz płetwa żarówki się pokrywały tlenkami, które utrudniały przepływ prądu.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Raczek_6 » 29/3/2009, 20:46

A może ktoś tłustymi palcami dotyka bańki od H4 i dlatego gorzej świeci.
Żywotność żarówek H4 jest dużo dłuższa niż wspomnianych H7.
Wszystkie żarówki H4 pasują do motocykli.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez dambandit » 29/3/2009, 21:32

Ale np H4 jak miałem zwykłe to one po jakimś czasie po prostu jakby się wypalają , świecą ale znacznie słabiej .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Redd » 29/3/2009, 22:58

Nom tyle że u mnie to się zrobiło raczej nagle. Zamówiłem już tą motovision, nawet gdyby się okazało, że to coś z moto to i tak wymienię bo piszą że bezpieczniejsza :P Starą wkręcę do auta i sprawdzę czy świeci słabiej od drugiej. Jeśli nie to pokombinuję z elektryką.
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
Avatar użytkownika
Redd
Świeżak
 
Posty: 312
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez t_racer_ » 31/3/2009, 21:50

Napisz jak jÄ… przetestujesz :)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez YZF R1 » 1/4/2009, 01:41

Fajna sprawa xenon w motocyklu natomiast nie tanim kosztem bo ot porażka i żenada...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez limak14 » 1/4/2009, 19:55

Fajna, fajna... :) też bym chciał
Ale nie założył bym takiego z allegro - "xenon-zenon z allegro":)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Redd » 7/4/2009, 11:51

t_racer_ napisał(a):Napisz jak ją przetestujesz :)


Mam już żarówkę i muszę powiedzieć że świeci prawidłowo.. Aczkolwiek światło mogło by być mniej jasne ale nieco mocniejsze (te +20m widoczności nie robi specjalnej różnicy) No i w reflektorze widać pomarańczowe przebłyski ale jak to się sprawdza trzeba by raczej spytać kogoś kto nadjeżdża z naprzeciwka :wink:
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
Avatar użytkownika
Redd
Świeżak
 
Posty: 312
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez miskov » 30/4/2009, 15:46

vxxx
Ostatnio edytowano 30/4/2009, 15:49 przez miskov, łącznie edytowano 1 raz
Ten człowiek jest wolny, który żyje dla siebie, a nie dla innych.

YZF R6
Avatar użytkownika
miskov
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza

Postprzez miskov » 30/4/2009, 15:48

t_racer_ napisał(a):W kwestii pseudoksenonów. kliknij tu (otwórz link) i tu (otwórz link)
W skrócie, zakładanie żarnika ksenonowego do lampy na żarówki halogenowe jest bez sensu, bo żarnik emituje światło w innym punkcie reflektora, niż żarówka, więc światło rozkłada się zupełnie inaczej niż to zostało zaprojektowane. ......


No dobra okej ale co w przypadku gdy wsadzimy zarnik to lampy soczewkowej (np. r6 03-05) tutaj chyba soczewka dba o to aby światło było kierowane w odpowiednie miejsce i nie występuje tutaj to rozproszenie światła tak jak było pokazane w tym artykule. Prawda? czy może się myle?
Ten człowiek jest wolny, który żyje dla siebie, a nie dla innych.

YZF R6
Avatar użytkownika
miskov
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza

Następna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê