Xenon do badita
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Xenon do badita
mozna zamontowac lampe ksenonowa do bandita w wersji naked?
dajcie jakis link z alledrogo
dajcie jakis link z alledrogo

- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
można. ja mam bixenona u siebie. radze ci kupować z przetwornica slim. wejdzie za ten czarny trójkącik zboku na ramie co jest.
-
barti - Świeżak
- Posty: 160
- Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
W kwestii pseudoksenonów. kliknij tu (otwórz link) i tu (otwórz link)
W skrócie, zakładanie żarnika ksenonowego do lampy na żarówki halogenowe jest bez sensu, bo żarnik emituje światło w innym punkcie reflektora, niż żarówka, więc światło rozkłada się zupełnie inaczej niż to zostało zaprojektowane. Efekt? Oślepianie kierowców z jadących na przeciw nam, co jest niezgodna z przepisami. Taka modyfikacja sprawia, że pojazd (moto, czy katamaran ), jest w myśl przepisów niesprawny. To sprawia, że policja zatrzyma nam dowód rejestracyjny, a w razie wypadku ubezpieczyciel nie ma obowiązku wypłaty odszkodowania. Nie nabijaj kabzy oszustom. Piszą, o dopuszczeniach europejskich, ale to część prawdy. Tylko przetwornica ma jakieś dopuszczenia, ale dotyczą one bezpieczeństwa elektrycznego, czyli nie powinno nikogo popieścić prądem. Na drodze te żarniki są nielegalne.
W skrócie, zakładanie żarnika ksenonowego do lampy na żarówki halogenowe jest bez sensu, bo żarnik emituje światło w innym punkcie reflektora, niż żarówka, więc światło rozkłada się zupełnie inaczej niż to zostało zaprojektowane. Efekt? Oślepianie kierowców z jadących na przeciw nam, co jest niezgodna z przepisami. Taka modyfikacja sprawia, że pojazd (moto, czy katamaran ), jest w myśl przepisów niesprawny. To sprawia, że policja zatrzyma nam dowód rejestracyjny, a w razie wypadku ubezpieczyciel nie ma obowiązku wypłaty odszkodowania. Nie nabijaj kabzy oszustom. Piszą, o dopuszczeniach europejskich, ale to część prawdy. Tylko przetwornica ma jakieś dopuszczenia, ale dotyczą one bezpieczeństwa elektrycznego, czyli nie powinno nikogo popieścić prądem. Na drodze te żarniki są nielegalne.
Ostatnio edytowano 27/3/2009, 22:49 przez t_racer_, łącznie edytowano 7 razy
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
viewtopic.php?t=20118&highlight=xenon
viewtopic.php?t=30309&highlight=xenon
tu masz 2 posty
Moim zdaniem założenie takiego ksenonu z alledrogo jest niezbyt dobrym rozwiązaniem
Pamietaj, że na lampie powinno być oznaczenie odnośnie przystosowania jej go ksenonów
viewtopic.php?t=30309&highlight=xenon
tu masz 2 posty
Moim zdaniem założenie takiego ksenonu z alledrogo jest niezbyt dobrym rozwiązaniem
Pamietaj, że na lampie powinno być oznaczenie odnośnie przystosowania jej go ksenonów
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
no ok, pseudo xenony juz sobie wybiłem z głowy :p
ale pozostaje problem ze chciałbym wzmocnić oświetlenie drogi poniewaz kiedy jade w nocy nie oswietlona droga to kuresko jest ciemno i az sie boje zeby gdzies do rowu sie nie wpieprzyc
sa jakies zarówki typu H4 do motocykli ktore wzmacniaja oswietlenie drogi?
ale pozostaje problem ze chciałbym wzmocnić oświetlenie drogi poniewaz kiedy jade w nocy nie oswietlona droga to kuresko jest ciemno i az sie boje zeby gdzies do rowu sie nie wpieprzyc

sa jakies zarówki typu H4 do motocykli ktore wzmacniaja oswietlenie drogi?
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
Philips Motovision, Bluevision lub Osram Coolblue. Ewentualnie nowa lampa, gdzie szkło nie jest zżółkłe i odbłyśnik jest... no po prostu nowy 

-
MaRRiusz - Świeżak
- Posty: 369
- Dołączył(a): 14/12/2008, 08:49
- Lokalizacja: Warszawa
Większość żarówek dających więcej białego, lub niebieskiego światła nie sprawdza się podczas jazdy w deszczu, lub po mokrym asfalcie. Wrażenie jest takie jak by światło się rozpływało
polecam żarówki Philips +30%. Wszystkie które mają np. +50% charakteryzuje znaczne skrócenie żywotności i odporności na wibrację (polskie drogi). Ten spadek wytrzymałości wynika z tego, że większy strumień światła uzyskuje się przez podniesienie temperatury żarnika, co skraca jego żywotność. Moja rada, zacznij od ustawienia reflektora na stacji diagnostycznej. Pamiętaj by najpierw ustawić napięcie sprężyny tak jak zawsze gdy jeździsz sam, by po zmianie napięcia na większe podczas jazdy z plecaczkiem reflektor dalej świecił prawidłowo.

-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
t_racer_ napisał(a):Większość żarówek dających więcej białego, lub niebieskiego światła nie sprawdza się podczas jazdy w deszczu, lub po mokrym asfalcie. Wrażenie jest takie jak by światło się rozpływałopolecam żarówki Philips +30%. Wszystkie które mają np. +50% charakteryzuje znaczne skrócenie żywotności i odporności na wibrację (polskie drogi). Ten spadek wytrzymałości wynika z tego, że większy strumień światła uzyskuje się przez podniesienie temperatury żarnika, co skraca jego żywotność. Moja rada, zacznij od ustawienia reflektora na stacji diagnostycznej. Pamiętaj by najpierw ustawić napięcie sprężyny tak jak zawsze gdy jeździsz sam, by po zmianie napięcia na większe podczas jazdy z plecaczkiem reflektor dalej świecił prawidłowo.
Nie zgadzam się tutaj . Użytkuję żarówki Philips Vision plus, chyba plus 50% , porównując je do zwykłych żarówek są znacznie lepsze . Światła jest znacznie więcej , jest też dużo bielsze niż w zwykłej żarówce . Co do żywotności mam je rok i żadna się nie przepaliła . Naprawde polecam porównałem to mając w jednym reflektorze vision plus w drugim zwykła żarówkę to ta zwykła świeciła tak jakby tak ktoś świeczke zapalił . Pisze tutaj o samochodzie teraz musze kupić do bandita .
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
dambandit napisał(a): Użytkuję żarówki Philips Vision plus, chyba plus 50% , porównując je do zwykłych żarówek są znacznie lepsze . Światła jest znacznie więcej , jest też dużo bielsze niż w zwykłej żarówce .
Prawda, więcej i bielsze, świetnie się spisują przy dobrej pogodzie. A jak w deszczu, lub na mokrej nawierzchni? Bo ja mam w tym temacie złą opinię o żarówkach świecących na biało. Nie sprawdziły mi się w takich warunkach ani na moto, ani w samochodzie, +30% dają radę.
Co do żywotności mam je rok i żadna się nie przepaliła . Naprawde polecam porównałem to mając w jednym reflektorze vision plus w drugim zwykła żarówkę to ta zwykła świeciła tak jakby tak ktoś świeczke zapalił . Pisze tutaj o samochodzie teraz musze kupić do bandita .
W moim samochodzie pierwsza +50% spaliła się po trzech miesiącach. Może masz jednak +30%? Te stosuję i faktycznie ich żywotność jest satysfakcjonująca. Standardowa żarówka H7 pracuje ok. 330-550h, taka sama żarówka +50% zaledwie 100-300h.
To tylko moje doświadczenia i subiektywna opinia, każdy ma inną percepcję.
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
A ja mam takie pytanko: Czy żarówka może się przepalić do połowy? Wiem że dziwnie to brzmi ale drugi raz mi się zdarzyło, że początkowo żarówka świeciła normalnie a teraz świeci słabiutko przy czym światło długie świeci całkiem normalnie.
W dzień daje radę na zwykłym ale w nocy kompletnie nic nie widać i muszę jechać na długim.
A.. i czy mogę użyć żarówki H4 takiej jak używam w aucie czy są jakieś specjalne ..motocyklowe żarówki?

A.. i czy mogę użyć żarówki H4 takiej jak używam w aucie czy są jakieś specjalne ..motocyklowe żarówki?
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
-
Redd - Świeżak
- Posty: 312
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
- Lokalizacja: Gdańsk
Żarówki motocyklowe (otwórz link) znajdziesz na tej aukcji. Oczywiście można stosować "normalne" H4. Co do przepalenia do połowy, to czy przypadkiem nie przegrzewa Ci się kostka? W Cinqucento często kostka się smażyła i konektor w kostce, oraz płetwa żarówki się pokrywały tlenkami, które utrudniały przepływ prądu.
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
A może ktoś tłustymi palcami dotyka bańki od H4 i dlatego gorzej świeci.
Żywotność żarówek H4 jest dużo dłuższa niż wspomnianych H7.
Wszystkie żarówki H4 pasują do motocykli.
Żywotność żarówek H4 jest dużo dłuższa niż wspomnianych H7.
Wszystkie żarówki H4 pasują do motocykli.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Nom tyle że u mnie to się zrobiło raczej nagle. Zamówiłem już tą motovision, nawet gdyby się okazało, że to coś z moto to i tak wymienię bo piszą że bezpieczniejsza
Starą wkręcę do auta i sprawdzę czy świeci słabiej od drugiej. Jeśli nie to pokombinuję z elektryką.

http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
-
Redd - Świeżak
- Posty: 312
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
- Lokalizacja: Gdańsk
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Fajna, fajna...
też bym chciał
Ale nie założył bym takiego z allegro - "xenon-zenon z allegro":)

Ale nie założył bym takiego z allegro - "xenon-zenon z allegro":)
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
t_racer_ napisał(a):Napisz jak ją przetestujesz
Mam już żarówkę i muszę powiedzieć że świeci prawidłowo.. Aczkolwiek światło mogło by być mniej jasne ale nieco mocniejsze (te +20m widoczności nie robi specjalnej różnicy) No i w reflektorze widać pomarańczowe przebłyski ale jak to się sprawdza trzeba by raczej spytać kogoś kto nadjeżdża z naprzeciwka

http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
-
Redd - Świeżak
- Posty: 312
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
- Lokalizacja: Gdańsk
t_racer_ napisał(a):W kwestii pseudoksenonów. kliknij tu (otwórz link) i tu (otwórz link)
W skrócie, zakładanie żarnika ksenonowego do lampy na żarówki halogenowe jest bez sensu, bo żarnik emituje światło w innym punkcie reflektora, niż żarówka, więc światło rozkłada się zupełnie inaczej niż to zostało zaprojektowane. ......
No dobra okej ale co w przypadku gdy wsadzimy zarnik to lampy soczewkowej (np. r6 03-05) tutaj chyba soczewka dba o to aby światło było kierowane w odpowiednie miejsce i nie występuje tutaj to rozproszenie światła tak jak było pokazane w tym artykule. Prawda? czy może się myle?
Ten człowiek jest wolny, który żyje dla siebie, a nie dla innych.
YZF R6
YZF R6
-
miskov - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 1/8/2008, 22:52
- Lokalizacja: KRK / Wójtowa k. Biecza
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości