Zobacz wątek - Jaki Łańcuch zabezpieczający polecacie?
NAS Analytics TAG

Jaki Łańcuch zabezpieczający polecacie?

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Jaki Łańcuch zabezpieczający polecacie?

Postprzez Hans01 » 28/1/2016, 11:58

Jak w temacie.

Czy takie łańcuchy jakie to tu, to tam można spotkać po aukcjach, typu 2-u metrowy oxford za setke z hakiem mają sens? Są jakieś zasady przy wyborze których trzeba się trzymać? Ile w ogóle waży taki łańcuch zabezpieczający i czy ma rozmiary pozwalające upchnąć to w sakwie? Pytam o długie łańcuchy w okolicach 2 metrów.

Pozdrawiam.
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki


Postprzez kravec » 28/1/2016, 22:07

Generalnie polecane (testy to potwierdzają) są Abusy. Ale cenowo nie są zbytnio atrakcyjne. Choć według mnie lepiej dać za coś dużo, a to coś będzie spełniało swoją funkcję, niż dać mało i mieć atrapę.
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice


Postprzez Hans01 » 29/1/2016, 08:23

Jakość w tych rozwiązaniach jest tylko zero-jedynkowa? Tzn nie ma nic sensownego w pośrednich cenach? Długi łańcuch Abusa kosztuje... bardzo dużo.

Pozdrawiam.
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki

Postprzez Fugu » 29/1/2016, 10:15

Opcaj alternatywna - dobre ubezpieczenie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez RSSSS » 29/1/2016, 10:38

Fugu napisał(a):Opcaj alternatywna - dobre ubezpieczenie.


Bo jak pokazują filmiki w necie, przecięcie łańcucha to tylko kwestia czasu.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lagiboy » 29/1/2016, 18:15

na obecną chwilę łańcuch to tylko straszak, każdy deklarowany przez producenta czas na rozpracowanie łańcucha to ściema, dobrymi nożycami poniżej minuty facet ciął wszystkie łańcuchy także abusy... dodatkowo o łańcuchu - im krótszy tym lepszy, w dodatku zaożony ma wisieć a nie leżeć na glebie żeby nożyce nie miały punktu podparcia.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 29/1/2016, 19:33

Podłączę się do tematu: a co myślicie o blokadzie tarczy Abus Granit Detecto X Plus 8077 - warto?

Obrazek
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 29/1/2016, 20:53

blokada tarczy jest też jest straszakiem ale w tym wypadku dobra blokada to dobry odstraszacz, chociaż zdarzają się przypadki gdy moto z blokadą zostaje podniesione i załadowane na wana.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez kravec » 29/1/2016, 21:15

lagiboy napisał(a):blokada tarczy jest też jest straszakiem ale w tym wypadku dobra blokada to dobry odstraszacz, chociaż zdarzają się przypadki gdy moto z blokadą zostaje podniesione i załadowane na wana.


Przecież tak jest najczęściej chyba
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Zimny72 » 29/1/2016, 21:20

Bardziej myślałem o takiej blokadzie jako o formie alarmu. Parkuję zazwyczaj w miejscach publicznych, a ta blokada ma czujnik reagujący na poruszenie moto, więc jej celem byłoby głównie wystraszyć złodzieja, albo debili dosiadających się do moto.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Rura » 29/1/2016, 21:22

Jako odstraszacz - to dobra koncepcja, jako zabezpieczenie - może niekoniecznie.
Ja też myśle nad takim wyjcem tylko po to, żeby nieuprawnieni nie sadzali tyłków na koniu na ulicy, bo poza tym innej funkcji spełniać nie będzie.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lagiboy » 29/1/2016, 21:33

Obrazek
tak, jako straszak Abus jest dobry, w dodatku cięzko go zdjąć z tarczy bez klucza, szansa że złodziejowi się nie będzie chciało z tym pieprzyć jest spora. Bo jak wiadomo nie ma zabezpieczeń nie do obejścia, za to niektórę potrafią mocno zniechęcić. Uważam że dobra blokada jest wskazana, można też drugą gównianą założyć na tarczę tylnego koła.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez RSSSS » 30/1/2016, 10:39

Zimny72 napisał(a):Bardziej myślałem o takiej blokadzie jako o formie alarmu. Parkuję zazwyczaj w miejscach publicznych, a ta blokada ma czujnik reagujący na poruszenie moto, więc jej celem byłoby głównie wystraszyć złodzieja, albo debili dosiadających się do moto.


Ktoś tu kiedyś pisał, że dislocka można uciszyć gumą do żucia.
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Zimny72 » 30/1/2016, 22:36

***... najgorsze w tym, że producenci się nagłowią nad tym jak skonstruować dobre zabezpieczenie, my płacimy grubą kasę w nadziei że to zadziała, a wystarczy "patent z dupy" - taka guma do żucia - żeby wszystko wzięło w łeb.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Hans01 » 31/1/2016, 17:07

To może inaczej. Jedziecie samotnie na pętle 2k+ km. Kraje różne. Ubezpieczenie jest, ale bardziej potrzebne do ew assistance, bo nie chcę aby moto "zniknęło" gdy odsypiam na polu namiotowym, a parking 300 m. dalej. Na wała mi fakt, że wypłacą mi coś z AC jak właśnie zostałem w jakiejś pipidówie bez moto, 1kkm od domu ze zjeb* urlopem. Blokade z wyjcem mam, tyle, że to średnio chroni przed opcją "na wana". Jak byście sie za taki task zabrali?

Pozdrawiam.
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki

Postprzez lagiboy » 31/1/2016, 17:54

poszukałbym w okolicy parkingu strzeżonego, kogoś u kogo mógłbym zostawić motocykl na terenie prywatnym np w stodole. dobrym pomysłem jest spiąć 2 motocykle jak kogoś spotkasz kto też jedzie. Ja z reguły jak nocuje to zatrzymuje się w pensjonatach z ogrodzonym terenem i zamykaną bramą na noc, używam tylko disclock'a w pozostałych przypadkach stawiam motocykl tak żebym go widział z okna, zakładam disklock i żółtą jaskrawą linkę żeby było z daleka widać że jest zapięty, zamykam disclock zamkiem do wewnątrz koła tak że manipulacja przy nim jest mocno ograniczona, czasami nawet ciężko go odkluczyć ale wolę się 30 sekund z tym pierdzielić niż potem sobie pluć w brodę, że mi się nie chciało. dobrze jest przykryć moto czymś żeby nie było widać jak jest zabezpieczony, dodatkowo mam motocykl oznakowany Datatag'iem. w następnym planuje alarm i może jakiś niestandardowy immobilizer.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Hans01 » 31/1/2016, 21:08

"...motocykl oznakowany Datatag'iem"

Co to takiego?

EDIT:

Ok odkopałem, pytanie czy nie sensowniej było by to połączyć odrazu z modułem GPS... tylko kurde, to wszystko są metody nie bazujące na prewencji. Co najwyżej uprzykrzają życie złodziejowi i paserom...

Pozdrawiam.
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki

Postprzez mar111cin » 31/1/2016, 22:36

beast 8016
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez lagiboy » 31/1/2016, 23:09

oznakowanie datatag w teorii ma zapobiegać sprzedaży motocykla po kradzieży na części, w teorii oznaczeń jest tyle i takie że wyszukiwanie ich i usunięcie ich wszystkich w teorii jest niemożliwe a przynajmniej mega upierdliwe. Motocykl ma specjalne oznaczenia w formie naklejek że został oznaczony. W teorii widząc takie oznaczenie na motocyklu złodziej ma stwierdzić że mu się nie opyla go kraść.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez DedeRR » 17/2/2016, 18:29

Witam.

Jestem zainteresowany kupnem łańucha z serii Onguard Beast, które polecił Marcin.
W tej samej cenie mam do wyboru dwie opcje:
110cm łańcuch o średnicy ogniwa 14mm + kłódka w formie miniaturowego U-Locka
180cm łańcuch o średnicy ogniwa 12mm + standardowa kłódka.

Motocykl stałby na parkingu strzeżonym, do tego dokupiłbym sobie jakiegoś taniego disc locka i pokrowiec.
Ogólnie bardziej skłaniałem się ku grubszemu łańcuchowi, jednak zacząłem się zastanawiać, czy 110cm to wystarczająco by np. za ramę przypiąć moto do latarni?
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Następna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr