Ubiór - w czym najbezpieczniej?
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Pat123 napisał(a):1.Da sie w tym chodzic, zbroja nie krepuje ruchow
Mowisz o jezdzeniu w zbroi, a na niej nalozonej skorzanej kurtce z protektorami ? Czy zwyklej kurtce?
Pat123 napisał(a):Chcesz podyskutowac na temat materialow z jakich zrobione sa protektory do kombinezonow ( bez wzgledu czy tekstylnych czy skor ) ?
Norma EN 1621-1 jest jak lina bungie. Porownaj sobie portektory firmy Rukka z protektorami Alpinestars jakie zamiescil w focie powyzej „ pan wiewiorka “ osobiscie wolalbym sie wyglebic w Alpinstars niz w Rukka'ce. Jak myslisz skad producenci „porzadnych skor“ zakupuja garbowane skory – Pakistan + szycie w Chinach czy nawet w Pakistanie lub jakiejs innej swiatowej potedze ktora jest strzezona tajemnica firmy.
nie rozumiem tej wypowiedzi - chyba nie czytasz ze zrozumieniem - to ma się nijak do tego co powiedziałem. Kolega powiedział, że ma ograniczony budżet, i być może będzie chciał zakupić używki - a to (prawdopodobnie) eliminuje dobrej jakości skórę - poza tym sam mówisz, że wolałbyś się wyglebic w Alpinie niz w Rukka'ce. No i sam sobie przeczysz - wolałbyś wyglebić się w "porzadnej skórze", czyli np Alpinie, a za chwilę - że skóry dla nich są szyte w Pakistanie itd, czyli chciałeś chyba powiedzieć, że jakość wcale nie jest najlepsza.
- wh7n0t
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 26/8/2010, 09:58
nie wiem, ale jak dla mnie stosowanie zbroi pod kombinezon to przerost formy nad treścią. Żółw jak najbardziej ale zbroja...?
Nie słyszałem o tym żeby np. profesjonaliści stosowali taką kombinację, raczej lepiej swoje zadanie spełnia dobrze dopasowane kombi + żółw.
Nie słyszałem o tym żeby np. profesjonaliści stosowali taką kombinację, raczej lepiej swoje zadanie spełnia dobrze dopasowane kombi + żółw.
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
wh7n0t napisał(a):Pat123 napisał(a):1.Da sie w tym chodzic, zbroja nie krepuje ruchow
Mowisz o jezdzeniu w zbroi, a na niej nalozonej skorzanej kurtce z protektorami ? Czy zwyklej kurtce?
Kwestia kurtki i jej rozmiarow. Mam kilka skor ( motocyklowych ) gdzie moge zalozyc na zbroje mam tez kombinezon gdzie niestety wchodzi juz tylko zolw.wh7n0t napisał(a): Kolega powiedział, że ma ograniczony budżet, i być może będzie chciał zakupić używki - a to (prawdopodobnie) eliminuje dobrej jakości skórę - poza tym sam mówisz, że wolałbyś się wyglebic w Alpinie niz w Rukka'ce. No i sam sobie przeczysz - wolałbyś wyglebić się w "porzadnej skórze", czyli np Alpinie, a za chwilę - że skóry dla nich są szyte w Pakistanie itd, czyli chciałeś chyba powiedzieć, że jakość wcale nie jest najlepsza.
Nie zrozumielismy sie chyba, wiec wyjasnie, wolalbym kupic zbroje i do tego kurtke z lumpeksu niz jak to nazwales „ lepsza“ skore ( oczywiscie o odpowiedniej grubosci 1,2 – 1,4 mm w przypadku skory wolowej ).
Poszperaj w ncie gdtzie dzisiaj czolowka motocyklowej odzierzy szyje swoje kolekcje.sebasbox napisał(a):nie wiem, ale jak dla mnie stosowanie zbroi pod kombinezon to przerost formy nad treścią. Żółw jak najbardziej ale zbroja...?
Nie słyszałem o tym żeby np. profesjonaliści stosowali taką kombinację, raczej lepiej swoje zadanie spełnia dobrze dopasowane kombi + żółw.
Pytanie tylko w jakich warunkach smigaja profesjonalisci ? Z tego co sie orietuje to na ttorze, a wiekszosc z nich prywatnie wogole nie wsiada na motocykl bo jest to dla NICH ( i ich ubezpieczycieli ) za bardzo niebezpieczne. Dla mnie nie jest t przerost formy nad trescia, moze dlatego, ze juz zostalem zgarniety przez puche a wrazenia do dziisiaj pozostaly w pamieci, zdjecia posiniadczonej nogi zreszta tez.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
Pat123 napisał(a):Pytanie tylko w jakich warunkach smigaja profesjonalisci ? Z tego co sie orietuje to na ttorze, a wiekszosc z nich prywatnie wogole nie wsiada na motocykl bo jest to dla NICH ( i ich ubezpieczycieli ) za bardzo niebezpieczne. Dla mnie nie jest t przerost formy nad trescia, moze dlatego, ze juz zostalem zgarniety przez puche a wrazenia do dziisiaj pozostaly w pamieci, zdjecia posiniadczonej nogi zreszta tez.
a to na torze mają jakiś bardziej miękki asfalt, który nie robi krzywdy w trakcie wypadku czy co?
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
sebasbox napisał(a):a to na torze mają jakiś bardziej miękki asfalt, który nie robi krzywdy w trakcie wypadku czy co?
Seba, ty moze zamknij kompa i wyjdz na ulice, jak sie rozgladniesz to moze zauwazysz te drzewa krore rosna w miastach i na terenie niezabudowanym, moze jak wyterzysz wzrok, dojrzysz krawezniki, a jak zalozysz okulary to ujzysz, ze na ulicy oprocz motocykli w ruchu biora inne pojazdy takie jak ciezarowki, autobusy, auta, tramwaje, slepi piesi. Rozumiem ze Ty spotykasz to na torze – zzdradzisz tajemnice po jakim torze jezdzisz ? Moze tor Warszawa albo Tor Gdansk ?
Rozumiem, ze dla Ciebie nie robi roznicy, czy zakrety w „polu razenia“ ( obok nich ) jest trawa i piasek a nie rowy melioracyjne czy krawezniki. Mam wyszczegolniac dalej czy Ci wystarczy ?

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
pat, czy uważasz że zbroja zapewni Ci lepsze bezpieczeństwo niż kombinezon przy spotkaniu z drzewem, samochodem czy autobusem?
przy prędkościach z jakimi się poruszamy w przypadku dzwona/gleby jeśli trafisz w stałą przeszkodę np. drzewo czy słup to niewiele pomoże Ci ani kombinezon ani zbroja.
Kombi czy też zbroja tak naprawdę zabezpiecza się przed upadkiem na asfalt i ślizganie/turlanie się po nim...a do tego uważam że jednak bardziej nadaje się kombi.

przy prędkościach z jakimi się poruszamy w przypadku dzwona/gleby jeśli trafisz w stałą przeszkodę np. drzewo czy słup to niewiele pomoże Ci ani kombinezon ani zbroja.
Kombi czy też zbroja tak naprawdę zabezpiecza się przed upadkiem na asfalt i ślizganie/turlanie się po nim...a do tego uważam że jednak bardziej nadaje się kombi.

- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
sebasbox napisał(a):czy uważasz że zbroja zapewni Ci lepsze bezpieczeństwo niż kombinezon przy spotkaniu z drzewem, samochodem czy autobusem?
Kwestia predkosci, badz pewien, ze przy tych kodeksowych obrazenia beda mniejsze.
sebasbox napisał(a):przy prędkościach z jakimi się poruszamy w przypadku dzwona/gleby jeśli trafisz w stałą przeszkodę np. drzewo czy słup to niewiele pomoże Ci ani kombinezon ani zbroja.
To napewno
sebasbox napisał(a):Kombi czy też zbroja tak naprawdę zabezpiecza się przed upadkiem na asfalt i ślizganie/turlanie się po nim...a do tego uważam że jednak bardziej nadaje się kombi.
Tu mam zupelnie inne zdanie, jak kiedys konkretnie spadniesz na biodro , kolano czy obojczyk to bedziemy mogli podyskutoowac. Ja spadlem na obojczyk ( enduro ) w standardowym naramienniku , czulem go jeszcze przez nastepnych 8 miesiecy – nie byl uszkodzony. W przypadku zbroi wygladalo to juz nieco odmiennie bul i jego dlugoterminowosc byla zupeeeeelnie inna.
W przypadku biodra radzilbym obejrzec sobie protektpry w jakie wyposazone sa standardowe spodnie skorzane oraz jakie zabezpieczenie daja w czasie zwyklego spadniecia z motocykla i uderzeniem biodrem o asfalt, standardowe zabiezpieczenie jest mniej niz zero.
Nie musze chyba dodawac jakie obrazenia beda po zurlaniu sie i uderzeniu np.jakimkolwiek stawem w kraweznik czy inny przedmiot w ruchu nawet miejskim.

- Pat123
- Świeżak
- Posty: 359
- Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11
nie wiem jak inni ale ja nie poto kupowałem duze moto zeby jezdzic po miescie 40/50 km tak jak ty sugerujesz bo w takim wypadku to na rower tez ubierasz zbroje skore i kask bo rowerem jak sie postarasz to spokojnie 40km pociagniesz
GSX 750F
-
eryk79 - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
- Lokalizacja: szczecin police nowe warpno
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości