Zobacz wątek - Ubiór - w czym najbezpieczniej?
NAS Analytics TAG

Ubiór - w czym najbezpieczniej?

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Postprzez wh7n0t » 6/10/2010, 13:24

Pat123 napisał(a):1.Da sie w tym chodzic, zbroja nie krepuje ruchow


Mowisz o jezdzeniu w zbroi, a na niej nalozonej skorzanej kurtce z protektorami ? Czy zwyklej kurtce?

Pat123 napisał(a):Chcesz podyskutowac na temat materialow z jakich zrobione sa protektory do kombinezonow ( bez wzgledu czy tekstylnych czy skor ) ?

Norma EN 1621-1 jest jak lina bungie. Porownaj sobie portektory firmy Rukka z protektorami Alpinestars jakie zamiescil w focie powyzej „ pan wiewiorka “ osobiscie wolalbym sie wyglebic w Alpinstars niz w Rukka'ce. Jak myslisz skad producenci „porzadnych skor“ zakupuja garbowane skory – Pakistan + szycie w Chinach czy nawet w Pakistanie lub jakiejs innej swiatowej potedze ktora jest strzezona tajemnica firmy.


nie rozumiem tej wypowiedzi - chyba nie czytasz ze zrozumieniem - to ma się nijak do tego co powiedziałem. Kolega powiedział, że ma ograniczony budżet, i być może będzie chciał zakupić używki - a to (prawdopodobnie) eliminuje dobrej jakości skórę - poza tym sam mówisz, że wolałbyś się wyglebic w Alpinie niz w Rukka'ce. No i sam sobie przeczysz - wolałbyś wyglebić się w "porzadnej skórze", czyli np Alpinie, a za chwilę - że skóry dla nich są szyte w Pakistanie itd, czyli chciałeś chyba powiedzieć, że jakość wcale nie jest najlepsza.
wh7n0t
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26/8/2010, 09:58


Postprzez sebasbox » 6/10/2010, 13:32

nie wiem, ale jak dla mnie stosowanie zbroi pod kombinezon to przerost formy nad treścią. Żółw jak najbardziej ale zbroja...?
Nie słyszałem o tym żeby np. profesjonaliści stosowali taką kombinację, raczej lepiej swoje zadanie spełnia dobrze dopasowane kombi + żółw.
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07


Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 14:45

wh7n0t napisał(a):
Pat123 napisał(a):1.Da sie w tym chodzic, zbroja nie krepuje ruchow


Mowisz o jezdzeniu w zbroi, a na niej nalozonej skorzanej kurtce z protektorami ? Czy zwyklej kurtce?

Kwestia kurtki i jej rozmiarow. Mam kilka skor ( motocyklowych ) gdzie moge zalozyc na zbroje mam tez kombinezon gdzie niestety wchodzi juz tylko zolw.

wh7n0t napisał(a): Kolega powiedział, że ma ograniczony budżet, i być może będzie chciał zakupić używki - a to (prawdopodobnie) eliminuje dobrej jakości skórę - poza tym sam mówisz, że wolałbyś się wyglebic w Alpinie niz w Rukka'ce. No i sam sobie przeczysz - wolałbyś wyglebić się w "porzadnej skórze", czyli np Alpinie, a za chwilę - że skóry dla nich są szyte w Pakistanie itd, czyli chciałeś chyba powiedzieć, że jakość wcale nie jest najlepsza.


Nie zrozumielismy sie chyba, wiec wyjasnie, wolalbym kupic zbroje i do tego kurtke z lumpeksu niz jak to nazwales „ lepsza“ skore ( oczywiscie o odpowiedniej grubosci 1,2 – 1,4 mm w przypadku skory wolowej ).

Poszperaj w ncie gdtzie dzisiaj czolowka motocyklowej odzierzy szyje swoje kolekcje.

sebasbox napisał(a):nie wiem, ale jak dla mnie stosowanie zbroi pod kombinezon to przerost formy nad treścią. Żółw jak najbardziej ale zbroja...?
Nie słyszałem o tym żeby np. profesjonaliści stosowali taką kombinację, raczej lepiej swoje zadanie spełnia dobrze dopasowane kombi + żółw.


Pytanie tylko w jakich warunkach smigaja profesjonalisci ? Z tego co sie orietuje to na ttorze, a wiekszosc z nich prywatnie wogole nie wsiada na motocykl bo jest to dla NICH ( i ich ubezpieczycieli ) za bardzo niebezpieczne. Dla mnie nie jest t przerost formy nad trescia, moze dlatego, ze juz zostalem zgarniety przez puche a wrazenia do dziisiaj pozostaly w pamieci, zdjecia posiniadczonej nogi zreszta tez.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez fandzoilisz » 6/10/2010, 16:18

zbroja + na to zwykła kurtka
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez sebasbox » 6/10/2010, 16:31

Pat123 napisał(a):Pytanie tylko w jakich warunkach smigaja profesjonalisci ? Z tego co sie orietuje to na ttorze, a wiekszosc z nich prywatnie wogole nie wsiada na motocykl bo jest to dla NICH ( i ich ubezpieczycieli ) za bardzo niebezpieczne. Dla mnie nie jest t przerost formy nad trescia, moze dlatego, ze juz zostalem zgarniety przez puche a wrazenia do dziisiaj pozostaly w pamieci, zdjecia posiniadczonej nogi zreszta tez.

:wink:


a to na torze mają jakiś bardziej miękki asfalt, który nie robi krzywdy w trakcie wypadku czy co?
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 17:37

sebasbox napisał(a):a to na torze mają jakiś bardziej miękki asfalt, który nie robi krzywdy w trakcie wypadku czy co?


Seba, ty moze zamknij kompa i wyjdz na ulice, jak sie rozgladniesz to moze zauwazysz te drzewa krore rosna w miastach i na terenie niezabudowanym, moze jak wyterzysz wzrok, dojrzysz krawezniki, a jak zalozysz okulary to ujzysz, ze na ulicy oprocz motocykli w ruchu biora inne pojazdy takie jak ciezarowki, autobusy, auta, tramwaje, slepi piesi. Rozumiem ze Ty spotykasz to na torze – zzdradzisz tajemnice po jakim torze jezdzisz ? Moze tor Warszawa albo Tor Gdansk ?

Rozumiem, ze dla Ciebie nie robi roznicy, czy zakrety w „polu razenia“ ( obok nich ) jest trawa i piasek a nie rowy melioracyjne czy krawezniki. Mam wyszczegolniac dalej czy Ci wystarczy ?

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez sebasbox » 6/10/2010, 19:00

pat, czy uważasz że zbroja zapewni Ci lepsze bezpieczeństwo niż kombinezon przy spotkaniu z drzewem, samochodem czy autobusem?
przy prędkościach z jakimi się poruszamy w przypadku dzwona/gleby jeśli trafisz w stałą przeszkodę np. drzewo czy słup to niewiele pomoże Ci ani kombinezon ani zbroja.
Kombi czy też zbroja tak naprawdę zabezpiecza się przed upadkiem na asfalt i ślizganie/turlanie się po nim...a do tego uważam że jednak bardziej nadaje się kombi.
:wink:
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez Pat123 » 6/10/2010, 19:55

sebasbox napisał(a):czy uważasz że zbroja zapewni Ci lepsze bezpieczeństwo niż kombinezon przy spotkaniu z drzewem, samochodem czy autobusem?


Kwestia predkosci, badz pewien, ze przy tych kodeksowych obrazenia beda mniejsze.

sebasbox napisał(a):przy prędkościach z jakimi się poruszamy w przypadku dzwona/gleby jeśli trafisz w stałą przeszkodę np. drzewo czy słup to niewiele pomoże Ci ani kombinezon ani zbroja.


To napewno

sebasbox napisał(a):Kombi czy też zbroja tak naprawdę zabezpiecza się przed upadkiem na asfalt i ślizganie/turlanie się po nim...a do tego uważam że jednak bardziej nadaje się kombi.


Tu mam zupelnie inne zdanie, jak kiedys konkretnie spadniesz na biodro , kolano czy obojczyk to bedziemy mogli podyskutoowac. Ja spadlem na obojczyk ( enduro ) w standardowym naramienniku , czulem go jeszcze przez nastepnych 8 miesiecy – nie byl uszkodzony. W przypadku zbroi wygladalo to juz nieco odmiennie bul i jego dlugoterminowosc byla zupeeeeelnie inna.

W przypadku biodra radzilbym obejrzec sobie protektpry w jakie wyposazone sa standardowe spodnie skorzane oraz jakie zabezpieczenie daja w czasie zwyklego spadniecia z motocykla i uderzeniem biodrem o asfalt, standardowe zabiezpieczenie jest mniej niz zero.

Nie musze chyba dodawac jakie obrazenia beda po zurlaniu sie i uderzeniu np.jakimkolwiek stawem w kraweznik czy inny przedmiot w ruchu nawet miejskim.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez eryk79 » 10/10/2010, 15:57

nie wiem jak inni ale ja nie poto kupowałem duze moto zeby jezdzic po miescie 40/50 km tak jak ty sugerujesz bo w takim wypadku to na rower tez ubierasz zbroje skore i kask bo rowerem jak sie postarasz to spokojnie 40km pociagniesz
GSX 750F
Avatar użytkownika
eryk79
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
Lokalizacja: szczecin police nowe warpno

Poprzednia strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê