Jaki kask ?
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Jaki kask ?
Witam wszystkich
Mam takie pytanie szukam kasku /
1 http://www.helmetcity.co.uk/products/Sc ... -Blue.html
a drugi :http://www.fc-moto.de/HJC-RPHA-ST-Ruga
Ktory waszym zdaniem jest lepszy lub polecice cos innego?
Mam takie pytanie szukam kasku /
1 http://www.helmetcity.co.uk/products/Sc ... -Blue.html
a drugi :http://www.fc-moto.de/HJC-RPHA-ST-Ruga
Ktory waszym zdaniem jest lepszy lub polecice cos innego?
- danybe
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/4/2014, 16:32
- Lokalizacja: bruksela
Miałem chrapkę na RPHA-ST, ale porównywałem go sobie ze Sharkiem Speed-R, który jest trochę tańszy, a jakościowo nie dopatrzyłem się jakoś szczególnie różnicy, a w sharku spodobały mi się szczególnie dwie rzeczy...świetna blenda i bezstopniowy system otwierania wizjera, trochę wkurza "ząbek" do otwierania wizjera bo jest po prostu malutki, a i pinlock -w zestawie- jest rzeczą obowiązkową bo wizjer ma tendencje do parowania. RPHA to w zasadzie ta sama liga a kosztuje jednak trochę więcej pieniążków.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Glenroy napisał(a):a jakościowo nie dopatrzyłem się jakoś szczególnie różnicy, a
Przecież shark jest zrobiny z włókna szklanego. To całkiem inna liga.
Parzysz na blende w kasku? Kask ma Ci ochronić głowę, dopiero potem patrzysz na takie pierdoły jak blenda.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Ja mam HJC RPHA-ST-RUGA dokładnie. Nie miałem możliwości przymierzenia się do Shuberta ale powiem Ci o moich doświadczeniach z HJC.
Kupiłem go przed wyjazdem do Polski. pierwsze co mnie martwił oto ten zameczek do otwierania. okazało się że działa fantastycznie, w niczym nie przeszkadza. otwiera się to bez problemu. Blenda nie jest zbyt ciemna ale daje radę. Fakt że w słoneczny dzień działa słabo.
mam drugi shoei x-spirita II i do niego mogę go tylko porównać.
HJC jest bardzo wygodny, przejechałem w nim jednego dnia 1300km i nie odczułem żadnego, absolutnie żadnego dyskomfortu na głowie. wentylacja jest bardzo dobra nawet jak pozamykasz wszystkie nawiewy to też powietrze krąży, co ma swoje minusy gdy robi się chłodniej, wtedy lepiej mieć kominiarkę.
Aerodynamicznie jest w porządku, aczkolwiek nie jest to mistrzostwo świata. do tego dochodzi świst i huczenie powietrza powyżej 100km/h. Na testach ma opinię bardzo cichego tymczasem x-spirit jest od niego cichszy...
dodatkowo HJC nie oferuje takiego pola widzenia jak x-spirit. zakres pola widzenia w tył jest wyraźnie mniejszy.
Szczerze powiedziawszy to jeśli miałbym kupować drugi raz to dopłaciłbym jeszcze połowę tego do Shoei GT Air.
podsumowując. kask jest mega wygodny, ale w innych parametrach dupy nie urywa no i obowiązkowo zatyczki do uszy w trasę i coś na głowę w chłodniejsze dni. na codzień do pracy i do kręcenia po mieście biorę spirita.
Jeśli miałbym wybierać z tych dwóch to brałbym shubertha. Mimo że nie miałem z nim jeszcze styczności to myślę że jakościowo wypada lepiej mimo wszystko. Nie jestem do końca zadowolony z HJC ale nie mogę powiedzieć że go nie lubię
Kupiłem go przed wyjazdem do Polski. pierwsze co mnie martwił oto ten zameczek do otwierania. okazało się że działa fantastycznie, w niczym nie przeszkadza. otwiera się to bez problemu. Blenda nie jest zbyt ciemna ale daje radę. Fakt że w słoneczny dzień działa słabo.
mam drugi shoei x-spirita II i do niego mogę go tylko porównać.
HJC jest bardzo wygodny, przejechałem w nim jednego dnia 1300km i nie odczułem żadnego, absolutnie żadnego dyskomfortu na głowie. wentylacja jest bardzo dobra nawet jak pozamykasz wszystkie nawiewy to też powietrze krąży, co ma swoje minusy gdy robi się chłodniej, wtedy lepiej mieć kominiarkę.
Aerodynamicznie jest w porządku, aczkolwiek nie jest to mistrzostwo świata. do tego dochodzi świst i huczenie powietrza powyżej 100km/h. Na testach ma opinię bardzo cichego tymczasem x-spirit jest od niego cichszy...
dodatkowo HJC nie oferuje takiego pola widzenia jak x-spirit. zakres pola widzenia w tył jest wyraźnie mniejszy.
Szczerze powiedziawszy to jeśli miałbym kupować drugi raz to dopłaciłbym jeszcze połowę tego do Shoei GT Air.
podsumowując. kask jest mega wygodny, ale w innych parametrach dupy nie urywa no i obowiązkowo zatyczki do uszy w trasę i coś na głowę w chłodniejsze dni. na codzień do pracy i do kręcenia po mieście biorę spirita.
Jeśli miałbym wybierać z tych dwóch to brałbym shubertha. Mimo że nie miałem z nim jeszcze styczności to myślę że jakościowo wypada lepiej mimo wszystko. Nie jestem do końca zadowolony z HJC ale nie mogę powiedzieć że go nie lubię

black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Karol20 napisał(a):Glenroy napisał(a):a jakościowo nie dopatrzyłem się jakoś szczególnie różnicy, a
Przecież shark jest zrobiny z włókna szklanego. To całkiem inna liga.
Parzysz na blende w kasku? Kask ma Ci ochronić głowę, dopiero potem patrzysz na takie pierdoły jak blenda.
Dane ze stron producentów:
RPHA-ST - Innovative Fiberglass Composite
Speed-R - Fiberglass Composite
Tak, patrzę na blendę, patrzę czy mi jest w nim wygodnie i ogólnie oceniam komfort, RPHA to świetny kask, ale Speed-R jest równie dobry, z tym, że dla mnie ma kilka lepszych, jak to nazwałeś, pierdół i koniec

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Zależy co kto od kasku oczekuje. Dla mnie trochę nietrafiony zakup. Wole wziąć drugi wizjer niż mieć blendę. Ale dowiedziałem się tego dopiero później. Są według mnie lepsze pozycje niż rpha-st do moich potrzeb.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Glenroy napisał(a):Dane ze stron producentów:
RPHA-ST - Innovative Fiberglass Composite
Nie ma o tym słowa na stronie producenta. Poczytaj sobie co to jest PIM.
Masz tu link do strony producenta: http://hjchelmets.com/hjca/rphast_rugal, albo do oryginalu
http://www.hjc-helmet.com/index1.html
ani tu ani tu Twoich słów nie ma.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Karol20 napisał(a):Karol20 napisał(a):Poczytaj sobie co to jest PIM.
To jest ładna nazwa reklamowa jak 90% skrótów podawanych przy produktach. Jak ktoś pokaże Ci kask z włókna węglowego i drugi kask wyprodukowany z CF z dodatkiem ABC, DEF, GHI i JKM to kupisz ten drugi bo ma fajniejsze skróty literowe?
. Wybacz mi proszę, że po prostu nie wierzę w reklamowe pieprzenie o dupie marynie a po prostu wyciągam wnioski na podstawie własnych obserwacji, głównym komponentem kasku nadal pozostaje włókno szklane.
A skoro shark ma moim zdaniem lepszą aerodynamikę, wizjer i blendę, to dlaczego miał bym dopłacać kilka stów do HJC w którym te elementy mi akurat nie pasowały? Bo to HJC? Bo ma PIM, który przy glebie przy tych 140km/h da mi tyle samo co poduszka powietrzna w samochodzie przy czołówce z ciężarówką?.
Uwierz mi, że kaski o 1/3 tańsze od tych, wcale gorzej nie chronią głowy.
Karol20 napisał(a):Twoich słów nie ma.
To nie są moje słowa, a kogoś, kto sporządzał opis tegoż kasku.
http://www.hjc-helmets.uk.com/rpha/16-r ... els-murano
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Glenroy napisał(a): Bo ma PIM, który przy glebie przy tych 140km/h da mi tyle samo co poduszka powietrzna w samochodzie przy czołówce z ciężarówką?.
Uwierz mi, że kaski o 1/3 tańsze od tych, wcale gorzej nie chronią głowy.
Acha, HJC wygrywa więkoszść testów przez dobry marketing? Akurat z tym to się nie zgodzę przy 140 gleba jest spokojnie do "ogarnięcia". Tego nawet nie ma co prównywać.
Testy sÄ… raczej jednoznaczne.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Karol20 napisał(a):Acha, HJC wygrywa więkoszść testów przez dobry marketing?
Karol20 napisał(a):Testy są raczej jednoznaczne.



Niestety prawda jest taka, że takie magazyny to doskonała forma reklamy, tym bardziej, że lemingi łykają wszystko co jest tam napisane jak świętą książeczkę.
Przedstaw mi proszę swoje argumenty za i przeciw, oparte na swoich obserwacjach a nie wyczytane w jakimś kolorowym czasopiśmie, tak żebyśmy mogli toczyć rzeczową dyskusję a nie dyskusję "wyczytałem w gazecie vs. wiem co miałem na głowie".
Karol20 napisał(a):Akurat z tym to się nie zgodzę przy 140 gleba jest spokojnie do "ogarnięcia". Tego nawet nie ma co prównywać.
Szczególnie podczas bliskiego kontaktu z twardą przeszkodą

Dobra, koniec offtopu bo zaraz przybiegnie admin i zacznie się rzeź w temacie

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Karol20 napisał(a):Glenroy napisał(a):Przedstaw mi proszę swoje argumenty za i przeciw, oparte na swoich obserwacjach a nie wyczytane w jakimś kolorowym czasopiśmie, t
100 metrów głową po asfalcie wystarczy?
To często się przewracasz skoro jesteś w stanie porównać mi 100m po asfalcie w obydwu produktach

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Karol20 napisał(a):Glenroy napisał(a):Przedstaw mi proszę swoje argumenty za i przeciw, oparte na swoich obserwacjach a nie wyczytane w jakimś kolorowym czasopiśmie, t
100 metrów głową po asfalcie wystarczy?
Przebijam! 200metrów w K3 basic za 3 stówy


Akurat szorowanie jest mało miarodajne, więc przebijam jeszcze bardziej - strzał w passata w normalnym K3 za niecałe 5 stów, efekt ten sam

Materiał to hiperwytrzymały, materiał kompozytowy składający się polimerów syntetycznych spienionego poliestru i zeszklnego akrylu, nakładanego metodą napryskową xD
Każdy kask to styropian i skorupa, karbon jest fajny bo lżejszy, wytrzymałość skorupy na uderzenia to bardziej kwestia konstrukcji, tak jak rama z aluminium vs rama ze stali, a nie większego bezpieczeństwa, cała reszta to marketingowy bełkot.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invi napisał(a):Każdy kask to styropian i skorupa, karbon jest fajny bo lżejszy, wytrzymałość skorupy na uderzenia to bardziej kwestia konstrukcji, tak jak rama z aluminium vs rama ze stali, a nie większego bezpieczeństwa, cała reszta to marketingowy bełkot.
Amen!

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Glenroy napisał(a):Amen!
Amen = niech sie stanie. Kompletnie nie rozumiem o co Ci chodzi....
Invi napisał(a):Każdy kask to styropian i skorupa, karbon jest fajny bo lżejszy, wytrzymałość skorupy na uderzenia to bardziej kwestia konstrukcji,
Serio? Jak mi troszke inny material da 0.01% szansy wiecej na wyjscie calo z wypadu dam za niego 3 razy wiecej.
Wychodzi na to, ze Tigery sa tez bardzo dobrymi kaskami - w koncu kask to tylko styropian i jakis inny malo wazny material.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
po pewnym poziomie cenowym można oczekiwać chyba już tylko lepszych materiałów wykończeniowych i lepszego komfortu oraz lepszego serwisu. jak kogoś stać na najwyższą półkę to dlaczego nie? niektórym bez różnicy czy je prosiaka, łososia czy łosia, dla innych będzie to miało znaczenie. najważniejsze to mieć wybór. Ja osobiście wolę shoei i nie mam nic przeciwko innym którzy chcą sharka czy hjc. dobrze że jest wybór. a co do strzału przy 140 to chyba marne szanse z tego wyjść jeśli to przeszkoda stała, choćbyś miał kask za 300tys funtów. nawet jeśli kask ochroni głowę to przeciążenie rozpieprzy Ci mózg o czaszkę. I nie wydaje mi się, że Glenroy miał na myśli asfalt. chyba raczej coś pokroju filar, drzewo, słup.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Nie róbcie wywodów o glebach przy 140km/h bo to jest kwestia szczęścia czy o coś przydzwonimy, jak, pod jakim kątem itd.
Prawda jest taka że RPHA ST w testach łoi Speed-R'a raczej, ale to nie znaczy że nie będzie kogoś komu lepiej przypasi Shark. To nie jest zły kask. Jeśli lepiej leży na głowie to jak najbardziej brać Speed-R'a, którego pewnie da się wyrwać taniej. Kaski według mnie porównywalne- nie ma takiej różnicy jak między sławnym S900 a IS-17 bo tam niestety- jakby Sharka nie bronić... dużo mu brakuje. A Speed-R to całkiem fajny kask. Możemy oczywiście walić że najlepiej GT-Air'a wziąć. Ok.. Shoei- wiadomo- marka sama w sobie- i nie pitolić mi tutaj że płacimy za znaczek- może i tak- ale mam to w nosie bo to jedne z najlepiej zrobionych kasków na świecie- dodać Araia, może Schubertha (nie mam z nimi "doświadczenia"), wyższe modele Suomy i może wyższe modele X-lite. Ale przykładowo nie kupiłbym takiego GT-Aira, a wziąłbym RPHA-ST- czemu? Ano temu że komuś w Shoei się coś pomieszało i jak XR-1100 leżał jeszcze idealnie to z nowych nic nie leży mi dobrze- ani NXR, ani GT-Air, na dobrą sprawę nawet Multitec lepiej mi leżał niż Neotec. Więc jest to gadka szmatka- bierze się to co lepiej pasuje, a tutaj możemy pisać na co warto zwrócić uwagę. A warto i na RPHA-ST i na Speed-R'a.
Prawda jest taka że RPHA ST w testach łoi Speed-R'a raczej, ale to nie znaczy że nie będzie kogoś komu lepiej przypasi Shark. To nie jest zły kask. Jeśli lepiej leży na głowie to jak najbardziej brać Speed-R'a, którego pewnie da się wyrwać taniej. Kaski według mnie porównywalne- nie ma takiej różnicy jak między sławnym S900 a IS-17 bo tam niestety- jakby Sharka nie bronić... dużo mu brakuje. A Speed-R to całkiem fajny kask. Możemy oczywiście walić że najlepiej GT-Air'a wziąć. Ok.. Shoei- wiadomo- marka sama w sobie- i nie pitolić mi tutaj że płacimy za znaczek- może i tak- ale mam to w nosie bo to jedne z najlepiej zrobionych kasków na świecie- dodać Araia, może Schubertha (nie mam z nimi "doświadczenia"), wyższe modele Suomy i może wyższe modele X-lite. Ale przykładowo nie kupiłbym takiego GT-Aira, a wziąłbym RPHA-ST- czemu? Ano temu że komuś w Shoei się coś pomieszało i jak XR-1100 leżał jeszcze idealnie to z nowych nic nie leży mi dobrze- ani NXR, ani GT-Air, na dobrą sprawę nawet Multitec lepiej mi leżał niż Neotec. Więc jest to gadka szmatka- bierze się to co lepiej pasuje, a tutaj możemy pisać na co warto zwrócić uwagę. A warto i na RPHA-ST i na Speed-R'a.
-
kravec - Administrator
- Posty: 5571
- Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
- Lokalizacja: Pabianice
Nie będę wchodził w szczegóły co do budowy skorupy, ale ja RPHA wybrałem tylko dlatego że leżał znacznie lepiej niż SPEED-R i to jest główny powód dla którego kupu się dany kaski. Wątpię że ktoś kto planuje kupić kask wybierze mniej wygodny garnek tylko dlatego że ma np blendę czy inną pierdołę. Mówię tutaj o kaskach z podobnej półki cenowej. Dalsza dyskusja chyba nie ma sensu 

Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości