Zobacz wątek - używane opony z toru nadaja sie na szose??
NAS Analytics TAG

używane opony z toru nadaja sie na szose??

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Postprzez grzybek124 » 25/2/2010, 21:52

Fajnie, że zapisaleś się na kursy do Kulika. Ja bylem w pro-motorze ale nie pytalem Marka o potorówki. W najbliższym czasie zapytam, co on o tym sądzi. Sam jestem ciekaw. Byleś na kursach u Tomka i nie zamykasz opony? Dla mnie jest to coś dziwnego. Jeździsz gdzieś czasem poćwiczyć, na jakiś parking lub znaną trasę? Ja po kursach nie mam problemu żeby zamknąć oponę na lekko wilgotnej kostce brukowej, chociaż prawdziwymi motocyklami jeżdżę od niedawna. Tylko oponki mam dobre (pilot powery). Teraz zamierzam kupić potorówki i zobaczymy czy też nie będzie problemów :P
FZR 1000
Avatar użytkownika
grzybek124
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
Lokalizacja: wiocha


Postprzez borewicz » 26/2/2010, 10:18

czester raz już ci mówiłem, że zbyt ciasny beret nosisz, z tego powodu tylko niezbędne komórki pracują, te od pierwotnych instynktów (sranie, lanie, oddychanie i jedzenie)

melvin twe ataki to jedynie frustracja życiowa - pzdr

grzybku już raz mówiłem, że musisz do podstawówki się cofnąć i nadrobić braki, sarkazmu od prawdy nie odróżniasz - tu chodzi mi o te moje winkle i prędkości maxymalne

tylko u nas w Polsce znajdują się takie barany, które za wszelką cenę będą negować pewniki - tu nie obrażam wszystkich, którzy jeżdżą na potorówkąch lecz tylko tych, którzy tu autorytatywnie głoszą fałszywe banały i w ten sposób nakłaniają nie zdecydowanych do "grzechu" - przenośnia :) (lepiej od razu nazwę to bo inaczej mnie zjedzą gnomu nie douczone)

jak już wcześniej pisałem, żal mi szczerze tych co muszą jeździć na potorówkach, ale gardzę tymi którzy świadomie kupują te spady, mam do tego prawo, a ten kto w niku ma przypis vip i jest bierny sam sobie wystawia wizytówkę

no i na koniec: czy zużytą gumę po kumplu też zakładacie na małego?

pzdr
borewicz
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18/11/2009, 00:20


Postprzez melvin » 26/2/2010, 20:07

opony z toru nadają się do jazdy po ulicach i tyle w temacie.

borewicz jak już chcesz dyskutować to zapewnij sobie więcej niż 1 argument...
i miej jakiekolwiek doświadczenie...
bo narazie to tylko spekulujesz jakby to było gdybyś miał motocykl prawo jazdy i więcej niż 13 lat...

myślę że nadszedł czas aby to napisać:


"IĆ STONT"
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez fake` » 26/2/2010, 20:15

Dostane ostrzezenie zapewne ale nie moge sie powstrzymac ;d
borewicz- ty masz kompleksy? może sam założyłeś tą gumke po kumplu i teraz cie to dreczy co?
To ze ktos kupuje potorówki bo go nie stac nie jest grzechem. zalezy jak bedzie ich używał. jesli jest `mistrzem prostej` i nie zamyka winkli to w niczym to nie przeszkadza.. Jesli ktos kupuje potorówki i spzanuje tym- rasowa ciota.
A tak naprawde to czy potorowki sie nadaja na szose czy nie to zalezy od kazdego osbno; jak ktos jeździ, w jakie pogody, po jakich drogach, i czego oczekuje od tych opon- bo nie jeden kupuje na spalenie.
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Seba_ER5 » 26/2/2010, 20:26

Torowki nie maja homologacji jak policja sie przypierprzy to dupa mokra.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez borewicz » 26/2/2010, 20:34

i tak i nie

każda opona ma swe przeznaczenie, torowe się nagrzewają dłużej, są przeznaczone do krótkich dystansów, nie wytrzymają zbyt częstego nagrzewania (proszę o trochę wyobraźni, na torze jak się nagrzeją to stygną tylko wtedy gdy się już nie nadają do dalszych treningów), często zawodnicy trenują jeden zakręt do bólu, wtedy jest problem z wyważeniem, przy odjęciu mają tendencję do shimy, często sa zdejmowane łyżkami co może doprowadzić do uszkodzenia rantu i tak można wymieniać bez końca, czemu żaden vip tego nie napisał, a potem twardo powiedział, że ma to gdzieś i będzie je i tak dalej zakładał

nato,iast opony szosowe są tak projektowane i z takich mieszanek robione, by wytrzymały to do czego torowe nie są stworzone, szosowe sa odporne chociażby na nierówności, na dziury, na deszcz i na brak umiejętności bikera

czemu nikt tego nie napisał, czemu?

może dla tego, że brak wiedzy? może

Panowie zatem nie gadajcie głupot - bez urazy

tzreba mieć pełną świadomość i dopiero wtedy dokonać wyboru, ale na końcu i tak będziecie żałować, to jest tak samo jak z ćpaniem, nie znam ćpuna, który by po detoksie nie powiedział, że żałuje, analogia jest ta sama

pzdr
borewicz
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18/11/2009, 00:20

Postprzez fake` » 26/2/2010, 20:42

borewicz brawo. bedziesz doskonałym technologiem. duzo wiesz i nie powiem ze nie na temat, ale czy nie przesadzasz o wieksze troche? chyba lepiej ganiac na potorowkach niz na szosowych łysych jak cholera.
nie mam ochoty brac udzialu w dalszej dyskusji bo ten temat to jeden wielki spor i wymiana slow kto komu mocniej dokopie. nonsens tematu.

A i fajnych masz ziomkow: nie znam ćpuna ktory... :))
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Cezarjusz » 26/2/2010, 21:18

Chłopaku, ale tu chyba jest mowa o wszystkich oponach zdjetych z motocykli, które latały na torze ?


Poczytaj np o Dunlopie GP Racer d211 i o masie innych opon, które lataja po torach i moga być użytkowane też na drogach publicznych. Wiec o co chodzi z wytrzymałością i itp?

pzdr
<zx12r> / <Suzuki dr 650>

"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
Avatar użytkownika
Cezarjusz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 550
Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Trimix » 26/2/2010, 21:31

Nawet nie wiedziałem , że aż takie zainteresowanie jest oponami :)

Dla chętnego oddam 120 i 190 Dunlop Sportmax GP z nadpalonymi rantami :) środki opon są jak nowe

przykładowe zdjęcie tego typu oponek : http://www.motorcycle-superstore.com/pr ... r_Tire.jpg

Niestety nie mogę się z większością Was zgodzić , wg. MNIE opony po torze nie nadają się do jazdy cywilnej w warunkach miejskich .
Jest to moje zdanie i tylko moje - wiem bo mam , a nie spekuluje :D
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
Avatar użytkownika
Trimix
Świeżak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez melvin » 26/2/2010, 21:43

borewicz napisał(a):
nato,iast opony szosowe są tak projektowane i z takich mieszanek robione, by wytrzymały to do czego torowe nie są stworzone, szosowe sa odporne chociażby na nierówności, na dziury, na deszcz i na brak umiejętności bikera

chcesz nam powiedzieć że opony torowe:
nie są odporne na nierówności?
a co gdy zawodnicy startują na nich w wyścigach ulicznych?
opony torowe nie są odporne na deszcz? to czemu zawodnicy ścigają się w deszczu a mają opony i nie jada na samych felgach? (oczywiście każdy wie że na suchym torze używa się często slicków bez homologacji drogowej)
opony drogowe same prowadza motocykl, to dlaczego muszę trzymać kierownicę w czasie jazdy po mieście na drogowych oponach?


aha no i nie zgodzę się z faktem że opony na torze nigdy nie stygną od założenia do zdjęcia... otóż np w trakcie treningów w których dostraja się moto do zawodów opony mogą stygnąć, ktoś robi 2 kółka mówi że zawias za twardy albo coś więc mu to przestawiają... a dopiero bezpośrednio przed wyjazdem są ogrzewane kocami(takimi elektrycznymi, specjalnymi nie z owczej wełny)...
no i jak pisali wyżej wiele opon używanych na torach ma homologacje drogowe...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez borewicz » 26/2/2010, 22:22

melvin

potorowe nadają się głównie i może jedynie do jazdy po prostej, zatem mistrzu zakrętów, bo taką opinię masz na swój temat, czemu zatem bronisz tezy, że potorówki są lepsze na ulicę, te frazy na temat twego mistrzostwa to jedynie ma być blaga?

a to co powyżej napisałeś odnosi się jedynie do płytkiej, powierzchownej interpretacji mych słów, i nie odwracaj kota ogonem, wysil się, pomyśl i nie daj się ponieść emocjom, bądź twardy i przedstaw choć jeden argument za potorówkami? te do tej pory to jedynie: slogany, puste słowa

czekam na poważne argumenty

pzdr
borewicz
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18/11/2009, 00:20

Postprzez Traperoso » 26/2/2010, 22:26

melvin po co Ty z nim rozmawisz, miej wytrollone.

Opona torowa jest generalnie zrobiona na asfalt, a szosa to też asfalt, żeby dojśc do następnych logicznych wniosków, trzeba posiadać umiejętność logicznego myślenia.

a Ty koleś zamknij *** bo rzygać się chce od Twoich pseudo inteligentych wypowiedzi obsranymi niepotrzebnymi słowami.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Invi » 26/2/2010, 22:40

melvin napisał(a):a co gdy zawodnicy startują na nich w wyścigach ulicznych?


Na zazwyczaj starannie wybranych i przygotowanych kawałkach "ulicy"

melvin napisał(a):opony torowe nie są odporne na deszcz? to czemu zawodnicy ścigają się w deszczu a mają opony i nie jada na samych felgach? (oczywiście każdy wie że na suchym torze używa się często slicków bez homologacji drogowej)


Na deszczu to jeździ się raczej na wetach:
http://moto.allegro.pl/item930574304_op ... zowki.html
Zwykła opona w takich warunkach zapewne oznaczała by pewną glebę.

Traperoso napisał(a):Opona torowa jest generalnie zrobiona na asfalt, a szosa to też asfalt,


Z małym zastrzeżeniem: czysty i przyczepny jak beton asfalt. A nie śliskie coś z polskich dróg.




Nie żebym się z wami nie zgadzał. Ale po prostu używacie strasznie dupnych argumentów :P
Ostatnio edytowano 26/2/2010, 22:44 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fake` » 26/2/2010, 22:43

zostawcie borewicza! on ma absolutną racje, przeciez torówki są tylko na tor. tam jest specjalny magiczny asfalt i tylko niego te opony sie trzymaja. po zwyklej `szosie` jeżdża jak po lodzie, a w zasadzie ślizgają sie.

borewicz- wzbudzasz respekt wśrod forumowiczów 8)
i skoncz z tymi swoimi prosbami o argumenty bo dostales ich juz milion od forumowiczów.
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Traperoso » 26/2/2010, 22:59

hehe Invinciblee, ja jeżdżę po ulicy na slickach - bo tyle zostało po środku ze starych opon, i są one śliskie tak, że ja pier***. W dodatku jak mnie zatrzymają to stracę dowód rejestracyjny z miejsca. Byle naciśnięcie klamki hamulca to poślizg. Byle jakie używki, będą lepsze, bo będą mieć bieżnik. C*** z tego czy będzie trochę twardsza miększa czy jakaś inna, będzie mieć bieżnik i będzie na czym jeździć. Jak ten cwaniak dalej ma problem to poproszę o wpłatę na moje konto 1000 złotych na nowe opony.

Jestem zmuszony zgodzić się z fake, jednak mnie przekonał :D
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez borewicz » 26/2/2010, 23:12

najlepiej ujął to eneasz:

Odnosnie obrazania to ciezko kogos obrazic mowiac mu cos co jego niedotyczy ,jesli ktos uwaza ze to co mowie jego niedotyczy to niech sie smieje a jesli bierze to do siebie to znaczy ze to prawda.

gdzie są wasze argumenty?

brak? :)

jak zwykle tylko błoto i frazesy, nieprzemyślane i infantylne

pzdr
borewicz
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18/11/2009, 00:20

Postprzez fake` » 26/2/2010, 23:16

hehe :DD Traperoso dobrze ze zrozumiales.. lepiej poźno niz wcale xD
zatem borewicz- forum jest od tego aby kazdy wyrazil swoja opinie a osoba czytajaca wyciagnela z tego wlasne wnioski, a nie do tego ze ty jeden bedziesz uswiadamial kazdego ze jest w błedzie i ty i tylko ty masz racje. /Dziekuje za uwage, zegnam ;)
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez borewicz » 26/2/2010, 23:17

nie wiem czy wiecie, że beton asfalt mokry jest 7 krotnie bardziej przyczepny niż sucha szosa w słoneczny piękny letni dzień, tego też nie wiedzieliście?

no z kim ja gadam :)
borewicz
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 18/11/2009, 00:20

Postprzez Landryss25 » 26/2/2010, 23:29

Można by tak dyskutować jeszcze przez 20 stron tematu. Ale po co skoro przez 3 strony z 5 ciągle powtarzane jest to samo.

Każdy i tak będzie robił to co mu się podoba. Ja np do moto żadnych używanych gum nie uznaje, na nadmiar kasy też nie narzekam. Wolę kupić dwuletnią leżankę z pewnego źródła i jakoś się nigdy na tym nie przewiozłem. Zaraz ktoś powie że i leżanka po 2 latach się do niczego nie nadaje.

Inni zaś kupują nówki sztuki z obecnego rocznika a inni potorówki.

Uważam że dalsza dyskusja jest bez sensu bo wszystko zostało zawarte w 2 pierwszych stronach tematu.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez fake` » 26/2/2010, 23:31

borewicz napisał(a):nie wiem czy wiecie, że beton asfalt mokry jest 7 krotnie bardziej przyczepny niż sucha szosa w słoneczny piękny letni dzień, tego też nie wiedzieliście?

no z kim ja gadam :)


nie dość ze geniusz to potrafi wejsc w czyjś rozum ;oo zadaje pytanie a po chwili za nas na nie odpowiada. naucz nas tego wodzu.
Niech ktoś usunie ten temat.. żenada.
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości




na gr