Jaki prostownik polecacie do motocykla?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jaki prostownik polecacie do motocykla?
No to spróbowałem dziś odpalić motocykl w garażu, zakaszlał, zakręcił i padł. Czyli akumulator. Muszę kupić jakiś prostownik, bo ten co mam do samochodu się nie nadaje. Zajrzałem do naszego ulubionego sklepu, a tam zatrzęsienie tego badziewia w rozstrzale od 30 do 500 zł. Nie chcę kupić byle g... co to padnie po jednym sezonie, więc pytam się bardziej doświadczonych: w co warto zainwestować pieniądze? Na razie wpadł mi oko Oxford Oximiser 900 za ok 130 zł, ale recenzje w necie są mieszane: ogólnie zadowolenie, tyle że pada po 1 do 3 sezonów. Wolałbym coś trwalszego - czy możecie polecić jakiś dobry prostownik?
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
no procesorowy, który obsłuży akumulator 6V, w czwartek 05 stycznia będzie w lidlu takowy za jakieś 60zł, ja swój mam co prawda z anglii kupiony w Aldiku ale sprawdza się i do samochodu i do motocykla, sam sobie dobiera prąd itd, zabezpiecza przed zwarciem, przeciążeniem, ogólnie szkoda że jeszcze nie robi kawy i pizzy.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Boję się tych "cudów" z Lidla i chcę zainwestować w coś lepszego i trwalszego.
Po przetrzepaniu netu wyszło mi:
- Oxford Oximiser 900 - za 129zł,
- CTEX XS - za 190zł,
- Optimate 4 - za 237zł.
Jak ktoś nie ma za dużo kasy, to kupuje dobre rzeczy na lata. Najciekawsze są Oximiser i Optimate, bo mają kabelki do podłączenia na stałe do akumulatora i do wyprowadzenia złącze pod kanapę, tak żeby nie trzeba było się co chwila chrzanić z rozkręcaniem moto.
Po przetrzepaniu netu wyszło mi:
- Oxford Oximiser 900 - za 129zł,
- CTEX XS - za 190zł,
- Optimate 4 - za 237zł.
Jak ktoś nie ma za dużo kasy, to kupuje dobre rzeczy na lata. Najciekawsze są Oximiser i Optimate, bo mają kabelki do podłączenia na stałe do akumulatora i do wyprowadzenia złącze pod kanapę, tak żeby nie trzeba było się co chwila chrzanić z rozkręcaniem moto.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Ja mam z Lidla i to pierwszą wersję, z diodami zamiast wyświetlacza. Używam już 6 zimę, podpinam akumulator i jak spadnie mu napięcie to prostownik zaczyna go ładować.
Wada jest taka, że jak zniknie napięcie z sieci, to ładowarka nie przełączy się spowrotem na tryb podtrzymywania.
Za taką kasę świetny sprzęt
Wada jest taka, że jak zniknie napięcie z sieci, to ładowarka nie przełączy się spowrotem na tryb podtrzymywania.
Za taką kasę świetny sprzęt
- rturos
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 8/5/2013, 07:32
- Lokalizacja: Karczew
zimny mam taki "cud" już ponad dwa sezony, nie powiem złego słowa. nie należy do najmniejszych natomiast w porównaniu z prostownikami z lat 80 to jest miniatura, zadanie swoje spełnia. ładowałem tym już akumulator w aucie i u siebie w moto doładowywałem przed zimowaniem, bez problemów. z pewnością te które wymieniłeś są mniejsze i "specjalnie" z myślą o motocyklach. tylko jak się zastanowić co takiego specjalnego jest w aku motocyklowym? no akumulator jak każdy inna 6V.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Ja tak samo jak poprzednicy, mam to ustrojstwo z Lidla i...jest gites majonez . Mam też CTEK MXS 5.0 i prawdę powiedziawszy, jedyna różnica jest taka, że CTEK jest trochę inteligentniejszy, mam na myśli głównie to, że próbuje coś działać z aku, których napięcie spadło poniżej tych 9.1V, czyli progu śmierci przez zasiarczenie, gdzie produkt z Lidla się poddaje i nie daje się wysterować, ale to pewnie przez to, że nie ogarnia sekwencji odsiarczania. Poza tym spełnia swoje zadanie w 100%.
Zaraz ktoś Ci wyskoczy, że "bo we motocykielu to kupuje się akumulatory żelowe" gdzie tutaj ktoś naczytał się mitów na ich temat i krąży jakaś dziwna teoria, że one są jakieś "specjalne", gdzie na prawdę jest to zwykły akumulator w technologii VRLA i różnica między AGM i GEL to jedynie sposób realizacji elektrolitu .
Aha...w motocyklach akumulatory majÄ… 12V. Nie wiem skÄ…d wziÄ…Å‚eÅ› te 6V
lagiboy napisał(a):co takiego specjalnego jest w aku motocyklowym? no akumulator jak każdy inna 6V.
Zaraz ktoś Ci wyskoczy, że "bo we motocykielu to kupuje się akumulatory żelowe" gdzie tutaj ktoś naczytał się mitów na ich temat i krąży jakaś dziwna teoria, że one są jakieś "specjalne", gdzie na prawdę jest to zwykły akumulator w technologii VRLA i różnica między AGM i GEL to jedynie sposób realizacji elektrolitu .
Aha...w motocyklach akumulatory majÄ… 12V. Nie wiem skÄ…d wziÄ…Å‚eÅ› te 6V
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
tak, mój błąd, 12V w motocyklach, powaliło mi się nie wiem czemu.
mój battery charger obsługuje też akumulatory 6V,
ma funkcję reaktywacji głęboko rozładowanego akumulatora, i taką mało przydatną funkcję w UK jak rozruch na ostrym mrozie. W Polsce może mi się przydać
3 lata gwarancji i kosztowaÅ‚ £13.99 a po obniżce za ostatnie sztuki zapÅ‚aciÅ‚em £7.99.
uważam że za te pieniądze lepszego nigdzie nie kupię. no chyba że tego z lidla.
jedyny minus to wtyczka UK do której trzeba przejściówkę ale za to ma 3A bezpiecznik w sobie.
mój battery charger obsługuje też akumulatory 6V,
ma funkcję reaktywacji głęboko rozładowanego akumulatora, i taką mało przydatną funkcję w UK jak rozruch na ostrym mrozie. W Polsce może mi się przydać
3 lata gwarancji i kosztowaÅ‚ £13.99 a po obniżce za ostatnie sztuki zapÅ‚aciÅ‚em £7.99.
uważam że za te pieniądze lepszego nigdzie nie kupię. no chyba że tego z lidla.
jedyny minus to wtyczka UK do której trzeba przejściówkę ale za to ma 3A bezpiecznik w sobie.
- Załączniki
-
- P_20170103_163529.jpg (31.79 KiB) PrzeglÄ…dane 13259 razy
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Dzięki, w sumie wybór ograniczę do Oximisera 900 i Optimate 4. Najbardziej rajcuje mnie ta opcja na podłączenie kabelków na stałe do aku i wyprowadzenie specjalnego złącza do prostownika pod siedzenie, tak żeby nie trzeba było za każdym razem demontować polowy motocykla i chrzanić się z narzędziami. U mnie we V7-ce dostęp do aku jest z boku i trzeba odkręcić 3 śruby i zdjąć boczne osłony i potem wygmerać niczym chirurg w bebechach. No i podoba mi się te sterowanie procesorowe z opcją na mocno rozładowany aku i odsiarczanie. Warte dla mnie wyłożenia większej kasy raz a dobrze.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
A co! Zakupiłem ostatecznie Optimate 4 - z uwagi na brak negatywnych opinii. Oximiser 900 niestety ma zróżnicowane opinie co do trwałości (niektórym wysypał się po 1 sezonie) - więc to trochę taka loteria, nie warta przyoszczędzenia. Jak dojdzie to zdam relację jak się sprawuje.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
qubus333 napisał(a):Lagiboy , Rtuos, Glenroy.
Za Waszą 'namową' kupiłem to 'cudo' z Lidla
Jak na wiosnę moto mi nie odpali wiem kogo 'lżyć' na forum
No problemo mi już trzeci rok służy a MXS leży w szafie dla "trudnych pacjentów" . Tego lidlowskiego wynalazku mi nie szkoda, od dwóch dni leży pod maską w samochodzie i podtrzymuje akumulator, żebym przypadkiem jutro rano nie miał delikutaśnej niespodziewanki .
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
qubus333 napisał(a):Lagiboy , Rtuos, Glenroy.
Za Waszą 'namową' kupiłem to 'cudo' z Lidla
Jak na wiosnę moto mi nie odpali wiem kogo 'lżyć' na forum
Nie ma sprawy.
Ja jak odstawiam moto na zimę to jeśli nie jeździł podpinam go do ładowania. w tym roku ponieważ tydzień przed zimowaniem zrobił trasę nie było potrzeby. przed odpaleniem na wiosnę najpierw sprawdzam miernikiem jakie jest napięcie i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie odpalił. nie chwal się za bardzo że masz ładowarkę bo koledzy lubią dzwonić.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Kurde... muszę Streeta ochrzanić, że odpala skoro stoi od 3go maja... Co prawda byłem dzisiaj w garażu i miałem teraz w planach nie iść, ale specjalnie pójdę jutro i mu powiem...
Daytona, MW, GT... byle latało .
- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Ja mam strategię odwrotną. Jeździłem do 20.12. Będę znów jeździć, jak tylko w mieście roztopi się błoto. Dzięki temu mam przerwę krótszą, niż niejeden w sezonie.
Ciekawostka - jeśli z jakiegoś powodu chcecie zostawić włączony zapłon przy wyłączonym silniku, podłączenie małego prostownika może nie wystarczyć. Duże moto chętnie zasysa ponad 2.5A, a nie każdy prostownik tyle zapoda.
Ciekawostka - jeśli z jakiegoś powodu chcecie zostawić włączony zapłon przy wyłączonym silniku, podłączenie małego prostownika może nie wystarczyć. Duże moto chętnie zasysa ponad 2.5A, a nie każdy prostownik tyle zapoda.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Odebrałem dziś Optimate 4. Po wyjęciu z pudełka wszystko wygląda na bardzo solidne i bardzo dobrej jakości. Oczywiście od razu zamontowałem to złącze na akumulator z wyjściem do prostownika pod siedzisko. BARDZO fajny patent - u mnie dostanie się do akumulatora to niezłe wyzwanie: we V7-ce trzeba odkręcić plastikowy boczek pod bakiem, a tam... wszystko na maksa ciasno i na wcisk. W pewnym momencie zwątpiłem. Żeby dostać się śrubokrętem do klem, musiałem poluzować i poodkręcać kilka elementów - praktycznie wyjąć cały akumulator. Jak bym miał to robić za każdym razem, to bym się chyba pociął - albo motocykl. Tak więc pomęczyłem się raz, ale warto było: podłączyłem elegancko złącze, przeprowadziłem sobie kabel pod siedzisko i teraz jest super wygodnie: wystarczy podnieść kanapę (kluczyk), zdjąć elegancką zaślepkę z końcówki złącza, podłączyć prostownik i podłączyć do prądu. Na razie jestem MEGA zadowolony. Zobaczymy, czy Optimate odratuje mocno rozładowany akumulator, ale niezależnie od tego czy mu się uda, czy też będę musiał kupić nową baterię - jestem BARDZO zadowolony i polecam.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Eee tam, co tam taki boczek, ja w Monsterze 696 muszę rozkręcić pół moto, żeby dostać się do aku, używam Cteka 5.0 z wtyką bezpośrednio podłączoną do aku, w zimie moto stałe do niego podłączone,
Sprzęt używam już trzeci sezon i zero problemów
Zdecydowałem się na wresję 5.0, żeby bez problemu podładować aku w aucie
Sprzęt używam już trzeci sezon i zero problemów
Zdecydowałem się na wresję 5.0, żeby bez problemu podładować aku w aucie
- coolmen77
- Świeżak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 9/11/2014, 10:24
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości