Zobacz wÄ…tek - Jaki prostownik polecacie do motocykla?
 
NAS Analytics TAG

Jaki prostownik polecacie do motocykla?

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Jaki prostownik polecacie do motocykla?

Postprzez Zimny72 » 2/1/2017, 17:26

No to spróbowałem dziś odpalić motocykl w garażu, zakaszlał, zakręcił i padł. Czyli akumulator. Muszę kupić jakiś prostownik, bo ten co mam do samochodu się nie nadaje. Zajrzałem do naszego ulubionego sklepu, a tam zatrzęsienie tego badziewia w rozstrzale od 30 do 500 zł. Nie chcę kupić byle g... co to padnie po jednym sezonie, więc pytam się bardziej doświadczonych: w co warto zainwestować pieniądze? Na razie wpadł mi oko Oxford Oximiser 900 za ok 130 zł, ale recenzje w necie są mieszane: ogólnie zadowolenie, tyle że pada po 1 do 3 sezonów. Wolałbym coś trwalszego - czy możecie polecić jakiś dobry prostownik?
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła


Postprzez Insekt » 2/1/2017, 19:03

Wez jakis z Optimate.
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez lagiboy » 2/1/2017, 20:26

no procesorowy, który obsłuży akumulator 6V, w czwartek 05 stycznia będzie w lidlu takowy za jakieś 60zł, ja swój mam co prawda z anglii kupiony w Aldiku ale sprawdza się i do samochodu i do motocykla, sam sobie dobiera prąd itd, zabezpiecza przed zwarciem, przeciążeniem, ogólnie szkoda że jeszcze nie robi kawy i pizzy.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 2/1/2017, 22:27

Boję się tych "cudów" z Lidla i chcę zainwestować w coś lepszego i trwalszego.
Po przetrzepaniu netu wyszło mi:
- Oxford Oximiser 900 - za 129zł,
- CTEX XS - za 190zł,
- Optimate 4 - za 237zł.
Jak ktoś nie ma za dużo kasy, to kupuje dobre rzeczy na lata. ;) Najciekawsze są Oximiser i Optimate, bo mają kabelki do podłączenia na stałe do akumulatora i do wyprowadzenia złącze pod kanapę, tak żeby nie trzeba było się co chwila chrzanić z rozkręcaniem moto.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez rturos » 3/1/2017, 08:11

Ja mam z Lidla i to pierwszą wersję, z diodami zamiast wyświetlacza. Używam już 6 zimę, podpinam akumulator i jak spadnie mu napięcie to prostownik zaczyna go ładować.
Wada jest taka, że jak zniknie napięcie z sieci, to ładowarka nie przełączy się spowrotem na tryb podtrzymywania.
Za taką kasę świetny sprzęt :)
rturos
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 8/5/2013, 07:32
Lokalizacja: Karczew

Postprzez lagiboy » 3/1/2017, 11:32

zimny mam taki "cud" już ponad dwa sezony, nie powiem złego słowa. nie należy do najmniejszych natomiast w porównaniu z prostownikami z lat 80 to jest miniatura, zadanie swoje spełnia. ładowałem tym już akumulator w aucie i u siebie w moto doładowywałem przed zimowaniem, bez problemów. z pewnością te które wymieniłeś są mniejsze i "specjalnie" z myślą o motocyklach. tylko jak się zastanowić co takiego specjalnego jest w aku motocyklowym? no akumulator jak każdy inna 6V.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Glenroy » 3/1/2017, 15:29

Ja tak samo jak poprzednicy, mam to ustrojstwo z Lidla i...jest gites majonez :). Mam też CTEK MXS 5.0 i prawdę powiedziawszy, jedyna różnica jest taka, że CTEK jest trochę inteligentniejszy, mam na myśli głównie to, że próbuje coś działać z aku, których napięcie spadło poniżej tych 9.1V, czyli progu śmierci przez zasiarczenie, gdzie produkt z Lidla się poddaje i nie daje się wysterować, ale to pewnie przez to, że nie ogarnia sekwencji odsiarczania. Poza tym spełnia swoje zadanie w 100%.

lagiboy napisał(a):co takiego specjalnego jest w aku motocyklowym? no akumulator jak każdy inna 6V.

Zaraz ktoś Ci wyskoczy, że "bo we motocykielu to kupuje się akumulatory żelowe" gdzie tutaj ktoś naczytał się mitów na ich temat i krąży jakaś dziwna teoria, że one są jakieś "specjalne", gdzie na prawdę jest to zwykły akumulator w technologii VRLA i różnica między AGM i GEL to jedynie sposób realizacji elektrolitu ;).

Aha...w motocyklach akumulatory majÄ… 12V. Nie wiem skÄ…d wziÄ…Å‚eÅ› te 6V :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 3/1/2017, 16:40

tak, mój błąd, 12V w motocyklach, powaliło mi się nie wiem czemu.
mój battery charger obsługuje też akumulatory 6V,
ma funkcję reaktywacji głęboko rozładowanego akumulatora, i taką mało przydatną funkcję w UK jak rozruch na ostrym mrozie. W Polsce może mi się przydać :)
3 lata gwarancji i kosztowaÅ‚ £13.99 a po obniżce za ostatnie sztuki zapÅ‚aciÅ‚em £7.99.
uważam że za te pieniądze lepszego nigdzie nie kupię. no chyba że tego z lidla.
jedyny minus to wtyczka UK do której trzeba przejściówkę ale za to ma 3A bezpiecznik w sobie.
Załączniki
P_20170103_163529.jpg
P_20170103_163529.jpg (31.79 KiB) PrzeglÄ…dane 13259 razy
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 3/1/2017, 20:51

Dzięki, w sumie wybór ograniczę do Oximisera 900 i Optimate 4. Najbardziej rajcuje mnie ta opcja na podłączenie kabelków na stałe do aku i wyprowadzenie specjalnego złącza do prostownika pod siedzenie, tak żeby nie trzeba było za każdym razem demontować polowy motocykla i chrzanić się z narzędziami. U mnie we V7-ce dostęp do aku jest z boku i trzeba odkręcić 3 śruby i zdjąć boczne osłony i potem wygmerać niczym chirurg w bebechach. No i podoba mi się te sterowanie procesorowe z opcją na mocno rozładowany aku i odsiarczanie. Warte dla mnie wyłożenia większej kasy raz a dobrze.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 3/1/2017, 22:07

jak to mówią... kto bogatemu zabroni 8)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 6/1/2017, 16:23

A co! ;) Zakupiłem ostatecznie Optimate 4 - z uwagi na brak negatywnych opinii. Oximiser 900 niestety ma zróżnicowane opinie co do trwałości (niektórym wysypał się po 1 sezonie) - więc to trochę taka loteria, nie warta przyoszczędzenia. Jak dojdzie to zdam relację jak się sprawuje.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez qubus333 » 8/1/2017, 11:59

Lagiboy , Rtuos, Glenroy.
Za Waszą 'namową' kupiłem to 'cudo' z Lidla :-)
Jak na wiosnę moto mi nie odpali wiem kogo 'lżyć' na forum :P
SV650, Monster750, FZ-6 ...
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Postprzez Glenroy » 8/1/2017, 13:52

qubus333 napisał(a):Lagiboy , Rtuos, Glenroy.
Za Waszą 'namową' kupiłem to 'cudo' z Lidla :-)
Jak na wiosnę moto mi nie odpali wiem kogo 'lżyć' na forum :P


No problemo :) mi już trzeci rok służy a MXS leży w szafie dla "trudnych pacjentów" :D. Tego lidlowskiego wynalazku mi nie szkoda, od dwóch dni leży pod maską w samochodzie i podtrzymuje akumulator, żebym przypadkiem jutro rano nie miał delikutaśnej niespodziewanki :D.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 8/1/2017, 16:03

qubus333 napisał(a):Lagiboy , Rtuos, Glenroy.
Za Waszą 'namową' kupiłem to 'cudo' z Lidla :-)
Jak na wiosnę moto mi nie odpali wiem kogo 'lżyć' na forum :P


Nie ma sprawy.
Ja jak odstawiam moto na zimę to jeśli nie jeździł podpinam go do ładowania. w tym roku ponieważ tydzień przed zimowaniem zrobił trasę nie było potrzeby. przed odpaleniem na wiosnę najpierw sprawdzam miernikiem jakie jest napięcie i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie odpalił. nie chwal się za bardzo że masz ładowarkę :) bo koledzy lubią dzwonić.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Rura » 8/1/2017, 22:01

Kurde... muszę Streeta ochrzanić, że odpala skoro stoi od 3go maja... Co prawda byłem dzisiaj w garażu i miałem teraz w planach nie iść, ale specjalnie pójdę jutro i mu powiem... ;)
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez jasnoksieznik » 9/1/2017, 00:05

Ja mam strategię odwrotną. Jeździłem do 20.12. Będę znów jeździć, jak tylko w mieście roztopi się błoto. Dzięki temu mam przerwę krótszą, niż niejeden w sezonie.

Ciekawostka - jeśli z jakiegoś powodu chcecie zostawić włączony zapłon przy wyłączonym silniku, podłączenie małego prostownika może nie wystarczyć. Duże moto chętnie zasysa ponad 2.5A, a nie każdy prostownik tyle zapoda.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Rura » 9/1/2017, 00:11

Ja bym jeździł chętnie i zawsze jeździłem... Gdyby nie crash w maju, który mnie wyłączył na miesiąc... A teraz tylko sobie funkcjonuję z kompem i tyle że chodzę...
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Zimny72 » 11/1/2017, 16:46

Odebrałem dziś Optimate 4. :D Po wyjęciu z pudełka wszystko wygląda na bardzo solidne i bardzo dobrej jakości. Oczywiście od razu zamontowałem to złącze na akumulator z wyjściem do prostownika pod siedzisko. BARDZO fajny patent - u mnie dostanie się do akumulatora to niezłe wyzwanie: we V7-ce trzeba odkręcić plastikowy boczek pod bakiem, a tam... wszystko na maksa ciasno i na wcisk. W pewnym momencie zwątpiłem. Żeby dostać się śrubokrętem do klem, musiałem poluzować i poodkręcać kilka elementów - praktycznie wyjąć cały akumulator. Jak bym miał to robić za każdym razem, to bym się chyba pociął - albo motocykl. ;) Tak więc pomęczyłem się raz, ale warto było: podłączyłem elegancko złącze, przeprowadziłem sobie kabel pod siedzisko i teraz jest super wygodnie: wystarczy podnieść kanapę (kluczyk), zdjąć elegancką zaślepkę z końcówki złącza, podłączyć prostownik i podłączyć do prądu. Na razie jestem MEGA zadowolony. Zobaczymy, czy Optimate odratuje mocno rozładowany akumulator, ale niezależnie od tego czy mu się uda, czy też będę musiał kupić nową baterię - jestem BARDZO zadowolony i polecam.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 11/1/2017, 22:42

Siara powiedzieć ze jesteś niezadowolony za 2 i pół stówy :D
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez coolmen77 » 12/1/2017, 11:18

Eee tam, co tam taki boczek, ja w Monsterze 696 muszę rozkręcić pół moto, żeby dostać się do aku, używam Cteka 5.0 z wtyką bezpośrednio podłączoną do aku, w zimie moto stałe do niego podłączone,
Sprzęt używam już trzeci sezon i zero problemów
Zdecydowałem się na wresję 5.0, żeby bez problemu podładować aku w aucie
coolmen77
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9/11/2014, 10:24

Następna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê