Wybór pierwszych butów FORMA SECA TCX
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wybór pierwszych butów FORMA SECA TCX
Witam,
Zaczynam swoją przygodę z motocyklami i teraz padłem przed wyborem. Prawie wszystko już mam czyli kask, kurtka, rękawice ale brak mi butów. Spodnie planuje kupić na przyszły przypływ gotówki.
Zaznaczam że nigdy nie mierzyłem tego typu obuwia i jestem trochę zielony, a nie znam sklepów w okolicy. Nie wiem też jak jest z użytkowaniem takiego sprzętu podczas przemieszczania się na nogach i czy w ogóle jest to wykonalne. Stawiam głównie na bezpieczeństwo dlatego będą to buty wysokie i tak:
Budżet: 600-800 ( najchętniej dolna granica )
FORMA HORNET
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... ORNET.html
TCX S-SPEED
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... SPEED.html
Lub ewentualnie SECA(najwyższe modele)
SIDI B-2
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... i-B-2.html
Moje propozycje były pokierowane głównie estetyką/fajnym i masywnym wyglądem.
Jaki motocykl? Jestem w trakcie budowania ZXR400,a w przyszłości z750/z1000, FZ8. Głównie nakedy. Zaznaczam też że nie jestem pasjonatem wrzucania na gumę ale też nie wykluczam wypadu na tor kiedy skill będzie większy. Z góry dzięki za odpowiedzi i propozycje.
Zaczynam swoją przygodę z motocyklami i teraz padłem przed wyborem. Prawie wszystko już mam czyli kask, kurtka, rękawice ale brak mi butów. Spodnie planuje kupić na przyszły przypływ gotówki.
Zaznaczam że nigdy nie mierzyłem tego typu obuwia i jestem trochę zielony, a nie znam sklepów w okolicy. Nie wiem też jak jest z użytkowaniem takiego sprzętu podczas przemieszczania się na nogach i czy w ogóle jest to wykonalne. Stawiam głównie na bezpieczeństwo dlatego będą to buty wysokie i tak:
Budżet: 600-800 ( najchętniej dolna granica )
FORMA HORNET
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... ORNET.html
TCX S-SPEED
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... SPEED.html
Lub ewentualnie SECA(najwyższe modele)
SIDI B-2
http://www.moto-tour.com.pl/product-pol ... i-B-2.html
Moje propozycje były pokierowane głównie estetyką/fajnym i masywnym wyglądem.
Jaki motocykl? Jestem w trakcie budowania ZXR400,a w przyszłości z750/z1000, FZ8. Głównie nakedy. Zaznaczam też że nie jestem pasjonatem wrzucania na gumę ale też nie wykluczam wypadu na tor kiedy skill będzie większy. Z góry dzięki za odpowiedzi i propozycje.
- MarcinZarembaPhotography
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 6/6/2016, 18:42
- Lokalizacja: Zgierz
Sirusy miały marną opinię. Ze starych Falco miałem Mercury i Nikko LX - nie narzekałem i jedynym do czego miałem uwagi to ta nappa na rzep na całej długości zamka, która zaczęła mi puszczać u dołu i przeszkadzać w operowaniu dźwigniami hamulca tylnego i biegów. Ale wtedy większość butów moto tak miała, taki był standard. Co do membrany nie miałem uwag: nigdy mi się nie zmoczyła noga, ani nie spociła. Dobra skóra i podeszwa. Teraz mam właśnie 2 pary tych nowych Falco: te Oxegen II i Novo II i jestem bardzo zadowolony - poprawili w/w mankamenty i buty oceniam wysoko: wygodne, a w dodatku bardzo ładne. Na tyle zadowolony, że aktualnie poluję na turystyczne Kodo II tej samej marki.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Dzisiaj zamówiłem TCX S-Speed. Niestety w tym sklepie z linku gdzie doszedł jeszcze rabat i cena by wyniosła 698 zł musiałbym na nie czekać około miesiąca (rozmiar buta). Zamówiłem z innego, 60 zł drożej ale będą na jutro. Jak tylko otrzymam to opisze jak to wszystko wygląda. Ogólnie o firmie jest mało opinii w naszym necie, więcej na zagranicznych forach. Zastanawiam się jak jest z rozmiarami bo załóżmy w butach Timberland mam zawsze 44,5 ,a w sportowych na siłownie 47. To prawda że w butach motocyklowych trzeba zawsze brać rozmiar większe?
- MarcinZarembaPhotography
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 6/6/2016, 18:42
- Lokalizacja: Zgierz
Jak już Ci doszły, to może napisz jak wrażenia?
Ja w TCXach mam taki sam numer obuwia, jak w normalnych półbutach (jednak ostatnio mierzyłem krótkie TCXy i tam już musiałem mieć numer większe)
a co do szyny - może skrzypieć, ale wystarczy spryskać smarem silikonowym i jest po kłopocie, do pierwszego deszczu
A co do samych butów - TCX to super wybór, moje nie dość że są super wygone (competizione S) to jeszcze mam je już 8 rok i nic się z nimi nie dzieje
Ja w TCXach mam taki sam numer obuwia, jak w normalnych półbutach (jednak ostatnio mierzyłem krótkie TCXy i tam już musiałem mieć numer większe)
a co do szyny - może skrzypieć, ale wystarczy spryskać smarem silikonowym i jest po kłopocie, do pierwszego deszczu
A co do samych butów - TCX to super wybór, moje nie dość że są super wygone (competizione S) to jeszcze mam je już 8 rok i nic się z nimi nie dzieje
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Trochę późno ale zawsze lepiej niż wcale.
To tak, buty doszły ale okazało się że rozmiar 45 nawet po zapięciu... spadał z nogi. Był za duży w łydce i na długość co podczas chodzenia powodowało wysuwanie stopy. Buty poszły do zwrotu i niestety przez jeden sklep czekałem 18 dni na zwrot pieniędzy. Prawdopodobnie gdybym nie zaczął straszyć to nigdy bym się ich nie doczekał. Jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę podać nazwę w prywatnej wiadomości.
Ale do rzeczy, pojechałem do sklepu w Łodzi bo zobaczyłem że mają dosyć ciekawą ofertę TCX Alpine i innych.
Przymierzyłem tym razem rozmiar 43 TCX S-SPEED i okazało się że... spada tak samo jak rozmiar 45 co trochę mnie zdziwiło. Przymierzyłem także smx-6 które w łydce musiałbym owijać opaską zaciskową aby pasowały. Łydkę mam rozbudowaną dopiero w górnej części co spowodowało spory problem przy wyborze butów. Przymierzyłem także te które podobały mi się trochę mniej, a mianowicie TCX S-SPORTOUR EVO i okazało się że rozmiar 45 jest idealny. Ciasno przylega do łydki, w stopie idealny ,a także cena 650 zł była atrakcyjna.
Takie jak te:
http://www.motonita.pl/index.php?produc ... od_id=3743
Nie zjeździłem w nich setek kilometrów ale to co miałem na kursie prawa jazdy i mogę powiedzieć o nich tyle że jestem zadowolony z zakupu. Wykonanie bardzo dobre porównując np. z butami Formy dzień do nocy czyli klej, szwy, ogólna jakość wykonania.
Buty są sztywne i stopa się nie męczy po kilku godzinach mozolnej jazdy w mieście i placu. Rzepy trzymają bardzo dobrze, a zamek wygląda na taki co przetrwa wieki. Od razu po zakupie zostały zaimpregnowane więc bez problemu zniosły godziny jazdy w deszczu i nadal wyglądają ja nowe.
Design jest kwestią gustu ale najważniejsze ze z motoru można iść w nich na spacer co nie spowoduje zakwasów na nogach.
Reszta stroju to:
Kurtka SECA Reaktor
Rękawice SHIMA CALIBER
Kask HJC IS-17
Jeżeli ktoś chce podpytać, śmiało. Opowiem jak się sprawują i jakie mam odczucia.
Jestem osobą która bardzo szanuje swoje pieniądze dlatego też przy wyborze kierowałem się głównie jakością wykonania.
To tak, buty doszły ale okazało się że rozmiar 45 nawet po zapięciu... spadał z nogi. Był za duży w łydce i na długość co podczas chodzenia powodowało wysuwanie stopy. Buty poszły do zwrotu i niestety przez jeden sklep czekałem 18 dni na zwrot pieniędzy. Prawdopodobnie gdybym nie zaczął straszyć to nigdy bym się ich nie doczekał. Jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę podać nazwę w prywatnej wiadomości.
Ale do rzeczy, pojechałem do sklepu w Łodzi bo zobaczyłem że mają dosyć ciekawą ofertę TCX Alpine i innych.
Przymierzyłem tym razem rozmiar 43 TCX S-SPEED i okazało się że... spada tak samo jak rozmiar 45 co trochę mnie zdziwiło. Przymierzyłem także smx-6 które w łydce musiałbym owijać opaską zaciskową aby pasowały. Łydkę mam rozbudowaną dopiero w górnej części co spowodowało spory problem przy wyborze butów. Przymierzyłem także te które podobały mi się trochę mniej, a mianowicie TCX S-SPORTOUR EVO i okazało się że rozmiar 45 jest idealny. Ciasno przylega do łydki, w stopie idealny ,a także cena 650 zł była atrakcyjna.
Takie jak te:
http://www.motonita.pl/index.php?produc ... od_id=3743
Nie zjeździłem w nich setek kilometrów ale to co miałem na kursie prawa jazdy i mogę powiedzieć o nich tyle że jestem zadowolony z zakupu. Wykonanie bardzo dobre porównując np. z butami Formy dzień do nocy czyli klej, szwy, ogólna jakość wykonania.
Buty są sztywne i stopa się nie męczy po kilku godzinach mozolnej jazdy w mieście i placu. Rzepy trzymają bardzo dobrze, a zamek wygląda na taki co przetrwa wieki. Od razu po zakupie zostały zaimpregnowane więc bez problemu zniosły godziny jazdy w deszczu i nadal wyglądają ja nowe.
Design jest kwestią gustu ale najważniejsze ze z motoru można iść w nich na spacer co nie spowoduje zakwasów na nogach.
Reszta stroju to:
Kurtka SECA Reaktor
Rękawice SHIMA CALIBER
Kask HJC IS-17
Jeżeli ktoś chce podpytać, śmiało. Opowiem jak się sprawują i jakie mam odczucia.
Jestem osobą która bardzo szanuje swoje pieniądze dlatego też przy wyborze kierowałem się głównie jakością wykonania.
- MarcinZarembaPhotography
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 6/6/2016, 18:42
- Lokalizacja: Zgierz
Zwrócę uwagę na jedną wadę tych butów: teraz są nowe i wszystko w nich jest ok, ale z czasem ta napa na rzep na całej długości zamka wyrobi się u dołu od ruchów stopy i rzep przestanie trzymać, będzie odstawał i przeszkadzał w manewrowaniu dźwigniami biegów i hamulca tylnego. Miałem 2 pary takich butów i wszędzie występował ten problem. W nowszych modelach producenci odeszli od tego patentu i robią tzw zamki pogrążone, a napa z rzepem jest tylko w górnej części buta i raczej służy do jego dociągnięcia do łydki.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości