Zobacz wątek - 80/50 yamaha tzr na A1 czy można?
NAS Analytics TAG

80/50 yamaha tzr na A1 czy można?

Przepisy, prawo
_________

80/50 yamaha tzr na A1 czy można?

Postprzez savio » 29/1/2013, 23:32

Cześć
Mam prawko kat. A1 i przymierzam się do kupna swojej pierwszej maszyny. Myślę nad jakąś Yamahą 80cc wpadła mi ta w oko http://allegro.pl/yamaha-tzr-80-50-poli ... 23626.html i teraz mam pytanie. W aukcji jest napisane, że jest zarejestrowana na kartę motorowerową, więc jeśli jest zarejestrowana na kartę motorowerową to czy mogę jeździć tym legalnie na A1? Czy muszę coś przerejestrować i wtedy wyjdzie jakiś przekręt u tego gościa który tuningował tą Yamaszkę? Proszę również o ocenę motorku na aukcji czy cena jest wiarygodna i czy ogl dobrze się prezentuje. Proszę nie pisać żebym kupił jakąś 125 ponieważ nie chce żadnej cbrk'i ani nsr'ki gdyż mają one często moc powyżej 11kw a ta tzr ma 10kw, więc nie chce mieć problemów z rejestracją. Jeśli zły dział to bardzo przepraszam, jestem nowy ;D
savio
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/1/2013, 23:25


Postprzez savio » 29/1/2013, 23:33

przepraszam pomyliłem się ma 17 km czyli circa 12kw, ten ma 10kw http://otomoto.pl/yamaha-tzr-mbk-x-powe ... 98138.html proszę o odpowiedź czy mogę jeździć tymi motorkami na A1?
savio
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/1/2013, 23:25


Postprzez madcap » 29/1/2013, 23:41

na A1 śmiało możesz
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

odpowiedź

Postprzez savio » 29/1/2013, 23:59

a czy może ten moto pozostać zarejestrowany na karte motorowerowa czy bym musiał przerejestrowac na a1?
savio
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/1/2013, 23:25

Postprzez power_bit » 30/1/2013, 06:56

Może zostać tak jak jest.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez jackal_pl » 30/1/2013, 08:12

Może zostać, tylko jedna sprawa: W razie, nie daj Boże, wypadku, jak wyjdą jakieś przekręty, to zapomnij o ubezpieczeniu.
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez SkoQ » 30/1/2013, 08:25

To może ja będę tą osobą która Cię uświadomi, pojazd nie jest rejestrowany na jakąś kategorię, nie masz wbite w dowód rejestracyjny, że jest rejestrowany na kartę motorowerową.
Masz kategorię A1, czyli możesz prowadzić pojazdy jednośladowe do 125 ccm, motorowery są do 50 ccm.

Ja mam kategorię A czyli mogę jeździć na motocyklu o każdej pojemności, ale mam GS'kę na którą może też wsiąść osoba z kategorią A2, to ja mogę na niej jeździć czy nie ? Mogę, bo moja kategoria na to zezwala, podobnie jak Twoja zezwala na jazdę wszystkim czego pojemność silnika jest od 0 do 125 ccm :D
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

odpowiedz

Postprzez savio » 30/1/2013, 10:51

tak tylko że kat a1 uprawnia do jazdy pojazdem o pojemności do 125cc i mocy do 15km/11kw a ten ma 17km
savio
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/1/2013, 23:25

Postprzez mati22252 » 30/1/2013, 11:53

A Ty myślisz że ta moc wpisana jest w dowód? Sprzedający strzelił sobie moc jaka powinien osiągnąć, wątpię by był z tzr na hamowni.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

odpowiedz

Postprzez savio » 30/1/2013, 15:42

ok dzięki za odpowiedzi, jeszcze jedno pytanko czy na przeglądzie będą sprawdzali moc silnika? Jedni piszą że tak inni że spisze nr i to wszystko. Jak to jest?
savio
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29/1/2013, 23:25

Postprzez madcap » 30/1/2013, 16:16

Zakres badania w pełnym zakresie powinien obejmować:
1.Sprawdzenie danych identyfikacyjnych w dowodzie ze stanem faktycznym, czyli numery ramy – uwaga, jeżeli stwierdzi niezgodność przekazuje dowód do WydziaÅ‚u Komunikacji!
2.Sprawdzenie stanu i danych na tablicy rejestracyjnej.
3.Sprawdzenie stanu opon motocykla.
4.Stan, ustawienie ii działanie świateł mijania i drogowych (w tym światłość świateł, czyli ile jest światła w światłach!).
5.Światła kierunkowskazów (stan i działanie).
6.ÅšwiatÅ‚a hamowania – stan, dziaÅ‚anie i rozmieszczenie.
7.ÅšwiatÅ‚a pozycyjne – stan i dziaÅ‚anie.
8.ÅšwiatÅ‚a dodatkowe – np. oÅ›wietlenie tablicy rejestracyjnej.
9.Światła odblaskowe.
10.Światła awaryjne.
11.Hamulec – dziaÅ‚anie, skok, oglÄ™dziny tarcz i klocków (maks nacisk na dźwigniÄ™ hamulca rÄ™cznego i nożnego do zablokowania koÅ‚a nie może przekraczać 40 daN).
12.UkÅ‚ad kierowniczy – stan, dziaÅ‚anie, luzy na Å‚ożyskach.
13.UkÅ‚ad amortyzatorów – dobicie, odbicie, luzy.
14.Rama – krzywizna, uszkodzenia.
15.Nadwozie – lusterka.
16.PrÄ™dkoÅ›ciomierz – stan, dziaÅ‚anie.
17.UkÅ‚ad wydechowy – oglÄ™dziny, pomiar haÅ‚asu.
18.SygnaÅ‚ dźwiÄ™kowy – dziaÅ‚anie.

Pamiętajcie też, że motocykle dwumiejscowe muszą posiadać podnóżki dla pasażera!

Światła stop i kierunkowskazy muszą mieć wszystkie motocykle dopuszczone do ruchu i wyprodukowane po 1980 roku
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê