Kto ma pierwszenstwo??? bo mysle ze ja:)
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto ma pierwszenstwo??? bo mysle ze ja:)
Witam.
Ostatnio prawie koles mnie trafil Vw Golf III w zalaczniku mapka na czarno droga z pierwszenstwem czerwony - ja granatowy-debil!!! kumpel mowil ze nie mam racji bo wyzjezdzalem z drogi nieutwardzonej ale i ja i ten koles mial ustap pierwszenstwa wiec kto ma racje-pierwszenstwo??? debil nawet nie przychamowal tylko z pretkoscia przelotowa ok 80km/h przelecial przez krzyzowke...
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... uucii.png/
Ostatnio prawie koles mnie trafil Vw Golf III w zalaczniku mapka na czarno droga z pierwszenstwem czerwony - ja granatowy-debil!!! kumpel mowil ze nie mam racji bo wyzjezdzalem z drogi nieutwardzonej ale i ja i ten koles mial ustap pierwszenstwa wiec kto ma racje-pierwszenstwo??? debil nawet nie przychamowal tylko z pretkoscia przelotowa ok 80km/h przelecial przez krzyzowke...
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... uucii.png/
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Witaj!
Pierwszeństwo miał kierowca golfa.
http://poznajtesty.wordpress.com/2011/01/28/wlaczanie-sie-do-ruchu-z-drogi-gruntowej/ (otwórz link)
Ale fakt faktem, że kierowca golfra jechał za szybko. Należy mieć zawsze ograniczone zaufanie i powinien zwolnić.
Pierwszeństwo miał kierowca golfa.
http://poznajtesty.wordpress.com/2011/01/28/wlaczanie-sie-do-ruchu-z-drogi-gruntowej/ (otwórz link)
Ale fakt faktem, że kierowca golfra jechał za szybko. Należy mieć zawsze ograniczone zaufanie i powinien zwolnić.
Ostatnio edytowano 26/2/2012, 20:02 przez MrHT, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- MrHT
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 26/2/2012, 19:57
jeśli wjeżdżałeś z drogi gruntowej
Oddział 2
WÅ‚Ä…czanie siÄ™ do ruchu
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
1). na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
2). na drogÄ™ z pola lub na drogÄ™ twardÄ… z drogi gruntowej;
3). na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
3a). na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
4).pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.
art. 2 punkt 2
droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt betonowych lub kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni przekracza 20 m; inne drogi są drogami gruntowymi;
stosownie do tego mimo, że dla obu dróg był znak ustąp pierszeństwa przejazdu, to jednak powinieneś ustąpić również pierszeństwa gościowi po lewej stronie (zakładając, że on jechał drogą twardą)
Oddział 2
WÅ‚Ä…czanie siÄ™ do ruchu
Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
1). na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
2). na drogÄ™ z pola lub na drogÄ™ twardÄ… z drogi gruntowej;
3). na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
3a). na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
4).pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.
art. 2 punkt 2
droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt betonowych lub kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni przekracza 20 m; inne drogi są drogami gruntowymi;
stosownie do tego mimo, że dla obu dróg był znak ustąp pierszeństwa przejazdu, to jednak powinieneś ustąpić również pierszeństwa gościowi po lewej stronie (zakładając, że on jechał drogą twardą)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Re: Kto ma pierwszenstwo??? bo mysle ze ja:)
hugo2003 napisał(a): z pretkoscia przelotowa ok 80km/h przelecial przez krzyzowke...
ciekawe jak zmierzyłeś prędkość...
XR 400R | | Kula daje fula | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
-
Kula07 - Stały bywalec
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
- Lokalizacja: Sadłuki
Re: Kto ma pierwszenstwo??? bo mysle ze ja:)
Kula07 napisał(a):hugo2003 napisał(a): z pretkoscia przelotowa ok 80km/h przelecial przez krzyzowke...
ciekawe jak zmierzyłeś prędkość...
Tak sie sklada ze jezdze duzo czy to autem czy motocyklem i nie musze patrzec na pretkosciomierz zeby wiedziec z jaka pretkoscia sie poruszam (oczywiscie przyblizona o 10-20km/h ) wiec Å‚atwo mozna okreslic tak +/- jak szybko mijal zabudowania....
A po 2 napisalem ok wiec mogl jeschac moze 70 a moze 75 ale nie mniej!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
aha...
sporo jeździsz, to wszystko tłumaczy...
koniec ot.
sporo jeździsz, to wszystko tłumaczy...
koniec ot.
XR 400R | | Kula daje fula | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
-
Kula07 - Stały bywalec
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
- Lokalizacja: Sadłuki
Sytuacja wcale nie jest oczywista z punktu widzenia pojazdu czerwonego - jeśli widzi znak A-7 stojący na drodze po lewej (czyli znak na drodze pojazdu niebieskiego).
Akurat ten znak można rozpoznać także oglądając go od tyłu, bo to jedyny z ostrzegawczy umieszczany wierzchołkiem do dołu.
Oczywiście jest Art. 17 PORD (czyli włączanie się do ruchu z drogi gruntowej itp.) ale jest i Art. 5 pkt. 1. PORD: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
W całej tej sytuacji brakuje mi na rysunku znaku T-6 pod znakami A-7, jeśli są w realu to kierujący pojazdem czerwonym może zakładać, że droga z pierwszeństwem przejazdu przebiega tak jak zaznaczone na czarno na rysunku i mógłby - w związku z Art. 5 pkt. 1 - wjechać przed pojazdem niebieskim. Jeśli ich nie ma to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi niebieskiemu, chyba że widzi "od tyłu" znak A-7 (ale bez znaku T-6, czyli bez kwadratowego znaku widzianego również od tyłu) lecz wówczas następuje sprzeczność informacji i wówczas lepiej zatrzymać się, bo rośnie szansa na nieporozumienie i wypadek.
Nie zmienia to faktu ewentualnego braku zasady zachowania zaufania ale po wypadku nieważne kto ma rację - boli bardziej tego na moto.
Akurat ten znak można rozpoznać także oglądając go od tyłu, bo to jedyny z ostrzegawczy umieszczany wierzchołkiem do dołu.
Oczywiście jest Art. 17 PORD (czyli włączanie się do ruchu z drogi gruntowej itp.) ale jest i Art. 5 pkt. 1. PORD: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
W całej tej sytuacji brakuje mi na rysunku znaku T-6 pod znakami A-7, jeśli są w realu to kierujący pojazdem czerwonym może zakładać, że droga z pierwszeństwem przejazdu przebiega tak jak zaznaczone na czarno na rysunku i mógłby - w związku z Art. 5 pkt. 1 - wjechać przed pojazdem niebieskim. Jeśli ich nie ma to powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi niebieskiemu, chyba że widzi "od tyłu" znak A-7 (ale bez znaku T-6, czyli bez kwadratowego znaku widzianego również od tyłu) lecz wówczas następuje sprzeczność informacji i wówczas lepiej zatrzymać się, bo rośnie szansa na nieporozumienie i wypadek.
Nie zmienia to faktu ewentualnego braku zasady zachowania zaufania ale po wypadku nieważne kto ma rację - boli bardziej tego na moto.
- Wojciech_Moto
- Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
- Lokalizacja: Mazowsze
Boshi napisał(a):Chyba nie ma obowiązku czytać znaków od tyłu prawda? Z tego co wiem to interesuje nas zawsze znak na drodze po której się poruszamy a nie patrzenie na drogę z boku i myślenie jaki tam znak stoi.
A dlaczego nie? GdzieÅ› jest zabronione sugerowanie siÄ™ znakami z drugiej strony?
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Boshi napisał(a):Chyba nie ma obowiązku czytać znaków od tyłu prawda? Z tego co wiem to interesuje nas zawsze znak na drodze po której się poruszamy a nie patrzenie na drogę z boku i myślenie jaki tam znak stoi.
Obowiązku nie ma, trzeba jednak przewidzieć, że użycie jednego z dwóch znaków (A-7 lub B-20), bo D-1 już nie jest jednoznaczny (może być to D-2) powoduje inną całkowitą informację dla użytkownika.
Moim celem było wskazanie, że sytuacja nie była tak klarowna jak uznali wszyscy (poza założycielem wątku) moi przedmówcy. Cała rzecz polega na tym, by szukać innych możliwości. Teraz pewnie zgłosiłbym do lokalnego wydziału dróg o uzupełnienie o jakąś tablicę a najlepiej zastąpienie znaku A-7 znakiem B-20, by nie zdarzył się tam wypadek z takiej przyczyny.
- Wojciech_Moto
- Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
- Lokalizacja: Mazowsze
Invinciblee napisał(a):Boshi napisał(a):Chyba nie ma obowiązku czytać znaków od tyłu prawda? Z tego co wiem to interesuje nas zawsze znak na drodze po której się poruszamy a nie patrzenie na drogę z boku i myślenie jaki tam znak stoi.
A dlaczego nie? GdzieÅ› jest zabronione sugerowanie siÄ™ znakami z drugiej strony?
Wiesz invi, nigdzie nie jest, ale jednak moim zdaniem podnosi to poziom niebezpieczeństwa, ktoś się zagapi na znak kombinując czy to jest ustąp czy inny trójkąt w drugą stronę, a wątpię, że większość ludzi popatrzy w ułakmu sekundy na znak i od razu wie co tam jest.
-
Boshi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2349
- Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
zastanawia mnie mimo wszystko to:
niespójność w tym, ze znak A7 stoi na drodze niebedącej drogą twardą na skrzyzowaniu z drogami twardymi, chyba, ze autor coś poplątał (co na stan na teraz nie mienia mojej opinii)
tak dziwnie się składa, ze gdyby nawet zamiast znaku A7 byłby znak B20, to wymiar sytuacyjny byłby równoważny
niespójność w tym, ze znak A7 stoi na drodze niebedącej drogą twardą na skrzyzowaniu z drogami twardymi, chyba, ze autor coś poplątał (co na stan na teraz nie mienia mojej opinii)
tak dziwnie się składa, ze gdyby nawet zamiast znaku A7 byłby znak B20, to wymiar sytuacyjny byłby równoważny
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Panowie, ale w czym wy widzicie problem?
Jasno zostało napisane, że gdy jest zmiana nawierzchni tak jak w tym przypadku z drogi gruntowej na asfaltową to jest to traktowane jak włączanie się do ruchu. I ustępujemy pierwszeństwa wszystkim.
Golf miał znak ustąp ponieważ znajdował się na drodze podporządkowanej. A oś drogi głównej (z pierwszeństwem) przebiegała tak jak na rysunku.
Nie ma co szukać dziury w całym. Trzeba uważać.
Jasno zostało napisane, że gdy jest zmiana nawierzchni tak jak w tym przypadku z drogi gruntowej na asfaltową to jest to traktowane jak włączanie się do ruchu. I ustępujemy pierwszeństwa wszystkim.
Golf miał znak ustąp ponieważ znajdował się na drodze podporządkowanej. A oś drogi głównej (z pierwszeństwem) przebiegała tak jak na rysunku.
Nie ma co szukać dziury w całym. Trzeba uważać.
- MrHT
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 26/2/2012, 19:57
madcap napisał(a):zastanawia mnie mimo wszystko to:
niespójność w tym, ze znak A7 stoi na drodze niebedącej drogą twardą na skrzyzowaniu z drogami twardymi, chyba, ze autor coś poplątał (co na stan na teraz nie mienia mojej opinii)
tak dziwnie się składa, ze gdyby nawet zamiast znaku A7 byłby znak B20, to wymiar sytuacyjny byłby równoważny
Jesli chcecie i bede akurat tamtedy jechal to podesle fotki tej krzyzowki z kazdej strony...
Fakt faktem ze umknelo mi cos takiego ze wyjazd z drogi gruntowej jest pod wyjazdem z drogi asfaltowej... ale znaj ustap to znak ustap wiec jak wyzej kolega napisal zachowalem zasade prawej strony(pomijajac droge z pierwszenstwem).
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hugo2003 napisał(a):
Fakt faktem ze umknelo mi cos takiego ze wyjazd z drogi gruntowej jest pod wyjazdem z drogi asfaltowej... ale znaj ustap to znak ustap wiec jak wyzej kolega napisal zachowalem zasade prawej strony(pomijajac droge z pierwszenstwem).
hugo2003... jak masz znak ustąp pierwszeństwa to ustępujesz nie tylko tym po prawej. Pisałem o tym powyżej, że znak KASUJE regułę ogólną.
- Wojciech_Moto
- Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
- Lokalizacja: Mazowsze
Zdecydowanie pierwszeństwo Golfa.. niestety. Wybacz kolego, ale jako kierowca naprawdę powinieneś to widzieć ;/ dość, że w puszkach nic wam się nie stało. na 2 kołach byłoby gorzej przy ~80 kph
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Wojciech_Moto napisał(a):hugo2003 napisał(a):
Fakt faktem ze umknelo mi cos takiego ze wyjazd z drogi gruntowej jest pod wyjazdem z drogi asfaltowej... ale znaj ustap to znak ustap wiec jak wyzej kolega napisal zachowalem zasade prawej strony(pomijajac droge z pierwszenstwem).
hugo2003... jak masz znak ustąp pierwszeństwa to ustępujesz nie tylko tym po prawej. Pisałem o tym powyżej, że znak KASUJE regułę ogólną.
W tym przypadku znak kasuje regule ale jezeli tak to co gdybym wyjezdzal z drogi utwardzonej ja mam ustap golf ma ustap a luj ma pierwszenstwo ???????
Wiec wtedy regula prawej strony.
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
wtedy tak
ale wóczas mówimy o skrzyżowaniu a nie o włączaniu się do ruchu
i wówczas dla dróg równorzędnych stosujemy regułe prawej ręki
ale wóczas mówimy o skrzyżowaniu a nie o włączaniu się do ruchu
i wówczas dla dróg równorzędnych stosujemy regułe prawej ręki
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości