Badanie techniczne , czy robią to gdzieś solidnie?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Badanie techniczne , czy robią to gdzieś solidnie?
witam , czy w ramach przeglądu-okresowego badania tech, jest gdzięs możliwe dokładniejsze sprawdzenie motoru?
mam cbr600rr a nie za bardzo sie znam na mechanice,to moj pierwszy motor, był on sprowadzany ze stanów , i tak naprawde nie wiem na czym jezdze
jestem z łukowa woj. lubelskie, granica z mazowieckim
czy na badaniu tech. powinni badac jakos np. geometrie ?
dotychczas badanie polegało na przybiciu pieczątki i spojrzeniu na motor :-/.
mam cbr600rr a nie za bardzo sie znam na mechanice,to moj pierwszy motor, był on sprowadzany ze stanów , i tak naprawde nie wiem na czym jezdze

jestem z łukowa woj. lubelskie, granica z mazowieckim
czy na badaniu tech. powinni badac jakos np. geometrie ?

dotychczas badanie polegało na przybiciu pieczątki i spojrzeniu na motor :-/.
-
LeszekEl - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07
polecam moto gp w Lublinie. masz nie daleko. i generalnie za 120-150 zł (tak maja w cenniku) potrafia zrobic oględziny motocykla.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Cześć Leszek, nie kojarzę Cię, ale też jestem z Łukowa
jakbyś chciał namiary na dobrego mechanika z okolicy to dawaj znać na priv. A spojrzeć na moto czy pogadać to i ja mogę z chęcią bo chyba się nie znamy. Pozdrawiam

Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
ok dzięki za info , ale chodziło mi raczej , zeby w ramach opłaty za przegląd ktoś obejrzał motor dokładniej, a tak specjalnie żeby na to wydawac pieniądze to mi szkoda 

-
LeszekEl - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07
Zakres badania w pełnym zakresie powinien obejmować:
Sprawdzenie danych identyfikacyjnych w dowodzie ze stanem faktycznym, czyli numery ramy - uwaga, jeżeli stwierdzi niezgodność przekazuje dowód do Wydziału Komunikacji!
Sprawdzenie stanu i danych na tablicy rejestracyjnej.
Sprawdzenie stanu opon motocykla.
Stan, ustawienie,i działanie świateł mijania i drogowych (w tym światłość świateł, czyli ile jest światła w światłach!).
Światła kierunkowskazów (stan i działanie).
Światła hamowania - stan, działanie i rozmieszczenie.
Światła pozycyjne - stan i działanie.
Światła dodatkowe - np. oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Światła odblaskowe.
Światła awaryjne.
Hamulec - działanie, skok, oględziny tarcz i klocków (maks nacisk na dźwignię hamulca ręcznego i nożnego do zablokowania koła nie może przekraczać 40 daN).
Układ kierowniczy - stan, działanie, luzy na łożyskach.
Układ amortyzatorów - dobicie, odbicie, luzy.
Rama - krzywizna, uszkodzenia.
Nadwozie - lusterka.
Prędkościomierz - stan, działanie.
Układ wydechowy - oględziny, pomiar hałasu.
Sygnał dźwiękowy - działanie.
motocykle dwumiejscowe muszą posiadać podnóżki dla pasażera
to tyle
jeśli chcesz bardziej dokładnie to już nie jest to w ramach badania technicznego
Sprawdzenie danych identyfikacyjnych w dowodzie ze stanem faktycznym, czyli numery ramy - uwaga, jeżeli stwierdzi niezgodność przekazuje dowód do Wydziału Komunikacji!
Sprawdzenie stanu i danych na tablicy rejestracyjnej.
Sprawdzenie stanu opon motocykla.
Stan, ustawienie,i działanie świateł mijania i drogowych (w tym światłość świateł, czyli ile jest światła w światłach!).
Światła kierunkowskazów (stan i działanie).
Światła hamowania - stan, działanie i rozmieszczenie.
Światła pozycyjne - stan i działanie.
Światła dodatkowe - np. oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Światła odblaskowe.
Światła awaryjne.
Hamulec - działanie, skok, oględziny tarcz i klocków (maks nacisk na dźwignię hamulca ręcznego i nożnego do zablokowania koła nie może przekraczać 40 daN).
Układ kierowniczy - stan, działanie, luzy na łożyskach.
Układ amortyzatorów - dobicie, odbicie, luzy.
Rama - krzywizna, uszkodzenia.
Nadwozie - lusterka.
Prędkościomierz - stan, działanie.
Układ wydechowy - oględziny, pomiar hałasu.
Sygnał dźwiękowy - działanie.
motocykle dwumiejscowe muszą posiadać podnóżki dla pasażera
to tyle
jeśli chcesz bardziej dokładnie to już nie jest to w ramach badania technicznego
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Na okresowym przeglądzie nie słyszałem żeby dokładnie sprawdzali moto po za tym co mają w zakresie swoich obowiązków.Jak będą nadgorliwi to się przyczepią do lampy przedniej bo świeci symetrycznie i niema homologacji europejskiej moto z USA.
A i kierunki czy się na stałe świecą bo z tym też lipa Więc lepiej nie każ im dokładnie oglądać niech zrobią swoje i do widzenia.
Ja raz trafiłem na takiego nadgorliwego i chciał mi wyregulować światło zakończyło się tym że nie podbił mi dowodu bo z UK i nie zmieniony reflektor(skos w lewo) niestety zależy od stacji diagnostycznej.
A co do stanu moto może ktoś nie daleko ciebie też lata i ma pojęcie to ci pomoże po za tym parę groszy w kieszeni i można browca wypić.
Jest mało motocyklowych warsztatów w których pracują pasjonaci i uczciwie obejrzą,przeważnie jak widzą że ktoś się nie zna to już go mają w garści i na coś naciągną.
Edit.Invinciblee źle chyba zrozumiałeś to co napisałem.
A i kierunki czy się na stałe świecą bo z tym też lipa Więc lepiej nie każ im dokładnie oglądać niech zrobią swoje i do widzenia.
Ja raz trafiłem na takiego nadgorliwego i chciał mi wyregulować światło zakończyło się tym że nie podbił mi dowodu bo z UK i nie zmieniony reflektor(skos w lewo) niestety zależy od stacji diagnostycznej.
A co do stanu moto może ktoś nie daleko ciebie też lata i ma pojęcie to ci pomoże po za tym parę groszy w kieszeni i można browca wypić.
Jest mało motocyklowych warsztatów w których pracują pasjonaci i uczciwie obejrzą,przeważnie jak widzą że ktoś się nie zna to już go mają w garści i na coś naciągną.
Edit.Invinciblee źle chyba zrozumiałeś to co napisałem.
Ostatnio edytowano 2/3/2011, 18:39 przez mrówa, łącznie edytowano 1 raz
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
mrówa napisał(a):Ja raz trafiłem na takiego nadgorliwego i chciał mi wyregulować światło zakończyło się tym że nie podbił mi dowodu bo z UK i nie zmieniony reflektor(skos w lewo)
mrówa napisał(a):Jest mało motocyklowych warsztatów w których pracują pasjonaci i uczciwie obejrzą,przeważnie jak widzą że ktoś się nie zna to już go mają w garści i na coś naciągną.
No to się zastanów czego chcesz. Tak źle i tak niedobrze?
Co do lampy z Wysp to miał rację. Ja tam nie lubię jak mi ktoś po oczach wali.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
U mnie się zawsze kończyło na sprawdzeniu numerów, krótkiej rozmowie jak się jeździ i do widzenia. Raczej panowie na stacjach kontroli, wiedzą mniej niż 95% motocyklistów, którzy tam przyjeżdżają.
- Piter_Powraca
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 1/3/2011, 23:01
Mnie ostatnim razem na stacji kontroli potraktował tak, że nacisnął przedni hamulec.. Popatrzył na światła i podbił pieczątkę... Nawet tylnego hebla nie sprawdzał...

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
jeśli już zaistniał oftop, to warto zauważyć jedną rzecz
90% z nas na nasze "maleństwa" chucha i dmucha, więc ich stan techniczny jest duuuuuuuuużo lepszy niż 4oo jeżdżących po drogach
przecież diagności nie są kretynami i też sobie zdają z tego doskonale sprawę, więc nic dziwnego, ze nie wykonują pełnego zakresu badania i to tylko z czystego lenistwa (świadomości tego co wyżej napisałem)
90% z nas na nasze "maleństwa" chucha i dmucha, więc ich stan techniczny jest duuuuuuuuużo lepszy niż 4oo jeżdżących po drogach
przecież diagności nie są kretynami i też sobie zdają z tego doskonale sprawę, więc nic dziwnego, ze nie wykonują pełnego zakresu badania i to tylko z czystego lenistwa (świadomości tego co wyżej napisałem)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Jak diagnosta widzi że motocykl ma :
- łyse opony
- brak wymaganych świateł lub nie odpowiednie oświetlenie
- wycieki płynów eksploatacyjnych
- ubytki plastików zagrażające bezpieczeństwu ruchu
to nie ma takiej opcji żeby podbił przegląd.
Ja tam znam firmę w której chłopaki oglądali motocykl tak jak by sami mieli kupić i przestrzegali przed kosztami.
Sam jak pracowałem wiele lat temu w serwisie też zwracałem uwagę ludziom czy wiedzą na czym jeżdżą - dziś na szczęście mam inny zawód
W ramach wolnego czasu mogę pomóc w oględzinach motocykla - oczywiście za odpowiednią opłatą.
- łyse opony
- brak wymaganych świateł lub nie odpowiednie oświetlenie
- wycieki płynów eksploatacyjnych
- ubytki plastików zagrażające bezpieczeństwu ruchu
to nie ma takiej opcji żeby podbił przegląd.
Ja tam znam firmę w której chłopaki oglądali motocykl tak jak by sami mieli kupić i przestrzegali przed kosztami.
Sam jak pracowałem wiele lat temu w serwisie też zwracałem uwagę ludziom czy wiedzą na czym jeżdżą - dziś na szczęście mam inny zawód

W ramach wolnego czasu mogę pomóc w oględzinach motocykla - oczywiście za odpowiednią opłatą.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości