Zobacz wątek - Dokumenty niezbędne do rejestracji motocykla z Holandii
NAS Analytics TAG

Dokumenty niezbędne do rejestracji motocykla z Holandii

Przepisy, prawo
_________

Dokumenty niezbędne do rejestracji motocykla z Holandii

Postprzez melvin » 17/11/2016, 19:35

Jak w temacie, jakie świstki są potrzebne żeby zarejestrować szpeja przytarganego od narkomanów?







ps. tak tak wiem dział prawo do którego nikt nie zagląda...

Mylisz się. Ostatnimi czasy w dziale "Prawo" jest sporo większy ruch niż w HP, tak więc przesuwam tamże. Ordung muss sein!

Czester.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski


Postprzez Glenroy » 17/11/2016, 23:08

Takie cuś znalazłem:
1. Spisanie umowy z dotychczasowym właścicielem pojazdu. Ściągamy z internetu szablon umowy dwujęzycznej (polsko-holenderskiej), na miejscu wypełniamy danymi, przypilnujcie aby na umowie znalazło się miejsce i data podpisania. Dwujęzyczna umowa zaoszczędzi nam trochę grosza na tłumaczeniu.
2. Od właściciela odbieramy dowód rejestracyjny + dowód przekazania (mały papierek, dodatek do dowodu rejestracyjnym, nie wiem czy jest konieczny do rejestracji w Polsce, ale ja go dostałem).
3. Jak już mamy umowę, jedziemy do punktu w którym możemy wyrejestrować pojazd. Tutaj uwaga! Nie jest to punkt w którym zgłasza się zmianę właściciela w przypadku gdy obie strony są obywatelami holenderskimi. Musi być to urząd, który wystawi nam certyfikat eksportowy. Ja wszystko załatwiałem w VWE (http://www.vwe.nl/), szybko i sprawnie, ale nie w każdym mieście taki punkt jest dostępny. Ja musiałem przejechać kilka km, otwarte również w sobotę. W punkcie oddajemy tablicę rejestracyjną i otrzymujemy RDW i certyfikat eksportowy. Kosz operacji 32 euro.
4. Tłumaczymy dokumenty, ja tłumaczyłem tylko dowod rejestracyjny, bez RDW, koszt ok 100 zł.
5. Robimy kserokopię wszystkich dokumentów i jedziemy do Urzędu Skarbowego z wypełnionym formularzem VAT-24. W urzędzie uiszczamy opłatę 160 zł.
6. Po kilku dniach (do tygodnia) odbieramy zaświadczenie VAT-25 z Urzędu Skarbowego.
7. Robimy kserokopię wszystkich dokumentów i jedziemy do wydziału komunikacji. W urzędzie uiszczamy opłatę ok 40 zł za tymczasowe tablice rejestracyjne, wypełniamy wniosek o wydanie tymczasowego dowodu rejestracyjnego i okazujemy wszystkie dokumenty, pozostawiając kopie.
8. Jedziemy na stację diagnostyczną i wykonujemy przegląd, dostajemy zaświadczenie o odbytym przeglądzie, koszt 60 zł.
9. Ponownie jedziemy do wydziału komunikacji, wypełniamy wniosek o wydanie stałego dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, uiszczamy opłatę 200 zł

Podsumowanie kosztów
Wyrejestrowanie: 32 euro
Tłumaczenia: 100 zł
VAT-24: 160 zł
Tymczasowe tablice: 40 zł
Badanie techniczne: 60 zł
Stały dowód rejestracyjny + karta pojazdu: 200 zł

Checklista:
Co muszę mieć przed wyjazdem z Holandii:

umowę
dowód rejestracyjny
RDW (potwierdzenie wymeldowania)
certyfikat eksportowy

Co muszę mieć w Urzędzie Skarbowym:

wszystko j.w.
tłumaczenia dokumentów
kserokopie wszystkich dokumentów

Co muszę mieć w wydziale komunikacji:

wszystko j.w
VAT-25


Ogólnie fajny w NL mają dowód rejestracyjny, wygląda jak karta bankomatowa, bez żadnych kuźwa pieczątek i wymiany co 6 lat ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU




Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr