Co zrobić gdy WK nie chce zarejestrować zdławionego motocykl
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Co zrobić gdy WK nie chce zarejestrować zdławionego motocykl
Cześć, wskutek nowych zagmatwanych przepisów w niektórych Wydziałach Komunikacji nie chcą zarejestrować motocykla ze zredukowaną mocą poniżej 35 kW. Pomimo, że posiadam wykresy z hamowni, orzeczenie rzeczoznawcy oraz przeprowadzone badanie techniczne urzędnicy robią problemy. Wiem, że w innych WK też tak czasem bywa, a przecież jest o tym mowa w przepisach (35 kW nie może powstać w wyniku wprowadzenia zmian konstrukcyjnych w motocyklu o dwukrotnie wyższej mocy). Jednak nie wiem jak im to przedstawić, jakie paragrafy pokazać tak, aby się zgodzili na rejestrację. W niektórych warsztatach dają gwarancję na to, że motocykl u nich zdławiony będzie można zarejestrować, więc pewnie znają jakieś kruczki prawne, które ew. pokazują nieznającym się urzędnikom.
Dajcie znać jak coś wiecie.
LWG
Dajcie znać jak coś wiecie.
LWG
- ChevLucas
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 23/9/2013, 12:42
Wystap z wnioskiem na pismie ( nic na gebe ) oraz zarzadaj o pisemne wyjasnienie na jakiej podstawie pßrawnej odmawiaja Ci zarejestrowania pojazdu ! Maja podac podanie §§ / Artykulow na jakiej podstawie odmawiaja zarejestrowania pojazdu.


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Oni musza zarejestrowac motocykli. To nie ma znaczenia jak jest dlawiony. Problem bedzie jak tych blokad nie bedzie a bedziesz mial dokumenty.
Ty masz wszystkie dokumenty czy to jest do 25 kW czy do 1 kW - to nie ma znaczenia.
Ty masz wszystkie dokumenty czy to jest do 25 kW czy do 1 kW - to nie ma znaczenia.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
jeśli jest w porządku to andy7 dobrze Ci podpowiedział, napisz wniosek o zarejestrowanie, dołącz wszystkie dokumenty, wykres z hamowni, opinia rzeczoznawcy, badanie techniczne jako załączniki do wniosku, plus inne papiery niezbędne do rejestracji. Jak odmówią to poproś o pisemne uzasadnienie odmowy, na jakiej podstawie. Nie może być tak od "widzi mi się" urzędnika, że nie... Bo mu mama nie kazała. 

black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Mozesz tez pojsc do kierownika wydzialu i zakomunikowac mu, ze jezeli nie beda chcieli zarejestrowac to wezmiesz adwokata i obciazysz osobiscie urzdnika kosztami sprawy / procesu, tyle, ze wtedy trzeba byc konsekwentnym i faktycznie tak zrobic, a to zwiazane jest z kosztami.


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Zanim zacznie straszyć adwokatem nuech spróbuje po prośbie. Nikt nie lubi jak mu się grozi. Z kierownikiem możesz pogadać ale najpierw miej podstawę na piśmie. Jeśli coś nie gra to napiszą to w uzasadnieniu. A jeśli gra to musi przejść.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Fugu napisał(a):W tym miejscu ze nie ma znaczenia, do jakiej mocy jest zredukowany motocykl, n.p. omawiana w tym watku Versys nie mozna zredukowac do mniej niz 23.5 kW. Sugerowany przez ciebie 1 kW jest brednia.
Oczywiście, że możesz. Kto Ci broni?
MOTOCYKLA NIE REJESTRUJE SIE NA KONKRETNA KATEGORIE.
Tu nie chodzi po porusznie sie motocyklem przy A2 - tylko o to ze wk nie chce zarejestrowac motocykla ze zmniejszona moca, przeczytaj uważnie.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Fugu napisał(a):Po pierwsze nie krzycz - nie mowisz nic nowego.
Po drugie - zastanow sie po co zmniejsza sie moc moto.
A co mnie to obchodzi po co on zmienia moc? Może się boi jeździć z pełną.
Temat jest o rejestracji zdławionego motocykla, a nie po co zmienisza się moc w motocyklach.
Przeczytaj pierwszy post.
Suzuki SV650s k7
- Karol20
- Bywalec
- Posty: 595
- Dołączył(a): 11/7/2012, 19:16
Temat założony idealnie dla mnie, bo w moim WK też robią problemy.
Dostarczyłem im wszystkie dokumenty jakich chcieli (według rozmowy telefonicznej, gdy pytałem właśnie czego będą potrzebować) czyli wykres z hamowni, orzeczenie rzeczoznawcy, faktury na usługi blokowania/hamowni, badanie.
Jak zaniosłem to wszystko to jeszcze mi powiedzieli, że to nie jest nadal pewne, bo wysyłają zapytanie do producenta motocykla czy przewiduje takie zmiany... (WTF?!).
Innymi słowy na siłę próbują odpowiedzialność z siebie zrzucić...
Teraz przynajmniej wiem co robić jak mi odmówią, bo cierpliwości to mi już brakować zaczyna... (cała procedura blokowania motocykla w Polsce to po prostu masakra...)
Dostarczyłem im wszystkie dokumenty jakich chcieli (według rozmowy telefonicznej, gdy pytałem właśnie czego będą potrzebować) czyli wykres z hamowni, orzeczenie rzeczoznawcy, faktury na usługi blokowania/hamowni, badanie.
Jak zaniosłem to wszystko to jeszcze mi powiedzieli, że to nie jest nadal pewne, bo wysyłają zapytanie do producenta motocykla czy przewiduje takie zmiany... (WTF?!).
Innymi słowy na siłę próbują odpowiedzialność z siebie zrzucić...
Teraz przynajmniej wiem co robić jak mi odmówią, bo cierpliwości to mi już brakować zaczyna... (cała procedura blokowania motocykla w Polsce to po prostu masakra...)
- R.O.N.O
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 14/3/2014, 10:22
Karol20 napisał(a):Fugu napisał(a):W tym miejscu ze nie ma znaczenia, do jakiej mocy jest zredukowany motocykl, n.p. omawiana w tym watku Versys nie mozna zredukowac do mniej niz 23.5 kW. Sugerowany przez ciebie 1 kW jest brednia.
Oczywiście, że możesz. Kto Ci broni?
MOTOCYKLA NIE REJESTRUJE SIE NA KONKRETNA KATEGORIE.
Tu nie chodzi po porusznie sie motocyklem przy A2 - tylko o to ze wk nie chce zarejestrowac motocykla ze zmniejszona moca, przeczytaj uważnie.
Karol, nie mowie, ze nie masz racji, ale Fugu dobrze sugeruje, choc tez nie do konca.
Dlawienie motocykla wystepuje w przypadkach kiuedy prawodawca stawia jakies restrykcje.
Wtedy czy to producent czy to generalny importer danego kraju zlecaja komustam wykonanie zestawu dlawiacego ( skoncentrujmy sie tylko na jednym modelu ).
Po zalozeniu zestawu dlawiacego wystawiana jest dokumentacja w formie pisemnej, na tej podstawie urzad wydaje homologacje, a urzed rejestrujacy rejestruje pojazd ( motocykl ).
Karol 20. Oczywiscie, ze mozesz sobie zdlawic motocykl, do jednego KM, pytanie tylko co Ci to da, a co wazniejsze, ile Cie to bedzie kosztowac.
Fugu, w Niemczech byly do niedawna zestawy dlawiace do 25 kW - 34 KM.
Wczesniej jednak bylo dlawienie do 27 KM. To wiec co piszesz o tych 23,5 kW niestety nie trafia w cel.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
23.5 kW wynika z polskich przepisow -> maks do 1/2 wartosci wyjsciowej (odnosilo sie do dlawienia na 1 kW).
Zestawy dlawiace sa zazwyczaj produkowane tak, zeby zachowac maksymalna mozliwa moc - dlatego jest to 50 KM. 34 KM to "stare" niemieckie A2 - zestawy sa na rynku, kastrowane moto tez. Tylko w przypadkach bardzo lekkich moto (KTM) ograniczasz pod ciezar.
Co jest w DE nie musisz mi pisac - nigdy nie posiadalem polskiego prawa jazdy ani zadnego pojazdu na polskich blachach.
Zestawy dlawiace sa zazwyczaj produkowane tak, zeby zachowac maksymalna mozliwa moc - dlatego jest to 50 KM. 34 KM to "stare" niemieckie A2 - zestawy sa na rynku, kastrowane moto tez. Tylko w przypadkach bardzo lekkich moto (KTM) ograniczasz pod ciezar.
Co jest w DE nie musisz mi pisac - nigdy nie posiadalem polskiego prawa jazdy ani zadnego pojazdu na polskich blachach.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Wszyscy macie racje.
Najwazniejsza jest odmowa rejestracji na pismie, z uzasadnieniem. Nie ma uzasanienia - nie pa powodu, zeby nie zarejestrowac.
Karol20 ma racje, ze kazdy ma prawo modyfikowac swoj motocykl jak mu sie podoba. Jesli przepis nie wyklucza jakiejs zmiany, to urzad nie powinien odmowic rejestracji takiego moto. Zyjemy w wolnym kraju i kazdy ma prawo miec idiotyczne fetysze, np. jezdzenia sportowym litrem wykastrowanym do 15KM, jesli ma prawo jazdy pozwalajace jezdzic takim moto.
Najwazniejsza jest odmowa rejestracji na pismie, z uzasadnieniem. Nie ma uzasanienia - nie pa powodu, zeby nie zarejestrowac.
Karol20 ma racje, ze kazdy ma prawo modyfikowac swoj motocykl jak mu sie podoba. Jesli przepis nie wyklucza jakiejs zmiany, to urzad nie powinien odmowic rejestracji takiego moto. Zyjemy w wolnym kraju i kazdy ma prawo miec idiotyczne fetysze, np. jezdzenia sportowym litrem wykastrowanym do 15KM, jesli ma prawo jazdy pozwalajace jezdzic takim moto.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Fugu napisał(a):23.5 kW wynika z polskich przepisow -> maks do 1/2 wartosci wyjsciowej (odnosilo sie do dlawienia na 1 kW).
Zestawy dlawiace sa zazwyczaj produkowane tak, zeby zachowac maksymalna mozliwa moc - dlatego jest to 50 KM.
Co jest w DE nie musisz mi pisac - nigdy nie posiadalem polskiego prawa jazdy ani zadnego pojazdu na polskich blachach.
Fugu, o czym Ty piszesz?
Jakie 23,5 kW ?
Wez moze zapoznaj sie z ustawa. 35 kW x 2 = 70 kW !
35 kW nie rowna sie wartosci 50 KM !
I nie ma to tu znaczenia, ze nigdy nie miales pojazdu na polskich blachach.
pozdro

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości