szukam crossa, enduro, off roada w automacie
Posty: 16
• Strona 1 z 1
szukam crossa, enduro, off roada w automacie
Wita. Do tej pory latalem na turystychach, a w terenie na harleyu mt 350. 8 msc mialem wypadek i jedyna szansa na dalsza jazde dla mnie jest sprzet bez klamki sprzegla ( automat lub polautomat). Jezeli znacie fabryczne sprzety w teren ktore dzisiaj mozna nabyc do okolo 20 tys to piszcie. Pojemnosc bezznaczenia, i nie chinczyk. pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23/1/2014, 15:28 przez jahol70, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- jahol70
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 21/4/2011, 11:09
na prawde wymieniłeś cross enduro ? pomysl zanim cos napiszesz
kolego sprawa wygląda tak że fabrycznie to nie istniejątakie motocykle.
wiem że do KTMa z serii EXC jest do dostania sprzegło REKLUSE jest to sprzegło które pozwala na wysprzęglanie na niskich obrotach czyli jedziez np na 4 biegu. puiszczasz gaz zacznie hamowac silnikiem aż sie nagle rozłączy napęd i moto sobie pyrka a ma wbity 4 bieg nadal.
no i jak to w crossówkach / hard enduro nei trzeba uzywac sprzegła. nie wiem w jakim stopniu nie mozesz uzywac sprzegła. tam wystarczy tak na prawde 1 palec bo w terenie jednak jazda całkiem bez sprzegła jest przynajmniej dla mnie bardzo trudna. chociaz widziałem że ludzie wywalają całkiem klamke do tego sprzegła i zakłądajątylny hamulec.
za moto zaleznie od pojemnosci róznie mozna dać bo mozesz kupic ktma z 2000 roku za juz nawet 5 tysiecy sprzęgło kosztuje max 2000 zł a mozesz kupic moto za 20 tysiecy w miare nie skatowane ze sprzegłem. kolezanka do KTMa EXC-F 250 z 2009 roku dostała takie sprzegło przy zakupie, ale akurat ona w zasadzie szybko wywaliła je i wstawiłą oryginał. nawet ma chyba jeszcze rekluse do sprzedania. aa pojemnosc bez znaczenia - chyba nie wiesz o czym piszesz.
i na przyszłosc sprawy offroadowe załatwiaj w dziale offroad
kolego sprawa wygląda tak że fabrycznie to nie istniejątakie motocykle.
wiem że do KTMa z serii EXC jest do dostania sprzegło REKLUSE jest to sprzegło które pozwala na wysprzęglanie na niskich obrotach czyli jedziez np na 4 biegu. puiszczasz gaz zacznie hamowac silnikiem aż sie nagle rozłączy napęd i moto sobie pyrka a ma wbity 4 bieg nadal.
no i jak to w crossówkach / hard enduro nei trzeba uzywac sprzegła. nie wiem w jakim stopniu nie mozesz uzywac sprzegła. tam wystarczy tak na prawde 1 palec bo w terenie jednak jazda całkiem bez sprzegła jest przynajmniej dla mnie bardzo trudna. chociaz widziałem że ludzie wywalają całkiem klamke do tego sprzegła i zakłądajątylny hamulec.
za moto zaleznie od pojemnosci róznie mozna dać bo mozesz kupic ktma z 2000 roku za juz nawet 5 tysiecy sprzęgło kosztuje max 2000 zł a mozesz kupic moto za 20 tysiecy w miare nie skatowane ze sprzegłem. kolezanka do KTMa EXC-F 250 z 2009 roku dostała takie sprzegło przy zakupie, ale akurat ona w zasadzie szybko wywaliła je i wstawiłą oryginał. nawet ma chyba jeszcze rekluse do sprzedania. aa pojemnosc bez znaczenia - chyba nie wiesz o czym piszesz.
i na przyszłosc sprawy offroadowe załatwiaj w dziale offroad
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Po pierwsze nie zalatwiam spraw off roadowych, a po drugie zrobi Ci sie lepiej jak dopisze supermoto? Chce kupic motocykl i ogloszenie dalem w bardzo odpowiednim miejcu tzn w dziale chce kupic motocykl, wiec jezeli przenosisz posta to powinienes powiadomic o tym, albo zasugerowac zmiane tematu i dzial dla ulatwiena innym i mi.
W gaszczu roznych typow i marek motocykli moze sie znajdzie jakis rodzynek o ktorym ktos cos wie. Swiat i technika ida do przodu, i moze w sportach wyczynowych bez sprzegla sie nie da, ale nie wszystkie motocykle sa produkowane dla zawodowcow i w extremalne warunki ( i nie mysle tylko o lesie, blocie i kamieniach, ale i o asfalcie).
Dzieki za informacje o REKLUSE. Juz tego szukam
W gaszczu roznych typow i marek motocykli moze sie znajdzie jakis rodzynek o ktorym ktos cos wie. Swiat i technika ida do przodu, i moze w sportach wyczynowych bez sprzegla sie nie da, ale nie wszystkie motocykle sa produkowane dla zawodowcow i w extremalne warunki ( i nie mysle tylko o lesie, blocie i kamieniach, ale i o asfalcie).
Dzieki za informacje o REKLUSE. Juz tego szukam
- jahol70
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 21/4/2011, 11:09
Zawsze można przenieść klamkę na drugą stronę i spokojnie latać.
Osoby które nie mogą korzystać z lewej czy prawej dłoni przenoszą manetki,klamki na drugą i latają aż miło.
Jest bardzo mało maszyn w automacie, a sprzętów wyczynowych wręcz brak, więc może warto pomyśleć o przeniesieniu klamki na drugą stronę, niż inwestować niepotrzebnie w coś co i tak ci nie pomoże do końca.
Osoby które nie mogą korzystać z lewej czy prawej dłoni przenoszą manetki,klamki na drugą i latają aż miło.
Jest bardzo mało maszyn w automacie, a sprzętów wyczynowych wręcz brak, więc może warto pomyśleć o przeniesieniu klamki na drugą stronę, niż inwestować niepotrzebnie w coś co i tak ci nie pomoże do końca.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Street4Fun napisał(a):Zawsze można przenieść klamkę na drugą stronę i spokojnie latać.
Osoby które nie mogą korzystać z lewej czy prawej dłoni przenoszą manetki,klamki na drugą i latają aż miło.
Jest bardzo mało maszyn w automacie, a sprzętów wyczynowych wręcz brak, więc może warto pomyśleć o przeniesieniu klamki na drugą stronę, niż inwestować niepotrzebnie w coś co i tak ci nie pomoże do końca.
Temat ciekawy i myslalem o tym. Ale co na to lata przyzwyczajen?! To tak jakby ktos postanowil pisac lewa reka i juz nigdy nie brac dlugopisu w prawa reke. Na 100% kilka razy zapomni o postanowieniu, a w przypadku motocykla to moze rownac sie gleba (oby tylko)
A znasz kogos z taka przemiana, chetnie bym pogadal.
- jahol70
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 21/4/2011, 11:09
Osobiście jeszcze się nie spotkałem z taką osobą, ale to jest kwestią przyzwyczajenia, szybko ci to wejdzie w nawyk, a wtedy to sobie nie będziesz wyobrażał jak może być inaczej.
Gdzieś ostatnio widziałem w necie, jak gościu bez prawej ręki latał po torze bodajże RMZ 250 choć pewien nie jestem, tutaj z prawą ręką może być gorzej, bo przyzwyczajenie do manetki jest jednak silniejsze, a on musiał przenieść manetkę+hamulec na lewą stronę, gdzie miał tam jeszcze sprzęgło i widać było, że już przyzwyczajony do takich zmian.
Więc pozostaje ci chyba nic innego jak kupno odpowiedniego motocykla i przenoszenie sprzęgła na prawą stronę, kilka jazd i wejdzie w wprawę.
Gdzieś ostatnio widziałem w necie, jak gościu bez prawej ręki latał po torze bodajże RMZ 250 choć pewien nie jestem, tutaj z prawą ręką może być gorzej, bo przyzwyczajenie do manetki jest jednak silniejsze, a on musiał przenieść manetkę+hamulec na lewą stronę, gdzie miał tam jeszcze sprzęgło i widać było, że już przyzwyczajony do takich zmian.
Więc pozostaje ci chyba nic innego jak kupno odpowiedniego motocykla i przenoszenie sprzęgła na prawą stronę, kilka jazd i wejdzie w wprawę.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
na prawde wymieniłeś cross enduro ? pomysl zanim cos napiszesz
Fakt nie dopatrzyłem że chodzi offroad, tym bardziej że nie było to w dziale offroad ale zamiast normalnie zwrócić mi uwagę , wolałeś Mistrzu błysnąć intelektem, a Ty myślałeś jak to pisałeś ?
A tu link do opisywanego wcześniej pasjonata
http://www.scigacz.pl/Motocross,bez,rek ... 22372.html
cały czas na angolach teraz Street
-
ociec - Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 26/2/2008, 19:39
Ociec, ja do Ciebie nic nie mialem. Wspomnialem tez o turystyce, a Ty zasugerowales mi fajne tematy. Przerabialem je juz wczesniej i na 100% bedzie fjr 1300as. Mam tylko problem ze sprzetem w teren
Peace Ociec
DZIEKI. Nie marnuje czasu i ryje po necie. Jestem bardzo sklonny do przelozenia klamki. dzieki raz jeszcze Street4Fun
W przyszłości używaj opcji ''EDYTUJ'' Landryss
Peace Ociec
Street4Fun napisał(a):Osobiście jeszcze się nie spotkałem z taką osobą, ale to jest kwestią przyzwyczajenia, szybko ci to wejdzie w nawyk, a wtedy to sobie nie będziesz wyobrażał jak może być inaczej.
Więc pozostaje ci chyba nic innego jak kupno odpowiedniego motocykla i przenoszenie sprzęgła na prawą stronę, kilka jazd i wejdzie w wprawę.
DZIEKI. Nie marnuje czasu i ryje po necie. Jestem bardzo sklonny do przelozenia klamki. dzieki raz jeszcze Street4Fun
W przyszłości używaj opcji ''EDYTUJ'' Landryss
Ostatnio edytowano 24/1/2014, 15:56 przez jahol70, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- jahol70
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 21/4/2011, 11:09
kolego przed napisaniem trzeba stosowac się do regulaminu. upomniałem Cię bo napisałeś nie w tym dziale i tyle. mam taki obowiązek a dla mnie to mogłeś i w dziale giełda to napisać
nie ma fabrycznie motocykla w automacie i tyle. do motocykli enduro jedyne co jest to sprzegło typu rekluse. czyli półautomat.
a zawodnicy akurat nigdy by takiego sprzegła nie uzyli. jak juz do supermoto to jakies sliskie sprzegła ale nie półautomaty
nie ma fabrycznie motocykla w automacie i tyle. do motocykli enduro jedyne co jest to sprzegło typu rekluse. czyli półautomat.
a zawodnicy akurat nigdy by takiego sprzegła nie uzyli. jak juz do supermoto to jakies sliskie sprzegła ale nie półautomaty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Heniek, zawodnicy min. w supercrossie używają tych półautomatycznych sprzęgieł.
http://www.motox.pl/newsy-motocross/two ... kluse.html
http://www.motox.pl/newsy-motocross/two ... kluse.html
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
no moze w takim sporcie tak ale do enduro niektórzy stosują amatorsko i sobie chwalą, ale duzo osób wywala to sprzegło bo jest trudne do przewidzenia. kolezanka miała no i exc jej ciezko było na gume postawic, ( nie mówie tutaj o zabawe w gumowanie tylko techniczne pokonanie przeszkody np. ) po zmianie na oryginał moto rwało jak głupie z dołu. w supercrossie gdzie sie jedzie ciągle na odcisnie to rzeczywiscie moze nie najgorsza sprawa ale do enduro dla zawodników odpada też potrafił sie np rozłączać przy zjazdach z góry, co czasem moze byc nawet niebezpieczne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Landryss25 napisał(a):Heniek, zawodnicy min. w supercrossie używają tych półautomatycznych sprzęgieł.
http://www.motox.pl/newsy-motocross/two ... kluse.html
podoba mnie sie to. Nie moge znalezc nic. powiedz mi czy moge to zalozyc w garazu, czy potrzebny jest serwis? I pytanko 2 - czy rekluse jest uniwersalne, czy pod konkretne moto? No i nie moge (teoretycznie) kupowac i zakladac w polsce bo mieszkam w uk. Pisze to po to zebys mi nie polecal serwisu czy sklepu. No chyba, ze kupie DRZ 400 S w polsce to napewno bede chcial zalozyc to w kraju naszym pieknym
- jahol70
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 21/4/2011, 11:09
Nie miałem z tym osobiście kontaktu ale myślę że bez problemu da się to samemu zamontować. Jest to jak normalne sprzęgło tylko ma trochę więcej elementów. Jeśli chodzi o dopasowanie to jest jak każda część mechaniczna przystosowana pod konkretne moto. W Polsce dystrybucją zajmuje się http://enduro-cross.pl/czesci,c94.html
Tylko czy do DRZ jest sens zakładania sprzęgła o wartości 1/3 moto?
Tylko czy do DRZ jest sens zakładania sprzęgła o wartości 1/3 moto?
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
no własnie..
co do zakładania, to pasuje tylko do konkretnego silnika. a rózni sie tym że ma dodatkowo taki odsrodkowy talerz i kulki troche też inny kształt ale reszta ta sama. i talerz przykręcany chyba nie na 5 srub małych ze spręzynkami tylko jedna wieksza centralna. zobacz sobie na stronie producenta jest pokazany montaż i wykonuje go fajna pani to jak baba da rade to pewnie też powinieneś podołać
co do zakładania, to pasuje tylko do konkretnego silnika. a rózni sie tym że ma dodatkowo taki odsrodkowy talerz i kulki troche też inny kształt ale reszta ta sama. i talerz przykręcany chyba nie na 5 srub małych ze spręzynkami tylko jedna wieksza centralna. zobacz sobie na stronie producenta jest pokazany montaż i wykonuje go fajna pani to jak baba da rade to pewnie też powinieneś podołać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Landryss25 napisał(a):
Tylko czy do DRZ jest sens zakładania sprzęgła o wartości 1/3 moto?
Jezeli to ma byc 4 tysie to gleboko trzeba sie zastamowic. ale temat bardzo ciekawy. Dzieki raz jeszcze
A co do zalozenia to Henio masz racje, jak baba da rade ...
- jahol70
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 21/4/2011, 11:09
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość