Zobacz wątek - co ile wymiana i jaki tłok(namura?) opinie 250 2T
NAS Analytics TAG

co ile wymiana i jaki tłok(namura?) opinie 250 2T

Enduro, Cross
_________

co ile wymiana i jaki tłok(namura?) opinie 250 2T

Postprzez MateuszMX » 4/1/2014, 18:52

witam.

kupilem kx 250 2t
pojezdzilem tydzien i skrzynia padla.
teraz jak go mam calego rozebranego to przy okazji zrobie mu remont gory tzn tlok i szlif
(mam tuleje)
noi pytanie co do tłoka.

-co sądzicie o tłoku NAMURA. na allegro mozna go kupic za 300zl z przesyłką. gdzie robią szlify pytalem czy go zakladaja ta namure, to mowili ze dawaja gosciowi co jezdzi rm 125 i daje rade.
pozatym na namurze jezdza skutery sniezne. i jest tanszy np od wosnnera bo to jest odlew a nie kuty. wiec mam go zamiar wziasc, 100zl tanszy od wossnera jak myslicie ? :)

-----
2.pytanie
ile wytrzymie tlok

jedni mowia ze za 20mth zmiana itd, na SCIGACZ.pl kiedys czytalem jakis artykul bodajże pt : "2t prawda i mity" i pisali ze w sx 250 zmiana tloka co 80mtg a przy amatorskiej jezdzie 2x dluzej.
a ja nie jezdze po torze, nigdy nie ciagne na pelnym gazie, po asfalcie tylko lekko pyrkam, malo kiedy dam mu w "piz**" :)
wiec jakby wytrzymal jeden sezon to bym sie cieszyl tyle ze ja jezdze codziennie po 1-3godziny :P
no ale jakby 100mth wytrzymal to bym byl happy :D

pozdro !
Ostatnio edytowano 5/1/2014, 13:36 przez MateuszMX, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
MateuszMX
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2014, 00:17


Postprzez kris514 » 4/1/2014, 20:14

w crossach 125 liczy się wymianę tłoka co ok 40h. Przy ostrej jeździe tłok co 20h. W exc 125 przyjmuje się wymianę tłoka co ok 70h amatorskiej jazdy. Dbając o filtr, stosując dobry olej i mając poprawnie ustawiony gaźnik przedłuża się czas wymiany tłoka. Tłok odlewany produkuje większość producentów tłoków ( np. replika Vertexa) i ta firma produkuje też lepsze tłoki (kute) które są też droższe od tamtych, podążając za tym tłok wossnera jest tańszy (bo ok 100 tańszy niż kuty Vertexa). Zaczynając teraz co masz wybrać i czy możesz spróbować przedłużyć czas użytkowania tłoka to: masz tuleje w której robi się szlify i nawet jakby się ona wytarła o 0,1mm to i tak nie ma katastrofy więc cylindrem nie ma się co martwić. Teraz pytanie kiedy pęknie tłok (bo przedłużając jego prace zwiększasz to ryzyko) i o ile słyszałem o pękających vertexach (ostatnio na innym forum o tym ktoś pisał) to o pękającym wossnerze nic nie słyszałem. Tłok kuty jest mocniejszy od odlewanego(twardszy i się wolniej wyciera). Najlepszą opcją było by rozebranie po dajmy na to 40h potem po 60 i tak dalej co 10-20 h sprawdzenie luzu montażowego (jeśli większy lub bardzo bliski limitowi w serwisówce to wtedy wymienić tłok)
Więc jak chcesz dłużej pojeździć na tłoku wybierz kuty jak chcesz taniej mieć tłoka to częściej zmieniaj
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez MateuszMX » 4/1/2014, 21:43

hmm kris dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :)

hmm kupie nowy filtr i bede przesadnie o niego dbal bo lubie grzebac w moto :)
i raczej wezme tÄ… namure. a nastepnym tlokiem bedzie wossner i zobacze jaka roznica.
mysle tez np przy 40mh zmienic pierscienie? tyle ze niewiem czy ma to sens :D

ps: to prawda ze na tulei 100% tarcia a na nicasilu 5%?
to tlok powinien kilkakrotnie dluzej poociagnac na nicasilu
Avatar użytkownika
MateuszMX
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2014, 00:17

Postprzez kris514 » 4/1/2014, 21:46

Nie no aż taka różnica nie w ogóle nie wiem czy tam jest większe tarcie jedynie słabiej ciepło odprowadza i się inaczej rozszerza co powoduje to że w moim sx już 2x przyłapało tłoka :D Zmiana pierścieni to jakieś 70% ceny całego tłoka więc czy jest sens? Prędzej oddaj do zwymiarowania cylinder i tłok.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez MJR128 » 5/1/2014, 10:44

Namury to dobrze tłoki do amatorskiej jazdy. Jako jedyne posiadają powłoki ceramiczne na denku tłoka.
Tak nawiasem jeśli będziesz mulił tą ćwiartkę to będziesz miał z nią same problemy z zalewaniem świecy itp. Tu trzeba odkręcać.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez MateuszMX » 17/2/2014, 21:45

dobra mam juz wodziki i szpilki + uszczelki + tłoka kupiłem tą namure (od uzytkownika na tym forum MJR128 pozdro ;) i czekam az cylek przyjdzie z szlifu i jeszcze sprezynki sprzegla + filtr powietrza i skladam, i odezwe sie jak juz padnie ten tlok ;D
Avatar użytkownika
MateuszMX
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 3/1/2014, 00:17



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê