Zobacz wątek - Kilka problemów z KLX 650c
NAS Analytics TAG

Kilka problemów z KLX 650c

Enduro, Cross
_________

Kilka problemów z KLX 650c

Postprzez Funkee! » 5/10/2013, 19:21

Kupiłem niedawno Kawasaki KLX 650c 1994r. z paroma drobnymi usterkami, ale na "chodzie" :) Ogólnie jeśli rozrusznik załapie to pali na dotyk czy zimny czy ciepły, ma przejechane 55 tysi, nie dymi i motor wydaje się być zdrowy, ale bierze nieco oleju. Na oko 50ml na 100km. Niedawno wymienione miał wszystkie łańcuchy, koło zamachowe i podobno filtry.
Mianowicie pierwszy z problemów to taki, ze są problemy z elektryką i jakis mechanik się już tym zajmował, ale nie skończył. Rozrusznik nie zawsze łapie i słychać klikanie pod siedzeniem przy naciskaniu startera. Zimny zwykle łapie za pierwszym razem, ale jesli gdzieś mi motor zgaśnie to często później mam problemy z odpaleniem i słychać to klikanie. Może to wina zbyt cienkich kabli poprowadzonych od aku do rozrusznika?

Drugi problem to taki, że strzela z tłumika po przegazowaniu. A dziś po przejechaniu ok. 50km motor zaczął sie krztusić, strzelać z tłumika na niskich obrotach, aż w końcu zgasł. Zapalił przejechałem 2km i znowu gaśnie. Czy to może być problem z regulacja zaworów czy może gaźnika, który dostaje zbyt dużo paliwa, krztusi motor i zalewa? Z rury było nieco bardziej niż zwykle czuć paliwo.
Bardzo prosze o jakieś porady. To dosyć rzadki model na polskim rynku i trudno cokolwiek znaleźć po polsku. Pozdro
Funkee!
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
Lokalizacja: Wyszków


Postprzez MJR128 » 5/10/2013, 20:56

Może to wina zbyt cienkich kabli poprowadzonych od aku do rozrusznika?

Może.

Ogólnie do przeglądu jest gaźnik, głowica i cylinder.
Pobór oleju nie bierze się znikąd i nie da się tego wyjaśnić żadnymi teoriami, że tak ma być.
Jeśli chcesz tym dłużej jeździć to zrób przegląd.
Nigdy nie ufaj sprzedawcy.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków


Postprzez kris514 » 5/10/2013, 21:21

A moze aku siedzi i ladowania nie ma? Kliknie raz i tyle czy jak z kolatki?

Pewnie przydała by ci się serwisówka :


http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryza ... s*c5*82ugi)/Kawasaki/4t
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Funkee! » 5/10/2013, 23:42

Rozrusznik klika pod siedzeniem cały czas jak naciskam, ale nie kręci. Losowo sie załącza, czasem prawie zawsze odpala, a czasem 10 min naciskam starter i nic tylko te klikanie, aż w końcu załapie. Najpierw zobacze czy rozrusznik będzie kręcił jak podłącze pod aku od samochodu na grubszych kablach. Jak będzie palił to wymienie kable i zobacze co będzie sie działo

Serwisówke mam, ale jest dość skomplikowanie wszystko opisane i po ang, wiec wolałbym, żeby ktoś kto się zna nim zajął. Może znacie kogoś kto w okolicach Warszawa-Wyszków kto się tym zajmuje?
A może ktoś zna te usterki? Akurat rozrusznik mnie mniej niepokoi niż te zalewanie silnika i strzelanie z rury ;) Gaźnik sprawdze i spróbuje sam ustawić, ale z głowicą czy cylindrem pewnie sobie nie poradze. Sprawdze jeszcze ciśnienie sprężania przy najbliższej okazji i może coś się wyjaśni
Funkee!
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez kris514 » 6/10/2013, 09:27

najczestrza przyczyna takiego klikania jest slaby akumulator (i od niego bym zacza), gaznik bym rozebral porownal dysze iglice i srubki z serwisowka, luzy zaworowe sa latwieksze niz gaznik wiec predzej sobie z tym poradzisz :D tylko jakby trzeba bylo ruszac sruby trzymajace walek to pamietaj zeby dokrecac je kluczem dynamometrycznym z sila podaba w serwisowce
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Funkee! » 1/11/2013, 18:34

Problem z ksztuszeniem rozwiązany. Gaźnik był do regulacji, ale nadal wydaje mi się, że jest jakoś mało mocy. Wiecej jak 130km/h nie chce jechać. Motor ma 57 tysi, nie dymi, nie ma problemów z odpalaniem o ile rozrusznik załapie, filtr powietrza k&n.
Największą moc odczuwam mędzy 3500-4500rpm, a wg. serwisówki największy moment i moc jest przy 5500-6000, więc coś tu nie gra. No i ten rozrusznik... ostatnio przez tydzień raz mi zakręcił i odpalił, a tak to z pychu go palę, ale jak gdzieś zgaśnie w błocie to kaplica :/ Akumulator wymieniłem i to samo. Zna ktoś ten problem? Mi się wydaje, że to kabel po prawie 20 latach zaśniedział albo sie poprzepalał, bo co jak co, ale przez kabel od rozrusznika idzie moc minimum 400W. Wolę sie dopytać zanim zacznę coś robić, bo może ktoś coś wie, a nie bardzo ogarniam elektryke.
Funkee!
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez henio12323 » 1/11/2013, 21:57

no to weź kabel inny chociazby taki z auta do odpalania drugiego samochodu, zrób obejście od plusa do plusa przy rozruszniku, jak nadal nie bedzie kręcił to nie kwestia kabla tylko samego rozrusznika ( zakładając ze jak napisałes aku jest 100% sprawny i naładowany ) a co do regulacji - moze wraz nie jest odpowiednio wyregulowany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Funkee! » 12/2/2014, 17:43

Sprawa wygląda teraz tak, że motocykl zachowuję się jakby miał z 20 koni, a nie 45. Wg serwisówki najwyższy moment powyżej 5000rpm, a mi przy takich obrotach moto w ogóle "nie idzie" Kiedyś zbierał sie do 150km/h bez problemu, a teraz max. 100km/h. Wg serwisówki kąt wyprzedzainia powinien wyglądać tak: Ignition timing: 5° BTDC @1300 r/min (rpm) to 31° BTDC @3000 r/min (rpm)

Czy jest możliwe, że kąt jest na stałe ustawiony na 5 stopni i dlatego nie ma mocy? Poza tym motor sprawny, nie dymi, pali na dotyk, pracuje równo, czasem tylko po przygazowaniu strzela z rury, ale wydaje mi się, że to wina właśnie tego zapłonu, bo gaźnik był czyszczony. Nie przepala paliwa na wysokich obrotach, bo jest zły kąt i strzela w rure. Mogę mieć racje? Wie ktoś coś na ten temat?
Na stronie: http://www.junak.comuv.com/swieca.html
jest napisane o okopconej świecy i skutki: "Skutki:
Trudności z rozruchem na zimno, gwałtowne otwieranie przepustnicy powoduje zduszanie silnika, nierówna praca silnika, po przejechaniu 5-10km silnik słabnie aż w końcu gaśnie."
Wszystko u mnie się zgadza oprócz problemów z rozruchem na zimno. Może kąt zapłonu jest stały, świeca się nie dogrzewa i stąd te problemy? Swięcę wymieniałem i jest to samo.

Zrobiłem zdjęcia i pomierzyłem oporność CDI. Moduł jak widać cały poklejony, wychodzą z niego 2 konektory i 2 kabelki, które były podłączone do akumulatora (czarny masa, a czerwony do bezpiecznika)
Wszystkie oporności w normie jak na 1 zdjęciu oprócz pinu oznaczonego "R". Z tym pinem tam gdzie powinno być między 2, a 8 jest 150 albo nawet 1500. Przy innych też ogromna oporność albo w ogóle brak przejścia. Czy może to być przyczyną?

Jeśli chodzi o rozrusznik to okazało się, że przekaźnik. Na nowym kręci aż miło :)

https://www.dropbox.com/s/jhbporiw9pgq9me/1111111111111.jpg (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/sldzc38njf1l6pp/IMG_20140212_170616.jpg (otwórz link)
https://www.dropbox.com/s/jy1qfoz4imkrsmk/IMG_20140212_170630.jpg (otwórz link)
Funkee!
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez papek23 » 15/2/2014, 16:28

motocykl zachowuje ci sie tak przez to że tłok już bedzie miał za duże luzy i dlatego bieże Ci aż 50 ml na 100km a skutkiem jest utrata mocy :/ a próbowałeś odpalic moto podłączając rozrusznik z + akumulatora? moze wina nie leży w rozruszniku
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez mirekm71 » 15/2/2014, 22:34

Skoro po czyszczeniu gaznika chodzil dobrze to moze ma jakis syf w zbiorniku i zawala gaznik. Wyczysc jeszczeraz i zaloz filtr. Cykanie po wcisnieciu guzika startera to przekaznik rozrusznika. Moze sie jeszcze uda wyczyscic styki a jak nie to wymien.

Jakbys ten watek zalozyl w dziale mechaniki to szybciej uzyskał byś pomoc.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Funkee! » 18/2/2014, 17:03

Rozrusznik już sprawny, okazał się przekaźnik.

@papek23
Może jakieś tam luzy ma, ale sprężanie jest w normie. Na 99% to ten moduł albo coś innego z zapłonem. Wszystkie inne pomiary rezystancji w normie. Tylko Moduł ma jakieś duże rezystancje na pinie "R". CDI kosztuje 400-700zł dlatego staram sie upewnić, żeby kasy w błoto nie wyrzucić, ale jestem juz chyba pewny, że do moduł, więc pewnie kupie.
Funkee!
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez henio12323 » 19/2/2014, 11:36

albo szukaj w swojej okolicy kogos kto ma takie moto ;D i zagadaj o przełożenie modułu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Funkee! » 21/2/2014, 00:00

Kupiłem ProgCdi M3.0+ i w sobotę sprawdzę jak to w końcu działa na większym silniku. Zaprogramowałem mape podobą do oryginalnej co nie było łatwe na dwuznakowym wyświetlaczu i mam już plan jak to połączyć :) Zarobiłem konektory z zalacza komputerowego http://www.imagic.pl/files//20843/ZASILACZE/molex.jpg (otwórz link) , żeby nie niszczyć starego sprzętu. Jeśli się uda i silnik będzię zadowalająco pracować rozbiorę ogyginalny moduł, pomierzę i zrobię zdjęcia. Może komuś się jeszcze przyda taka wiedza :)
Funkee!
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5/10/2013, 19:03
Lokalizacja: Wyszków



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê