Zobacz wÄ…tek - Suzuki DR 350 proplem z poziomem oleju
NAS Analytics TAG

Suzuki DR 350 proplem z poziomem oleju

Enduro, Cross
_________

Suzuki DR 350 proplem z poziomem oleju

Postprzez hose69 » 15/8/2013, 18:06

witam! jestem nowym użytkownikiem forum pragnę więc jak to przystało wszystkich serdecznie pozdrowić. Od kilku tygodni jestem posiadaczem DR 350s 91r. motocykl posiada jeden mankament o którym nie powiedział mi poprzedni właściciel. objawy są takie ze moto chodzi bardzo dobrze moc jest ok ,niewielki dymek z tłumika widać ale to przy większym wysiłku problem pojawia się gdy mierze poziom oleju po ostygnięciu bagnet zawsze jest suchy. od razu traktowałem to jako normalne ze po 30minutowej jeździe trzeba dolać 200ml oleju. w końcu moto już ma swój wiek a o remoncie poprzedni właściciel nie wspominał.w końcu wlewając coraz więcej i więcej okolo3 litrów.stwierdziłem ze to za drogi interes do tego przy ostatnim odpaleniu poleciał olej przez odmę i zalał filtr powietrza. wtedy postanowiłem ze trzeba sprawdzić drożność przewodów.przy spuszczaniu oleju szok!! naczynie 2,5l zapełniło się błyskawicznie podstawiłem jeszcze drugie i ściekło jeszcze raz tyle ponad 5L !! wniosek taki ze motor nie spalił oleju tylko go gromadził aż wypełniło kartery i wylało przez odmę. czy wie ktoś może co jest tego przyczyna ze olej gromadzi się na dole a nie pozostaje częściowo u góry żeby pokazać poziom na bagnecie? otworzyłem karter i pompa daje znaki życia tłoczy olej jak się nią kreci ,przewody wszystkie drożne. czy problem jest gdzieś w ramie?/ przeszukałem już wyszukiwarki na podobne tematy ale żaden nie pasuje do mojego.z góry dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam!
Avatar użytkownika
hose69
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/8/2013, 17:39
Lokalizacja: Dobreniczki


Postprzez henio12323 » 15/8/2013, 20:10

ulala a zalewasz olej zgodnie z serwisówką, duzo nie pomoge od razu powiem, bo z DR przy serwisie jeszcze nie miałem styczności, ale może xle odpowietrzasz coś, filtr oleju w jakim stanie ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez rosa » 15/8/2013, 21:01

opisz jak sprawdasz stan oleju
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez freshes » 15/8/2013, 22:09

Patrz w manuala kolego.

Stawiam ma to, że masz układ z suchą miską olejową.
Lejąc takie ilości oleju roz$%$%# silnik.
W DR-Z (też sucha misa) w celu sprawdzenia stanu oleju, było napisane:
- odpalić moto
- ma chodzić przez x minut,
- zgasić
- czekać y minut
- sprawdzić stan oleju...
W DR-Z bagnet był w ramie, rama była zbiornikiem oleju, do którego był zasysany z miski.
freshes
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/5/2011, 14:08
Lokalizacja: Rumia

Postprzez hose69 » 17/8/2013, 08:11

dziękuje wszystkim za odpowiedzi. ciesze się ze w miarę szybko zorientowałem się ze jest nadmiar oleju bo wiadomo jak by się to skończyło.... co do mierzenia poziomu to dr 350 ma sucha miskę i posiada bagnet w ramie. gdy sprawdzam poziom oleju na zimno to bagnet jest suchy a na rozgrzanym silniku widać niewielkie ślady oleju.czy to normalne ze gdy motor ostyga to cały olej ścieka na dół? moim zdaniem powinien częściowo zalegać u góry aby pokazać poziom na bagnecie.może jakiś element w ramie jest nieszczelny i przepuszcza? teraz zalewam 2,2l trochę jeżdżę i zlewam cały olej do banki na nowo aby sprawdzić jaki jest poziom.trochę to głupie ale jedyny sposób aby skontrolować poziom
Avatar użytkownika
hose69
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/8/2013, 17:39
Lokalizacja: Dobreniczki

Postprzez rosa » 17/8/2013, 08:59

Sprawdza sie tak jak opisal kolega freshes. Za x podstaw 3, za y 1
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez hose69 » 17/8/2013, 12:41

a może ktoś wie jak objawia się awaria pompy olejowej? rozumiem ze jedna jest w silniku a druga w ramie?
Avatar użytkownika
hose69
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/8/2013, 17:39
Lokalizacja: Dobreniczki

Postprzez henio12323 » 17/8/2013, 18:23

nie pompuje :D chyba logiczne. znajdź serwisówke, tam powinno byc opisane jak sie sprawdza pompe, u mnie są dokładne wartosci podane i moge jąsprawdzic w 2 minuty, jak jest na wierzchu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez hose69 » 17/8/2013, 19:52

hmmm... no wiec rozumiem że potrzebny jest wskaźnik ciśnienia oleju który wkręca się w kartery silnika.ktoś podpowie gdzie można się w to zaopatrzyć? a może są inne sposoby?
Avatar użytkownika
hose69
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/8/2013, 17:39
Lokalizacja: Dobreniczki

Postprzez henio12323 » 17/8/2013, 20:12

pisałem wyżej, serwisówka i zobacz jak ona podaje. u mnie sprawdza się luz szczelinomierzem miedzy konkretnymi połozeniami i miejscami w pompie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê