Zobacz wÄ…tek - dylemat...jakie enduro na styl mieszany????
NAS Analytics TAG

dylemat...jakie enduro na styl mieszany????

Enduro, Cross
_________

dylemat...jakie enduro na styl mieszany????

Postprzez erabea » 7/3/2013, 19:52

witam serdecznie zacne grono forumowiczów....
chciałem Was prosić o poradę odnośnie wyboru enduraka który byłby złotym środkiem na wyczynową jazdę w terenie jak i również pokonywanie (powiedzmy) średnich dystansów po drogach gruntowych a nawet asfaltowych..oczywiście głównie ciskałbym po torach i bezdrożach jednak chciałbym też niekiedy wmieszać sie w ruch uliczny,no i nie kiedy wybrać się na jakąś dłuższą przejażdżkę po różnorodnym terenie.Czy w ogóle hard/enduro nadaje się do jazdy po ulicach?
pozdrawiam
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn


Postprzez skidmarks » 7/3/2013, 20:11

Nadaje na asfalt ale na krótkie huliganienie w mieście. Warunek opony typu Supermoto. Dobrze kupić hard enduro ale w las i na tory. Na asfalt oszczędzać "motogodziny" dokupując takiego GSXF-a 600/750 za 3tys niedrogie w utrzymaniu a zabierze dwójkę na fajny wypad w Polskę.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski


Postprzez papek23 » 8/3/2013, 14:54

hmm z tego co piszesz to nasuwajÄ… mi sie pytanie ile lat ,kasy,pojemnosc ? takimi modelami jakimi piszesz to ktm exc yamaha wr albo drz 400 no i moze dr 350
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez erabea » 8/3/2013, 15:52

kaski ukulam max 10tysi,pojemności jakie mnie interere od450do750 a jesli chodzi o wiek to tak od 02/03
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez papek23 » 9/3/2013, 09:05

aha to zerknij na ktm esc 450 525 nadaje sie na tor jak i delikatne trasy i jeszcze wr 450f tez by sie nadał poniewaz wersja f jast bardzo odchudzona i przystosowana do skoków jak i wypadów :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez erabea » 9/3/2013, 11:36

dzięki papek23 chyba właśnie zainteresuje sie yamką wrf widziałem też niczego sobie homologowaną yzf450 ....znasz sie troszkę na yamkach,miałeś z nimi do czynienia?
pozdrawiam
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 9/3/2013, 12:26

yamahy ale jak juz to nowsze, i nie yzf tylko WR

ja polecam od siebie EXC sprzety niezawodne, i moim zdaniem akurat pod twoje wymagania bo sam mam podobne - swoim EXC 525 latam na uczelnie, na zakupy, weekendami na tor, amatorsko biore udział w zawodach, a i czasami zdazy sie traska po 100 km. oczywiscie przy takiej jeździe utrzymanie kazdego tego typu motocykla bedzie bardzo kosztowne. ale sprzet sie sprawdza jak najbardziej ;) exc i WR to jedna klasa wiec mozna sie rozglądac za tym i za tym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 9/3/2013, 16:12

henio a co wiesz na temat tt600r? nada sie na tor czy deczko przy ciężka?bo na twarde nawierzchnie np.asfalt wydaje sie być bardziej przystoswana niż exc i wrf co o tym sądzisz?
pozdrówki
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 9/3/2013, 16:37

tt na tor odpada. wiadomo na torze i mozna wjechac chopperem i dało by sie zrobić kółko pewnie ;P ale co to za jazda... ttr z kolei jest raczej np na las itp, tam gdzie nie musisz mieć super zawieszenia ani potęznej mocy pod tyłkiem.... i bedzie z pewnościa duzo tansza w utrzymaniu od EXC..

z tym że jest cos miedzy ttr a EXC mianowicie sprzety typu ktm lc4, ttr jest dosyc ocięzały i ma przestarzałe zawieszenie, EXC ma z kolei sportowe zawieszenie nastawy silnika itp itd... a lc4 jest dosyc lekkie, zawieszenie ma niezłe, nie takie jak EXC, ale daje rade niektórzy na tor sie tym zapuszczają, z lepszym lub gorszym skutkiem ;P ale juz np w zawodach CC czy enduro są częsciej widywane lc4ki. no i zawsze troche taniej w utrzymaniu niz EXC, i wiem że lc4 spoko znosi trasy. bo taki sam silnik masz w wersji adventure i w zwykłej lc4. kwestia przełozen.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Figo Fagot » 9/3/2013, 16:40

może Honda XR 400 lub 600 ?
Z doświadczenia moge powiedzieć że genialne moto.
Figo Fagot
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/3/2013, 17:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez erabea » 10/3/2013, 11:46

Figo Fagot mam pytanie odnośnie xr jezdziłeś nim w ruchu miejskim,jak sie sprawuje? bo rozumiem ,że na tory się nadaje tak,choć nie dysponują dużą mocą ale sobie radzą?czy jest inaczej?
pozdrawiam
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez Figo Fagot » 10/3/2013, 15:47

Jeździłem nim na oryginalnych felach, nie supermoto, tylko z oponami szosowymi. W mieście bez problemu, (tylko zbyt głośny bo tłumik sportowy=] ), I Vmax brakowało ale to kwestia zębatki (ja miałem 50). Moto bez chłodnicy, a w letnie dni nie było problemów z przegrzewaniem. Także miło wspominam ten motorek ;)
Figo Fagot
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/3/2013, 17:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Figo Fagot » 10/3/2013, 15:49

kwestia mocy to indywidualna sprawa, dla jednych będzie za dużo, dla innych za mało. Ale radzi sobie jak i w mieście tak i w terenie;)
Figo Fagot
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/3/2013, 17:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez henio12323 » 10/3/2013, 16:29

edytuj posty

XR to niezłe moto, brak chłodnicy na jedno upraszcza serwis i zmniejsza ilosc elementów które mogą sie uszkodzic. ale ma też wade w lecie jest gorąco ale nie dla moto tylko dla Ciebie :P xr jak na klase motocykli prowadzi sie na prawde bardzo dobrze... ale jako sprzęt na tor - to juz bym nie powiedział. to klasa soft enduro, bardziej sprzet na asfalt i lekki szuter niż cięzki teren. z kolei np EXC w drugą strone bardziej teren niz asfalt.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 10/3/2013, 20:14

henio zdecydowałem i exc sobie odpuszczam ale tylko dlatego,że za drogi w eksplo jak i na rynku wtórnym jednak z tego co sie naczytałem i dowiedziałem od Ciebie to przewyższa wszystkie hardy niemalże pod każdym względem.....swój zakup ukierunkuje w stronę yamki wr lub też tt no może na celownik wezmę jeszcze husqe lc ale muszę jeszcze zaczerpnąć trochę wiedzy na ich temat.....dzięki panowie za wszystkie info
pozdr
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 10/3/2013, 20:40

ale WRka to ta sama klasa :P exc 450 to to samo co WR 450 :P podobna moc, osiÄ…gi itp itd. TT to juz inna klasa

mozesz zobaczyc jeszcze np suzuki DR 400, mozna dać bigbore nie jest drogi, i masz ciekawe moto, nie tak wyzyłowane jak hard enduro. ale wciąż z niezłym zawieszeniem i da sie polatać też w kazdym terenie i na asfalcie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 11/3/2013, 18:33

henio masz na myśli DR-Z czy te starsze DR z przed milenium, a swoją drogą suzi wizualnie mi nie odpowiada....raczej skupiał się będe na yamkami gdyż katów z klasy exc450 na chwilę obecną nie ma na rynku wtórnym....
pozdr
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 11/3/2013, 20:47

oczywiscie chodziło mi o DRZ ( gdzies mi zetke wcieło ) nie ma exc 450 ? dziwne mi sie wydaje że pół allegro jest zawalone 450tkami ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 26/3/2013, 20:30

henio a co sądzisz o wrf250 na da się na offroad i zarazem na dynamiczne przejażdżki po mieście?
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 26/3/2013, 20:34

nada sie jak najbardziej... na tor super zabawa takim czyms. w lesie juz trzbea sprzet piłować. jak latamy czasami ekipą kilka moto, to wszystkie praktycznie 450 w góre. lata jedna kolezanka na exc-f250 dawac daje rade, ale sprzet ciagle kręci wysoko itp. tam gdzie ja na 525 lece lajtowo, ona juz musi zaczynac odkręcać. troche męczy sie sprzet to samo po asfalcie. w miescie spod swiateł do 80 km h super szybko sie bujniesz, super hamulce itp itd. ale długa prosta i prędkosc przelotowa jest niska żeby nie piłować silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê