Pierwszy moto do jazdy w terenie
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Pierwszy moto do jazdy w terenie
Witajcie,
To mój pierwszy post na forum.
Miałem okazję ostatnio pośmigać na jakiejś tandetnej crossówce. Nie wiem jaka firma i pojemność, ale jakieś pyrkadełko. Bardzo mi się spodobało i chcę kupić coś swojego. Budżet to 8 000 zł.
Mam 23 lata, 177 cm i 65 kg. Jestem szczupły.
Doradźcie proszę jaki model wybrać?
Przymierzam się do 4T, ponieważ nie chcę jakoś specjalnie szaleć, tylko spokojnie pojeździć w terenie.
Myślałem o:
- KTM SX 125
- KTM EXC 125
- KYM EXC 250F
- YAMAHA YZ 250F
Czy warto kupować 125, nauczyć się i zmienić, czy może zdecydować się na 250 i bez problemu to ogarnąć?
Przeznaczenie: jazda na razie rekreacyjna, po polach, szutrowych drogach, pagórkach, drogasch w lasach. Jazda na początek spokojna, żeby się oswoić, z czasem pewnie jakieś niedalekie skoki i strome podjazdy, jakieś błotko.
Liczę się z kosztami utrzymania oraz paliwem, więc to nie jest dla mnie istotne.
Ważne, żeby maszyna była bezpieczna i żebym sobie nie zrobił krzywdy.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
To mój pierwszy post na forum.
Miałem okazję ostatnio pośmigać na jakiejś tandetnej crossówce. Nie wiem jaka firma i pojemność, ale jakieś pyrkadełko. Bardzo mi się spodobało i chcę kupić coś swojego. Budżet to 8 000 zł.
Mam 23 lata, 177 cm i 65 kg. Jestem szczupły.
Doradźcie proszę jaki model wybrać?
Przymierzam się do 4T, ponieważ nie chcę jakoś specjalnie szaleć, tylko spokojnie pojeździć w terenie.
Myślałem o:
- KTM SX 125
- KTM EXC 125
- KYM EXC 250F
- YAMAHA YZ 250F
Czy warto kupować 125, nauczyć się i zmienić, czy może zdecydować się na 250 i bez problemu to ogarnąć?
Przeznaczenie: jazda na razie rekreacyjna, po polach, szutrowych drogach, pagórkach, drogasch w lasach. Jazda na początek spokojna, żeby się oswoić, z czasem pewnie jakieś niedalekie skoki i strome podjazdy, jakieś błotko.
Liczę się z kosztami utrzymania oraz paliwem, więc to nie jest dla mnie istotne.
Ważne, żeby maszyna była bezpieczna i żebym sobie nie zrobił krzywdy.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
- photoactions
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/9/2012, 08:00
- Lokalizacja: Kraków
wszystko ok ale takie odele jak sx 125 i exc125 to 2t
i moje zdanie jest takie warto zaczac od 125 ale jak juz kiedyś śmigałeś na innych sprzętach to mógłbyś wsiąść na 250 ale w 4t ja tak miałęm najpierw simek a potem przeskoczyłem na 250 4t i pare mat było
ale myślę ze dałbys rade osobiście polecam klx 250/300 xt 225 (taka sama moc co klx) dr 350 to juz mocniejsze sprzęty od klx-ów no i takie modele co ty podałeś tylko one juz sa bardziej agresywne
ale z tego co piszesz to były by idealne 




--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
po 1 musisz wiedziec o czym piszesz
bo 125 w 2T ma taka sama moc jak 250 w 4T
wiec obojetne co kupisz bo to i to jest równie niebezpieczne. nie wspominając juz że to wyczynówki i nie sa bezpieczne ;D
kolejna sprawa wymieszałes crossówki ( tylko na tor motocrossowy) z enduro - dla Ciebie jak juz to tylko enduro czyli ewentualnie EXC czy WR
ale jak nie masz zamiaru ostro smigac to nie wiem czy jest sens zakupu wyczynowego moto ? bedziesz wydawał sporo kasy praktycznie na nic, bo nie bedziesz wykorzystywał tego moto. kolega wyzej podrzucił kilka propozycji soft enduro czyli moto nie sportowe ( nie wyczynówki ) sa tansze w zakupie, tansze w utrzymaniu, praktycznie trudno je zepsuc. nawet bym powiedział że taka suzuki DRZ 400 mogła by byc ok na początek - nie jest to potwór. tylko te 8 tysi troszke mało na ten sprzet ale juz koło granicy 9 tysi mozna cos kupic ciekawszego


kolejna sprawa wymieszałes crossówki ( tylko na tor motocrossowy) z enduro - dla Ciebie jak juz to tylko enduro czyli ewentualnie EXC czy WR
ale jak nie masz zamiaru ostro smigac to nie wiem czy jest sens zakupu wyczynowego moto ? bedziesz wydawał sporo kasy praktycznie na nic, bo nie bedziesz wykorzystywał tego moto. kolega wyzej podrzucił kilka propozycji soft enduro czyli moto nie sportowe ( nie wyczynówki ) sa tansze w zakupie, tansze w utrzymaniu, praktycznie trudno je zepsuc. nawet bym powiedział że taka suzuki DRZ 400 mogła by byc ok na początek - nie jest to potwór. tylko te 8 tysi troszke mało na ten sprzet ale juz koło granicy 9 tysi mozna cos kupic ciekawszego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ale czy taki 250 4t nie wyskoczy mi spod tylka? na poczatek spokojna jazda.
Poważnie myślę o tej YZF 250, kumpel mówił, że sam się na takiej uczył..
Poważnie myślę o tej YZF 250, kumpel mówił, że sam się na takiej uczył..
- photoactions
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/9/2012, 08:00
- Lokalizacja: Kraków
czy wyskoczy czy nie zalezy juz od Ciebie ;P dobra 85 ccm potrafi wyskoczyc spod tyłka... to mocne moto
yzf to porąbany pomysł, chyba że chcesz sie uczyc jazdy tylko po torze motocrossowym. to że kolega sie uczył, nie znaczył że wie co robi.
nie chcesz wjeżdzac na tor to kup enduro. nie pchaj sie w crossówki. jak juz chcesz yzf, to kup WR 250
yzf to porąbany pomysł, chyba że chcesz sie uczyc jazdy tylko po torze motocrossowym. to że kolega sie uczył, nie znaczył że wie co robi.
nie chcesz wjeżdzac na tor to kup enduro. nie pchaj sie w crossówki. jak juz chcesz yzf, to kup WR 250
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
koledzy, wcale nie powiedziałem, że nie chcę wjeżdzać na tor
Prawda jest taka, że moto ma mnie nauczyć jazdy. Na początku żeby się oswoić po bezdrożach. Później jakieś podjazdy, błotko, niedalekie i niewysokie skoki. A jak już będę w miarę pewny, to wjadę na tor z przyjemnością, o ile będę miał opanowane dobrze podstawy.

Prawda jest taka, że moto ma mnie nauczyć jazdy. Na początku żeby się oswoić po bezdrożach. Później jakieś podjazdy, błotko, niedalekie i niewysokie skoki. A jak już będę w miarę pewny, to wjadę na tor z przyjemnością, o ile będę miał opanowane dobrze podstawy.
- photoactions
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/9/2012, 08:00
- Lokalizacja: Kraków
tak, ale nie powiedziałes też ze chcesz tam wjeżdzac. kazdy moto nauczy cie jazdy o ile Ty bedziesz chciał sie nauczyc
tylko że inaczej jeździ sie crossówka a inaczej endurakiem. crossówka jak zaczniesz katowac po lesie, bedziesz marudził że co 2 wyjazdy bedziesz musiał wymieniac olej. co kilka wiekszych wypadów regulowac pół moto itp itd, w dodatku zawieszenie i zestrojenie silnika jest beznadziejne do jazdy po lesie, polach itp itd.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- photoactions
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29/9/2012, 08:00
- Lokalizacja: Kraków
moze byc. nie pytaj nas tylko siebie. to jeden kij czy to bedzie EXC 125 w 2T czy EXC-f 250 w 4T. moto podobnej klasy 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość