Pierwszy motor enduro
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Pierwszy motor enduro
Witam
Przymierzam się do kupienia pierwszego motoru, jednak po przewałkowaniu ogromnej ilości informacji znalezionych w internecie, mam tylko mętlik w głowie.
Wzrost 184cm, waga 66kg.
Interesuje mnie enduro, sam nie wiem w sumie czy hard, czy soft będzie dla mnie odpowiedni. Chcę, żeby motorem dało jeździć się po asfalcie, trasy niezbyt długie - 100, max 200km, oraz żeby radził sobie jakoś w terenie typu las, górka, szuterek itp, nic ekstremalnego.
Będzie to mój pierwszy motor, także będę musiał nauczyć się na nim jeździć. Co do pojemności to dowiedziałem się, że większe odpadają, ale nie chciał bym też, żeby była to 125. Wcześniej znalazłem motorki takie jak KLR, DRZ 400 czu XT600, jednak wychodzi na to, że na początek trzeba wziąć coś z mniejszą pojemnością. Oczywiście musi mieć homologację.
Cena jaką mogę przeznaczyć to 8000zł, jednak jeżeli dało by się taniej, nie obraził bym si, bo muszę kupić jeszcze cały strój na motor, który kosztuje też nie mało.
Bardzo proszÄ™ o pomoc.
Pozdrawiam
Przymierzam się do kupienia pierwszego motoru, jednak po przewałkowaniu ogromnej ilości informacji znalezionych w internecie, mam tylko mętlik w głowie.
Wzrost 184cm, waga 66kg.
Interesuje mnie enduro, sam nie wiem w sumie czy hard, czy soft będzie dla mnie odpowiedni. Chcę, żeby motorem dało jeździć się po asfalcie, trasy niezbyt długie - 100, max 200km, oraz żeby radził sobie jakoś w terenie typu las, górka, szuterek itp, nic ekstremalnego.
Będzie to mój pierwszy motor, także będę musiał nauczyć się na nim jeździć. Co do pojemności to dowiedziałem się, że większe odpadają, ale nie chciał bym też, żeby była to 125. Wcześniej znalazłem motorki takie jak KLR, DRZ 400 czu XT600, jednak wychodzi na to, że na początek trzeba wziąć coś z mniejszą pojemnością. Oczywiście musi mieć homologację.
Cena jaką mogę przeznaczyć to 8000zł, jednak jeżeli dało by się taniej, nie obraził bym si, bo muszę kupić jeszcze cały strój na motor, który kosztuje też nie mało.
Bardzo proszÄ™ o pomoc.
Pozdrawiam
- Gensior
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 9/7/2012, 23:57
celuj w kawe klx 250 albo wr250r na początek wystarczą bo 600 trzeba miec trochę pary żeby ją utrzymać na podjazdach drz 400 dobry a nawet bardzo dobry sprzęt tylko czy dałbyś rade tak na pierwsze moto prawie 50km moto to na początek za dużo ja bym mierzył w te modele klx20 wr250r xt225 tlko że w drodze mają mały v max ok 140km/h (w klx to max zależy jakie zębatki są włożone )
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
Rozejrzałem się jak sytuacja na allegro wygląda z tymi motorami i za KLX'a dać trzeba ponad 10k, bo są tylko dosyć nowe, z 09r wzwyż, WR'ki tylko nowe są a XT dwa w tej chwili, ceny mają ok. Na zakup mam jeszcze trochę czasu, więc może znalazły by się ciekawsze oferty KLX'a.
140km/h to prędkość całkowicie wystarczająca dla mnie i więcej nie potrzebuję, także z tym problemu nie ma.
Często w aukcjach podane jest, że motor jest przygotowany do rejestracji, ale na zdjęciach nie ma ani kierunkowskazów, ani tylnej lampy, ile w takim wypadku kosztuje zamontowanie oświetlenia?
Może ktoś ma jeszcze inne propozycje?
140km/h to prędkość całkowicie wystarczająca dla mnie i więcej nie potrzebuję, także z tym problemu nie ma.
Często w aukcjach podane jest, że motor jest przygotowany do rejestracji, ale na zdjęciach nie ma ani kierunkowskazów, ani tylnej lampy, ile w takim wypadku kosztuje zamontowanie oświetlenia?
Może ktoś ma jeszcze inne propozycje?
- Gensior
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 9/7/2012, 23:57
Może mają tylko że nie założone. na allegro musisz szukać, lampa ze 150 zł i 1 komplet kierunkowskazów z 70 zł. KLX szukaj starszych roczników, coś znajdziesz jak poczekasz. Albo jeszcze Suzuki DR 350, na początek będzie spoko, w trasie sobie radzi i w terenie też super.
-
Naszim - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
- Lokalizacja: Warszawa
klx na trasy srednio widze, to samo z szutrami spoko daje rade ale w dalesze wypady po prostych odcinkach troche mało. duzo fajniej latało by sie np DR 350. wiekszy moment mocniejszy i do spokojnej jazdy równie dobrze sie nadaje jak klx, tylko że na trasce poradzi sobie duzo lepiej, wieksza jest predkosc przelotowa, smigałem klx 250 asfaltem to powiem tyle że dobrą 50tka podobnie sie smiga ( tez od 60 km h juz silnik zaczyna wyć i sie czuje że sie moto stale piłuje ;/ ) w lesie tak tego nie czuvc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
No jeżeli przy 60km/h czuć, że silnik ma co robić to niestety trochę cienko.
DR350 bardzo mi się podoba i wydaje mi się, że do moich zastwosowań jest jak najbardziej ok. Wybór jest dosyć spory na allegro i ceny są bardzo w porządku i pewnie udało by mi się kupić taniej niż za 8k, co mi się podoba bo szybciej kupił bym ciuchy.
DR350 dobra będzie do nauki? (nigdy na motorze nie jeździłem, więc muszę uczyć się wszystkiego od podstaw) Myślę też, że zanim mi się znudzi i będę chciał czegoś mocniejszego trochę czasu minie, jako że jest to 350.
Mam pytanie jeszcze jak to jest z oponami, czy są jakiś uniwersalne, takie żeby dało się pojeździć i w trasie i w terenie, czy może lepiej mieć dwie pary i zmieniać? Bardzo skomplikowana i czasochłonna jest zmiana koła?
DR350 bardzo mi się podoba i wydaje mi się, że do moich zastwosowań jest jak najbardziej ok. Wybór jest dosyć spory na allegro i ceny są bardzo w porządku i pewnie udało by mi się kupić taniej niż za 8k, co mi się podoba bo szybciej kupił bym ciuchy.
DR350 dobra będzie do nauki? (nigdy na motorze nie jeździłem, więc muszę uczyć się wszystkiego od podstaw) Myślę też, że zanim mi się znudzi i będę chciał czegoś mocniejszego trochę czasu minie, jako że jest to 350.
Mam pytanie jeszcze jak to jest z oponami, czy są jakiś uniwersalne, takie żeby dało się pojeździć i w trasie i w terenie, czy może lepiej mieć dwie pary i zmieniać? Bardzo skomplikowana i czasochłonna jest zmiana koła?
- Gensior
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 9/7/2012, 23:57
DR na początek będzie w zupełności wystarczało, Możesz mieć oponki Michelin AC10 mają homologację drogową, mam je i powiem że na asfalcie przy 120 zaczyna trochę trząść. ale możesz kupić opony bardziej enduro niż kostka. zmiana opon bez maszyny to ok. 30 min roboty, jak ktoś jest kiepskim mechanikiem to dłużej.
-
Naszim - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
- Lokalizacja: Warszawa
Oponki fajne, w teren niczego więcej bym nie potrzebował, ale czy kostka nie zetrze się przypadkiem na asfalcie? Nie będzie tak, że 200km przejechane i pół bieżnika zniknęło?
Bardziej chodziło mi nie o zmianę samej opony, tylko o to, żeby mieć 2 komplety kół - na asfalt i teren i ile zajęła by (raczej kiepskiemu mechanikowi ) zmiana dwóch kół w motorze.
Jeszcze co do DR to martwi trochę, że wszystkie maszyny na allegro praktycznie są dosyć stare, ale akurat czytałem, że tutaj nie wiek odgrywa największą rolę, a stan w jakim jest motor, więc powinno być ok.
Bardziej chodziło mi nie o zmianę samej opony, tylko o to, żeby mieć 2 komplety kół - na asfalt i teren i ile zajęła by (raczej kiepskiemu mechanikowi ) zmiana dwóch kół w motorze.
Jeszcze co do DR to martwi trochę, że wszystkie maszyny na allegro praktycznie są dosyć stare, ale akurat czytałem, że tutaj nie wiek odgrywa największą rolę, a stan w jakim jest motor, więc powinno być ok.
- Gensior
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 9/7/2012, 23:57
Ja zdecydowanie odradzam ci jazde w kostce po asfalcie. Słabo się trzyma drogi, słabo się prowadzi, głośno i strasznie szybko się zużywają. Jak jeździsz dynamicznie to dosłownie w oczach lecą
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
naszim widocznie masz krzywe koła albo źle zamontowany trzymak u mnie przy 160-170 km h na asfalcie prowadzi sie idealnie. jedynie byle podmuch powietrza i rzuca mnie ostro
AC-10 to jedne z najlepszych opon na asfalt i w teren ja mam prawie 60 kucy w moto i nawet na gume czasem sobie na asfalcie staje i zrobiłem juz kilka tyś km i starła sie ledwo za ślad na srodkowej kostce, czyli jakies 2 mm max. no i w terenie nawet nieźle rwie. w DR która ma mniej mocy wytrzyma jeszcze wiecej.
co do wyboru samej DR na poczÄ…tek jest idealna o ile fizycznie dasz rade. jak nie jestes silny albo mozesz nie miec predyspozycji do jazdy to i DRka moze byc za mocna ;P
mateusz250 - zalezy jaka opona ja jak pisałem kilka tysi zrobiłem i ganiam wszędzie, grząski piasek, aslfat kamienie, twarde sciezki itp itd. i da sie smigac. na asfalcie fakt nie jest tak bezpiecznie jak na szosowej oponie ;P ale ja sie przyzwyczaiłem i opona strasznie mnie nie ogranicza.
zmiana kół zalezy czasem krótko czasem długo, zalezy jakie moto itp czy trzeba zmieniac ustawienia koła. bo przy zmianie kół trzeba zmienic tarcze hamulcowe, cały napęd. itp itd.
co do DR to są stare moto gdzies do 98 roku ( chyba nie pamietam ) bo potem powstała DRZ 400, ale za taka trzeba dać koło 10 tysi
AC-10 to jedne z najlepszych opon na asfalt i w teren ja mam prawie 60 kucy w moto i nawet na gume czasem sobie na asfalcie staje i zrobiłem juz kilka tyś km i starła sie ledwo za ślad na srodkowej kostce, czyli jakies 2 mm max. no i w terenie nawet nieźle rwie. w DR która ma mniej mocy wytrzyma jeszcze wiecej.
co do wyboru samej DR na poczÄ…tek jest idealna o ile fizycznie dasz rade. jak nie jestes silny albo mozesz nie miec predyspozycji do jazdy to i DRka moze byc za mocna ;P
mateusz250 - zalezy jaka opona ja jak pisałem kilka tysi zrobiłem i ganiam wszędzie, grząski piasek, aslfat kamienie, twarde sciezki itp itd. i da sie smigac. na asfalcie fakt nie jest tak bezpiecznie jak na szosowej oponie ;P ale ja sie przyzwyczaiłem i opona strasznie mnie nie ogranicza.
zmiana kół zalezy czasem krótko czasem długo, zalezy jakie moto itp czy trzeba zmieniac ustawienia koła. bo przy zmianie kół trzeba zmienic tarcze hamulcowe, cały napęd. itp itd.
co do DR to są stare moto gdzies do 98 roku ( chyba nie pamietam ) bo potem powstała DRZ 400, ale za taka trzeba dać koło 10 tysi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
DRki sa do 99 roku. poszukaj jakiejÅ› a coÅ› w dobrym stanie Ci siÄ™ trafi.
Kół na pewno nie mam krzywych, a czemu zaczyna trząść to nie wiem. może dlatego że na kostkach leci mi do 140, i tak przy 120 mam wysokie obroty i dlatego.
Kół na pewno nie mam krzywych, a czemu zaczyna trząść to nie wiem. może dlatego że na kostkach leci mi do 140, i tak przy 120 mam wysokie obroty i dlatego.
-
Naszim - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
- Lokalizacja: Warszawa
Ok, nad oponami będę się bardziej zastanawiał, jak już będę miał na co je włożyć
Mam nadzieję, że jeszcze w te wakacje motor uda mi się kupić i powinienem upolować coś za 4-5k. W razie wątpliwości będę jeszcze pisałe
Dzięki wielkie za pomoc
Mam nadzieję, że jeszcze w te wakacje motor uda mi się kupić i powinienem upolować coś za 4-5k. W razie wątpliwości będę jeszcze pisałe
Dzięki wielkie za pomoc
- Gensior
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 9/7/2012, 23:57
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 4 gości