Kolejne wiosenne zakupy wr/exc
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Kolejne wiosenne zakupy wr/exc
Witam!
Chciałbym się poradzić na temat zakupu motocykla enduro. Można powiedzieć że będzie to mój pierwszy motor, jedynie wcześniej 2 sezony spędziłem na quadzie, ostatni na raptorze 350, teraz chciałbym spróbować czegoś innego ;D poszukuję pewnej alternatywy bo chciałbym kupić taki sprzęt którym będę mógł wykorzystać w jakby kilku dziedzinach - wiadomo offroad, na quadzie często jeździłem na torze mx, także to również jak najbardziej wchodzi w grę, no ale także mam zamiar skompletować koła supermoto i od czasu do czasu pośmigać ze znajomymi po szosie, prawko mam. Wiem że to dosyć zróżnicowane wymagania, jednak mam nadzieję, że da się coś znaleźć ;p moje typy to tak jak w temacie exc/exc-f 250 albo wr250 bo jak w sumie na początek, nie chce przesadzać z mocą. Mile widziane jakieś porównanie/opinia tych dwóch modeli ale jestem też otwarty na propozycje. Dodam że mam 188 cm wzrostu waga 80 kg, a kwota jaką chcę przeznaczyć to około 12 000 zł
Chciałbym się poradzić na temat zakupu motocykla enduro. Można powiedzieć że będzie to mój pierwszy motor, jedynie wcześniej 2 sezony spędziłem na quadzie, ostatni na raptorze 350, teraz chciałbym spróbować czegoś innego ;D poszukuję pewnej alternatywy bo chciałbym kupić taki sprzęt którym będę mógł wykorzystać w jakby kilku dziedzinach - wiadomo offroad, na quadzie często jeździłem na torze mx, także to również jak najbardziej wchodzi w grę, no ale także mam zamiar skompletować koła supermoto i od czasu do czasu pośmigać ze znajomymi po szosie, prawko mam. Wiem że to dosyć zróżnicowane wymagania, jednak mam nadzieję, że da się coś znaleźć ;p moje typy to tak jak w temacie exc/exc-f 250 albo wr250 bo jak w sumie na początek, nie chce przesadzać z mocą. Mile widziane jakieś porównanie/opinia tych dwóch modeli ale jestem też otwarty na propozycje. Dodam że mam 188 cm wzrostu waga 80 kg, a kwota jaką chcę przeznaczyć to około 12 000 zł
- walek661
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
- Lokalizacja: Rybnik
oba sprzęty są dobre, skoro kupujesz używke to wieksze znaczenie ma konkretny stan techniczny. masz 2 opcje - albo kupic moto zdrowe sprawdzone, najlepiej ze znanego źródła. albo trupa za 6 tysi i za drugie 6 tysi remont generalny ;D
ja tam smigam na KTMie i po miescie i w kazdym terenie i nie wymienił bym go na zadne inne moto. dosiadłem raz WRki.. i szczerze niczym mnie nie urzekł ten sprzęt. dlatego od siebie polecam KTMa
mega wytrzymały, częsci pełno bo do 250 pasuje wieksozsc częsci z ktma 125 450 i 525. choć yamaha WR to też w koncu klasa taka sama jak EXC, wiec duzych róznic nie bedzie
ja tam smigam na KTMie i po miescie i w kazdym terenie i nie wymienił bym go na zadne inne moto. dosiadłem raz WRki.. i szczerze niczym mnie nie urzekł ten sprzęt. dlatego od siebie polecam KTMa

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a jak z eksploatacją? bo słyszałem że KTM wymaga rygorystycznie przestrzeganego serwisu, prawda? bo jeśli tak to chyba trudniej będzie o odpowiednio użytkowaną sztukę
A na przykład porównując te 2 konktetne oferty:
http://allegro.pl/ktm-250exc-f-250-4t-duzo-dodatkow-gratisy-2007r-i2148504362.html (otwórz link)
http://allegro.pl/yamaha-wr250f-z-2007r-nie-ktm-exc-yz-kxf-crf-250-i2120227767.html (otwórz link)
Rozmawiałem z właścicielem KTM-a, to na pytanie o serwis odpwiedział - tak oleje regularnie, ogólnie serwisował mi go kolega, zawory nie wiem, chyba tak, a w silnik żadnej ingerencji nie było, tłok ani nic nie było wymieniane - powinenem sie czegoś obawiać?
A na przykład porównując te 2 konktetne oferty:
http://allegro.pl/ktm-250exc-f-250-4t-duzo-dodatkow-gratisy-2007r-i2148504362.html (otwórz link)
http://allegro.pl/yamaha-wr250f-z-2007r-nie-ktm-exc-yz-kxf-crf-250-i2120227767.html (otwórz link)
Rozmawiałem z właścicielem KTM-a, to na pytanie o serwis odpwiedział - tak oleje regularnie, ogólnie serwisował mi go kolega, zawory nie wiem, chyba tak, a w silnik żadnej ingerencji nie było, tłok ani nic nie było wymieniane - powinenem sie czegoś obawiać?
- walek661
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
- Lokalizacja: Rybnik
a powiedz mi jaka wyczynówka nie wymaga rygorystycznego przestrzegania serwisówki ? czy to yamaha czy ktm czy honda czy suzuki - kazda wyczynówka wymaga duzo zabiegów, regulacje , wymiana płynów, wymiana częsci - wszystko musi być na czas.
kupujac wyczyna zawsze jest sie czego obawiac
sprzęt moze na słuch, moc, wygląd ok. ale dopiero rozebranie silnika i diagnozowanie kazdej częsci powie ci w jakim jest stanie. równie dobrze moto moze pieknie wyglądac, a w silnik trzeba wsadzic 4 tysie na dziendobry
a moze byc tak że kupisz na prawde zadbana sztuke. co w PL jest dosyc trudne.
zalezy ile mth ma ten ktm na tym tłoczku. tam ze 150 mth i tłok do wymiany przy spokojniejszym lataniu
kupujac wyczyna zawsze jest sie czego obawiac


zalezy ile mth ma ten ktm na tym tłoczku. tam ze 150 mth i tłok do wymiany przy spokojniejszym lataniu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a porównując te oferty, cenowo, no i tak ogólnie, wiem, że do silnika sie nie wiejdzie, tak jak mówisz, jednak którego byłoby warto zobaczyć?
czy może warto trochę dołożyć (choć nie wiem jaka byłaby cena ostateczna) i kupić coś nowszego? jak ten:
http://allegro.pl/yamaha-wr-250-f-2009r-i2121268008.html (otwórz link)
czy lepiej w moim przypadku zostawić pieniądze na dodatkowe koła do supermoto? ;p
czy może warto trochę dołożyć (choć nie wiem jaka byłaby cena ostateczna) i kupić coś nowszego? jak ten:
http://allegro.pl/yamaha-wr-250-f-2009r-i2121268008.html (otwórz link)
czy lepiej w moim przypadku zostawić pieniądze na dodatkowe koła do supermoto? ;p
- walek661
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
- Lokalizacja: Rybnik
oba niezłe. choc człowiek od WRki chyba nie wie co sprzedaje do konca, dla niego plus to to że mało pali.. a nic nie napisał o remontach a ni nic. wątpie żeby ogarniał temat i serwisował jak należy. aczkolwiek to tylko moje domysły
i równie dobrze moze sie nie znac i oddawac moto do serwisu co jakis czas.
słuchaj rób co chcesz - nie znam twoich mozliwosci finansowych, ale po zakupie takiego sprzetu warto od razu dać go na serwis i warto mieć te 3 tysie w zapasie - tak w razie czego. jak sie okaże że wszystko jest ok, dokup sobie koła SM skoro chcesz wyskoczyc na miasto. a jezeli okaże sie że remont sie szykuje to od razu zrób do porządku jak trzeba remont
wiadomo im nowszy tym mniej rzeczy moze sie zepsuc. ale nawet 3 letni sprzęt moze wymagac kapitalki 

słuchaj rób co chcesz - nie znam twoich mozliwosci finansowych, ale po zakupie takiego sprzetu warto od razu dać go na serwis i warto mieć te 3 tysie w zapasie - tak w razie czego. jak sie okaże że wszystko jest ok, dokup sobie koła SM skoro chcesz wyskoczyc na miasto. a jezeli okaże sie że remont sie szykuje to od razu zrób do porządku jak trzeba remont


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
DRZ w wersji E to taki hard endurak ( lekki, bez rozrusznika, bez zbednej elektryki itp ) . chociaż moim zdaniem nadal przy EXC i WR wypada nieco gorzej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Moim zdaniem nowsza WR wyjdzie taniej w zakupie niż rok-dwa lata starszy ktm
Kwestia tego, ile pieniędzy przygotujesz na "zaś" jak powiedział heniek. Ja się przejechałem WR250 z 2007 albo 8 roku. Podobnie jak mój KXF, tylko długie przełożenia. Ceny części są podobne. Musisz przymierzyć się 


Czarny 300cc 2T.
-
Duriv - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
Wiem, ze ciągle piszemy o pojemności 250, ale właśnie trafiłem na ciekawą ofertę:
http://allegro.pl/ktm-exc-450-2003-rok-400-525-maly-przebieg-87mot-i2114122496.html (otwórz link)
Co powiecie? 4 lata starszy, ale właściciel twierdzi że 87 mth przebiegu, realne? Jeżeli chodzi o moc to duża przepaść czy powinenem dać rade?
http://allegro.pl/ktm-exc-450-2003-rok-400-525-maly-przebieg-87mot-i2114122496.html (otwórz link)
Co powiecie? 4 lata starszy, ale właściciel twierdzi że 87 mth przebiegu, realne? Jeżeli chodzi o moc to duża przepaść czy powinenem dać rade?
- walek661
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
- Lokalizacja: Rybnik
raczej ciezko realne chociaz silnik na strasznie zniszczony nie wygląda. pozatym za tą cene - masakra. kupisz spoko nowszą 525. 87 mth moze byc w rózny sposób nabite
równie dobrze moze byc moto po zawodniku co ostro katował. zmienione plastiki i niby nówka sztuka, 87 mth moze miec ale po 100 mth moze byc pół silnika do wymiany
osobiscie za tą cene bym sie nie skusił nigdy... stał kiedys koło mnie ktm za 7 tysi tez z nowszymi plastikami ;P zrobic remont za 4 tysie i masz 0 mth przebiegu
i nizsza cena



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
widziałem tego kata dzis rano i odrazu se pomyślałem że chłop ma nie po kolei
03 rok za 14k no bez jaj
a przebieg ale chyba od remontu
zobacz jego inne aukcje ma 2 kata 400cm 07r za 17k i tż mały przebieg więc coś jest nie tak raczej z tym panem
03 rok za 14k no bez jaj
a przebieg ale chyba od remontu

zobacz jego inne aukcje ma 2 kata 400cm 07r za 17k i tż mały przebieg więc coś jest nie tak raczej z tym panem
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
mam jeszcze jedno pytanie, czy opcja zakupu motocykla bez homologacji, powiedzmy ktm-a w wersji sx a nie exc i następnie przerobienie go na wersję homologowaną jest możliwe, no i opłacalne? bo ogólnie z tego co widzę to w niższej cenie można dostać równie dobrego czy też młodszego w wersji sx, tylko czy coś takiego w ogóle wchodzi w gre? i czy są jakieś większe różnice między tymi motocyklami prócz homologacji?
- walek661
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
- Lokalizacja: Rybnik
jest to nieopłacalne. koszta związane z zarejestrowaniem wyczynówki są dosyc wysokie, pozatym to nei jest od tak z dnia na dzien. musisz łazic po urzędach, robic badania techniczne, a z oryginalnym wydechem badan nie przejdzie, wiec musisz sporo kombinować. zapłacisz pewnie tez wiecej niz wynosi róznica miedzy Sx a EXC 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Polecam wersje enduro nie cross.
Pomijając różnice w serwisie i eksploatacji silników, zawieszenie cross ma ustawienia głównie do skoków. przykładowo; tam gdzie WR jest skręcona na maxa, to jest prawie minimum crossówki. Ciężko zniesiesz jazdę enduro. ale jeżeli więcej lecisz po torze niz jedziesz tylko zawieszenia cross:)!
Dla Ciebie:
Jeżeli więcej offroadu WR F, EXC, jeżeli 'miasto WR F lub DRZ (najbardziej cywilizowany niezależnie od wersji - polecam oczywiście sportową)
Pozdrawiam
Sumomoto
PS. Doswiadczenie z ośki 350 nieoceniane, ale przy motocyklu to troszke ociężały pojazd.
Co do wagi to trzeba wziąć poprawkę na błędy w katalogach, rodzaje modeli WR250F czy R czy stary dobry Z (2T). No i czy waga z płynami czy bez jest podawana.
Polecam wersje enduro nie cross.
Pomijając różnice w serwisie i eksploatacji silników, zawieszenie cross ma ustawienia głównie do skoków. przykładowo; tam gdzie WR jest skręcona na maxa, to jest prawie minimum crossówki. Ciężko zniesiesz jazdę enduro. ale jeżeli więcej lecisz po torze niz jedziesz tylko zawieszenia cross:)!
Dla Ciebie:
Jeżeli więcej offroadu WR F, EXC, jeżeli 'miasto WR F lub DRZ (najbardziej cywilizowany niezależnie od wersji - polecam oczywiście sportową)
Pozdrawiam
Sumomoto
PS. Doswiadczenie z ośki 350 nieoceniane, ale przy motocyklu to troszke ociężały pojazd.
Co do wagi to trzeba wziąć poprawkę na błędy w katalogach, rodzaje modeli WR250F czy R czy stary dobry Z (2T). No i czy waga z płynami czy bez jest podawana.
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości