enduro czy cros
• Strona 1 z 1
enduro czy cros
Witam. Moje plany na rok 2012 to start w zawodach motocrossowych (puchar polski itd.). Chcialbym sie was zapytac, poniewaz nie jestem profesjonalista - czy do startu w zawodach tego typu koniecznie potrzebny full cross (czyt. yamaha yz, honda cr czy ktm sx)? Czy spokojnie dalbym rade z tz. enduro - yamaha wr, ktm exc? Chcialbym dodac, iz interesuja mnie wylacznie pojemnosci 250 oraz 450. Rozumiem, ze typowy cross to wydatek na czesci 3x wieksze nic na enduro (w dodatku enduro moge jezdzic po miescie co jest wielkim plusem). Napewno napotkam sie z komentarzami typu: skoro jestes amatorem to kup sobie 50 czy max 125, ale zapewniam ze jestem gotowy i mam na tyle doswiadczenia na wieksza pojemnosc (lecz nie wystarczajaca aby odpowiedziec sobie na wczesniejsze pytanie). Pozdrawiam i licze na trafne odpowiedzi:)
ps. na motor moge wydac cos okolo 15tys. co nie znaczy, ze gdybym kupowal full crossa, wydawalbym na niego tyle pieniedzy, bo mozna dobrego wyrwac za 8tys.
ps. na motor moge wydac cos okolo 15tys. co nie znaczy, ze gdybym kupowal full crossa, wydawalbym na niego tyle pieniedzy, bo mozna dobrego wyrwac za 8tys.
- anonimous
- Świeżak
sam smigam w zawodach i ujeżdzam ktm EXC 525. jednakże pod typowo zawody motocrossowe wolałbym kupic wyczynówke, a na miasto skuterka ;P same starty w zawodach duzo kosztują, wpisowe, dojazdy, częsci wiec i tak bedziesz duzo $$ musiał na to przeznaczać. enduraki nie maja perfekcyjnego zawieszenia na tor, pół biedy jak ktos umie sobie na szybko ustawic, crossówke ustawiasz raz, i robisz ewentualnie drobne korekty, enduraka ustawia sie co chwile. to samo z odddawaniem mocy itp - wyczynówka ma jednak nieco przewagi na krótszych odcinkach. wiec jak dla mnie jak chcesz startować w zawodach i jezeli chcesz cokolwiek osiągać kup wyczyna.
ja smigam na EXC bo planuje w tym sezonie obstawiać zawody CrossCountry gdzie enduro z kolei ma przewage nad crossówkami.