Zobacz wÄ…tek - Buty problem
NAS Analytics TAG

Buty problem

Enduro, Cross
_________

Buty problem

Postprzez moldy12 » 20/9/2011, 17:13

Mam dosc dziwny problem, dla wiekszosci zapewne smieszny.
a wiec 3 miesiace temu kupilem swoje pierwsze moto KTM 400exc - wiem ze zbyt ambitnie jak na poczatek ;)
A problemem jest stroj, a dokladniej buty. Do tej pory jezdzilem w jakichs starych adidasach, lecz wkoncu zainwestowalem w buty firmy forma. Po ich zalozeniu (rozm 46) nie moge zmienic biegu na wyzszy bo poprostu stopa w tym bucie nie miesci mi sie pod wybierakiem, but jest duzo wyzszy na wyskosci palcow niz zwykle adidasy :/

Czy mozna przesunac wybierak zeby byl nieco wyzej czy ja poprostu jestem jakis nieogarniety? :oops:
moldy12
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/9/2011, 17:03


Postprzez domin195 » 20/9/2011, 18:15

odkręcasz tę nóżkę od zmiany biegów, zdejmujesz z frezów i zakładasz na frezy tak żeby było trochę wyżej i dokręcasz tą śrubą i tyle.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14


Postprzez RafaÅ‚ek16 » 20/9/2011, 18:45

No tak, przestawiasz dźwigienkę na wieloklinie ale tak by inne biegi było Ci dobrze wrzucać. ;)
Rafałek16
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2/7/2011, 20:50
Lokalizacja: LBN.

Postprzez henio12323 » 20/9/2011, 19:33

wybieraka raczej nie przestawisz :P ale jak koledzy piszą odkręcasz śrubke dociskającą dzwignie zmiany biegów do wałka. przestawiasz nieco wyzej - nawet 1 frez wyzej to juz dosyc spora róznica. potem przydało by sie srubke wkleic na klej ( ogólnie do wszystkiego klej sie przyda wiec mozesz od razu kupic :P ) bo lubi sie odkręcic i wtedy po frezach nie zostanie nic :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez moldy12 » 20/9/2011, 19:58

Wybierak, dźwignia - jeden pieron ;)
czyli jest to normalne że sie ja podnosi, a ja już myślałem że to ze mną jest cos nie tak :)
moldy12
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/9/2011, 17:03

Postprzez WojciechW » 20/9/2011, 22:36

Wbijasz biegi wyzej, bokiem buta, ewntualnie podeszwa tam gdzie masz szew :)
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 21/9/2011, 07:43

wybierak to pewna część w skrzyni biegów :P wiec nie jeden pieron :P
wojciech moze i tak wygodnie dla ciebie :D ja tam wole normalnie mieć buta pod dzwignia. tak mam ustawioną że do zbijania nie musze podnosic nogi, a wbija mi sie bardzo łatwo. i pewnie a to jest podstawa. zeby pewnie sie wbijało :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez moldy12 » 22/9/2011, 13:43

Jednak nie jest to takie proste jakby mogło sie wydawać, przełożenie o jeden frez wyżej powoduje, że dźwignia przy zmianie biegu w górę zachacza o łańcuch. Natomiast w obecnym położeniu dźwignia jest na równo ze stopką i nie mogę pod nią płynnie manewrować stopą.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmiana dźwigni na jakaś aftermarketową, nieco bardziej uniesioną. Tylko gdzie taką znajdę?
moldy12
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/9/2011, 17:03

Postprzez henio12323 » 22/9/2011, 14:10

hmm a moze twoja dzwignia po prostu zaliczyła glebe i sie pokrzywiła ;P bo nie moze tak byc żebys nie mógł pod nia wsadzic buta a zeby po uniesieniu o co kolwiek haczyła ;/ ja mam ten sam silnik i u mnie jest spore pole manewru... takze albo jest pogięta, albo ktos załozył inna, albo masz dziwne moto xd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KIMETEK » 23/9/2011, 15:56

Jak dźwignia może zahaczyć o łańcuch ? Nie bardzo to rozumiem, zrób może zdjęcie tego.
KIMETEK
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna

Postprzez WojciechW » 23/9/2011, 18:51

Normalnie :| chcesz wbic bieg do gory i sie nie da bo styka sie z lancuchem jak jest za bardzo podniesiona na frezach.
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez KIMETEK » 25/9/2011, 18:33

Fakt, przed chwilą oglądałem zdjęcia full crossa, nie miałem pojęcia że to jest tak blisko. Człowiek się całe życie nowych rzeczy dowiaduje.
KIMETEK
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 16/1/2010, 19:26
Lokalizacja: Sułków nie daleko Leszna

Postprzez henio12323 » 26/9/2011, 19:29

noo niby tak :D jest bardzo blisko. ale ja mam ten sam silnik i u mnie nie ma opcji żeby haczyło o łancuch ;P chyba że bym maxymalnie wielką zebatke wsadził i maxymalnie do góry podniósł dzwignie ;P nikt by nie zrobił hard enduro żeby nie mozna było buta pod dzwignie wsadzic :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na górê
cron